Mulla näyttää 21.04 kWh, ajettu jotain 40 tkm josta muistaakseni n. puolet sähköllä. Hyvä vinkki, kiitos!
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Kirjautumalla MyBMW-sivuille (bmw.fi) ja tilaamalla datapaketin sieltä ("Pyydä tietoarkisto"). Paketti on valmis jonkun tunnin päästä tilauksesta ja sen saa ladattua samasta paikasta.Originally posted by torso1 View Post
Miten ton CarDatan saa käyttöön omaan autoon?Last edited by bittivirhe; 12-08-2024, 01:21.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Pitihän tuo CarData itsekin laittaa päälle ja tilata tietoarkisto omasta uudenkarheasta 50e:stä.Originally posted by bittivirhe View Post
Kirjautumalla MyBMW-sivuille (bmw.fi) ja tilaamalla datapaketin sieltä ("Pyydä tietoarkisto"). Paketti on valmis jonkun tunnin päästä tilauksesta ja sen saa ladattua samasta paikasta.
Akun varaustaso näytti 25 kWh.
Comment
-
Uuden 50e:n omistajat. Oletteko ladanneet auton aina 100% täyteen päivittäisessä käytössä vai 80% kuten täyssähkössä. Ohjekirjan mukaan päivittäisessä käytössä olisi parempi pitää max. 80% lataustaso ja tarvittaessa 100% juuri ennen suunniteltua lähtöä. Tämmöstä mainintaa ei muistaakseni ollut 45e:n osalta ohjekirjassa.
Comment
-
50e:ssä alkaa olla akun koko jo lähellä pikkuakkuisia sähköautoja. Mutta perussääntönä hyvä pitää sitä, että ei makuuta autoa käyttämättömänä pitkiä aikoja täydellä, eikä myöskään tyhjällä akulla. Mutta jos ajoa on vaikka seuraavana päivänä niin täyteen vaan ainaOriginally posted by torso1 View PostUuden 50e:n omistajat. Oletteko ladanneet auton aina 100% täyteen päivittäisessä käytössä vai 80% kuten täyssähkössä. Ohjekirjan mukaan päivittäisessä käytössä olisi parempi pitää max. 80% lataustaso ja tarvittaessa 100% juuri ennen suunniteltua lähtöä. Tämmöstä mainintaa ei muistaakseni ollut 45e:n osalta ohjekirjassa.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Saako 50e:ssä asetettua latauksen päättymään 80%:n kohdalla?
Onkohan BMW huomannut "jotain" 45e:ssä, kun on tuollaisen suosituksen lisännyt 50e:n manuaaliin. Olen ladannut 45e:n aina täyteen ajosta tultua ja toistaiseksi kaikki vaikuttaa olevan kunnossa (autolla ikää pian kolme vuotta ja sähköllä ajettu n. 26000 km). En muista myöskään nähneeni missään, että 45e:n akusto olisi hajonnut.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Kyllä saa vapaasti määriteltyä halutun lataustason. Aivan kuten täyssähköisissä malleissa myös. Varmaan johtuu tosiaan tuosta lisääntyneestä akkukapasiteetista.Originally posted by bittivirhe View PostSaako 50e:ssä asetettua latauksen päättymään 80%:n kohdalla?
Onkohan BMW huomannut "jotain" 45e:ssä, kun on tuollaisen suosituksen lisännyt 50e:n manuaaliin. Olen ladannut 45e:n aina täyteen ajosta tultua ja toistaiseksi kaikki vaikuttaa olevan kunnossa (autolla ikää pian kolme vuotta ja sähköllä ajettu n. 26000 km). En muista myöskään nähneeni missään, että 45e:n akusto olisi hajonnut.
Comment
-
Eikös 50e akkukapaa ole tuunattu ylöspienentämällä turvamarginaalia, voisko johtua suositus siitä. Akkuahan ei koskaan ladata täytteen vaikka auto sanookin tasoksi 100%.Originally posted by torso1 View Post
Kyllä saa vapaasti määriteltyä halutun lataustason. Aivan kuten täyssähköisissä malleissa myös. Varmaan johtuu tosiaan tuosta lisääntyneestä akkukapasiteetista.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Ei se isompi kapasiteetti pelkästään tuolla selittyisi, 45e:n akusto on niin pieni bruttokapasiteetiltaankin.Originally posted by tiko4tiko View Post
Eikös 50e akkukapaa ole tuunattu ylöspienentämällä turvamarginaalia, voisko johtua suositus siitä. Akkuahan ei koskaan ladata täytteen vaikka auto sanookin tasoksi 100%.
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
Comment