Originally posted by ella
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pari kk myöhässä mutta toivottavasti et mennyt koko mekanismia vaihtamaan jos moottori toimi ja vaijeri liikkui?! ainoastaan se kyseinen valkoinen klipsu vaihtoon (a 25€). Siitä klipsusta on kulunut se hahlo sille kuulalle joka on siinä vaijerissa kiinni. Vaikein osa vaihtamisessa on sen klipsun irti saaminen lasin reijästä kun o todella tiukassa kiinni.
-
E83 X3 LCI. Onko noilla tankin suojamuovien aukoilla jotka kerää eturenkaasta lentävän kuran muovin päälle joku tarkoitus? Epäilen että tästä syystä myös takarenkaan etupuolelta missä pitkittäisvarsi on kiinni mätänee pohja hyvin.
Tässä kuva muovista: https://www.google.com/imgres?q=51473417402&imgurl=https%3A%2F%2Fa70dc9a6-d2a1-4ee6-8126-4421ab9edd43.selcdn.net%2Fpub%2Fc1603%2Fproductpho to%2F0001%2F25%2F0001_25_574.jpg&imgrefurl=https%3 A%2F%2Fzap-bmw.ru%2Fautopart-product%2F631a0f41d06e88f19ceee64b%2F&docid=WRPVwm 3KuBZYDM&tbnid=SgnqsS0WYjHunM&vet=12ahUKEwjfhaWpw9 mIAxX1PxAIHefgFzIQM3oECHIQAA..i&w=800&h=600&hcb=2& itg=1&ved=2ahUKEwjfhaWpw9mIAxX1PxAIHefgFzIQM3oECHI QAA
Meinasin että laittaisin sopivan jäykän kumin peittämään aukon siten ettei tuuli kävisi tuon muovin päältä.
Leave a comment:
-
laitappa vaikka privaviestillä s-postiosoite niin saat BMW orggis asennusohjeen aiheesta.Originally posted by Soininen View PostMeinastin tuohon rouvan kulkineeseen laitta webasto talveksi kun ei ole tolppa mahdollisuutta töissä hänellä. Pystyykö polttoaineen syötön varastamaan moottorin polttoaineputkesta? vai pitääkö tankille asti vetästä oma lähtö?
Mitenkäs sitten tuo sisätilan puhaltimen kytkentä, onko siihen jossain kaaviota?
Asennus on yksi helpoimmasta mitä autoilun historia tuntee. Siis koskee E83 ja E46 malleja
Ja mitään IPCU yms "viritelmiä" ei tarvitse E83 ja E46 asennuksessaLast edited by e46touring; 11-08-2024, 20:10.
Leave a comment:
-
Tankkilaitteen kannessa lienee imukärsälle jonkinlainen paikka
en ole nähnyt että koneen linjasta olisi otettu
Sisäpuhaltimen ohjaus riippuu puhaltimesta. Jos ns. Tavallinen niin se on johdot kiinni ja sillä siisti.
Mutta jos on esim. Automaatti ilmastointi tai muuten vaan pwm puhallin niin tarviit IPCU releen joka pulputtaa väylään tietoa mitä vauhtia ohjainlaitteen pitää pyörittää puhallinta.
kyseinen rele pitää myös ohjelmoida webaston/eberin testerillä.
IPCU rele ei oikeastaan ole rele vaan pieni ohjainlaite...
Leave a comment:
-
Meinastin tuohon rouvan kulkineeseen laitta webasto talveksi kun ei ole tolppa mahdollisuutta töissä hänellä. Pystyykö polttoaineen syötön varastamaan moottorin polttoaineputkesta? vai pitääkö tankille asti vetästä oma lähtö?
Mitenkäs sitten tuo sisätilan puhaltimen kytkentä, onko siihen jossain kaaviota?
Leave a comment:
-
Takaoven ikkuna kuskin puolelta oli tipahtanut alas. Äsken senverran purin, että näki alaosan valkean muoviklipsun olevan ehjä, lasi on siinä kiinni. Lasi liikkuu ilman vastusta ylös-alas. Lasinnostimen moottori tuntuu toimivan normaalisti.
EI kai tässä muuta vikapaikkaa ole kuin ostaa uusi nostinkoneisto 51353448251 , ja jos jollain on semmoinen tarjolla sopuhintaan niin käytettykin otetaan huomioon.
Leave a comment:
-
Eipä tullut ajateltua, laadusta päätelle kiinassaOriginally posted by Jarger View Post
Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"
Pitää ajaa nuilla niinkauan kun lopullisesti paskana ja tilata alkuperäiset. Näin jälkikäteen kun katsoin niin hubauerilta akuperäiset olisi ollut saman hintaiset
Sen kerran kun en tilatessa katsonut alkuperäis osan hintaa niin käy näin... tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
😀 1Leave a comment:
-
Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"Originally posted by Soininen View PostNiin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
Leave a comment:
-
Niin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
😀 1Leave a comment:
-
E53:een ostin muistaakseni Swagin ja Cortecon, ne ainakin näytti normaaleille. Näissä mennään orkkiksilla vaikka kilsoja jo M47:n kanssa 430tkm.
Leave a comment:
-
Tähän löyty vika, uudet febin tukikumit on niin meltot että moottorin korvakko ottaa kiinni tukikumin rauta huullokseen
tähän väliaikais patenttina 5mm paksu rikka tukikumin ja korvakon väliin.
Leave a comment:
-
Limppu tiensä päässä?Originally posted by Soininen View PostAutona e83 m47 manuaali. Käynnistäessä ja startatessa kolahtaa jostain, ei ole merkitystä onko kytkinpohjassa vai ei. Moottorin tukikumit vaihdettu ja vaihteiston kannatin tarkastettu että on ehjä. Koitettu myös etsiä kiveä ym olisiko jossain välissä mutta tuloksetta. Moottori myös resonoi koriin tyhjäkäynnillä melko voimakkaasti, kaasua kun vähän painaa resonointi häviää...
Muuten ajaessa ei esiinny kolinoita
Apuja tähän mistä vikaa seuraavaksi etsimään?
Leave a comment:
Leave a comment: