Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Akun vaihto

    Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
    Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

    Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
    Last edited by Jamppa1983; 21-01-2019, 19:04. Reason: Testi lenkki
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • Manukki
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 57
      • Turku

      Pitää ohjelmoida, käyt jossain pikahuollossa piuhan päässä

      Comment

      • jjanii
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 629
        • joensuu

        Onko kukaan kokeillut, mahtuuko e70 takapenkille 2turvakaukaloa telakkaan+keskelle turvavyöistuin? :think

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17546
          • Turku

          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
          Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

          Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
          Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

          Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            Originally posted by jjanii View Post
            Onko kukaan kokeillut, mahtuuko e70 takapenkille 2turvakaukaloa telakkaan+keskelle turvavyöistuin? :think
            Kahden turvavyöistuimen kanssa sinne keskelle ei ainakaan mahdu oikein mitään. Kaukalot telakkoineen tietty toisinpäin, mutta veikkaisin että aika naftiksi menee. Ja milläs sinne keskelle könyää jos telakat on molemmin puolin tiellä?

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Mitäs kaikkea kivaa/hyödyllistä sigun X5 sais näppäiltyä esimerkiksi pätevä kaveri koodailemalla?

              Ei nyt tää perinteinen jenkkiparkit hakusessa, mutta saako esim. HUDiin koodailtua jotain muuta näkyviin kuin nopeuden , varoitukset ja navigaation reittiohjeet.

              Salavalikot osaan kyllä tiirailla ja pikanäppäimiin laittanut tietyille henkilöille soittamiset ja kotiin navigoinnit yms..

              Kyseinen mallisarja sen verran uusi tuttavuus joten olisi kiva kuulla porukalta vinkkejä ja "piilotettuja" toimintoja kellä näistä enempi kokemusta.. Jakakaa viisauttanne ja kertokaa toki mitä olette näihin koodaillut, yleisimpiä retrofittailuja, piilotoimintoja yms.. kaikki kiinnostaa.


              Ohjelmistopäivityksiä, vaihteistojen softia, flässäyksiä, xhp yms koittanut vähän lueskella.. Ei vaan E34 M5 mitään tälläsiä bittijuttuja ollut, senkun lenkillä ja ruuvarilla läppiksiä synkkaili, oliko ennen kaikki paremmin...
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • samson76
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 114
                • Liminka

                Originally posted by jiivee530d View Post
                oon lukenut ton. sehän tässä on jännä kun auto lähtee käyntiin hyvin eikä mitenkään muuten oireile kun sillä että se akku käy välillä mittaristossa. latausjännite oli 14.7-15v konehuoneen "navoista" sekä myös akusta suoraan. ibs:stä kun ottaa johdon irti nii ei mitään vaikutusta. jotain oon lukenu että ottaavat tarkoituksella tota johtoo irti. näin tein iteki ja katellaan nyt pari päivää herjaako akkua. jos auto lataa normaalisti akkua nii mulle ihan sama onko johto kiinni vai ei
                Hävisikö "high rate battery discharge" ilmoitus? Samaa vikaa..

                Comment

                • Jka
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 215
                  • jyväskylä

                  Onko näissä samanlaista "rättiniveltä" ohjausakselissa kuin esimerkiks E46 ssa. Tuntuu kuminauhamainen väljyys ohjauksen keskikohdalla ja häiritsee jonkinverran muuten jämäkässä autossa.
                  E70 X5 4.8i
                  ex: E46 325Ci

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Laku View Post
                    Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

                    Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.
                    +1 sellaista se vaan on noiden akkuliikkeiden kanssa. Aika usein edelleen törmää tähän ettei muka tarvitsisi koodata. E65 pitää jo koodailla, niin yli 15v on osaan autoista joutunut koodaamaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • samson76
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2018
                      • 114
                      • Liminka

                      castrol longlife 75W/90 vai 75W/140 perään ja etuperään? Castrol suosittelee ensimmäistä? Jossain foorumin DIY ohjeessa jälkimmäistä.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by samson76 View Post
                        castrol longlife 75W/90 vai 75W/140 perään ja etuperään? Castrol suosittelee ensimmäistä? Jossain foorumin DIY ohjeessa jälkimmäistä.
                        Jotenkin muistelen että tuo 75w90 eteen ja 75w140 taakse..En nyt löytänyt sitä dokkaria miksi juuri näin. Vahva muistikuva että omaan tuli tuolleen ölpät laiteltua.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Vaihdoin juuri akun X5 -07 vuoden 3.0l diisseliin ja kun auton käynnisti herjasi 4X4 vikaa? Uskaltaako ajaa vai tekeeko vahinkoa? Eli tarviiko akku koodata uudestaan?
                          Aikaisempi akku oli varta 95ah ja 850a AGM ja nyt exide 100ah ja 900a. Ostettu paikallisesta akkuliikkeestä ja sanoivat että toimii tuolla akulla.

                          Kävin heittää lenkin ja kaikki ok. Heittäkää kommenttia alle jos välttämätön ohjelmoida uudelle akulle.
                          Originally posted by Manukki View Post
                          Pitää ohjelmoida, käyt jossain pikahuollossa piuhan päässä
                          Originally posted by Laku View Post
                          Koodaus ja kerrottava vaihto autolle.

                          Uskomatonta touhua noissa akkuliikkeissä. Pitäisikö sieltä vain ostaa akku, jos halvalla saa ja sitten piuhan päähän? Ei noiden ammattitaidotonta juttua kestä lueskella täältä, jatkuvasti samaa. Yli 10 vuotta on jo Bemuihin täytynyt akunvaihto kertoa.
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          +1 sellaista se vaan on noiden akkuliikkeiden kanssa. Aika usein edelleen törmää tähän ettei muka tarvitsisi koodata. E65 pitää jo koodailla, niin yli 15v on osaan autoista joutunut koodaamaan.
                          Heitti varmaan ilmoituksen heti vaihdon jälkeen, täysin normaalia..Heittänee myös ohjauksesta alkuun koodin jos aktiivi ohjaus, renkaita veivaamalla lähtee ja 4x4 pienellä ajolla.

                          Akku pitää "koodata sekä kertoa" autolle kyllä, virallisesti. Huvikseni kokeilin oman omistuksen aikana koodauksen jättämistä, en huomannut mitään eroa toiminnassa. Ainoastaan kellon nollaukset jne. kakat jäi pois uudella akulla kun virta riitti käynnistykseen kuten pitikin.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Meillä 4-zone ilmastointi, joka on nyt kahdesti reilun kuukauden välein tehnyt seuraavan tempun. Puhallin ei puhalla edestä mitään. Jos ilmastoinnin ottaa pois käytöstä, niin tuntuu pikkuisen ilmaa tulevan, mutta puhaltimen voimakkuusasetuksella ei ole mitään virkaa. Jos ilmastoinnin kytkee päälle automaatille tai mille tahansa manuaali-asetukselle niin ei tapahdu mitään. Max-kylmennyksellä alkaa vaan takapenkkiläisille puhaltamaan täysillä. Ei auta jos ilmastoinnin yksikön sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Viimeks vika hävisi yön aikana.

                            Onko eteen ja taakse sitten eri puhaltimet? Että olisko etupuhallin (moottori) hajoamispisteessä vai jotain mystisempää?

                            Laitetaas tännekkin.. Itsellä tekee liki samanlaista kuin tässä quotessa.

                            Puhaltaa ainoastaan tuulilasille, ei mihinkään muualle.. ei taakse, ei jalkotiloihin yms..

                            Jos takailmastoinnin sammuttaa, kovenee tuulilasille tuleva kohina vaikkei säätöpaneelissa palkkien määrä muutukkaan, sitten jos kytkee taas päälle, kohina hiljenee vähäsen, mutta muualle ei silti ilmaa tule.

                            Puhallusnopeuden säätö kyllä toimii, mutta muilla napeilla ei vaikutusta, ei sisäilmankierroilla, ei auto-ohjelmilla, ei individual omilla säädöillä.

                            Max lumihiutaleesta ei tapahdu mitään.


                            Vika tuli aluksi sillai että päivän ekassa startissa toimi puhallukset normaalisti, sitten hetken kun oli ajanut kuului kojelaudan sisältä sellainen "woosh" ja puhallus siirtyi ainoastaan tuulilasille, sitten seuraavana päivänä taas toimi tuollai hetken.

                            Nyt ei enään toimi sitäkään hetkeä päivän ekasta startista, vaan tuulilasilla on ja pysyy.


                            Auto ei muuten karsi mitään mukavuustoimintoja pois, ei penkinlämmittimiä, ei muita himmeleitä yms..
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1367
                              • Lempäälä

                              Tekisi mieli väittää että tuo on akun pienestä varauksesta johtuvaa.

                              joskus kun on webastoa käyttäessä päässyt omassa akun varaus pieneksi (auto kyllä käynnistyy ja radio toimii jne)..
                              niin sisäpuhallin ei kyllä intoudu täyteen laukkaan ennenkuin autolla on ajanut puolen tuntia että akku on vähän varautunut.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              • Roito
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 3921
                                • Tavastila/Kotka

                                Originally posted by repsa View Post
                                Tekisi mieli väittää että tuo on akun pienestä varauksesta johtuvaa.

                                joskus kun on webastoa käyttäessä päässyt omassa akun varaus pieneksi (auto kyllä käynnistyy ja radio toimii jne)..
                                niin sisäpuhallin ei kyllä intoudu täyteen laukkaan ennenkuin autolla on ajanut puolen tuntia että akku on vähän varautunut.
                                Auto on roikassa ja 10A akkulaturissa 4h ennen töihin lähtöä ja 4h työpaikalla ennen kotimatkalle lähtöä, lisäksi tuli vielä ajettu 150km pätkä eikä silläkään matkalla alkanut puhallukset toimia normaalisti, luulisi että noilla eväillä olisi jo akussa varausta.. toki jos akku ei enään ota kunnolla vastaan.

                                Tänään aamulla toimi koko työmatkan normaalisti puhallukset.. ensimmäistä kertaa tälläviikolla.. nyt vähän jännittää miten käy kotimatkalla :think
                                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                                MB W639 Kummisetä

                                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎