BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    "So at diagnostic we have detected fault codes:
    1) 4E9E - ratio monitoring, gearshift 5 to x = it means that all gears after 5th are slipping;
    2) 4ECD - position valve = its mechatronic issue.

    So here are neccessary full gearbox rebuild as spoke about, but with second fault code is possibility of mechatronic ECU part problem as it incorrectly controls this valve. First of all we must remove gearbox (by the way as I started to write an email in morning, and finish only just now, gearbox is removed), and proceed with gearbox opening.

    We will open gearbox on tomorrow (Friday), so we can check also mechatonic separately, so let keep fingers crossed to not find any ECU problems with it. In case of ECU issue, only option is to get new or factory refurbished from ZF dealers, so it will mean that we couldnt get car back on a road in time."

    Tää on vissiin sitä motorsporttia?
    Last edited by H.Aulakoski; 16-06-2016, 19:43.
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by H.Aulakoski View Post
      "So at diagnostic we have detected fault codes:
      1) 4E9E - ratio monitoring, gearshift 5 to x = it means that all gears after 5th are slipping;
      2) 4ECD - position valve = its mechatronic issue.

      So here are neccessary full gearbox rebuild as spoke about, but with second fault code is possibility of mechatronic ECU part problem as it incorrectly controls this valve. First of all we must remove gearbox (by the way as I started to write an email in morning, and finish only just now, gearbox is removed), and proceed with gearbox opening.

      We will open gearbox on tomorrow (Friday), so we can check also mechatonic separately, so let keep fingers crossed to not find any ECU problems with it. In case of ECU issue, only option is to get new or factory refurbished from ZF dealers, so it will mean that we couldnt get car back on a road in time."

      Tää on vissiin sitä motorsporttia?
      Onko näissä jo 8-portainen aski :think

      sori ot
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        8-vaihteinen ZF 8HP70 tuli ilmeisesti LCI-malliin 2010.
        Siekkisen mukaan vahvistuksen varaa ei tässä laatikossa juurikaan ole.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • TuusBim
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 125
          • Tuusula


          Toi ei kyllä kuulosta yhtään lupaavalta. Mielenkiinnolla seuraan missä vika on ja miten korjaus menee sekä voisko sitä jotenkin ennakoida tms. Jotenkin rupesi taas miettimään josko käyttäisi kuitenkin öljynvaihdossa, mutta eipä silti sillä välttämättä ole mitään tekemistä hajoamisen kanssa...

          Oireiliko siis ennen tuota mitenkään aiemmin? Omassa nyt 155tkm mittarissa...
          Q7 e-tron TDI -17
          MB CLA 250e -21
          E81 116i -09
          Ex:
          F60 Countryman S E ALL4 -17
          F15 X5 30d -14
          E70 X5 40d M Sport -12
          F20 120da -13
          E61 530xd -09
          F11 520d -12
          E60 520d -09

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Noin kuukausi takaperin yöllä ajaessani (nopeutta, jota en voi tänne kirjoittaa) meni laatikko johonkin outoon tilaan. Luulin, että isompi turbo antautui, koska vääntöjä ei ollut yhtään yli 3000-kierroksilla. Luin sitten samantien autoa sammuttamatta vikakoodit carlyllä ja löytyi koodi "Driver torque level greater than 1 to level 2". Sain koodit pois ja alkoi jälleen toimia normaalisti, kunnes nyt särkyi lopullisesti. Tuo samainen koodi oli päällä myös särkymisen jälkeen. En toki ole varma liittyykö edes laatikkoon.

            Muutoin laatikon toiminta on ollut tuohon särkymishetkeen asti aivan moitteetonta. Ei minkäänlaista kierrosten vaeltelua tai nykimistä vaan todella sivistynyttä, kellontarkkaa toimintaa.

            Raportoin toki täällä miten asiat etenee, jos vaikka jotakuta sattuisi kiinnostamaan.

            Ps. mitä tulee öljynvaihtoon niin itse olen aina sanonut, että varaan öljynvaihtoon menevän rahan laatikon korjaukseen!
            Last edited by H.Aulakoski; 17-06-2016, 12:26.
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • bemanderi
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 191
              • Capital West

              Paljonko SE muuten veloitti vessan kuskaamisesta Cesikseen?
              BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
              Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

              .. plus sitten kaikkea muuta romua.

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                Ei ole vielä tullut lisätietoa mitä kaikkea on rikki. Jos mekatroniikan ECU on viallinen niin sitten on kallista.

                Kokonaishinta 708€ Riihimäen Nesteeltä Recrolle. Perillä noin 2 vrk toimeksiannosta. Kuittaukset ym. tuli hyvin eli 5/5 Mäkiselle! Asiakaspalvelu oli kyllä hieman penseää, mutta kun sai puhelimeen Janne Ritakosken (enemmän kuin töissä ko. firmassa?) niin alkoi homma luistamaan!
                Last edited by H.Aulakoski; 19-06-2016, 10:49.
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Recron kommentti että laatikon ECUn pitää olla uus liittynee ajonestoon,
                  näissähän ei ole ainakaan F1x sarjassa enää rattilukkoa
                  vaan ajonesto tehdään siten että vaihde ei kytkeydy päälle
                  jos ajonesto ei anna siihen lupaa. Ts. laatikon eculla on joku varmenne
                  ja käytettyä laatikkoa (ts. ECA) ei saa suoraan pelittämään
                  toisessa autossa.

                  Mulle kuitenkin vaihdettiin F11:een käytetty laatikko ja otettiin
                  laatikon mekatroniikasta ecu vanhasta jolloin se rupesi pelittämään.

                  Toivotaan että sulla ei ole siinä Ecussa vikaa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • H.Aulakoski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 336
                    • Oulu

                    "We have opened Your transmission, but unfortunately there are broken few non-standard parts and will be necessary new mechatronic as well. At the moment we are waiting from our distributor spare part prices and availability, but now e are sure that we couldnt get car ready till holidays. I will keep You posted as soon as we get prices and availability."

                    "As there are problems with hydraulic part, then new mechatronic comes together with new ECU as well, only after gearbox montage on car there will be necessary to program it."

                    Joutuu varmaan jonkun kesäauton laittamaan, kun vähän näyttää, että voi mennä aikaa ennen kuin auto on jälleen ajossa....
                    Last edited by H.Aulakoski; 20-06-2016, 16:17.
                    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17567
                      • Turku

                      Toteutat tuon "haaveissa X5M:n"
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        Lisätietoa...

                        "I have looked in to your case and seems that few parts are non-standard and the damage is quite severe. For example - planetary set and the mechatronic.

                        Unfortunately I have bad news and the parts will be delivered after 5 weeks from now when you give the green light for the process.

                        With the additional mechanical parts accessories and labor ,and discounts of our side regards the delay - the full restauration of all components would cost 2863.00 EUR .

                        However we do require the mechatronic for the car as advised below earlier by my colleague.

                        The cheapest option is the mechatronic with the old unit returned to the factory. The cost for it is 847.00 EUR +100.00 to reprogram it."
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • Macke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1134
                          • Porvoo

                          Oli ajatuksissa että jos joskus pääsen omankin kulkimen päivittämään X-sarjaan niin hanurin alle tulee E71 ja faceliftattuna. Kyllä toi 140tkm ja laatikko poks saakin nyt sitten miettimään sitäkin asiaa että ei ehkä sittenkään. Luvattoman huono kesto jos 8HP lootat alkaa järjestään tollaisilla kilsoilla laukeamaan. Olihan tämä kampe softattu tietty, että ei sitä nyt suoranaisesti räpeltämättömään voi verrata, mutta silti mielestäni aika nihkeä suoritus.

                          Jos vanhempia katotaan niin eikös niistä ole pilluillu jakolaatikko jos voimansiirrossa joku lähtee ryppyilemään? 6HP lootaahan niissä on, ja käsittääkseni ei ihan kauheesti ongelmia? Vai alkaakohan niissäkin sama rumba kuin noissa E60/61 vermeissä...

                          Comment

                          • masumasu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 703
                            • Joensuu

                            En alkanut tietoa etsimään, vaan kysyn suoraan täältä. Eli kyseessä vm. 2009 x5. Takakontin kahvan vieressä on peruutuskamera, muttei navinäytössä näy kuvaa. Valikkoja selailin, mutten saanut kuvaa ruudulle. Mistähän tuon peruutuskameran kuvan saisi ruudulle pyörimään?
                            Z3 coupe

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by masumasu View Post
                              En alkanut tietoa etsimään, vaan kysyn suoraan täältä. Eli kyseessä vm. 2009 x5. Takakontin kahvan vieressä on peruutuskamera, muttei navinäytössä näy kuvaa. Valikkoja selailin, mutten saanut kuvaa ruudulle. Mistähän tuon peruutuskameran kuvan saisi ruudulle pyörimään?
                              Sieltähän se valikoista pitäis löytyä missä voi valita myös parkkitutkan näyttöä. Ainakin isolla navilla siellä oli, että näytetäänkö pelkkää tutkaa, vai iso tutka ja pieni kamera, vai iso kamera ja pieni tutkan kuva jne.

                              Meil oli vielä TV auton optioissa ja TV-moduuli oli sökö, niin se esti kameran kuvan näkymisenkin.

                              Olisikohan tuossakin yksilössä joku moduuli rikki, mikä menee samassa väylässä kameran kanssa?
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • H.Aulakoski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 336
                                • Oulu

                                Originally posted by Macke View Post
                                Kyllä toi 140tkm ja laatikko poks saakin nyt sitten miettimään sitäkin asiaa että ei ehkä sittenkään. Luvattoman huono kesto jos 8HP lootat alkaa järjestään tollaisilla kilsoilla laukeamaan.
                                Ei kai näitä juurikaan ole särkynyt?
                                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                                Comment

                                Working...
                                X