E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Minkälaisia nämä M47 moottorilla olevat, eli hieman iäkkäämmät E83 on? Onkos näissä kaikissa Saksan tuonneissakin ollut aina hiukkassuodatin? Kannattaako 260tkm manuaali kiertää kaukaa, vai ajelisiko sillä vielä? Millä tavalla jakolaatikko näissä oireilee, entä paljonko verot vuodessa, entä kulutus matka ajossa? Kakkos auto joksikin vuodeksi etsinnässä. Kilometrejä siihen tulisi n.20tkm vuodessa. Vai kannattaako suosista katsella bensa CRV?
-
Originally posted by ella View PostTakaoven ikkuna kuskin puolelta oli tipahtanut alas. Äsken senverran purin, että näki alaosan valkean muoviklipsun olevan ehjä, lasi on siinä kiinni. Lasi liikkuu ilman vastusta ylös-alas. Lasinnostimen moottori tuntuu toimivan normaalisti.
EI kai tässä muuta vikapaikkaa ole kuin ostaa uusi nostinkoneisto 51353448251 , ja jos jollain on semmoinen tarjolla sopuhintaan niin käytettykin otetaan huomioon.
Leave a comment:
-
E83 X3 LCI. Onko noilla tankin suojamuovien aukoilla jotka kerää eturenkaasta lentävän kuran muovin päälle joku tarkoitus? Epäilen että tästä syystä myös takarenkaan etupuolelta missä pitkittäisvarsi on kiinni mätänee pohja hyvin.
Tässä kuva muovista: https://www.google.com/imgres?q=51473417402&imgurl=https%3A%2F%2Fa70dc9a6-d2a1-4ee6-8126-4421ab9edd43.selcdn.net%2Fpub%2Fc1603%2Fproductpho to%2F0001%2F25%2F0001_25_574.jpg&imgrefurl=https%3 A%2F%2Fzap-bmw.ru%2Fautopart-product%2F631a0f41d06e88f19ceee64b%2F&docid=WRPVwm 3KuBZYDM&tbnid=SgnqsS0WYjHunM&vet=12ahUKEwjfhaWpw9 mIAxX1PxAIHefgFzIQM3oECHIQAA..i&w=800&h=600&hcb=2& itg=1&ved=2ahUKEwjfhaWpw9mIAxX1PxAIHefgFzIQM3oECHI QAA
Meinasin että laittaisin sopivan jäykän kumin peittämään aukon siten ettei tuuli kävisi tuon muovin päältä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Soininen View PostMeinastin tuohon rouvan kulkineeseen laitta webasto talveksi kun ei ole tolppa mahdollisuutta töissä hänellä. Pystyykö polttoaineen syötön varastamaan moottorin polttoaineputkesta? vai pitääkö tankille asti vetästä oma lähtö?
Mitenkäs sitten tuo sisätilan puhaltimen kytkentä, onko siihen jossain kaaviota?
Asennus on yksi helpoimmasta mitä autoilun historia tuntee. Siis koskee E83 ja E46 malleja
Ja mitään IPCU yms "viritelmiä" ei tarvitse E83 ja E46 asennuksessaLast edited by e46touring; 11-08-2024, 19:10.
Leave a comment:
-
Tankkilaitteen kannessa lienee imukärsälle jonkinlainen paikka
en ole nähnyt että koneen linjasta olisi otettu
Sisäpuhaltimen ohjaus riippuu puhaltimesta. Jos ns. Tavallinen niin se on johdot kiinni ja sillä siisti.
Mutta jos on esim. Automaatti ilmastointi tai muuten vaan pwm puhallin niin tarviit IPCU releen joka pulputtaa väylään tietoa mitä vauhtia ohjainlaitteen pitää pyörittää puhallinta.
kyseinen rele pitää myös ohjelmoida webaston/eberin testerillä.
IPCU rele ei oikeastaan ole rele vaan pieni ohjainlaite...
Leave a comment:
-
Meinastin tuohon rouvan kulkineeseen laitta webasto talveksi kun ei ole tolppa mahdollisuutta töissä hänellä. Pystyykö polttoaineen syötön varastamaan moottorin polttoaineputkesta? vai pitääkö tankille asti vetästä oma lähtö?
Mitenkäs sitten tuo sisätilan puhaltimen kytkentä, onko siihen jossain kaaviota?
Leave a comment:
-
Takaoven ikkuna kuskin puolelta oli tipahtanut alas. Äsken senverran purin, että näki alaosan valkean muoviklipsun olevan ehjä, lasi on siinä kiinni. Lasi liikkuu ilman vastusta ylös-alas. Lasinnostimen moottori tuntuu toimivan normaalisti.
EI kai tässä muuta vikapaikkaa ole kuin ostaa uusi nostinkoneisto 51353448251 , ja jos jollain on semmoinen tarjolla sopuhintaan niin käytettykin otetaan huomioon.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarger View Post
Juu. Oliko missä tehty vai kiinnititkö huomiota? Hienoa tämä nykyosien "laatu"Pitää ajaa nuilla niinkauan kun lopullisesti paskana ja tilata alkuperäiset. Näin jälkikäteen kun katsoin niin hubauerilta akuperäiset olisi ollut saman hintaiset
Sen kerran kun en tilatessa katsonut alkuperäis osan hintaa niin käy näin... tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
Leave a comment:
-
Originally posted by Soininen View PostNiin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
Leave a comment:
-
Niin siis ihan samanmoiset kumit olivat kun alkuperäisetkin. Van nuissa febeissä on vaan niin paskaa laatua tuo kumi että painuu niin lysmään että ottaa siihen metalli huullokseen kiinni. Uudet siis hommasin koska vänkärinpuolen orkkis kumi oli rikki.
Leave a comment:
-
E53:een ostin muistaakseni Swagin ja Cortecon, ne ainakin näytti normaaleille. Näissä mennään orkkiksilla vaikka kilsoja jo M47:n kanssa 430tkm.
Leave a comment:
-
Tähän löyty vika, uudet febin tukikumit on niin meltot että moottorin korvakko ottaa kiinni tukikumin rauta huullokseentähän väliaikais patenttina 5mm paksu rikka tukikumin ja korvakon väliin.
Leave a comment:
Leave a comment: