E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu730
    replied
    Moikka kanssa autoilijat omasta x3 menny klykoolit vähiin eikä näe tota väriä mitä siellä on koitin paperilla kattoa kans mutta ei auttanu ku olis niinku vettä ku oli väritöntä kumpaa tonne uskaltaa laittaa sini/vihreää vai sinistä vain🤔

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by espi70 View Post
    Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuon uuden talviauton sivupeilien sähkösäädöt tekevät omiaan? Eli kun auto on pidempään parkissa niin kaukosäätimestä lukitusta avatessa ne säätyvät sattumanvaraiseen asentoon. Eikä aina samaan asentoon vaan milloin mihinkin. Jos auto on parkissa vain vähän aikaa (tunnin - kaksi) niin tuota ei tapahdu, kun auto on ollut yön yli niin silloin tuo tapahtuu käytännössä aina. En ole ainakaan huomannut mitään muita oireita ja kaikki toimii muuten niin kuin kuuluukin.
    Peilien asento on sidottu avaimen ja penkkimuistiin. Eli olethan tallentanut penkin muistipaikan peilien oikealla asennolla? Tästä huolimatta itsellä kyllä tekee välillä samaa, eli peilit saattavat elää itsekseen.

    Leave a comment:


  • espi70
    replied
    Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuon uuden talviauton sivupeilien sähkösäädöt tekevät omiaan? Eli kun auto on pidempään parkissa niin kaukosäätimestä lukitusta avatessa ne säätyvät sattumanvaraiseen asentoon. Eikä aina samaan asentoon vaan milloin mihinkin. Jos auto on parkissa vain vähän aikaa (tunnin - kaksi) niin tuota ei tapahdu, kun auto on ollut yön yli niin silloin tuo tapahtuu käytännössä aina. En ole ainakaan huomannut mitään muita oireita ja kaikki toimii muuten niin kuin kuuluukin.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Peräluukun mikrokytkin äkkäilee, joskus aukasee luukun, useimmiten ei. Koittanut tässä ilman väkivaltaa irroitella tuota moduulia, muttei se vaan taho irrota . Löytyykö tähän joku väkivallaton ratkaisu �� kaks torx ruuvia on ulkopuolella, sisäpuoleltakin irroitin luukun muovin, muttei sieltä näy kuin johtoliitin. Hermosto menee.

    Edit:

    Joo, pitääkin näköjään irrottaa peräluukusta koko muovi, jossa on tämä moduuli on kiinni ��

    Edit 2:

    Toimii, ei toimi, toimii , ei toimi.

    Täytyy tutkia huomenna lisää
    Last edited by Munanjatke; 04-10-2020, 15:27.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemu730 View Post
    Moikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔
    Kuten edellä todettiin, niin termarien kanssa ongelmia. Kun termarit on kunnossa, niin viisari nousee klo 12 ja pysyy siinä jostain ~75c lämmöstä alkaen. DPF poltot ei toimi, jos moottorin lämmöt on alle 75c. Sullahan ne on jos lämpöviisari ei ole klo 12 kohdalla.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by bemu730 View Post
    Moikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔

    Seilaa, siis heiluu koko ajan :think


    Omassa kun oli termarit rikki, niin viisari nousi puoleen väliin, ja siihen se jäi. Termareitten vaihdon jälkeen se nousee puoleen väliin, ja siihen se jää. Ei se heilunu missään vaiheessa, tasasesti liikkui



    Moni luuleekin että diesel lämpiee normaalisti kun viisari on puolessa välissä vaikka todellisuudessa ei ole riittävän lämmin edes DPF-suodattimen puhtaaksi polttoon, johon vaaditaan yli 84 asteen lämpötila.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Vesipumppu + kaikki termarit ( oliko niitä nyt automaatissa 3kpl) uusiksi niin alkanee lämmöt toimia oikein. Mittarin pitäisi olla normiajossa keskellä suunnilleen ja pysyä siinä samassa kohdassa, koska ainakin kaksilitraisessa se menee keskelle kun lämmöt on salavalikon mukaan noin 72 astetta muistaakseni ja pysyy siinä varmaan jonnekin sadan asteen arvoihin tai ylikin. Painekorkki( samalla paineella kuin alkuperäinen) kannnattaa varuiksi samalla vaihtaa paisuntasäiliöön jos on alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Originally posted by bemu730 View Post
    Moikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔
    Termostaatit uusiksi niin eiköhän se siitä ala etsimään paikkaansa paremmin

    Leave a comment:


  • bemu730
    replied
    Moikka olisko jollain ollu samaa murhetta e83 3.0d että lämmöt seilaa hiukan tämmötti ku on alle +10 ulko lämpötila autoon tekee sisälle kyll lämmintä mutta itseä lähinnä häiritsee ku viisari liikkuu koko aika eikä ennen oo yhessäkään mersussa tai vanhemmassa bmw tehny tota mitä asialle vois tehdä🤔
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jawa68
    replied
    Pitääkin vielä tarkistaa tuo siivapyörä tarkemmin. Ääni voikin lähteä sieltä.

    Leave a comment:


  • Jawa68
    replied
    Satunnainen kolkotus moottorista

    X3 e83 3.0d m57 moottorilla. Alkanut kuulumaan satunnainen kolkotus konehuoneesta. Olen yrittänyt paikallistaa äänilähdettä stetoskoopilla, mutta Jakopää kotelosta ei tule ääntä. Vaihdoin apulaitehihnan kiristäjä, ei vaikutusta. Tehostajan öljyt vaihdettu useamman kerran, sekin hiljainen.
    Dumpperi siiva näyttää ehjältä. Autolla ajettu 380thkm.
    Voipi olla että pitää vaihtaa jakopään kilkkeet.

    Onko muilla vastaavia kokemuksia tuosta M57 moottorista?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Omassa Lci:ssä on myös Aux liitin, ja kun siihen puhelimen kytkee, niin joutuu usein irroittamaan aux piuhan liittimestä, että reteot tajuaa siihen jotakin liitetyksi, äärimmäisen hermostuttaa. Aux on vakiona niin kivassa paikassa kuin takana tuhkakupissa


    Ja vasta viimeviikolla tajusin että tälläisiäkin saatavilla https://www.ebay.com/c/1537807401
    Sama auto ja saman ikäinen E83 X3 aux liitännässä käyttänyt tätä.
    Toimii!! https://www.ljudia.fi/tuotteet/auto-.../tunai-firefly

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Omassa Lci:ssä on myös Aux liitin, ja kun siihen puhelimen kytkee, niin joutuu usein irroittamaan aux piuhan liittimestä, että reteot tajuaa siihen jotakin liitetyksi, äärimmäisen hermostuttaa. Aux on vakiona niin kivassa paikassa kuin takana tuhkakupissa


    Ja vasta viimeviikolla tajusin että tälläisiäkin saatavilla https://www.ebay.com/c/1537807401

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Joonas__ View Post
    Auto x3, vm 06. Aux piuhassa ei lähde rokkaa. Autossa prof.navi, puhelin, bluetooth, cd vaihtaja ja näyttö. Kytkin mustaan 12 napaseen pinneihin 3,4 ja 10. Mode napilla aux pitäis tulla aktiiviseksi, muttei mitään tapahu. Ainoastaa fm, cd ja vaihtaja näkyy. Ulkolaisilla foorumeilla tästä ollu puhetta, mutta kunnollista ratkaisua en löytänyt. Käytin vaihtajan ja navin johtojakin välillä irti, muttei auttanut. Kaapeli jota käytän ei ole alkuperäinen, puuttuuko siitä silloin jotain oleellista.
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jos ei alunperin auxia niin se täytyy koodata käyttöön jos se on tekemättä. Ei tainnut E70 nyt olla kyseessä?
    Originally posted by Joonas__ View Post
    Kyseessä e83. Tämähän ei ole vielä can väyläinen peli, tässä i-bus. Nettiä selätessani tullut siihen uskoon että koodausta ei tarvita. Kokeilin kyllä rad moduuliin aux kohdan vaihtaa aktiiviseksi, sekään ei auttanut.
    Nyt nämä ois siirretty oikeaan topikkiin.

    Leave a comment:


  • Joonas__
    replied
    Kyseessä e83. Tämähän ei ole vielä can väyläinen peli, tässä i-bus. Nettiä selätessani tullut siihen uskoon että koodausta ei tarvita. Kokeilin kyllä rad moduuliin aux kohdan vaihtaa aktiiviseksi, sekään ei auttanut.

    Leave a comment:

Working...
X