X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NakkiMakki
    replied
    Miten tuon webaston tulisi toimia? Nopealla koeajolla en löytänyt idrivestä mitään on/off nappia, saati ajastinta. Myöskään auton avaimessa ei ollut nappeja webastolle. Onko näille yleensä oma kaukosäädin vai saako näihin jonkun apin jolla ohjata?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Onko kellään ollut ongelmia ilmajousien kanssa? Nyt pakkasilla alkanut temppuilla. Pari kertaa oli paikallaan ollessa laskenut molemmat puolet tonttiin, mutta nousi takas ylös kun käynnisti. Nyt ei enää noussut tänä aamuna... Mistähän pitäis etsiä vikaa?

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Originally posted by MarkM View Post
    Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.



    Ajatuksena olis ostaa joku alle 40tkm ajettu ja vaihtaa pois siinä 100tkm nurkilla, jos sen välin pysyy ehjänä ja vaihtoarvoakin vielä löytyy niin olisi just sitä mitä haen.


    Kävin yhden m-sportin tänään koeajamassa, kesärenkaista katoin että menevät varmaan vielä ensi kesän. Mitkä leveydet/profiilit noissa etu ja takarenkaissa on että vois vähän tsekailla rengassarjan hintoja. Kyydissä oli yksi 20" rengas, ilmeisesti takarengas koska leveys oli jotain 335


    Edit: ilmeisesti ovat 275/40/20 ja 315/35/20 Rengasarja sakasta näyttäisi olevan 700-1100e riippuen merkistä. Yllätävän halpaa.
    Last edited by NakkiMakki; 16-01-2021, 16:24.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?

    Oma 40e ollut pajalla kohta jo kuukauden päivät (näistä tosin 2 eka viikkoa meni joulun ja uuden vuoden vuoksi pajalla tyhjän panttina seisoskellen) ja nyt odotellaan osia. Hybridijärjestelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli) meni pimeäksi ja korjausarvio noin 3000e. Autolla ajettu n. 130tkm. Valmistajan suunnalta goodwillia 30%. Seuraava auto on diesel. Jätän tämän hybridivaiheen omalta osaltani tähän, näissä kun on polttomoottorin ongelmat ja lisäksi vielä hybridijärjestelmän ongelmat. Sähköpuolella ehkä vähemmän rikkoontuvia osia, mutta rikkoontuessaan maksavat sitten vähintään useita tuhansia euroja. En toki väitä että sähköautot välttämättä huonoja olisi, kakkosautona kuitenkin huolettomia kilometreja 20tkm verran palvellut i3.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.
    Tässä autoluokassa arvonalenema etenee jyrkästi siihen 10k€ pintaan joka tapauksessa. 3 vuotta niin myydään ensimmäisiä ehjiä kympin pintaan. Tällä hetkellä halvimmat menee 22-25k€ väliin, tosin kilometrejä löytyy. Ei ne dieselit vielä Suomessa kuole niin pian, että olisi F15 arvonaleneman kannalta merkityksellistä eroa dieselin/hybridin välillä. Kutosdieselillä nämä kulkee letkeästi, eikä kulutuskaan ole oikeasti paha. Viimeisin reissu Mäntsälä-Hki-Mäntsälä tuli ajettua 7,5 kulutuksella edestakaisin.

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.

    Kutosdieslihän tuohon autoon olisi järkikone, pelkona vaan on että pian ammutaan kohdattaessa jokainen diesel, ja auton arvo on sitten sen mukainen.

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.



    Kuinkahan yleisiä nämä öljypumpun ketjun ongelmat kuitenkaan ovat? Minulla on nyt sama kone F10 528i:ssa, mittarissa 137tkm ilman kyseistä ongelmaa.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.
    Itse pohdin pitkään myös tätä 40e mallia. Ostin kuitenkin -17 vuoden n. 40tkm ajetun 30d M-sportin Saksasta hyvillä varusteilla. Päivääkään en ole katunut tuota vaikka vähän kalliimmaksi tulikin kuin alkuperäinen plääni.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?
    Mulla akku vaihdettiin 70tkm kohdalla, ei ollut kaikki kennot sökönä, mutta sen verran moni, että vaihdettiin sitten koko akku, takuuseen. Akku&sähkömoottori ovat lisäosia, jotka voivat toki hajoata, mutta minusta 40e:n heikoin/huunoin komponetti on kone tai öljypumpun ketju oikeammin. Kannattaa miettiä todella tuon kohdalla, olisiko diesel kuitenkin sen vaihtoehto jos tuon tyyppistä auto hakee. Käyttökulut on toki hieman isommat, jos ajaa vähän, mutta pidemmässä juoksussa luottavuus/riskit kääntää vaa'an nopeasti toisinpäin.

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.

    Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...

    Saksan 3v takuu kyllä kiinnostaisi, mutta vanha auto on helpompi hukata liikeeseen kuin alkaa myymään suoraan.


    Onko noissa saksaan tehdyissä ja suomeen suoraan myydyissä jotain eroa kylmänkestossa tms? Esim huohotusputkissa jne?

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onkos se myös lämmityksellä?
    Tää oli mennyt ohi. Löytyy myös lämmitysvastukset.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?


    Mielessä on hankkia alle 50tkm ajettu -17 tai -18 vuosimallia oleva yksilö. Noita on myynnissä eniten tuontiautoina, enkä ole sellaista aiemmin omistanut. Onko otettava jotain huomioon, jos liikkeestä ostaa? Miten maahantuoja suhtautuu näihin, ongelmien kanssa on varmaan aivan yksin?


    Mieluiten ostaisin taas Premium Selectionin, mutta voisiko tuontiauto olla vaihtoehto?
    Saahan sitä Saksastakin Premium Selectionin jos haluaa, vaikka laittaisi jokun muun asialle. Tehtaan takuut toimii kuten pitääkin ja Saksassa tuonikäisessä on takuu 3 vuotta toisin kuin Suomalaisissa 2 vuotta.

    Eiköhän kyse ole yksittäistapauksesta...

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Onko noista 40e hybrideistä millaisia kokemuksia? Millaista ikää voi odottaa korkeäjänniteakulle? Jokinaika sitten iltasanomissa oli juttu 160tkm ajetusta josta akku oli sanonut poks. Toisaalta näitä on myynnissä jo yli 200tkm ajettuinakin. Mahtoiko tuo hajoaminen olla yksitäistapaus vai onko näitä porsinut enemmänkin suhteellisen pienillä kilsoilla?


    Mielessä on hankkia alle 50tkm ajettu -17 tai -18 vuosimallia oleva yksilö. Noita on myynnissä eniten tuontiautoina, enkä ole sellaista aiemmin omistanut. Onko otettava jotain huomioon, jos liikkeestä ostaa? Miten maahantuoja suhtautuu näihin, ongelmien kanssa on varmaan aivan yksin?


    Mieluiten ostaisin taas Premium Selectionin, mutta voisiko tuontiauto olla vaihtoehto?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Multa löytys soveltuva ratti, DA plus paketilla varustetusta autosta vaihdettu pois.
    Onkos se myös lämmityksellä?

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mitenkäs näissä oli tuo kaistavahti, täristääkö se vai rattia vai ohjaako myös? 2016 mallista kyse, ilman DA plus -pakettia...

    Saako ruuhka-ajoavustimen koodattua (ja lisättyä napit) jos on 5AS Driving Assistant, 5DF Active cruise control ja 5AG Lane change warning?

    Edit: Googgeli kertoi että tarvii ratin jossa on kosketustunnistus, sille ohjausyksikkö ja johtosarja ja lisäksi napit. Koodaus päälle...
    Multa löytys soveltuva ratti, DA plus paketilla varustetusta autosta vaihdettu pois.

    Leave a comment:

Working...
X