E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jawa68
    replied
    E83 3.0D M57N dieselin haju korkeapainepumpun suunnalta

    Tervehdys.
    On alkanut polttoaine haisemaan korkeapainepumpun suunnilta.
    Pitää vielä tarkistaa endoskoopilla, jospa tarkempi vuotokohta selviäisi.
    Noista ilmeisesti menee joku tiiviste vialle pumpusta. Vaihto vaatii erikoistyökalun.
    Kun ja jos tulee irroitukselle tarve, löytyisikö täältä foorumilta joltain sellaista
    työkalua korvausta vastaan lainaksi?

    Leave a comment:


  • Marko328
    replied
    Akku oli tyhjentynyt joten siinä oli vika starttaukseen. Muihin vikoihin, yksi sulake oli palanut ja yksi puuttui. Nyt kunnossa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Marko328 View Post
    Etsin tupakansytyttimen sulaketta ja irroittelin sulakkeita hanskalokeron takaa, ei palaneita ollut mutta nyt siis ei auto enää käynnisty, ei ovet tai ikkunat toimi kummastakaan avaimesta ?? Solenoidi vaan naksuttaa kun yrittää käynnistää. Missä ihmeessä on vika. 3.0D kone siis.
    Akku meni tyhjäksi ja siksi solenoidi naksuttaa? Kokeilitko apuvirralla käynnistää? Onko kaikki sulakkeet varmasti oikeilla paikoillaan?

    Leave a comment:


  • Marko328
    replied
    E83 2004 ei enää käynnisty

    Etsin tupakansytyttimen sulaketta ja irroittelin sulakkeita hanskalokeron takaa, ei palaneita ollut mutta nyt siis ei auto enää käynnisty, ei ovet tai ikkunat toimi kummastakaan avaimesta ?? Solenoidi vaan naksuttaa kun yrittää käynnistää. Missä ihmeessä on vika. 3.0D kone siis.

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    itse itselleni vastaten: etuperä paskana. Saa tarjota jos on x3 2.0d tai e46 330xi etuperää

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    2006 2.0d eturenkaat jarruttavat kun löysää kaasua. Jopa lukkiutuvat. Voiko olla mekaaninen vika. Ei koodeja

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by JaGaR View Post
    Tämä oli yhtenä vaihtoehtona ja toiselta puolelta turvonnut abs-kehä vaihdettiinkin, kun heitteli mitä arvoja sattuu abs-anturille ( joka vaihdettiin myös samassa rytäkässä). Nopeusmittari toimii ja istalla ajossa tsekattuna jokainen pyörä pyörii samaa vauhtia eikä mikään anturi anna pätkivää tai väärää nopeutta.

    Arviolta joka 5. käynnistyksellä valot jäävät tauluun ja tällöin Ista huutelee "DSC: Steering angle sensor adjustment required", joten alan kallistumaan pikku hiljaa oireilevaan ohjauskulman anturiin.

    Tästä ei taida selvitä muutoin kuin anturia vaihtamalla...?

    Auto käyntiin, ja pyörittää muutaman kerran rattia laidasta laittaan ja valon pitäisi sammua hetken kuluttua.


    Ratin asentotunnistin menossa kaput.



    Toki syttyy varmaankin vähän ajan päästä uudelleen, jos kerta oireilee sattunnaisen usein

    Leave a comment:


  • JaGaR
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Ääni pätkivälle ABS-anturille. Vastaavaa mutta vähän enemmän ja pidempää pätkimistä E46:ssa oli kun pohja massattiin. Taitaa olle E83:ssakin nopeusmittari vasempaan taka-ABS -anturiin naitettu, jos nopeusmittari toimii niin ei ole se anturi kyseessä.


    Joko liitinvika, anturivika tai moskaa tai anturi pikkasen liian kaukana tjsp. Tämä vain valistunut arvaus.
    Tämä oli yhtenä vaihtoehtona ja toiselta puolelta turvonnut abs-kehä vaihdettiinkin, kun heitteli mitä arvoja sattuu abs-anturille ( joka vaihdettiin myös samassa rytäkässä). Nopeusmittari toimii ja istalla ajossa tsekattuna jokainen pyörä pyörii samaa vauhtia eikä mikään anturi anna pätkivää tai väärää nopeutta.

    Arviolta joka 5. käynnistyksellä valot jäävät tauluun ja tällöin Ista huutelee "DSC: Steering angle sensor adjustment required", joten alan kallistumaan pikku hiljaa oireilevaan ohjauskulman anturiin.

    Tästä ei taida selvitä muutoin kuin anturia vaihtamalla...?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by JaGaR View Post
    Potilaana X3 E83 LCI 2007 3.0SD missä käynnistyksen jälkeen jää päälle keltaisena 4X4 sekä jarruvalo. ~20m ajamisen jälkeen valot poistuvat mittaristosta.

    Vikakoodit luettu Istalla (ennen ajoonlähtöä sekä valojen hävittyä) eikä yhtään vikakoodia ole, mikä viittaisi DSC:hen tms. moduuliin.

    Ainoastaan Ihka:lta (000020 AUC heating), PDC:ltä (000022 Acoustic generator, front, off) sekä Kombi:lta (0000BE Data-filing difference to central light module), minkä en usko vaikuttavan yo. vikavaloihin.

    Historiassa oli vikakoodi "006E3E DSC: steering-angle-sensor adjustment required" ja tämän ajoin service functionista onnistuneesti, jos olisi siitä ollut kiinni, mutta ei ollut vaikutusta.

    Mistähän tätä "ominaisuutta" kannattaisi lähteä penkomaan syvemmin?

    Toki jos on vinkkejä, miten parkkitutkat saa toimimaan, niin niitäkin kuunnellaan. AUC sensori lähti tilaukseen, jos tuon yhden vikakoodin saisi sillä kuitattua pois.

    Ääni pätkivälle ABS-anturille. Vastaavaa mutta vähän enemmän ja pidempää pätkimistä E46:ssa oli kun pohja massattiin. Taitaa olle E83:ssakin nopeusmittari vasempaan taka-ABS -anturiin naitettu, jos nopeusmittari toimii niin ei ole se anturi kyseessä.


    Joko liitinvika, anturivika tai moskaa tai anturi pikkasen liian kaukana tjsp. Tämä vain valistunut arvaus.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Täällä ainakin E83 2.0d on pelannut ok vaikka jakolaatikolle ei ole tehty mitään koodauksia ja öljyt vaihdettu vuosi sitten. Eli ne kyllä kannattaa vaihtaa, omasi tuohon pakkojen liikutteluun mahdollisuutta tai ei. Oli kyllä melko likaista jo. Vaihdan joskus uusiksi kunhan talliin saa tilaa

    Leave a comment:


  • JaGaR
    replied
    Potilaana X3 E83 LCI 2007 3.0SD missä käynnistyksen jälkeen jää päälle keltaisena 4X4 sekä jarruvalo. ~20m ajamisen jälkeen valot poistuvat mittaristosta.

    Vikakoodit luettu Istalla (ennen ajoonlähtöä sekä valojen hävittyä) eikä yhtään vikakoodia ole, mikä viittaisi DSC:hen tms. moduuliin.

    Ainoastaan Ihka:lta (000020 AUC heating), PDC:ltä (000022 Acoustic generator, front, off) sekä Kombi:lta (0000BE Data-filing difference to central light module), minkä en usko vaikuttavan yo. vikavaloihin.

    Historiassa oli vikakoodi "006E3E DSC: steering-angle-sensor adjustment required" ja tämän ajoin service functionista onnistuneesti, jos olisi siitä ollut kiinni, mutta ei ollut vaikutusta.

    Mistähän tätä "ominaisuutta" kannattaisi lähteä penkomaan syvemmin?

    Toki jos on vinkkejä, miten parkkitutkat saa toimimaan, niin niitäkin kuunnellaan. AUC sensori lähti tilaukseen, jos tuon yhden vikakoodin saisi sillä kuitattua pois.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post
    Kiitos! Löysin ZF:n dokkarin öljyistä: https://aftermarket.zf.com/remotemed...e-ml-11-en.pdf

    Tuolla lukee S6-37 kohdalla:

    - Castrol BOT 338
    => BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
    => Castrol Syntrans B 75W
    => Castrol Transmax Manual B 75W

    Eipä noi Castrolit ole ihan hirveästi halvempia eikä niitä löydy kovin helposti. Ehkä se pitää investoida bmearin laatikkoöljyyn ja koittaa asennella myös ISTA. Aika monta muuta softaa löytyykin jo.
    Joo toi Castrol syntrans B lienee jopa ihan samaa kuin BMW pullossa, mutta ei löydy esim. Motonet valikoimissa. Schiedmannilta on ainakin saanut tuota bemarin pullossa, jos ei jaksa säästön vuoksi ulkomailta tilailla.

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Vaihteiston 2l ja perät+ jakovaihteisto pitäis riittää 1l per kohde. Täyttö kaikissa täyttöproppuun asti niin et hiukan tippoja tulee ulos.

    Vaihteistoon ja jakovaihteistoon suosittelen alkup BMW litkuja. Periin esim Castrol Long life 75w90 on oikea

    ISTAlla jakovaihteiston kalibrointi lopuksi
    Kiitos! Löysin ZF:n dokkarin öljyistä: https://aftermarket.zf.com/remotemed...e-ml-11-en.pdf

    Tuolla lukee S6-37 kohdalla:

    - Castrol BOT 338
    => BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
    => Castrol Syntrans B 75W
    => Castrol Transmax Manual B 75W

    Eipä noi Castrolit ole ihan hirveästi halvempia eikä niitä löydy kovin helposti. Ehkä se pitää investoida bmearin laatikkoöljyyn ja koittaa asennella myös ISTA. Aika monta muuta softaa löytyykin jo.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by ihuhtaka View Post
    Pientä ylläpitoa E83 vm 2005, 3.0i 6v manuaaliin meneillään, eikä ole esim Bentleyn manuskaa käsillä. Mistähän sais?

    Löytyisikö teiltä tietoa esim Motonetin hyllyltä löytyvät sopivat öljyt ja kuinka isot purkit kannattaa varata?

    Vaihteisto GS6X: MTF LT-2 ??, kuinka paljon?
    Etuperä: ??
    Perä: ??
    Jakolaatikon ATC400 alkuperäistä öljyä olen varannut 1L.

    Ainakin jakolaatikon täytöstä löysin ohjeen että täytetään kunnes pinta on täyttöpropun alareunan tasolla. Taitaa olla laatikossa ja perissä sama homma?

    Pitääkö jakolaatikon öljyn vaihdon jälkeen tehdä jotain vai adaptoituuko se itsestään? Olikohan tässä jotain vuosimallieroja?
    Vaihteiston 2l ja perät+ jakovaihteisto pitäis riittää 1l per kohde. Täyttö kaikissa täyttöproppuun asti niin et hiukan tippoja tulee ulos.

    Vaihteistoon ja jakovaihteistoon suosittelen alkup BMW litkuja. Periin esim Castrol Long life 75w90 on oikea

    ISTAlla jakovaihteiston kalibrointi lopuksi

    Leave a comment:


  • ihuhtaka
    replied
    Pientä ylläpitoa E83 vm 2005, 3.0i 6v manuaaliin meneillään, eikä ole esim Bentleyn manuskaa käsillä. Mistähän sais?

    Löytyisikö teiltä tietoa esim Motonetin hyllyltä löytyvät sopivat öljyt ja kuinka isot purkit kannattaa varata?

    Vaihteisto GS6X: MTF LT-2 ??, kuinka paljon?
    Etuperä: ??
    Perä: ??
    Jakolaatikon ATC400 alkuperäistä öljyä olen varannut 1L.

    Ainakin jakolaatikon täytöstä löysin ohjeen että täytetään kunnes pinta on täyttöpropun alareunan tasolla. Taitaa olla laatikossa ja perissä sama homma?

    Pitääkö jakolaatikon öljyn vaihdon jälkeen tehdä jotain vai adaptoituuko se itsestään? Olikohan tässä jotain vuosimallieroja?

    Leave a comment:

Working...
X