E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • racing02
    replied
    Kannattaa tutustua aiheeseen ja reklamoida heti liikkeeseen. Ei voi olettaa että jakolaatikko vikaantuisi yhtäkkiä 500km aikana. Ainakin osa pitäisi saada liikkeen virhevastuuseen mutta lähtökohtana yrittää kokonaan.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Ostin auton liikkeestä vajaa kuukausi sitten. Itsellä ei ole kokemusta liikkeen virhevastuusta, mitään takuuta ei tietenkään ole mutta virhevastuu on olemassa, en oo vielä ehtinyt tutustumaan tähän tarkemmin. "tuotetta vastaanottaessa" vekotin ei äännellyt millään lailla. Kilsoja nyt ehkä 500 oston jälkeen.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Takamisakari View Post
    Kyllä, pakko se on käytetyllä mennä, tehdaskunnostettukin maksaa jo puolet auton hinnasta. Nyt pitäis vaan löytää jostain laatikko.
    Ostitko yksityiseltä? Meinaan firman piikkiinhän tuo pitäisi mennä jos liikkeestä äskettäin ostettu.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Kyllä, pakko se on käytetyllä mennä, tehdaskunnostettukin maksaa jo puolet auton hinnasta. Nyt pitäis vaan löytää jostain laatikko.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ei tollanen jakolaatikon vaihto iso homma oo. E53 muutaman tunnin jumppa, jos ei mitään ylimääräistä tee ja tällaisessa vähän enempi. Miksei käytettykin ok oo, ei kai tuollainen hirmuisen tyyris ole. Täällä E83 jakolaatikko rullailtu 410tkm avaamatta. 20tkm sitten vaihtelin sinne öljyt varalta.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    X3 E83 jakolaatikkomurheita

    NNo niin, pienen Mini- seikkailun jälkeen pihaan ilmestyi X3 ja eipä mennyt aikaakaan kun pääsi viemään auton HMC:lle kummallisen ääntelyn vuoksi. Käytännössä kun etupyöriä kääntää veto päällä, auton keskivaiheilta kuuluu kovahko pauke, mikä nyt (ilmeisesti) tarkoittaa sitä että jakolaatikko on ns muusina.

    HMC tarkasti auton nopeasti ja asiantuntevasti, pelkkää positiivista sanottavaa heistä- mutta olivat sitä mieltä että tehdaskunnostetussa olisi jotain järkeä mutta käytettyä ei oikein kannata vaihtaa. Kun lootan vaihto maksaa käytännössä puolet auton hinnasta, ei kellään olisi vinkata mistä löytyisi tai muuta tapaa miten tätä kannattais lähestyä?

    Kerkesinkin jo pari viikkoa tuuletella että ihanaa kun on alla hiljainen bensa neliveto sporttipenkeillä mutta tässä sitä taas ollaan.
    Last edited by Takamisakari; 21-09-2022, 14:24.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by X3E83 View Post
    Tyhjäkäynti seilaa. Valoissa tuntuu että yrittää pysyä väkisin käynnissä. Ei tee tätä kuitenkaan joka kerta. Muutaman kerran on vauhdissa pudottanut tehot pois. Auto sammuksiin ja taas toimi. No nyt ei toimi enää. Tehot on kadoksissa.
    Ei mitään vikavaloja.
    Koodeja tullut kahta erilaista, ensimmäiset koodit
    003F40 DDE rail-pressure sensor, offset test
    00428B DDE boost-pressure control, low pressure stage, control deviation.
    Koodien nollaus ja vika pysyy. Enää antoi vain yhden koodin.
    00428B DDE boost-pressure control, low pressure stage, control deviation.
    Mitä lähden vaihtamaan? Alipaineletkut? Jotain antureita? Jotain muuta, mitä?
    Ahtopaineanturi ainakin yksi vikaantuva osa. Voi tutkia mitä painelukuja anturi näyttää auto sammuksissa/käydessä, ja onko ne loogisia.

    Youtubesta löytyy videoita miten koko alipaineletkut/solenoidit systemin pitävyyttä voi testailla alipainepumpun kanssa. (Letkut alkaa mennä iän myötä melko haperoiksi ja varmaan jossain kohtaa hyvä vaihtaa.)

    Leave a comment:


  • X3E83
    replied
    X3 e83 2007 3.0 sd.

    Tyhjäkäynti seilaa. Valoissa tuntuu että yrittää pysyä väkisin käynnissä. Ei tee tätä kuitenkaan joka kerta. Muutaman kerran on vauhdissa pudottanut tehot pois. Auto sammuksiin ja taas toimi. No nyt ei toimi enää. Tehot on kadoksissa.
    Ei mitään vikavaloja.
    Koodeja tullut kahta erilaista, ensimmäiset koodit
    003F40 DDE rail-pressure sensor, offset test
    00428B DDE boost-pressure control, low pressure stage, control deviation.
    Koodien nollaus ja vika pysyy. Enää antoi vain yhden koodin.
    00428B DDE boost-pressure control, low pressure stage, control deviation.
    Mitä lähden vaihtamaan? Alipaineletkut? Jotain antureita? Jotain muuta, mitä?

    Leave a comment:


  • johniemi
    replied
    Sattuisiko jollakulla olemaan vasenta takavaloa joko kokonaisena tai pelkkää sitä LED ajuria? Pitäisi saada äxän vasen takavalo toimimaan mahd pian. Siis se korissa kiinni oleva, ulompi valo, takakontin valot toimii. Yhteydenotot asap : Nolla Neljä Viisi 138 1338, whatsapp/sms/soitto.

    Leave a comment:


  • Make39
    replied
    Kenelläkää tietoa miten nollata ajotietokoneen polttoaine kulutus ja fiksaa sinne oikeat lukemat näyttää 8dl liikaa?
    Autona E83 X3 vm08 ja tässä pikku ajotietokone mittaristossa jos merkitystä? tubesta ei osunu tähän malliin sopivaa videota.
    Last edited by Make39; 03-06-2022, 23:34.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Auton pystyy varmaan koodaamaan ihan kummanlaiselle bägille tahansa.
    Vähän epäselvästi kysyin, fyysinen sopivuus siis kiinnosti

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Käykö E46 ratti X3:n jos on 2-vaiheisella bagilla?
    Auton pystyy varmaan koodaamaan ihan kummanlaiselle bägille tahansa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Käykö E46 ratti X3:n jos on 2-vaiheisella bagilla?

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Auto taisi nesteiden puolesta tulla kuntoon, mutta samalla tuli itse aiheutettua toinen vika. Katsoin autocomin livedatalla nesteiden lämpöjä ja sitten sain mittauksen ollessa käynnissä potkaistua obd piuhan irti liittimestä. Sen jälkeen en enää saanut autocomilla yhteyttä moottori ohjaimeen vaikka kokeilin kaikenlaista. Käytin akkuakin puoli tuntia irti ja ei vaikutusta. Muihin ohjaimiin yhteys pelaa hyvin. Missä vika ?
    EDIT: Boschin testerillä kaikki pelasi hyvin... lienee vika tuossa Autocom testerissä että joku bitti jäi poikittain
    Last edited by ockelbo4500; 19-01-2022, 07:27.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Alkoi 2.0d m47 vuotamaan nestettä pakkasella. Ei oikein saanu pitkistä tutkimuksista huolimatta selvää, että mistä vuotaa, mutta oletuksena vesipumppu tai termarikotelon o-rengas, johon ylempi vesiputki tulee kiinni. No vaihdoin nuo osat nyt kaikki egr termaria myöten ja toivotaan, että vuoto loppuu. Vesipumpussa oli kyllä jo väljä laakeri, joten ei se muutenkaan olisi pitkään enää jaksanut. 135tkm tarvike osat ehti olla paikoillaan.

    Miksi mulla ääkköset ei näy oikein omissa kirjoituksissa käyttipä tietokonetta tai puhelinta?

    Leave a comment:

Working...
X