E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maili
    replied
    Pakkasella alkoi tyhjäkäynti täryttää ja resonoida. Moottorin kannatin kumit vaihdoin ja vasen puoli oli aikalailla sökönä. Oikea oli vielä ihan voimissaan. Vaihtotyö ei ollut ihan nopeimmasta päästä. Mutta nyt värinät katosi puoleen. Aika hieromalaite tuo M47 on tyhjäkäynnillä, kun bensakoneisiin on tottunut. Vielä takapäähän kallistuksen vakaajan tangot, niin eiköhän tuolla taas ajele.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by Kouris View Post
    Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

    Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
    Vanteet näyttää hyvin sopivan alle. Toki.renkaat ei vielä ole päällä, mutta äkkiseltään kun mallasi, pitäisi kyllä sopia. Bmw omat style 339 vanteet, niin pultit tulee itseasiassa 2,5mm pidemmälle. Nämä taitaa olla alkujaan 3 sarjan vanteet.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Kouris View Post
    Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

    Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.
    Kyllä. Mutta tuohan menee tuonne ET:n puolesta suht samoin, willtheyfitillä toki voi tarkistaa tarkemmin.
    Joka tapauksessa rengas ulottuu vähemmän kuin tuo mulla oleva. Talvirenkaat on 235/65 nyt, mutta en muista ET tai leveyttä ulkoa.. pulttaan ne joskus paikalleen ja tarkistan.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Vaikka vanne tulee enempi ulospäin niin eikö se silti saata ottaa renkaat linkussa kiinni koska kääntyessään rengas tekee laajemman kaaren kun ET on pienempi? Tämä nyt on hiuksien halkomista.

    Jos haluaa olla 100% varma niin laittaa jotain fylliä tuon 12mm vanteen taakse testiä varten. Pidemmät pultit tarvitsee myös.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Mahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.
    Mahtuu. Sehän tulee vaan enemmän ulospäin. Oli joskus ET20 ja 235/65/17 ja 7,5" vanne. Ne vähän hipsi muoveihin kyllä.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Mahtuuko pyörimään 17X8 ET34 vanne tuon Offsetin puolesta? Mulla on alla 235/60R17 renkaat. Nykyisissä vanteissa on ET46, mutta ovat niin huonot talvivanteet. Tahtoo kerätä tavaraa ja täryttää + painot menee niin lähellä satulaa.

    Leave a comment:


  • torsbo
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Entäs jos painat sitä nappia vielä pitempään?
    Eli siis painallus ja dsc valo syttyy, pitkä painallus syttyy 4x4 valo, vielä pidempi painallus ja valot sammu, eli kaikki päälle.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ohos. Onkin näemmä kardaanin takimmainen nivel toiseen suuntaan hiukan vähemmän vapaasti liikkuva.. mitäs tuolle pitäis tehdä? Ei oo tullut vastaan ja ei ääntänyt jne.
    Uusi kardaani jostain vai kannattaako noihin niveliä vaihdattaa Suomessa?

    Kävi sellainenkin hassu että kun lumisateessa pihalla painoin perän puslaa paikalleen niin ei mennytkään suoraan ja aika herkällä uusi lykkäsi sitten nesteet pihalle. Mukavia nämä Arctic garage hommat. Mahtaako tollanen toimia jos näyttää täysin ehyeltä, mutta tuli tippa nestettä ulos? Entinen sentään oli halkikin ym ja tossa ei näy päälle päin mitään

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by torsbo View Post
    Miten tämmöisestä saa luistoneston pois? Jos dsc nappia pitää pohjassa pari sekunttia tulee 4x4 valo, sen jälkeen jos lähtee pito niin kaikki luistonestot menee päälle. Lci malli.
    Entäs jos painat sitä nappia vielä pitempään?

    Leave a comment:


  • torsbo
    replied
    Tuli post kaksi kertaa jostain syystä

    Leave a comment:


  • torsbo
    replied
    Miten tämmöisestä saa luistoneston pois? Jos dsc nappia pitää pohjassa pari sekunttia tulee 4x4 valo, sen jälkeen jos lähtee pito niin kaikki luistonestot menee päälle. Lci malli.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Soininen View Post

    Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.

    Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.
    2,5 vuotta sitten tuon tein, nyt tarkistamalla. Mutterit ja kiinnike voi olla aika ruosteessa, saa hetken putsata ja vaivautua sitten suojaileen paikkoja tulevaltakin korroosiolta.
    Tuo on aika tyypillinen paikka tuolle rakenteelle, sama kuin 3-sarjalaisissa. Jopa pusla tais olla sama kuin sellaisessa.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.
    Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.

    Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Mikäs ihme kolahtelee takapäässä, tai ainakin se kuulostaa että tulee takaa.

    Elikkäs ääni ilmenee sillointällöin kääntäessä esim risteyksessä tai jyrkemmässä käännöksessä. Myös jos on oikein epätasainen paikka että auto heilahtelee.

    Kontissa eiole mitään tavaraa mikä olisi irti. Auton alla käyty ihmettelemässä ja mitään ei löydy. Auton ostaessa piti samaa ääntä, kuulosti siis siltä että jousi kolahtelee. Siellä olikin toinen jousi poikki, uudet tilalle ja sama ääni kuuluu edelleen. Todella ärsyttävä ääni...
    Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Pitää ilmeisesti tutkia mitä tuon kanssa tekee. Vetareilla näyttää olevan puolieroa? Voisi kokeilla tuota prikkaa aluksi, ehkä. Siis jos ei vetareissa ole väljää. 452tkm ajettu, niin jotenkin suhtaudun vähän varauksella vetarien kuntoon näin ennalta.
    Kävin eilen auton alla, toinen puoli laahaa jarrusta ja noissa molemmissa vetarien lukurinkuloissa oli kirkkaat kosketusjäljet. Lisäksi kun on noita nypyttelyitä, niin taitaa olla niin jotta käsijarrun hilut on lähteneet puoliksi irti. Ulkona vähän inha laittaa kun aina sataa tai on pimeä tms tai ollut autolle tarvetta, niin ei ole joutanut katteleen tarkemmin. Nyt kuitenkin näyttää olevan melko akuutti em. takia ja toisessa takarenkaassa pintakin loppu kun metallit paistaa sisäsyrjältä.
    Väljiä ei pitäisi olla ja pyöränkulmatkin viime remonttien jälkeen säädelty, mutta aikoinaan kun rengassatsi oli uusi, niin kului puolet pinnasta pois ja erityisesti sisälaita, kun ei joutanut kulmia säätään ajoissa jne. (odotin että kaverilla ois ollut aikaa tehdä ne aiemmin )

    Leave a comment:

Working...
X