BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Millä moodilla kannattaa ajaa pitkää siirtymää? Naviin tietty kohdeosoite päälle.
    Hydrid / adaptive / hybrid eco pro -modeja olen käyttänyt, viimeksi viimemainittua ja kulutus oli talvikelille yllättävän pieni. Alkuun vähän totuttelemista "moottorijarrutuksen" puuttumiseen.

    Joo, kärryttömiä kulutuksia nämä minun. Silti ihmettelen, kun koeajoyksilö vei 500 km:n matkalla 9.5 litraa satasella ja oma menee tosiaan reilusti alle kahdeksan litran tuplamatkaa yli puolen kilometrin korkeuseroista huolimatta. Ei voi valittaa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Eemeli View Post
    Eikös maksimi vetokyky ole 2700kg
    Eiköhän sitä vetokykyä olisi enemmän, mutta joo ~ 100 kg koukulle eli ihan laillinen kuorma vielä.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Eikös maksimi vetokyky ole 2700kg

    Kymppi täälläkin on bensakilometrien keskiarvo koko omistusajalta, mutta kaikki matkat ovat melko lyhyitä.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Olettaisin että nuo kulutukset eivät ole kärrin kanssa ajettuja. Kärri+kelkka perässä kulutus jää pitkällä matkalla varmaan nippa nappa alle 10l. Mut iso kuomukärri ja 2 kelkkaa niin ei varmasti kulutus jää alle 10 litraan.
    Onkohan miun autossa jokin vika Kun akku on kulutettu, niin aika lähelle menee kymppiä pidemmässä matkassa. Kunhan kesä tulee niin varsinkin Turun suuntaan tuohon saa laittaa vielä +1-2 litraa Kärrin kanssa kuluu n 18 litraa, tosin paino on tuolla aikalailla maksimissa (2.8tn).

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Kuomukärry perässä tuollaisia kulutuksia:think Minulla on lisäksi vielä kahden kelkan Eurowagon jota joutuu vetämään
    Olettaisin että nuo kulutukset eivät ole kärrin kanssa ajettuja. Kärri+kelkka perässä kulutus jää pitkällä matkalla varmaan nippa nappa alle 10l. Mut iso kuomukärri ja 2 kelkkaa niin ei varmasti kulutus jää alle 10 litraan.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)
    Kuomukärry perässä tuollaisia kulutuksia:think Minulla on lisäksi vielä kahden kelkan Eurowagon jota joutuu vetämään

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)
    Millä moodilla kannattaa ajaa pitkää siirtymää? Naviin tietty kohdeosoite päälle.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.
    Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä
    Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

    Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa
    Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Toppelius View Post
    Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksesta lisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think

    On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.
    Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

    Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksesta lisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think

    On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Mites se nyt oli, jos joutuu 45e:llä syystä tai toisesta seisomaan pitkään paikallaan ja ajoakusta loppuu sähkö - pystyykö auto lataamaan akkua polttomoottorin avulla paikoillaan ollessa vai onko pakko olla liikkeellä, jotta akun lataus toimii?
    Tätä oli joku jenkki testannut: ajanut akun ensin tyhjäksi, jäänyt parkkiin istumaan vaihde P:llä ja virrat päällä. Jonkin ajan kuluttua moottori oli käynnistynyt, pyörinyt joitakin minuutteja ja sammunut taas. Tämä toistui tasaisin väliajoin. Eli tämän mukaan ei tarvitse pelätä sähkön loppumista niin kauan kuin tankissa on bensaa..

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kyllä ne läpät minulla on ainakin talvella kiinni pysyneet ja varsinkin auton ollessa sammuksissa.

    Epäilisin, että mekanismit ovat jäätyneet – saatko auton jonnekin lämpimään sulamaan? Sillähän tuota voisi lähteä ensiksi ratkomaan.
    Tänään käytin auton käsinpesussa. Sulateltiin se ensiksi hallissa. Edelleen läpät pysyvät auki. Eli varmaan ne ovat jumiutuneet tai sitten siellä on jotain likaa välissä.

    No täytyy soittaa huomenna taas aikaa Laakkoselle. Saavat samalla tutkia nuo takaovien sekä takakontin suunnalta tulevat ihmeelliset räminät. Juuri kun etuosan räminät saatiin loppumaan niin takaa jo rupeaa kuulumaan seuraavat.

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Oli viikonlopun koeajossa G05 ja ei olisi paljoa pahempi (parempi) koeajo ilma olla. Vaikka lunta oli ohituskaistoilla ja käytiin myös testaamassa auraamattomilla teillä niin kulkee kuin juna. Tuo täysilma alusta sai naaman kyllä virneeseen koko perheeltä ylös säädettynä meni melkoisessa pöperössä ihan muitta mutkitta sähkörange oli kyllä kiva lisä vanhaan että sai melkein koko päivän ajella nurkilla pelkällä sähköllä.

    Rouva olisi ottanut vaikka heti tuo koepirssin! Pitää vielä jaksaa odottaa reilu pari kuukautta ja pääsee sitten kokeilee vaikka joka päivä

    Tuo E93 ei todellakaan ole parhaimmillaan näin yli 10 cm lumessa

    Leave a comment:

Working...
X