Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 363

Originally posted by paavju View Post
    ^nyt kun on hiukan kai tekeytyneet kuivalla asfaltilla niin oikein mukavilta tuntuvat. Tän X5:n alla ei muita ole ollut RF:ien lisäksi, mutta uskallan näitä jo sinällään suositella. Kuluminen jää nähtäväksi, uutena pintaa on vain 6-7 mm.
    No vieläkö uskallat suositella Hankookia muillekin? Onko mitään ylimääräistä cavity noisea tai ihmeellisiä meluvaihteluita tiepintojen välillä? Mulla on nyt suht uudessa 50e:ssä Pirellin P Zero Elect (ei runflätit) ensiasennusrenkaat ja ne on ainakin ihan h*lvetin äänekkäät.

Comment

• paavju
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 92
      • Etelä-Savo

No muista ei ole kokemusta (kuin alkup. rf:t), kyllä minä nämä ostaisin uudestaankin. Hyvällä pinnalla suht äänettömät, karkealla ääntä tulee jonkin verran. Osin varmaan vaikuttaa 21" -kokokin. Ostin yhteen edelliseen X3:een Pirellin P Zerot ja ne oli kyllä huonot. Toivat mukanaan mm. Ackerman -efektin, eli "ryömiessä" rattia kääntäessä etupää muljahteli kuin olis pyörä irtoamassa.

Comment

• torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 363

No muista ei ole kokemusta (kuin alkup. rf:t), kyllä minä nämä ostaisin uudestaankin. Hyvällä pinnalla suht äänettömät, karkealla ääntä tulee jonkin verran. Osin varmaan vaikuttaa 21" -kokokin. Ostin yhteen edelliseen X3:een Pirellin P Zerot ja ne oli kyllä huonot. Toivat mukanaan mm. Ackerman -efektin, eli "ryömiessä" rattia kääntäessä etupää muljahteli kuin olis pyörä irtoamassa.
        Joo täytyy kyllä harkita jos pistäis ensi kesänä nämä Pirellit vaihtoon ja hommais nuo tähtimerkityt Hankookit tilalle. On noi kyllä niin äänekkäät ja jotenkin epäsopivat Suomen teille muutenkin ajotuntuman osalta vaikka mulla 20” sarja alla. Noissa on muuten myös tuota kuvailemaasi efektiä. Pari kertaa olen parkkihallissa ihmetellyt kun renkaat muljahtavat ihmeellisesti rattia kääntäessä.

Hintakaan ei noille Hankookille ois paha. Reilu 900€ 1001renkaat.comissa näyttää nyt olevan. Samalla tietysti jos talvirenkaiden vaihdon yhteydessä pyöräyttäs noi valmiiksi kesävalsseille.

Comment

• Coutsi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 58
          • Tampere

Originally posted by torso1 View Post

No vieläkö uskallat suositella Hankookia muillekin? Onko mitään ylimääräistä cavity noisea tai ihmeellisiä meluvaihteluita tiepintojen välillä? Mulla on nyt suht uudessa 50e:ssä Pirellin P Zero Elect (ei runflätit) ensiasennusrenkaat ja ne on ainakin ihan h*lvetin äänekkäät.
          Mulla oli kerran Pirellin P Zerot E70 alla ja aivan karmee meteli, ei tuu enää ikinä Pirellejä.
          G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm

Comment

• paavju
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 92
            • Etelä-Savo

Tuntuu tuo muljahtelu yhdistyvän ainakin sitten Pirelleihin. Itseä vaivasi aikanaan niin paljon että käytin huollossa, en ikinä ennen ollut kuullutkaan koko ilmiöstä ja tulostivat oikein paperin jossa asiaa selitetiin.

Comment

• torso1
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 363

Tuntuu tuo muljahtelu yhdistyvän ainakin sitten Pirelleihin. Itseä vaivasi aikanaan niin paljon että käytin huollossa, en ikinä ennen ollut kuullutkaan koko ilmiöstä ja tulostivat oikein paperin jossa asiaa selitetiin.
              Siis minkä paperin tulostivat? Sen olen kuullut että G05:ssa voi hetkellisesti ohjauksen ääriasennoissa ohjauskulmat mennä virheelliseen asentoon. Eli juurikin esim. parkkihalleissa tiukoissa käännöksissä ja tämä on kuulemma auton alustarakenteen ominaisuus.

Comment

• paavju
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 92
                • Etelä-Savo

Tarkkaan en muista, mutta siinä selitettiin varsin seikkaperäisesti ilmiön taustat. Taisi olla ihan netistä tulostettu, ei mikään Bemarin oma julkaisu. Lisäyksenä vielä että X3:ssa ei ollut tätä ilmiötä alkuperäisillä Bridgestonen Alenzoilla.
                Last edited by paavju; 08-09-2024, 19:13.

Comment

• torso1
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 363

Mistä muuten hommasit nuo Hankookit ja olivatko miten tuoretta paistoerää?

Comment

• paavju
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 92
                    • Etelä-Savo

1001renkaat.com ostin, etuset on leivottu 19/24 ja takaset 15/23. Nää tuli kaiketi eri paikoista, kun molemmille tuli oma seurantakoodi joista toinen ei toiminut. Lopulta tulivat kahdella eri toimituksella n. tunnin välein. Eihän nää näin isot gummit yhteen kuorma-auton mahdukaan...

Comment

• torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 363

1001renkaat.com ostin, etuset on leivottu 19/24 ja takaset 15/23. Nää tuli kaiketi eri paikoista, kun molemmille tuli oma seurantakoodi joista toinen ei toiminut. Lopulta tulivat kahdella eri toimituksella n. tunnin välein. Eihän nää näin isot gummit yhteen kuorma-auton mahdukaan...
                      Joo itsekin katsoin et sieltä tulisi edullisimmin. Toinen paikka oli Rengas24.com. Kummastakaan ei ole entuudestaan kokemusta. Hinta ero taisi olla muutaman kympin luokkaa. Rengas-online taisi olla sit n. reilu satasen kalliimpi. Lähinnä tässä kiinnostaa se et tavara tulee perille luotettavasti ja jos on reklamoitavaa et miten se puoli sit toimii..

Comment

• paavju
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 92
                        • Etelä-Savo

Voisi kuvitella että jos olisi vaikka pystyheittoa niin kuinkahan reklamaatio etenisi, joka tapauksessa hankalampaa kuin lähiliikkeestä ostettuna... Itse maksan tällaiset Visalla niin on ainakin jokin turva että tavara tulee perille....

Comment

• torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 363

Voisi kuvitella että jos olisi vaikka pystyheittoa niin kuinkahan reklamaatio etenisi, joka tapauksessa hankalampaa kuin lähiliikkeestä ostettuna... Itse maksan tällaiset Visalla niin on ainakin jokin turva että tavara tulee perille....
                          No se on selvää eli varmasti juuri näin. Olen vain huomannut tässä autoiluhistorian aikana että renkaatkin ovat yksilöitä. Useammin ne menevät hyvin paikoilleen mutta joskus on myös virheellisistä tavaraa joukossa. Ihan runkovikaisista lähtien. Sitten kun sitä reklamaatiota täytyy tehdä niin kyllä se kiinnostaa että miten myyjäliike homman hoitaa. Tämän takia tilaisi itse mieluummin sellaisesta paikasta missä homma toimii myös mahdollisten takuuasioiden osalta.

Comment

• Coutsi
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 58
                            • Tampere

Okei, voisiko tuo sitten tuoda jotain häikkää jos haluaa korottaa tai laskea ns. normista, eli yrittäisikö mennä mekaanisten "rajojen" yli?
                            Määräänsä enempää et saa sieltä huijattua, joten et saa mitään rikki. Ainoastaan hetkellisesti saa korkeuslukemat näyttämään luokkaa -2000mm, jos yrittää liikaa muuttaa. Silloin pitää aloittaa säätöoperaatio alusta uudelleen.
                            Last edited by Coutsi; 15-09-2024, 19:03.
                            G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm

Comment

• paavju
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2003
                              • 92
                              • Etelä-Savo

Originally posted by Coutsi View Post

Määräänsä enempää et saa sieltä huijattua, joten et saa mitään rikki. Ainoastaa hetkellisesti saa korkeuslukemat näyttämään luokkaa -2000mm, jos yrittää liikaa muuttaa. Silloin pitää aloittaa säätö operastio alusta uudelleen.
                              Ok, kiitos!

Comment

• bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 493
                                • Pohjois-Savo

Olipa hyvä käyttää premium-G05 huollossa ennen ensimmäistä katsastusta - jotain väljiä palloniveliä löysivät ja menee tukivarsia vaihtoon. Ensimmäinen omistamani auto, joka olisi pompannut ensimmäisestä katsastuksesta. (Itse asiassa koskaan ei ole mikään aikaisempi auto pompannut..)
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍