Originally posted by Esal
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 e53 yleistä keskustelua.
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Esal View PostJep, automaattisesti taas ajattelin että on samanlainen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJatkossa viskon irroittamiseen on todella helppoa kun ei kiristä sitä mutteria hampaat irvessä. Itse pyöritän vaan mutterin pohjaan ilman työkaluja viskonsiivistä. Visko kun on vasenkätisellä kierteellä, niin ei pääse ikinä löystymään.
Ei se niin tiukkaan mene koskaan etteikö saisi auki.
10mm pulttien kantoihin lenkki kiinni vaan ja tukee sen moottoriin sen lenkin ja napauttaa vastapäivään sitä 32:sta niin kyllä se vaan tavallaan siitä irti lähtee vaikka olisi pitkäänkin ollut paikallaan.E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
-BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
-BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-
///Pumppu Pojat Racing Team
/ //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa
Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91
Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
huollot. yms.
Comment
-
-
Originally posted by JP View PostKannattaa sitä vähän tiukata avaimella kun aina moottorin sammuttaessa se jarruttaa siivillä juurikin aukaisu suuntaan. Samoin kun moottori jarrutuksessa jos jäähdytys on aktivoitu viskoon ja moottori pyörii nopeammin kuin mitä hetkellisesti visko haluaisi.
Ei se niin tiukkaan mene koskaan etteikö saisi auki.
10mm pulttien kantoihin lenkki kiinni vaan ja tukee sen moottoriin sen lenkin ja napauttaa vastapäivään sitä 32:sta niin kyllä se vaan tavallaan siitä irti lähtee vaikka olisi pitkäänkin ollut paikallaan.
Eikä se nyt voi oikein löystyäkkään, kun vesipumpun pyöriessä se kiristyy kokoajan. Eli aina kun moottoripyörii, visko kiristyy. Vaikka se nyt jostain syystä pääsisikin löystymään, kiristyy se heti uudestaan.
En kyllä ymmärrä miten visko voisi löystyä esim. moottorijarrutuksessa? Visko pyörii juuri sillä nopeudella, kun vesipumppu sitä pyörittää. Mikä saisi sen viskon mutterin pyörimään nopeammin kuin vesipumppu? Viskon siivet yrittävät estää viskoa pyörimästä (ilmanvastus), joten mutteriin kohdistuu aina kiristys voima, kun moottori on käynnissä.
Tämän nyt voi jokainen testata löysyttämällä sitä viskoa vaikka puoli kierrosta ja käynnistämällä auton. Kun sammutat auton on visko kiristetty. Riippuen tuurista voi olla sitten tiukassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E53:ssa on niin jäätävän kokoinen syyläri, että viskon voi jättää Suomen olosuhteissa hyllyyn pölyttymään, kunhan keulan sähköflekti toimii, jos tarvetta tulee.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tankkipumpun toiminnasta
E46 tankin pumppusysteemi on tullut tutuksi, oikealla puolella tankissa pumppu joka pumppaa polttoainetta kohti nokkaa ja paluu vasemmalla puolella olevaan injektoriin joka imee vasemmalta mukaan palaten oikealle. Eli vasen puoli on käytännössä tyhjä kun määrä laskenut puoliskot erottavaan tason alle. Jos polttoainekierto heikkenee pumpun takia tai injektorissa vikaa, jää vasemmalle polttoainetta ja voi jättää tienpäälle jos ajaa luottaen polttoainemittariin, koska mittari näyttää molemmilla puolilla olevien polttoaineantureiden summaa.
Nyt e53 systeemi minulle hieman epäselvä. Esim. nyt vasen puoli näyttää 12 l ja oikea 2,2 l. Jos heitän jyrkällä kurvilla aineet vasemmalle niin 14 ja 0, hetken kun käyttää niin palautuu samaan. Jos taas ainetta heilahtaa oikealle niin sekin palautuu tuohon samaan? Kummalla puolella pumppu oikein on? Kun antaa polttoaineen vielä vähentyä, vasen vähenee ja oikea pysyy suunnilleen tuossa 2 litrassa (muistaakseni).*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostE46 tankin pumppusysteemi on tullut tutuksi, oikealla puolella tankissa pumppu joka pumppaa polttoainetta kohti nokkaa ja paluu vasemmalla puolella olevaan injektoriin joka imee vasemmalta mukaan palaten oikealle. Eli vasen puoli on käytännössä tyhjä kun määrä laskenut puoliskot erottavaan tason alle. Jos polttoainekierto heikkenee pumpun takia tai injektorissa vikaa, jää vasemmalle polttoainetta ja voi jättää tienpäälle jos ajaa luottaen polttoainemittariin, koska mittari näyttää molemmilla puolilla olevien polttoaineantureiden summaa.
Nyt e53 systeemi minulle hieman epäselvä. Esim. nyt vasen puoli näyttää 12 l ja oikea 2,2 l. Jos heitän jyrkällä kurvilla aineet vasemmalle niin 14 ja 0, hetken kun käyttää niin palautuu samaan. Jos taas ainetta heilahtaa oikealle niin sekin palautuu tuohon samaan? Kummalla puolella pumppu oikein on? Kun antaa polttoaineen vielä vähentyä, vasen vähenee ja oikea pysyy suunnilleen tuossa 2 litrassa (muistaakseni).
Comment
-
-
Originally posted by pasianssi71 View PostSen tiedän varmasti sanoa että pumppu on oikealla puolella, muuten tuo toiminta on itsellekkin vähän arvoitus.
Mulla joko pumppu alkaa olemaan lopussa tai se imuinjektori jotenkin vaan ei saa sitä puolta tyhjäksi. Aika näyttää, jos tuo jäävä määrä alkaa kasvaa on pumppu vaihdon tarpeessa.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Ode-b View PostMulla vaihtui tuulilasi 2005 vuoden e53:sta ja nyt ei enää sade- ja valotunnistin toimi. Pitääkö tuo jotenkin kalibroida? Lasin vaihtaja sanoi, että ei pitäisi olla tarvetta. Voihan tietty tuo anturikin olla rikkoutunut tuossa vaihdossa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Voiko tuota millään tarkistaa, että onko anturi ehjä? Valot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin. Pyyhkijät eivät tehneet mitään vaikka tuli vettä ihan kunnolla.
Comment
-
-
Tarkista onko se tutkapalikka ylipäätään siinä ja liitin paikallaan. Kerran lasivaihtohommassa sensori oli yhdessä vanhan lasin kanssa viskottu roskiin ja asennettu tietysti ilman.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Ode-b View PostVoiko tuota millään tarkistaa, että onko anturi ehjä? Valot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin. Pyyhkijät eivät tehneet mitään vaikka tuli vettä ihan kunnolla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Ode-b View PostValot toimivat nyt niin että käynnistyksessä laittaa xenonit päälle ja sitten sammuttaa ne, vaikka olisi hallissa tai yö. Kuitenkin sitten jonkin ajan kuluttua laittaa ne taas päälle. Aiemmin toimi siis ihan oikein että päiväajovaloilla kunnes tulee pimeetä tai ajaa parkkihalliin.
Eihän niissä ole kuin enintään angel eyes rinkulat ja nekin on parkit? Vai onko siis yleismalliset jälkiasennus päivävalo-ledit.
Sitten on tämä amerikan-päivävalo, eli pitkät palaa puoliteholla (ainakin e46 saa), mutta nekään ei täällä lailliset.
Mutta siis se "hämäräkytkin" joka valoja ohjaa on siinä sadeanturissa tai peilissä, eli tuulilasifirmaan viittaa sekin vika...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Comment