BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    Matkustajan etuoven kahvan tiiviste (se etummainen) on luiskahtanut pois paikoiltaan, enkä onnistunut saamaan sitä jäämään paikoilleen niin että kahva olisi paikoillaan, onko tuo kahva kuinka haastava irroittaa:think
    Autossa on comfort access.

    Toisinaan vasen takakulma laskee yön aikana, selvästi, auto ei kyllä tästä herjaa (en tiedä kuuluko edes..?)

    Kuinkas kettumainen tuo palje on oikeasti vaihtaa, juutubessa näytti onnistuvan reippaassa viidessä minuutissa

    Ja mistähän saisi hyvää hintaan, onko jollain kokemuksia:think
    Kyseessä adaptive drive malli

    Kiitoksia
    Last edited by *PexU*; 15-07-2016, 22:12.
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • jjanii
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 629
      • joensuu

      Miettinyt diesel e70 x5 ostamista. Paljon tuonmoinen vie matka-ajossa vakiona? Ohjelmoituna? "Eko-ohjelmalla" :think oliko näissä mitä tyyppivikoja?

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5203
        • Stadi

        Originally posted by jjanii View Post
        Miettinyt diesel e70 x5 ostamista. Paljon tuonmoinen vie matka-ajossa vakiona? Ohjelmoituna? "Eko-ohjelmalla" :think oliko näissä mitä tyyppivikoja?
        Menee ns höyryillä matkassa ainakin lastutettuna.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          Onkohan mulla apparinpuolen takapussissa reikä.. Jännästi vaan käyttäytyy kun välissä voi mennä monta päivää että kaikki nurkat ryhdissään. Sitten joku kerta tuo apparinpuolen takakulma tippuu tunnin parin seisomisen aikana ihan alas. Ihan normaalisti se nousee takas kun starttaa eikä auto ole kertaakaan herjannut mitään. Pari viestiä ylempänä oli jollain saman tyylistä. Onko se vaan uskottava että pussi on puhki vai onko näissä ollu jotain muita häröjä ton ilmaperän kanssa? Autossa on adaptivedrive jos sillä mitään merkitystä tähän on..
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • Senkka
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 27

            Originally posted by GuGi_ View Post
            Onkohan mulla apparinpuolen takapussissa reikä.. Jännästi vaan käyttäytyy kun välissä voi mennä monta päivää että kaikki nurkat ryhdissään. Sitten joku kerta tuo apparinpuolen takakulma tippuu tunnin parin seisomisen aikana ihan alas. Ihan normaalisti se nousee takas kun starttaa eikä auto ole kertaakaan herjannut mitään. Pari viestiä ylempänä oli jollain saman tyylistä. Onko se vaan uskottava että pussi on puhki vai onko näissä ollu jotain muita häröjä ton ilmaperän kanssa? Autossa on adaptivedrive jos sillä mitään merkitystä tähän on..
            Mulla pamahti molemmat takapussit käytännön samaan aikaa kun oli 150tkm mittarissa. Huollon mukaan noissa kilsoissa usein hajoaa. Pussin vaihto on 5 minuutin homma mutta pitää ainakin huollon mukaan koodata lisäksi. Pusseja saa tarvikkeena (ainakin saksasta) selvästi alkuperäisiä halvemmalla ja en usko että kovin suurta laatueroa on.

            Comment

            • VilleW
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 469
              • Turku

              Kannattaa vaihtaa mahdolisimman pian. Hajottaa kompuran jos ajelee pitkään vuotavalla pussilla.
              Ex Bemut:
              i3 REx -14
              F15 xDrive40e -16
              E71 X6 3.0 Sport -11
              F10 525d x-Drive M-Sport -12
              E70 X5 3.0sd -08
              F36 418d Gran Coupe
              F30 316d -12
              E93 320i -08
              E70 X5 3.0d Sport -07
              E53 X5 3.0d Sport -04
              E61 530dA M-Sport individual -06
              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
              E46 330i touring -01
              E36 328i Coupe -97
              E30 325i cabriolet -87
              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
              E21 318i -81

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Mistä tilailitte noita tarvikepusseja? 150tkm on nyt jo ylitetty, joten tätä remonttia odotellessa.

                Onko kellään mennyt aktiivi-istuimen hieronta pimeäksi? Vänkärin puolella vissiin painoraja ylitetty ison kaverin kanssa, kun ei enää toimi. Napista valo syttyy ehkä minuutiksi, mitään ei tapahdu ja sitten valokin sammuu. Onko tähän mitään DIY-jippoja tiedossa?
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • rjm
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 353
                  • Pirkanmaa



                  Kannattaa molemmat pussit samalla kertaa vaihtaa.

                  Comment

                  • humala
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 739
                    • Kemi

                    Originally posted by jjanii View Post
                    Miettinyt diesel e70 x5 ostamista. Paljon tuonmoinen vie matka-ajossa vakiona? Ohjelmoituna? "Eko-ohjelmalla" :think oliko näissä mitä tyyppivikoja?
                    8,7l/100km ollut nyt kulutus ja matka-ajoa pääosin. Ohjelmoinnilla tippui ehkä litran.

                    Alatukivarret vaihdoin 217tkm kohdilla ja jarrupalat vähän aikaa sitten. Näytti toinen jarru laahaavan edessä aika rajusti ja hioin jarrumännät sekä vaihdoin tapit näin alkuun. Toiselle puolelle olikin laitettu tarvikesatulaa paikoilleen.. Onko muilla muuten ollut ongelmia jarrujen kanssa? Levyt mennee vaihtoon lähiaikoina sekä apukuskin puolella alkavaa laakerivikaa, tämä seurannassa..
                    E70 X5 3.0d -07
                    E39 530da touring -99
                    ex: E36 325i sedan -93

                    Comment

                    • t-o-m-i
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 308
                      • Tornio

                      Pitäisi alkaa alipaineletkut vaihtamaan/vaihdattamaan, koska entiset näyttää niin haprailta ja kilsoja jo mittarissa n.200tkm. Mitä letkuja suosittelisitte laittamaan?
                      Tällähetkellä:
                      - F15 30D M-Sport
                      - F31 316D vaimon säästöpossu
                      - E32 750 ial
                      Ennen:
                      -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 782
                        • Gallia = Kinnula

                        Originally posted by humala View Post
                        8,7l/100km ollut nyt kulutus ja matka-ajoa pääosin. Ohjelmoinnilla tippui ehkä litran.

                        Alatukivarret vaihdoin 217tkm kohdilla ja jarrupalat vähän aikaa sitten. Näytti toinen jarru laahaavan edessä aika rajusti ja hioin jarrumännät sekä vaihdoin tapit näin alkuun. Toiselle puolelle olikin laitettu tarvikesatulaa paikoilleen.. Onko muilla muuten ollut ongelmia jarrujen kanssa? Levyt mennee vaihtoon lähiaikoina sekä apukuskin puolella alkavaa laakerivikaa, tämä seurannassa..

                        Tutun kuuloista.

                        Viime syksynä vaihdettu (330tkm) alatukivarret, etulaakerit ja jarrulevyt+palat eteen, tukivarret ja laakerit vaihdettu pajalla, levyt ja palat itse.

                        Laitoin Brembon levyt ja ATEn ceramic palat eteen, 10tkm ja levyt kierot sekä oikean puoleinen sisempi pala vähissä... Jarrut kuitenkin herkistelty ja liikkui nytkin mielestäni hyvin?

                        No, levyt sorviin ja uudet palat tilaukseen, täytyy tutkia satulaa ennen palojen vaihtoa. Ei kuitenkaan vatkaa enää.

                        Etulaakerit tilasin samaa merkkiä kun KL-varaosat myy eli OPAL.
                        Nyt toinen jo jurnuttaa (alle vuosi ja 30tkm) ja epäilys että sama vaiva kuin e39:ssä jossa vedenpoistoreikä tukossa ja laakerit ei kestä.

                        Skeptikkona tilasin nyt kuitenkin Febi Bilsteinin etulaakerit molemmin puolin...
                        Last edited by vexu524tdic; 26-07-2016, 20:42.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          Originally posted by H.Aulakoski View Post
                          Lisätietoa...

                          "I have looked in to your case and seems that few parts are non-standard and the damage is quite severe. For example - planetary set and the mechatronic.

                          Unfortunately I have bad news and the parts will be delivered after 5 weeks from now when you give the green light for the process.

                          With the additional mechanical parts accessories and labor ,and discounts of our side regards the delay - the full restauration of all components would cost 2863.00 EUR .

                          However we do require the mechatronic for the car as advised below earlier by my colleague.

                          The cheapest option is the mechatronic with the old unit returned to the factory. The cost for it is 847.00 EUR +100.00 to reprogram it."

                          Ei mitään uutta. Auto makaa edelleen Latviassa eikä yhteydenpitokaan tunnu oikein toimivan... Luvataan statuspäivitystä mutta mitään ei kuulu.

                          Edit:
                          Ilmeisesti mekatroniikkaa odottelevat ZF:ltä.
                          Last edited by H.Aulakoski; 29-07-2016, 13:53.
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 782
                            • Gallia = Kinnula

                            Originally posted by vexu524tdic View Post
                            Tutun kuuloista.

                            Viime syksynä vaihdettu (330tkm) alatukivarret, etulaakerit ja jarrulevyt+palat eteen, tukivarret ja laakerit vaihdettu pajalla, levyt ja palat itse.

                            Laitoin Brembon levyt ja ATEn ceramic palat eteen, 10tkm ja levyt kierot sekä oikean puoleinen sisempi pala vähissä... Jarrut kuitenkin herkistelty ja liikkui nytkin mielestäni hyvin?

                            No, levyt sorviin ja uudet palat tilaukseen, täytyy tutkia satulaa ennen palojen vaihtoa. Ei kuitenkaan vatkaa enää.

                            Etulaakerit tilasin samaa merkkiä kun KL-varaosat myy eli OPAL.
                            Nyt toinen jo jurnuttaa (alle vuosi ja 30tkm) ja epäilys että sama vaiva kuin e39:ssä jossa vedenpoistoreikä tukossa ja laakerit ei kestä.

                            Skeptikkona tilasin nyt kuitenkin Febi Bilsteinin etulaakerit molemmin puolin...
                            Oikeanpuoleinen etulaakeri vaihdettu itse tänään, ei ole paha homma kun ei tarvii purkaa kuin jarrusatula ja levy renkaan lisäksi pois edestä.

                            Navan pultit on 12 kokoisella tähtikannalla (ei siis torx) ja niitä olisi hyvä olla lyhyenä ja pitkänä versiona, itsellä oli vain pitkä hylsy ja se aiheutti pientä hankaluutta.

                            Vetoakseli on 36mm 12 kanttisella mutterilla ja tästä lähti helposti akseli navasta kun aukaistu viime syksynä. Muuten voipi olla tiukassa ja ulosvetäjää tarvitaan, uuteen napaan meni käsivoimin paikoilleen.

                            Febin paketissa ei tule uusia pultteja eikä akselin mutteria mukana, Opalissa tuli kaikki.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              Mikähän mahtaa olla joka aiheuttaa pientä satunnaista nykimistä ajettaessa maantiellä, egr putsattu, dpf kunnossa, ei vikakoodeja..:think

                              Ei tunnu kiihdytettäessä, eikä johdu laatikosta (sen tiedän kyllä) ei (kai?) vakavaa, mutta ärsyttävää sen sijaan se on..

                              Kuinka haastavaa on purkaa apparin etuoven kahva, siellä on (se etummainen) tiiviste huonosti, enkä ole onnistunut saamaan sitä paikoilleen

                              Kiitoksia
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • pomo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2013
                                • 429
                                • Oulu

                                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                                Ei mitään uutta. Auto makaa edelleen Latviassa eikä yhteydenpitokaan tunnu oikein toimivan... Luvataan statuspäivitystä mutta mitään ei kuulu.

                                Edit:
                                Ilmeisesti mekatroniikkaa odottelevat ZF:ltä.
                                Joo, se saattaa Liettualaisten kanssa joskus olla ongelmia... Toivotaan, että edes rikkinäinen tulee takaisin!
                                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                                E46 320 Cab

                                Comment

                                Working...
                                X