memebuy23buy

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Nyt olisi aika makea paikka varmistua johtosarjaan integroidun pesurinletkun/letkujen kunto. Onko jo vuotanut teipatun johtosarjan sisään...
    Kaverille osui tuollainen yksilö käsiin. Oireina mm etuparkkitutkat, pesunesteen tason varoitus, vasemman umpion pitkien kaihtimen sekä korkeuden säädön toimimattomuus.

    Vikakoodeina mm X5 e70:
    9E32 PDC: ultrasonic sensor, front centre right
    9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front left
    9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front centre left
    9E37 PDC: Wire, ultrasonic sensor, front right
    9CB6 FRM: Headlight vertical control coil break

    Kuulemma johtosarjan vahvemmatkin johdot olivat aivan vihreitä sisältä ja menivät helposti poikki vetämällä.


    Kaveri epäili että mahtaisiko vuotokohta olla tämä
    Last edited by fraatti; 30-04-2019, 13:28.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by Manukki View Post
    Ei tarvitse säätää, ei kulmat muutu vannetta ulospäin tuomalla.
    Mulla nuo 20mm lätyt edessä teki kyllä sen ettei laitos mahtunut enää hyväkuntoisen tiestömme keväisiin uriin ja veteli aivan älyttömästi.
    Takana myös 30mm ja ei mitään vaikutusta

    Ok. Paremman näköinen toki spacerien kanssa, mutta huonompi ajaa. Saattaa toki johtua renkaistakin, kun samalla vaihdoin kesärenkaat.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    Ei tarvitse säätää, ei kulmat muutu vannetta ulospäin tuomalla.
    Mulla nuo 20mm lätyt edessä teki kyllä sen ettei laitos mahtunut enää hyväkuntoisen tiestömme keväisiin uriin ja veteli aivan älyttömästi.
    Takana myös 30mm ja ei mitään vaikutusta

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Moikka! Laittelin eteen 20mm spacerit ja taakse 30mm, niin pitäisikö pyöränkulmat säätää? Nyt takana camberia ~1.25, edestä en muista. On jotenkin pompumpi ajaa töyssyistä.. renkaat siis takana 315/35-20 ja edessä 275/40-20.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Tuli semmonen ongelma vastaan kun vaihdoin matalat kesäkumit 295/30/22” niin tulee resonoiva (kumiseva) ääni auton koriin välillä tietyssä nopeudessa ja se tuntuu ratissa asti. Onkohan kyseessä vaan nuo kesäkumit vai pyöränlaakeri. Ei talvikitkoilla kuulunut minusta ainakaan nuin pahasti, nosturilla käsillä koitettaes ei laakereissa tunnu mitään väljiä.. max paineet nyt eli 3.5bar joka renkaassa.

    Leave a comment:


  • Jooni
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Veikkaan että valomoduuli ensimmäisen asteen vikatilassa testeristä johtuen.
    Kuinka korjaan sen?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Jooni View Post
    Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

    Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?
    Veikkaan että valomoduuli ensimmäisen asteen vikatilassa testeristä johtuen.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Originally posted by Jooni View Post
    Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

    Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?
    Idrivestä ohjelmoitavissa joko 1 tai 3 vilkautusta.

    Leave a comment:


  • Jooni
    replied
    Vilkuissa vikaa?

    Tänään kävi auto (bmw x5 e 70 - 09)laakkosella ihmeteltävänä kun vasen takaluukun pumppu vattuilee. Eivät keksineet syytä ja ei ollut aikaa tms niin hain auton pois ja varattiin ensi viikolle uusi aika.

    Nyt tuossa ajellessa hokasin että vilkun "hipaisu toiminto" on tiessään. Eli se että hipaiset viiksestä ja se vilkuttaa n. 3 kertaa. Vilkut toimii eikä auto herjaa mitään mutta tuo ominaisuus on poissa. Voiko sen kytkeä pois jostain vai onko ne laakkosella sählännyt?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by e70lci View Post
    Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



    Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


    Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


    Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.

    Kannattaa tilata Saksasta, usean satasen ero näissä, esim. genuine parts oli vastaava etuiskari n.650eur.

    Käsittääkseni autolla voi ajaa. Muistaakseni on kahden tasoisia vikamoodeja. Itsellä oli johdot oikosulussa ja systeemi täysin pois käytöstä, jolloin alusta kaikkein kovimmillaan koko ajan. Johtojen korjaus riitti mulla, et kannattaa ehkä tarkistaa onko vain johdot rikki.

    Uusi iskari pitää vielä sitten koodata autoon, jotta toimii

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by e70lci View Post
    Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



    Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


    Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


    Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.
    Suomen jälleenmyyjien hintoja voi kysellä vaikka KL Varaosat, Bemariosat, Schmiedmann. Näissä joskus pieniä eroja, jos tilaa Saksasta enemmän kerralla niin silloin voi saada vastinetta postikuluille, esim. pielmeier jne.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by e70lci View Post
    Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



    Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


    Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


    Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.
    Varsinaisesti ongelmaan en osaa ottaa kantaa, mutta olen miettinyt että voiko näitä iskareita lainkaan huoltaa? Onko olemassa mitään pajaa joka huoltaisi näitä? On vaan tosiaan melko suolaisen hintaiset uudet kaupasta.

    Leave a comment:


  • e70lci
    replied
    Löytyisikö täältä neuvoja miten edetä....



    Vuoden 2010 E70 LCI herjannut viikon verran dynamic damping control failurea ja vikakoodien mukaan toisessa takaiskarissa on jotain vikaa...


    Pelkkä osa maksaa marmorilla reilun tonnin. Onko järkeä/kokemusta tilata näitä esim. suoraan jostain netistä... tuleeko oleellisesti halvemmaksi? Kymppien tai yhden satasenkaan vuoksi en jaksa alkaa veivaamaan, mutta jos tilaamisessa on järkeä, niin osaatteko suositella mikä olisi hyvä ja luotettava mesta?


    Ja toinen kysymys, miten "kiire" tällaisen iskarin vaihdolla on. Autosta putosi sport-moodi pois päältä (nappi kepin takana), eli meno on vähän huojuvampaa, mutta muuten olen tässä jo noin viikon päivät ajellut suht normaalisti pakolliset ajoni.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Joo, tukivarret oon viimeiset 15-20v tajunnu kiristää siinä perusasennossa mihinkä ne kuuluu / valmistaja speksaa.

    Mutta tuo vesiletkujuttu nyt hitusen hei jäi harmittaan, en tästä ole kuullutkaan - tottakai olisi tullut samalla katsottua.
    Missään ei kyllä ollut märkää, mutta mikä tämä letkuhomma nyt siis on ? Äkkiähän sen katson tuossa kesällä kun jätän ton talliin märehtimään, vaihdan ne ajovalot (lopultakin) sekä sisustan ja ajelen avolla sen ajan.
    Ne pesurin letkut tuuppaa halkeamaan siellä teipatun johtosarjan sisässä ja vuotamaan. Ei välttämättä näy ulospäin jos ei avaa teippejä jolloin sieltä valuu oikein neste ulos. Menee ajasaatossa johtoeristeistä läpi säikeisiin asti ja hapettaa johtosarjan. Saa auton varsin hyvin sekaisin.

    Yleisin ongelmakohta on juuri tuossa kuvasi paikassa jossa letkut menee johtosarjan sisään. Siitä ~20cm eteenpäin joka suuntaan. Yksi letku menee X5sessa siitä isosta johtosarja läpiviennistä ohjaamoon ja takalasille. Niitä on joskus mennyt lattiamaton alta poikki, mutta niissä selvät tuoksuhaitat ohjaamoon.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Joo, tukivarret oon viimeiset 15-20v tajunnu kiristää siinä perusasennossa mihinkä ne kuuluu / valmistaja speksaa.

    Mutta tuo vesiletkujuttu nyt hitusen hei jäi harmittaan, en tästä ole kuullutkaan - tottakai olisi tullut samalla katsottua.
    Missään ei kyllä ollut märkää, mutta mikä tämä letkuhomma nyt siis on ? Äkkiähän sen katson tuossa kesällä kun jätän ton talliin märehtimään, vaihdan ne ajovalot (lopultakin) sekä sisustan ja ajelen avolla sen ajan.

    Leave a comment:

Working...
X