Originally posted by Jebbunen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Onko se vika vai äksän ominaisuus että kaasua kiihdyttelyn jälkeen löysätessä tuntuu välys voimansiirrossa pienenä töksäyksenä. Tukikumit laatikossa ja moottorissa? rättinivel näyttää ihan ehjältä ja käsin kardaaneista pyörittäessä tuntuu väljää eniten jakolaatikossa. Myös kun ajoin hangessa jotta neliveto sai käyttöä, niin sen jälkeen tuntui auto toimivan jokseenkin paremmin. Nythän ei varmaan ole koskaan jakolaatikkoon vaihdettu öljyjä ja kilometrejä vajaa 280tkm.
Lienee korkea aika vaihtaa ne vaikka ylimääräisiä ääniä ei kuulu..E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
-
Transmission. Drive moderately.
Jälleen kerran käänny foorumin puoleen, josko löytyisi ensiapua mitä kannattaisi tehdä.
Eli taas, kun kelit muuttui vetisemmiksi, niin X5 (E70) heittää tuommoisen herjan ruutuun. Jos/kun vien auton talliin kuivumaan joksikin aikaa, pari päivää, niin herja katoaa ja mikäli keli ei ole kosteahko niin ilmoitusta ei tule. Esim, koko tähänasti olleen talven ei tullut yhtään kertaa ko. ilmoitusta mutta loppusyksyllä se tuli muutaman kerran.
Koodit kun luetutettiin niin ensimmäisenä ehdotuksen atuli että Shifteri tarvisi vaihtaa...
Ei viitsisi uusia osia ruveta turhan päiten vaihtelemaan kun jotenkin minusta tuntuu että se on vain joku huono kontakti homma joka aktivoituu kun kelit menee kosteaksi.
Tuolle herjalle ei taida olla vain yhtä syytä mikä sen saa aikaan mutta löytyisikö jostain apua siihen että millaiset asiat tuon virheilmoituksen voivat saada aikaan X5:ssa? Voisi sitten ruveta vaikka yksitellen tsekkaamaan anturit / komponentit että mistä se vian aiheuttaja löytyy.
Vaikka tuo vika on siis päällä niin laatikko toimii minusta ihan normaalisti. Vakionopeussäädin ei toimi, usein ei myöskään AutoHold toimi. Shifteri on lukittu niin että ei Sport/manuaaliasentoa saa päälle.
Comment
-
-
Voidaan arvailla kilpien välistä kaikki komponentit, mutta suositteleisin selvittämään vikakoodit alkuun.
Tuohon ilmoitukseen on monta vaihtoehtoa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Vikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
Originally posted by HTK12 View PostVikakoodit lukuun ensimmäisenä, sitten selvittämään mistä vikakoodi tulee. Eli ota nyt johonkin paikalliseen foorumilaiseen yhteyttä, niin vilkaisee vaikka istalla.
Comment
-
-
Originally posted by ipyrro View PostNo näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ipyrro View PostNo näinhän se tietysti on...Löytyiskö ketään foorumislaista tästä Kehä III:n ympärystöltä kenellä olisi tarpeellinen laite millä lukea koodit.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Muistakaas jossain vaiheessa aina katsella onko vedenpoistotulpat auki maatuneesta tahnasta.
Kuskinpuolella näkyvyyshän on hyvä sinne poteroon, mutta matkustajan puolella ei niinkään.
Tuossa kuvassa kun näkyy tuo vesisäiliö, niin siin on se joku "tummahko reuna" tuohon n. 10cm korkeuteen.. Oli melko täynnä meinaan maapalloa.
Ei vielä siitä korkeudesta nouse auton sisälle, mutta ei ole kyllä kaukanakaan.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Post
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Nyt olisi aika makea paikka varmistua johtosarjaan integroidun pesurinletkun/letkujen kunto. Onko jo vuotanut teipatun johtosarjan sisään...
Nimimerkki ko. johtosarjan vaihto operaatiota taas yksi potilas odottelee.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Joo, tukivarret oon viimeiset 15-20v tajunnu kiristää siinä perusasennossa mihinkä ne kuuluu / valmistaja speksaa.
Mutta tuo vesiletkujuttu nyt hitusen hei jäi harmittaan, en tästä ole kuullutkaan - tottakai olisi tullut samalla katsottua.
Missään ei kyllä ollut märkää, mutta mikä tämä letkuhomma nyt siis on ? Äkkiähän sen katson tuossa kesällä kun jätän ton talliin märehtimään, vaihdan ne ajovalot (lopultakin) sekä sisustan ja ajelen avolla sen ajan.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
Comment