Vuosi sitten hävitin E53:n ja vannoin sen olleen ensimmäinen ja viimeinen maasturi.. Eilen vanhempi herrasmies kävi tekemässä kaupat tosta nykysestä eittämättä parhaasta autosta mitä oon ikinä omistanu. Ja 2min. herrasmiehen poistuttua pihasta luki samsungin näytöllä "soittaa majordrake".. Nyt on maili täynnä Markuksen listoja jossa komeilee korimalli E70 Never say never
Vuosi sitten hävitin E53:n ja vannoin sen olleen ensimmäinen ja viimeinen maasturi.. Eilen vanhempi herrasmies kävi tekemässä kaupat tosta nykysestä eittämättä parhaasta autosta mitä oon ikinä omistanu. Ja 2min. herrasmiehen poistuttua pihasta luki samsungin näytöllä "soittaa majordrake".. Nyt on maili täynnä Markuksen listoja jossa komeilee korimalli E70 Never saa naver
Taidetaan hommata perheen käyttis Saksasta. Kiikarissa n. 2008 vuosimallin vähemmän ajettu E70-yksilö. Tuumailuasteella on tuo moottorinlämmitin asia. Mielessä olisi webasto/eberi. Onko noissa Saksan yksilöissä miten useasti tuo jo vakiona? Oliko se thermomat nimeltään saksaksi vai mikä ihme? Ja onko se aina sellainen että se lämmittää vain sisätilat mutta ei moottoria vai miten se menee? Jos tämmöisiä on niin pystyykö sellaisen muuttamaan moottorinlämmittäväks ja mitä se yleensä ottaen maksaa? Tai mitä maksaa yleensäkin liikkeissä tommosen lämmittimen asennuttaminen E70:iin?
Osa näkyy olevan 7-paikkaisia. Vähentääkö 3. penkkirivi tavaratilaa silloin kun se ei ole käytössä?
Lisätään vielä kysymys noita E70:n hifi-paketeista. Monenko mallista noissa on ja miten köyhään äänenlaatuun on tyytyminen jos ilmoituksessa ei mainita mitään hifistä, eli minkä tasoiset on perussysteemit? Kokemuksia on E6X ja E9X soittimista. Pro-navi ei taida olla vielä lupaus yhtään paremmista audioista, vaikka aika monessa on ilmoitettu pro audio-navigation system tai audio-navigation system professional?
Omat kokemukseni rajoittuvat 2008vm HIFI ja 2010 professional HIFI. Pelkkä HIFI oli todella surkea. Ääni oli tunkkainen ja latistunut , vailla minkäänlaista ilmavuutta. Basso oli löysä ja kumiseva. Tuo 2010 professional HIFI oli astetta parempi , mutta ei hyvä sekään. Ilmavuutta ja erottelevuutta puuttui , eikä basso ollut edelleenkään riittävän tarkka.
Taidetaan hommata perheen käyttis Saksasta. Kiikarissa n. 2008 vuosimallin vähemmän ajettu E70-yksilö. Tuumailuasteella on tuo moottorinlämmitin asia. Mielessä olisi webasto/eberi. Onko noissa Saksan yksilöissä miten useasti tuo jo vakiona? Oliko se thermomat nimeltään saksaksi vai mikä ihme? Ja onko se aina sellainen että se lämmittää vain sisätilat mutta ei moottoria vai miten se menee? Jos tämmöisiä on niin pystyykö sellaisen muuttamaan moottorinlämmittäväks ja mitä se yleensä ottaen maksaa? Tai mitä maksaa yleensäkin liikkeissä tommosen lämmittimen asennuttaminen E70:iin?
Osa näkyy olevan 7-paikkaisia. Vähentääkö 3. penkkirivi tavaratilaa silloin kun se ei ole käytössä?
Lisätään vielä kysymys noita E70:n hifi-paketeista. Monenko mallista noissa on ja miten köyhään äänenlaatuun on tyytyminen jos ilmoituksessa ei mainita mitään hifistä, eli minkä tasoiset on perussysteemit? Kokemuksia on E6X ja E9X soittimista. Pro-navi ei taida olla vielä lupaus yhtään paremmista audioista, vaikka aika monessa on ilmoitettu pro audio-navigation system tai audio-navigation system professional?
Webasto eli Standheizung löytyy kyllä hyvin monesta hakupalvelusta eli hakemalla sen löytää. Näppituntuma on, että aika monessa sellainen on. E70:set on kuitenkin keskimäärin suht hyvin varustettuja. Se lämmittää bemarin filosofian mukaan ensiksi tilan missä kuski istuu ja sen jälkeen sekundääriset asiat. Käsittääkseni se voidaan muuttaa muiden mallien tapaan vastus kikalla moottoria lämmittäväksi. Jälkiasennus onnistuu varmasti, mutta miksi tehdä se jos voi valita sellaisen missä on jo?
7-paikkaisuus taitaa viedä varsinaisen tavaratilan alla olevan säilytystilan, mutta sen tilan käytettävyys muuten hieman hankala, normi tilasta penkit alhaalla tartte tinkiä.
Poppikoneita on neljää tasoa, josta ns entry levelin perusmankkaa ei juurikaan taidettu koskaan edes tuoda eurooppaan eli melkein kaikki autot on vähintään ns HiFi speaker system tasoa. Sen päälle tulee HiFi professional taso ja korkein on Individual high-end. Navi ei tosiaan sinällään kerro mikä on kyseessä. High-end on kyllä jo varsin maukas paketti ääntä, varsin terävät bassot ja samalla selkeät, erottelevat ja kirkkaat korkeammat äänet Niitä löytyy joitakin kun pistää esim mobile.de:hen hakusanaksi high-end x5:sen kohtaan
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Vaihtoehto 3: comfortpenkit, pro-navi, peruutuskamera, soft close, aktiiviohjaus, adaptive drive, adaptive xenonit, panoraama, hifi PRO, 4-zone ilmastointi, mutta perusvalssit ei webaa eikä koukkua.
Ehkä vaihtoehto 1 on helpoin lukea pois, vaikka onkin hienoimman näköinen. Käyttöauto kuitenkin. Vaihtoehto 2:ssa olis valmiina jo oikeastaan kaikki mitä suomalaiseen käyttöautoon tarvitsee ja vähän ekstra-luxustakin. Vaihtoehto 3:ssa on sit jo oikeastaan kaikki herkut mitä voi kuvitella ja enemmänkin. MUTTA siinä 1500-4000€ menee äkkiä ku alkaa laitattaa peräkoukkua ja lämmitintä (riippuen riittääkö thermomat vai laittaako weban). Paljonkohan muuten retrofit-koukku kustantaa? Soft-close, aktiiviohjaus ja adaptive drive on hienoja varusteita, mutta toisaalta jos niitä ei ole nyttenkään niin osanneeko niitä silloin varsinaisesti kaivatakaan?
Vaihtoehto 3: comfortpenkit, pro-navi, peruutuskamera, soft close, aktiiviohjaus, adaptive drive, adaptive xenonit, panoraama, hifi PRO, 4-zone ilmastointi, mutta perusvalssit ei webaa eikä koukkua.
Ehkä vaihtoehto 1 on helpoin lukea pois, vaikka onkin hienoimman näköinen. Käyttöauto kuitenkin. Vaihtoehto 2:ssa olis valmiina jo oikeastaan kaikki mitä suomalaiseen käyttöautoon tarvitsee ja vähän ekstra-luxustakin. Vaihtoehto 3:ssa on sit jo oikeastaan kaikki herkut mitä voi kuvitella ja enemmänkin. MUTTA siinä 1500-4000€ menee äkkiä ku alkaa laitattaa peräkoukkua ja lämmitintä (riippuen riittääkö thermomat vai laittaako weban). Paljonkohan muuten retrofit-koukku kustantaa? Soft-close, aktiiviohjaus ja adaptive drive on hienoja varusteita, mutta toisaalta jos niitä ei ole nyttenkään niin osanneeko niitä silloin varsinaisesti kaivatakaan?
Varusteita mistä itse en helpolla luovuttaisi omasta E70:stä on comfortit, m-sport paketti, adaptive drive, aktiiviohjaus ja pro hifit. Muut kuten soft-close ovet, panoraama, hud, takapenkinlämppärit yms. ovat mukavia, muttei mielestäni mitään ehdottomia. En tiedä onko E70:seen saatavilla nightvisionia tai automaatti pitkiä. Edellisestä autosta ne löytyivät ja mielestäni täysin turhia varusteita. Tutkavakkaria taasen olen jäänyt kaipailemaan, mutta käsittääkseni se tulee E70:seen vasta lci:in matkassa? :think
Varusteita mistä itse en helpolla luovuttaisi omasta E70:stä on comfortit, m-sport paketti, adaptive drive, aktiiviohjaus ja pro hifit. Muut kuten soft-close ovet, panoraama, hud, takapenkinlämppärit yms. ovat mukavia, muttei mielestäni mitään ehdottomia. En tiedä onko E70:seen saatavilla nightvisionia tai automaatti pitkiä. Edellisestä autosta ne löytyivät ja mielestäni täysin turhia varusteita. Tutkavakkaria taasen olen jäänyt kaipailemaan, mutta käsittääkseni se tulee E70:seen vasta lci:in matkassa? :think
Nightvisionia ei ole saanut milloinkaan e70:iin, high-beam assistance:n on ja aktiivi-cruise tuli tosiaan vasta LCI:ssä ja oli&on edelleen mulle must have. Soft-closet ja takapenkin lämppärit jäi mun osalta tradeoffina poies, enkä ole juuri kaivannut... M-sportin kanssa tulee irtokoukku ja se on selkee askel taaksepäin, kun oli tottunut jo monta vuotta sähkökoukkuun...
Peruutuskameroita tuntuu olevan vähän joka toisessa autossa ja ihan tarkkaa käsitystä en ole saanut oliko se vakiona e70:ssa, mutta on ollut yksi aivan loistava varuste ja melkein sanon must have:ksi e70:ssä.
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Nightvisionia ei ole saanut milloinkaan e70:iin, high-beam assistance:n on ja aktiivi-cruise tuli tosiaan vasta LCI:ssä ja oli&on edelleen mulle must have. Soft-closet ja takapenkin lämppärit jäi mun osalta tradeoffina poies, enkä ole juuri kaivannut... M-sportin kanssa tulee irtokoukku ja se on selkee askel taaksepäin, kun oli tottunut jo monta vuotta sähkökoukkuun...
Peruutuskameroita tuntuu olevan vähän joka toisessa autossa ja ihan tarkkaa käsitystä en ole saanut oliko se vakiona e70:ssa, mutta on ollut yksi aivan loistava varuste ja melkein sanon must have:ksi e70:ssä.
Ei tullut sitten ajateltua yhtään ledi kilpivaloja asennellessa mitä tapahtuu kun ledi valoa kuvaa kameralla Nyt peruutuskameran kuva "värisee" hieman alalaidasta, mutta eikös ulkonäön vuoksi pidä vähän kärsiäkkin? Halogeeni kilpivalot ovat vain omasta mielestä niin kammottavan väriset
Näitä keskusteluita paljon läpikäyneenä ennen kun se auto saksasta löytyi, monessa kehuttiin että älä jätä adaptive drivea ja aktiiviohjausta pois, ja varsinkin aktiivialustan kanssa nyt reipas 4tkm ajaneena voin todeta että on verraton varustus, eikä ohjauksessakaan mitään vikaa ole
Oikeastaan ainoastaan sähköistä kontin luukkua on tullut ikävä edellisen e61.n jälkeen..
Èdelleen hiukan hymyilyttää että muuten on kyllä ruksittu karvan alle 70te:lla varustetta, mutta sitten muutaman satasen sähköluukku on jätetty pois:think
Nightvisionia ei ole saanut milloinkaan e70:iin, high-beam assistance:n on ja aktiivi-cruise tuli tosiaan vasta LCI:ssä ja oli&on edelleen mulle must have. Soft-closet ja takapenkin lämppärit jäi mun osalta tradeoffina poies, enkä ole juuri kaivannut... M-sportin kanssa tulee irtokoukku ja se on selkee askel taaksepäin, kun oli tottunut jo monta vuotta sähkökoukkuun...
Peruutuskameroita tuntuu olevan vähän joka toisessa autossa ja ihan tarkkaa käsitystä en ole saanut oliko se vakiona e70:ssa, mutta on ollut yksi aivan loistava varuste ja melkein sanon must have:ksi e70:ssä.
Ei tullut sitten ajateltua yhtään ledi kilpivaloja asennellessa mitä tapahtuu kun ledi valoa kuvaa kameralla Nyt peruutuskameran kuva "värisee" hieman alalaidasta, mutta eikös ulkonäön vuoksi pidä vähän kärsiäkkin? Halogeeni kilpivalot ovat vain omasta mielestä niin kammottavan väriset
Taitaa ledeissä sitten eroa olla, kun itselläni ei peruutuskameran kuva värise yhtään ja ledit olleet jo yli vuoden rek.kilven valoissa.
Joo o. Kyllä se nyt näyttää, että ainakin M-Sporttia, adaptive drivea ja aktiiviohjausta sitten olisi tulossa :think.
Se hätähän tässä seuraavaksi tuli, että mistäs talvirenkaat!? Ja minkä kokoiset? Autohan on mahdollisesti BMW:n alkuperäisillä 20" vanteilla. Noille ei taida saada mitään järkevän hintaista nastarengasta? Jos joutuu ostamaan vanteet, niin mitkä pitäis olla mitat, että sais hyvän hintaista nastaa valssille? Ja ekstrana plussaa jos vanne ei jää karmeasti lokarin sisään.
Joo o. Kyllä se nyt näyttää, että ainakin M-Sporttia, adaptive drivea ja aktiiviohjausta sitten olisi tulossa :think.
Se hätähän tässä seuraavaksi tuli, että mistäs talvirenkaat!? Ja minkä kokoiset? Autohan on mahdollisesti BMW:n alkuperäisillä 20" vanteilla. Noille ei taida saada mitään järkevän hintaista nastarengasta? Jos joutuu ostamaan vanteet, niin mitkä pitäis olla mitat, että sais hyvän hintaista nastaa valssille? Ja ekstrana plussaa jos vanne ei jää karmeasti lokarin sisään.
20" saa kitkat 275/315 taisi olla orkkiskoko. Osta toinen kierros tasaleveitä ja niille 275/40 nastat. 10" leveällä takana et n.20 on passeli. Edestä en osaa sanoa.
Comment