Omassa 150tkm ajetussa 30d rengasmelu ainoa itseä häiritsevä ääni. Asfaltin kuluneisuus vaikuttaa tosi paljon .20" Nankangit, edessä 275/40, takana 315/35.
Onkohan joku premium-rengas oleellisesti hiljaisempi tälläisen alla?
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Kovin ovat nitiseviä ja meluisia hetekoita kaikki äxsät😳
Mulla varmaan sitten poikkeus yksilö kun 190tkm ajettu ’11 mallinen M-sport X5 menee rautajousilla ihan hipi hiljaa eikä natise mistään. Samoin rengasäänet ovat lähes olemattomat, suhteessa rengaskokoon. Takaluukku ei nitise eikä natise, ainoastaan viistosti rotvallin yli ajaessa joku siellä vaimeasti kolahtaa.
Vertailukohtana ’15 mallinen Audi A6 bi-tdi sedan 20” pyörillä joka oli myös todella hiljainen. Moottorin äänet tässä X5:ssa kuuluvat kyllä paljon selkeämmin ja toki vastatuuleen ajaessa tuuli humisee mutta muuten hiljaisempi.
Niin paljon on eri autoilla tullut ajettua että sanoisin tuon Audin olleen vielä e39 530d:kin hiljaisempi joka aikoinaan mulla oli. Samaan aikaan isällä oli saman ikäinen 525d joka oli samalla rengastuksella selvästi äänekkäämpi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli View PostMinkälainen tuo rengasmelu teillä muilla on ja millä nopeudella on pahimmillaan?
Itselläni alkaa 50 km/h nopeudesta kovenemaan melkoinen "ulina" ja hiljenee sitten 60 km/h lähestyessä, sama juttu kun ollaan hieman alle 100 km/h nopeudessa niin taas ulina kovenee hetkeksi. Kovimillaan tuo ääni alkaa oikeasti vituttamaan
Etupyörien laakerit vaihdettiin noin 20 tkm sitten ja ilmeisen turhaan kun tuo ääni ei mihinkään poistunut, uusilla renkailla oli tuolloin ajettu joku 2000 km.
Onko tosiaan niin että näissä nakkikattiloissa on tosiaan näin huono äänieritys?
Tuntuu vähän että tuo melu tulee sisään enemmänkin oven kohdalta kuin lokasuojan sisältä???
Astinlaudat jolle ei voi astua, voiko ne vahvistaa tuota mökää??
275/40/20 & 315/35/20 rengastus.
Tosin kyseessä on X6 mutta ei kai sillä mitään eroa ole X5:sen kanssa tähän etupään rengasmeluun?
Originally posted by suppari View PostKuten sanottu, kaikki x5 natisee takakontti. G korista ei kokemusta, mutta kaikki muut korimallit kyllä. Ajokilometrit 2tkm-400tkm. Ainakin f15 saa hiljaiseksi.
Leave a comment:
-
-
Kuten sanottu, kaikki x5 natisee takakontti. G korista ei kokemusta, mutta kaikki muut korimallit kyllä. Ajokilometrit 2tkm-400tkm. Ainakin f15 saa hiljaiseksi.
Leave a comment:
-
-
Kuuluuko niistä siis oikeastikin häiritsevän paljon nitinöitä ja natinoita sisustan osista? Mikäli näin on niin sitten kyllä pitää jo ihmetellä laatua koska edes tuossa omassa mussossa ei juuri kuulu mitään sellaisia. Itse asiassa musso on 80km/h vauhdissa 3db hiljaisempi kuin tuo kutonen noilla vanhoilla piloteilla
Leave a comment:
-
-
Rengasmelun kanssa pystyn vielä elämään, enkä tosiaan odottanut mitään 7-sarjalaisen hiljaisuutta. Näissä katumaastureissa ja farmareissa tulee takarenkaiden rengaskoteloista ja varapyöräkotelosta omat mölynsä sisään toisin ku sedaneissa..
Meillä on perheen kakkosautona vitos koppanen golffi ja siihen verrattuna äksä on hiljainen rengasmelultaan
Noihin nitinöihin, natinoihin, sirinöihin jne meinaa hajota pää pidemmän päälle. Täytyy alkaa käymään mahdollisia äänien aiheuttajia läpi ja koittaa keksiä jotain niille.
Leave a comment:
-
-
Kyllä äänieristykset selkeästi ovat huonontuneet 2000-luvun alun jälkeen ja säästötavoitteethan sen sanelevat. Edelleen e39 on referenssi näissä melu asioissa. Minulla on e63 650i, jossa on 80km/h nopeudessa 4db kovempi ajomelu kuin e39:ssä. Siinä on tosin vanhat pilotsportitkin mutta ei se noin isoa eroa selitä.
Olisi todella mielenkiintoista nähdä jonkinlaista mitattua faktaa näiden eri mallien melutasoista ja ylipäätään ajomelun kehityksestä tällä vuosituhannella. Laatuvaikutelmasta oma tuntuma on sellainen, että e6x aikana oltiin kaikkein heikoimmalla tasolla ja nyt viime vuosina ollaan taas alettu nousta ylemmäs.
Leave a comment:
-
-
Ajomelu nyt on suhteellista toki. Perheen kakkosauto VW Polo vm. 2015 on kyllä joka vauhdissa meluisampi kuin tuo X5 20" rengastuksella (275/315 leveillä kumeilla). Aika paljon asvaltin kuluneisuus vaikuttaa, uudella pinnalla hiljainen vauhdista riippumatta, mutta kuluneella asvaltilla rengasmelu kasvaa huomattavasti. Muuten kyllä sisustan laatuvaikutelma heikko, kaverin F15 käynyt pari kertaa ajamassa eikä siinä mielestäni olla menty juurikaan eteenpäin. Tässä uusimmassa G sarjassa kehitystä tapahtunut (Kiinalaisten asiakaiden vaatimuksesta kenties) niiltä osin, ainakin vaikuttaa sisusta laadukkaammalta, toki ajan kanssahan se selviää miten paikat löystyy Suomen kuopppateillä.
Leave a comment:
-
-
Meidän taloudessa F15 2013 loppuvuodesta. Melko hiljainen on ajaa kyllä. Edessä vielä vanhat RTF:t ja takana uudet Falken 510:at.
Takakontista joskus kuuluu nitinää, mutta se tulee "vedettävästä peitteestä", joka on pois otettavissa.
Ainoat nitinät jotka olen huomannut autossa on sisäpuolella kuskin oven "kahva" tai kolo ja avattava kyynärnoja jotka molemmat nitisevät kun ovea liikuttaa tai/ja nojaa keskikonsoliin
Leave a comment:
-
-
Minkälainen tuo rengasmelu teillä muilla on ja millä nopeudella on pahimmillaan?
Itselläni alkaa 50 km/h nopeudesta kovenemaan melkoinen "ulina" ja hiljenee sitten 60 km/h lähestyessä, sama juttu kun ollaan hieman alle 100 km/h nopeudessa niin taas ulina kovenee hetkeksi. Kovimillaan tuo ääni alkaa oikeasti vituttamaan
Etupyörien laakerit vaihdettiin noin 20 tkm sitten ja ilmeisen turhaan kun tuo ääni ei mihinkään poistunut, uusilla renkailla oli tuolloin ajettu joku 2000 km.
Onko tosiaan niin että näissä nakkikattiloissa on tosiaan näin huono äänieritys?
Tuntuu vähän että tuo melu tulee sisään enemmänkin oven kohdalta kuin lokasuojan sisältä???
Astinlaudat jolle ei voi astua, voiko ne vahvistaa tuota mökää??
275/40/20 & 315/35/20 rengastus.
Tosin kyseessä on X6 mutta ei kai sillä mitään eroa ole X5:sen kanssa tähän etupään rengasmeluun?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eemi View PostMulla oli myös mielikuva, että X5 olisi hiljainen auto, mutta väärässä olin. Peräkontin narinan lisäksi kuskin oven ikkuna ilmeisesti kahnaa huopatiivisteeseen, tämä tulee moottoritie nopeuksissa ja kumpikin etuovipahvi sirisee/särisee oikeastaan koko ajan paitsi uudella päällysteellä ajettaessa
- Peräkontin narinat
- Koelaudan listojen narinat
Ei nyt luulis, et tän hintaluokan autoissa voisi narinoita olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SilverHawk View PostJuu F15 sama juttu. Pirun ärsyttävää kun luulis, että X5 olis äänetön ajaa, mutta katin kontit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eemi View PostJaa se on ominaisuus eikä vika että kontti natiseeTäytyy etsiä tuo huoltotiedote, jos jostain netin syövereistä löytyis.
En tarkoittanu sisätilapuhallinta. Flekti pitää kovan säksätyksen, ei kuitenkaan kuulu auton sisälle, mutta ulkopuolelle kuuluu ja erityisesti etupuolelle. Yritin taskulampun kanssa katsoa ettei mikään ottaisi siihen kiinni, mutten löytänyt mitään äänen aiheuttajaa. Täytyy purkaa edestä pois rojua, jos löytyis äänen aiheuttaja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostKaikki x5 natisee takakonttiTuosta on huoltotiedote jossa korjausohje. Tarkoitatko sisätilapuhallinta?
Täytyy etsiä tuo huoltotiedote, jos jostain netin syövereistä löytyis.
En tarkoittanu sisätilapuhallinta. Flekti pitää kovan säksätyksen, ei kuitenkaan kuulu auton sisälle, mutta ulkopuolelle kuuluu ja erityisesti etupuolelle. Yritin taskulampun kanssa katsoa ettei mikään ottaisi siihen kiinni, mutten löytänyt mitään äänen aiheuttajaa. Täytyy purkaa edestä pois rojua, jos löytyis äänen aiheuttaja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eemi View PostSigun äksässä nitisee/natisee peräkontissa joku muovi tai muovit. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? En ole onnistunut vielä paikallistamaan äänen aiheuttajaa. Erittäin rasittavaa kun natisee ihan pienimmästäki urasta tai töyssystä.
Toinen mitä ihmetellyt niin flekti pitää kova äänistä säksätystä. Onko näille mitään tehtävissä vai onko vaan ostettava uusi?Tuosta on huoltotiedote jossa korjausohje.
Tarkoitatko sisätilapuhallinta?
Leave a comment:
-
Leave a comment: