Originally posted by Soininen
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Autona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...
Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita
Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?
Leave a comment:
-
Löytyisikö täältä tietoa jakolaatikon vaihdosta?
Kun jakolaatikon vaihtaa niin mikä vastus laitetaan servomoottorille?
Minulla on uusi servo olemassa jonka mukana tuli uusi vastus ja sitten auton oma servo jossa auton alkuperäinen vastus. Jos laatikon mukana tulee servo ja vastus niin sekö vaan paikalleen ja istalla koodaus vai auton alkuperäinen vastus? Eikös se vastus ole jakolaatikkokohtainen?
Ja miten sen uuden servon mukana tullut vastus, pitääkö se jotenkin koodata jos sitä haluaa käyttää?
Jakolaatikkoa en ole vielä hommannut mutta sen joutuu vaihtamaan jos meinaa saada nelivedon taas toimimaan.
Leave a comment:
-
Käytännössä ei ole pakko koskea kahvan jousiin, vaikka tehdasohjeet näin neuvovat. Säädät vain suoraan pultinreistä palojen etäisyyden kohdalleen. Netistä löytyy rutkasti tietoa/videoita
Leave a comment:
-
Originally posted by e46touring View Post
Käsijarrun pitävyys onkin sitten periaatteessa helppo homma.
- Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
- vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.
Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
- ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus
Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu
Leave a comment:
-
Originally posted by karza View PostKiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta
- Levyjen kunto käsijarrun rummun osalta??
- vaijerin ASZE jousikuorma ensin pois päältä esim. tällä työkalulla https://www.jtcautotools.com/product/jtc-6938 Google kertoo BMW ASZE vaijerin esijännitysjousesta enemmän.
lähtee kyllä tavan taltta meisselilläkin kun tuntee systeemin.
Viimeisen 20v aikana en ole löytänyt markkinoilta yhtään sopivalla kitkamateriaalilla varustettuja käsijarrukenkiä versus BMW orggis. Jurid valmistaja, mutta kuka myy tarvikkeena??
Eli BMW orggis käsijarrukengät paikoilleen ja perus säätö ensin niin kireälle että käsin levy ei liiku kohtuu voimalla ja löysää säätöä 3 hahlon verran säätöpyörästä.
- ASZE jousen vapautus ja testi jarrutus
Pysäköi auto ja venetraileri (1000Kg) JYRKKÄÄN rantaliuskaan. =>> Pysyy varmasti nimimerkillä kokemusta on, kun on PAKKO pysyä muuten tulee uinti reissu
Leave a comment:
-
Kiitoksia tosiaan, nyt toimii pyyhkijät niinku kuuluu Toinen kysymys olis käsijarrun säätöön liittyen, säädetty kengät niin että hieman hankaa mutta kahva nousee ylös eikä pidä autoa paikallaan. Kahvan juuresta ei löydy samanlaista säätöä kun E30 46 ja 39 on. Edellä mainittujen kanssa on tosiaan saanut säädettyä kun kengät lähellä ja pieni kiristys vaijerista kahvan alta
Leave a comment:
-
Originally posted by karza View PostOnkohan miten kova homma kääntää ja löytyyköhän tuohon jotain virallista ohjetta että tulis kerralla kaikkia oikeaan asentoon. Moottori ainakin pitää varmaan ajaa ilman vivustoa ala asentoon
Alkuasennossa vivusto kiinni niin että vivut yhden suuntaiset tähän tapaan. Tarvittaessa sulkien säätö 1 = oikeapuoli 66m ja 2 = vasenpuoli 61mm
Leave a comment:
-
Onkohan miten kova homma kääntää ja löytyyköhän tuohon jotain virallista ohjetta että tulis kerralla kaikkia oikeaan asentoon. Moottori ainakin pitää varmaan ajaa ilman vivustoa ala asentoon
Leave a comment:
-
Tuli ostettua E83 ja siinä on lasinpyyhkijöiden kanssa ongelmia. Ne pysähtyy puoleen väliin lasia ja vivusto on siihen vaihdettu hetki sitten kuittien mukaan. Kun pyyhkijöitä käyttää niin meinaavat ensin mennä konehuoneeseen ja sitten käy noin 30cm päässä siitä missä pitäisi käydä ja pysähtyy keskelle näkökenttää. Onko siellä nyt moottorin aksila päin vittua vivustoon nähden?
Leave a comment:
-
Noniin sieltähän se vika löytyi kun vaan purettua sai, tiukan tuntuiset oli mutta tosiaan kampeamalla lähti tulpat irti. Sen jälkeen vika olikin näkyvillä, jostain syystä kuskin puolen suuttimelta oli ampunut koko letkun irti ja siksipä vuosikin nesteet pellin väliin Kerrankin pienellä selvisi. Isot kiitokset neuvoista!
Leave a comment:
-
Originally posted by Kasu View PostMahtavaa, pitääkin huomenna alkaa purkailemaan jälleen, arvelinkin että jollain konstilla ne mustat tulpat on saatava irti ja vähän koitinkin jo kammeta mutta tuntuivat aika tiukassa olevan mutta otetaan uusi yritys. Juu epäilen että nesteet jäätyneet ja jotakin rikkonut linjasta, sinne tulpan kohdalle asti kuitenkin neste kulkee ja valuu pellin välistä pihalle itse suuttimesta ei mitään tule läpi. Itsellä auto ollut vasta vajaan kk eikä ole sinä aikana vielä toiminut.
Leave a comment:
-
Mahtavaa, pitääkin huomenna alkaa purkailemaan jälleen, arvelinkin että jollain konstilla ne mustat tulpat on saatava irti ja vähän koitinkin jo kammeta mutta tuntuivat aika tiukassa olevan mutta otetaan uusi yritys. Juu epäilen että nesteet jäätyneet ja jotakin rikkonut linjasta, sinne tulpan kohdalle asti kuitenkin neste kulkee ja valuu pellin välistä pihalle itse suuttimesta ei mitään tule läpi. Itsellä auto ollut vasta vajaan kk eikä ole sinä aikana vielä toiminut.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kasu View PostX3 pissapoika asiaa. Tuulilasille ei tule nestettä kun onnettomasti vänkärin puolen suuttimesta kuskin puolelta ei mitään. Pumppu vaihdettu, säiliön päästä puhallettu, ilma kulkee vänkärin puolelta suuttimesta mutta kuskin puolelta tukossa. Eli kysymyksenä, miten saa purettua suuttimet irti konepellistä mielellään rikkomatta ja mitä kautta pääsisi käsiksi suuttimille tuleviin letkuihin? Kun kätevästi kulkevat konepellin sisällä.
Tosiaan just ja just tulee nestettä läpi repsikan puolelle ja kuskin puolelle ei mitään, sen verran huomasin että kuskin puolella nesteet valuu konepellin välistä ennen suutinta pihalle kun koittaa käytellä pesuria. Siksi pitäisi päästä jollain keinoin käsiksi letkuihin ja kattoa mikä siellä mättää…
veikkaus että vesi jäätynyt ja haljennut letku /suutin runko ??
Leave a comment:
Leave a comment: