Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyvis3
    Newbiemmer
    • Oct 2020
    • 3
    • Helsinki

    E70 3.0D -07 Jakoketju poikki ajossa

    Terve!


    Nyt tuli lunta tupaan. Toissapäivänä ajossa alkoi moottorivalo palamaan ja tehot tippumaan. Ajoin tiensivuun ja tilain hinauksen lähimpään huoltamoon.


    Äsken tuli kiva puhelu, jossa tyly diagnoosi: jakoketju katkennut ajossa.


    Nyt kysynkin, löytyykö pääkaupunkiseudulta luotettavaa osaajaa tutkimaan, kuika pahasti ketjun katkeaminen on aiheuttanut vahinkoa.


    Sitten ainakin tietää lähteekö etsimään suosiolla vaihtomoottoria vai alkaa remontoimaan potilasta.


    Koneella oli ajettu 231 000 km.
    Nopealla googlauksella löytyi foorumilta pari kohtalotoveria.

    Comment

    • Joonajalmari
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 19
      • Kotka

      E70 ccc

      Selviääkö 6.5-> 8.8 näyttöön vaihto pelkällä koodaamisella?? Navia en tarvi. Nyt näkyy uudessa isossa näytöss vaan valkosta ja mustaa oikeella. Eli pystyykö resoluution vaan vaihtamaan? Carly ei anna idriven koodaus mahista.

      Comment

      • henkka86
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 109
        • Savonlinna

        Originally posted by fraatti View Post
        EGR:n poistaminen käytöstä hidastaa auton lämpenemistä.
        Mutta saako konetta muutenkaan lämpenemään oikeaan lämpötilaan, jos egr:ää ei ohjelmoi takaisin käyttöön? :think
        nykyiset

        e70 x5 3.0sd M-sport -09
        e70 x5 m50d -13

        ex. f25 x3 30d M-sport -12
        ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
        ex. e60 525ia M-sport -06
        ex. e61 530da touring -05
        ex. e46 330d touring M-sport -02
        ex. e39 535ia -97
        ex. e34 525i -91

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          Originally posted by hyvis3 View Post
          Terve!


          Nyt tuli lunta tupaan. Toissapäivänä ajossa alkoi moottorivalo palamaan ja tehot tippumaan. Ajoin tiensivuun ja tilain hinauksen lähimpään huoltamoon.


          Äsken tuli kiva puhelu, jossa tyly diagnoosi: jakoketju katkennut ajossa.


          Nyt kysynkin, löytyykö pääkaupunkiseudulta luotettavaa osaajaa tutkimaan, kuika pahasti ketjun katkeaminen on aiheuttanut vahinkoa.


          Sitten ainakin tietää lähteekö etsimään suosiolla vaihtomoottoria vai alkaa remontoimaan potilasta.


          Koneella oli ajettu 231 000 km.
          Nopealla googlauksella löytyi foorumilta pari kohtalotoveria.
          En osaa korjaamoa suositella, kuitenkin osia menee ainakin:
          Useampi venttiili, venttiilin painimia, nokka-akselit on melko varmasti kierot tai poikki joten nekin vaihtoon. Tiivisteitä tietysti.

          Vaihtokansi voi tulla järkeväksi vaihtoehdoksi.

          Lisäksi tietysti jakopään hilut kaikki ja mahdollisesti jakokoppa jos on haljennut.
          Alakerta ei yleensä ole mennyt miksikään ja noilla kilometreillä pitäisi olla vielä paljon matkaa jäljellä.

          Ongelma on siinä että työ maksaa ja nämä on työläitä korjata > vaihtomoottori alkaa nopeasti houkuttelemaan ja siihen kannattaa tehdä jakopää ennen asennusta.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Bemukka530
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 92
            • Hollola

            Originally posted by MeisterW View Post
            EGR jumissa tai sen alipaineohjaus ei toimi olisi veikkaukset tähän
            Ainakin suht siistiltä egr näyttää , ja ainakin letkut näyttäis ehjiltä.
            Last edited by Bemukka530; 08-06-2021, 21:11.

            Comment

            • MeisterW
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2017
              • 306
              • Uusimaa

              Originally posted by Bemukka530 View Post
              Ainakin suht siistiltä egr näyttää , ja ainakin letkut näyttäis ehjiltä.
              Joo ei näytä pahalta. Jos harrasteintoa riittää, niin tuota venttiiliä voi testata sellaisella pienellä alipainepumpulla/mittarilla, että liikkuuko. Ja myös sitten samalla mittarilla voi testata toimiiko alipaineohjaus, eli tuleeko letkuun alipaine pyydettäessä.
              E39 M5 2002
              E70 X5 3.0sd 2008
              E83 X3 3.0i 2005
              G21 330e

              Comment

              • Bemukka530
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 92
                • Hollola

                Originally posted by MeisterW View Post
                Joo ei näytä pahalta. Jos harrasteintoa riittää, niin tuota venttiiliä voi testata sellaisella pienellä alipainepumpulla/mittarilla, että liikkuuko. Ja myös sitten samalla mittarilla voi testata toimiiko alipaineohjaus, eli tuleeko letkuun alipaine pyydettäessä.
                Oisko heittää jotain kuvaa tai linkkiiä millainen mittari pitäs olla. Tänään kesti reilu 30 km ennenku valo sytty. Ja tosiaan auton toiminnassa ei mitään eroa palaa valo tai ei.

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by hyvis3 View Post
                  Terve!


                  Nyt tuli lunta tupaan. Toissapäivänä ajossa alkoi moottorivalo palamaan ja tehot tippumaan. Ajoin tiensivuun ja tilain hinauksen lähimpään huoltamoon.


                  Äsken tuli kiva puhelu, jossa tyly diagnoosi: jakoketju katkennut ajossa.


                  Nyt kysynkin, löytyykö pääkaupunkiseudulta luotettavaa osaajaa tutkimaan, kuika pahasti ketjun katkeaminen on aiheuttanut vahinkoa.


                  Sitten ainakin tietää lähteekö etsimään suosiolla vaihtomoottoria vai alkaa remontoimaan potilasta.


                  Koneella oli ajettu 231 000 km.
                  Nopealla googlauksella löytyi foorumilta pari kohtalotoveria.

                  Oireiliko mitenkään ennen katkeamista, kuuluiko tyhjäkäynnillä koneesta mitään erikoisia ääniä ?
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  • MeisterW
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2017
                    • 306
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Bemukka530 View Post
                    Oisko heittää jotain kuvaa tai linkkiiä millainen mittari pitäs olla. Tänään kesti reilu 30 km ennenku valo sytty. Ja tosiaan auton toiminnassa ei mitään eroa palaa valo tai ei.
                    Jotain tämän tyyppistä, millä voi luoda alipaineen tai mittarista todeta onko alipainetta: https://www.motonet.fi/fi/tuote/765151
                    E39 M5 2002
                    E70 X5 3.0sd 2008
                    E83 X3 3.0i 2005
                    G21 330e

                    Comment

                    • Joonajalmari
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 19
                      • Kotka

                      Originally posted by Munanjatke View Post
                      Oireiliko mitenkään ennen katkeamista, kuuluiko tyhjäkäynnillä koneesta mitään erikoisia ääniä ?
                      Tämä kiinnostais kans. Vai pitääkö menettää yöunet😃

                      Comment

                      • hyvis3
                        Newbiemmer
                        • Oct 2020
                        • 3
                        • Helsinki

                        Originally posted by Munanjatke View Post
                        Oireiliko mitenkään ennen katkeamista, kuuluiko tyhjäkäynnillä koneesta mitään erikoisia ääniä ?
                        Ei mitään poikkeavaa ennen katkeamista.
                        Nyt kun olen vaihtomoottorien toimittajien kanssa jutellut, niin isoin riski katekeamiseen on tuossa 200-300 tkm välillä.
                        Tämän kun olisi etukäteen tiennyt, niin olisin vaihtanut ketjun ihan varmuudeksi.
                        Useampi käytetyn moottorin myyjä vaatii ketjun vaihtoa, jos haluaa vaihtokoneelle takuun.

                        Comment

                        • Bemukka530
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 92
                          • Hollola

                          Originally posted by Bemukka530 View Post
                          Eli keltainen moottorivalo syttyi ja teksti increased emissions. Auto toimii kuitenkin normaalisti. Inpalla sain nollattua ja ainakaan heti ei syttynyt uudelleen. Kuvan mukaiset vikakoodit löytyi, allekirjoittaneelle ei sano mitään.
                          Tänään kävi auto celtig tuningilla ohjelmoinnissa ja egr poistettiin käytöstä.
                          Enään ei moottorivalo möllötä ja on vähän liukkaammin liikkuva möhkäle nyt

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1225
                            • Pori

                            Ihan mielenkiinnosta; mitä tuollaiseen M57 kustantaa ketjuremppa? Eriteltynä osat + työ. Tietty kaikki ketjut samalla.

                            Jos vaikka ihan muuten pedanttisena huoltajana tekisi sellaisen
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • Joonajalmari
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 19
                              • Kotka

                              Originally posted by Juspa View Post
                              Ihan mielenkiinnosta; mitä tuollaiseen M57 kustantaa ketjuremppa? Eriteltynä osat + työ. Tietty kaikki ketjut samalla.

                              Jos vaikka ihan muuten pedanttisena huoltajana tekisi sellaisen

                              Varmaan 1500-2000e. Jos haluu vaihtaa alarattaan ni öljypohja,etuperä yms purettava. Konetta nostettava. Ei ihan mikää kivoin ketjuremppa.

                              Comment

                              • bem035
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 91
                                • P-Pohjanmaa

                                Passaako etu ja takaoven kahvat ristiin? Eli jos ostaa takaoven kahvan niin käykö etuoveen? Ja osaisko joku kertoa mikä on helpoin tapa saada selville tietyn osan osanumero?:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎