Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magor
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 574
    • Oulu

    Originally posted by buksin-1 View Post
    DSP:llä varustettu
    Tuo dsp hifeillä varustettu äxä soi omasta mielestäni yllättävänkin hyvin.
    G31 540d xdrive
    E28 535iA ikiprojekti

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      Originally posted by Magor View Post
      Tuo dsp hifeillä varustettu äxä soi omasta mielestäni yllättävänkin hyvin.

      Komppaan tätä. Omassa exässä oli DSP-hifit ja soi kyllä todella tasapainoisesti/ lujaa ollakseen orkkis-hifit. Bassoa tosin olis voinu ehkä aavistuksen enemmänkin olla...
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • VilleW
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 469
        • Turku

        Yhdyn DSP kehuihin. Ei se mikään huippu ole, mutta ihan toimiva setti. Mulla oli alkuperäinen subbari korvattu kontissa hihnoilla kiinni olevalla putkisubarilla, jolloin bassotoistokin oli suht kohdallaan ja tilaa tarvittaessa sai helposti irti. Paremmin soi kuin E39:n DSP-setti.
        Ex Bemut:
        i3 REx -14
        F15 xDrive40e -16
        E71 X6 3.0 Sport -11
        F10 525d x-Drive M-Sport -12
        E70 X5 3.0sd -08
        F36 418d Gran Coupe
        F30 316d -12
        E93 320i -08
        E70 X5 3.0d Sport -07
        E53 X5 3.0d Sport -04
        E61 530dA M-Sport individual -06
        E39 530dA touring -02 M-Sport 2
        E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
        E46 330i touring -01
        E36 328i Coupe -97
        E30 325i cabriolet -87
        E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
        E21 318i -81

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Viikonlopun aikana olisi tarkoitus käydä ostamassa auto ja tämä vähän polttelisi, onko muuta huomioon otettavaa kuin se että soittaessa on hyvä olla Suomi-Ruotsi sanakirja auki mikäli rannalla ei Suomea puhutakaan :think



          Kilometrejä en pelkää, muuten on nämä äxät aika vieraita!
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • zzracing
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 177
            • Lappeenranta

            Muusta en tiä mut mulla oli reilu 3v tuo 3.0i/autom 2001 X5 ostaessa 100tkm -> myydessä 158tkm

            1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.

            2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
            Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
            Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
            Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.

            3. Valmistusmaa USA näkyy ja tuntuu hyvin.

            4. On kova äänisempi sisämelultaan kuin e39, e60, e61
            5. Hiukan uraherkkä kesät talvet (puslat, tukivarret, pyöränkulmat duunattunakin)
            6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.

            7. Kulutus matkassa 10.3l/100km sekalainen ympäri vuoden alle 13

            8. Renkaat kalliita, Muut kulutusosat samoilla hinnoilla e39, e60 tms. kanssa

            9. Ei muuta vikaa ollut koko aikana kuin nokka-akselin asentotunnistin
            (sai muuten kyytiä kohtuu reippaasti koko ajan 50tkm eri maastoissa sekä eri tilanteissa)
            Askissa tai muussakaan voimansiirrossa ei häikkää eikä sivuääniä.
            Askiin tosin vaihtelin öljyt jossain 130tkm korvilla.

            10. Tykkäsin kuin hullu puurosta! ! Oikeasti

            11. Nyt mulla E61 ja on ihan paska ja mitätön laite vrt e53
            T, Teemu
            Last edited by zzracing; 20-11-2013, 12:46.
            X6 35D

            Comment

            • Kiko750
              BTCF Member
              • Oct 2009
              • 361
              • Oulu/Finland

              Orggis DSP ja subbaripaketilla varustettu E53 pömisee ihan hyvin

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Tuli soitettua rantaRuotsiin ja eihän siitä mitään tullut
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • Tuuve
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 733
                  • Pk-seutu

                  Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia

                  Originally posted by zzracing View Post
                  1. Paskapuhetta jos joku väittää et kaksivetoisella autolla pääsee lukkoperän kanssa paremmin kuin alkupään X5:lla. Aina voi lähteä kaasupohjassa talvellakaan hirveämmin sutimatta. Hangessakin kulkee ihan ok mitä syksyisin /alkutalvisin kelkkareittejä sillä ajettiin huoltotöissä. Koskaan en kiinni jäänyt.
                  Jumiin ei ole tullut jäätyä, eikä ole ollut lähelläkään.
                  Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
                  Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
                  Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään.

                  Originally posted by zzracing View Post
                  2. Melko paska talviauto muutoin. Ovet ja ovien tiivisteet jäätyy todella herkästi kiinni, ovet ei aukeamisen jälkeen pysy kiinni, kahvat hajoilee useastikkin vaikkei edes käytä voimaa (rouva rikkoi 2 kahvaa).
                  Joo ja kaikki kokeiltiin puhdistukset, eri tökötit, ilman mitän tököttejä jne.
                  Listojen ja tiivisteiden kiinnike nastoja kun ostaa 20kpl joka laatua pärjää talven.
                  Huurtuu hiljalleen ajossa -25 asteilla semmoiset ohuet sektorit tuulilasiin+sivulaseihin. (Juu ja kaikki taas kokeiltu + uudet suodattimet yms.)JA Muuten huurtuu.
                  Joo, ei kyllä tykkää talvesta toi malli.
                  Tiivisteet ja kahvat on jäässä, tekee niille mitä vaan. Itse oon purkanut ovet, öljynnyt mekanismit, laittanut silikonia tiivisteisiin, ja ovi on aina yhtä jäässä.
                  Ja sitten kun se saa auki, niin eihän sitä perkelettä enää saa kiinni. Sitten ihmetellään parkkipaikalla flekti täysillä, ja odotellaan että ovi lämpenee sen verran, että menee lukkoon asti.


                  Originally posted by zzracing View Post
                  6. Todella ketterä auto muutoin, renkaat kääntyy paljon yms.
                  Tästä joutuu omien kokemusten perusteella olemaan eri mieltä.
                  Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
                  Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa

                  Mutta voin kyllä suositella kaikille ostamista miettiville, ja varsinkin V8:n murinat lämmittää joka kerta yhtä paljon
                  BMW X5 E53 4.8is

                  Comment

                  • Tomppa_77
                    Newbiemmer
                    • Jun 2012
                    • 5
                    • Etelä-Karjala

                    Morjesta!

                    Mikäs tuo DSP-hifit oikee o? Tuli hankittua tuossa kuun alussa X5 vm. '05 ja auto on muuten hyvin miellyttävä, mut popit on aika kehnot. Oon miettiny jos päivittäis vahvistinta parempaa ja laittais samalla paremmat kajarit etee ja iPod-liitännän, koska nyt siinä ei oo AUXia eikä mitää ni sais oman soittimen kiinni. Mut mut, ei oo kyllä mitään käryä mistä alkaa kattelemaa mitään. Itseasiassa oleellisin olis saaha se iPodi kiinni, kyllä tolla vanhalla äänentoistolla pärjää välttävästi.

                    Tällä hetkellä siinä on alkuperäiset: Professional navi (melko varmasti), digi-tv, cd-vaihtaja kontissa, subbareita ei liene missää.

                    Saisko apuja mitä aletaan laittamaan? Oon surffaillu ja ettiny, mut ei löyvy enkä ymmärrä. Rahaa en aio laittaa iha sikana, koska toisaalta aateltuna, koska äänentoisto ei oo maailman paras, ni kyllähä siihe välttäis iha vaikka FM-lähetinkii, lie maksaa alle 30€...


                    -Tommi
                    Jos autot olisi tarkoitettu vetämään edestä, ihmiset kävelisivät käsillään.

                    Comment

                    • zzracing
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 177
                      • Lappeenranta

                      [QUOTE=Tuuve;3192600]Pakko laittaa omiakin kokemuksia vuoden ajelusta X5:lla, kun pari juttua oli niin tutun kuuloisia

                      "Kuitenkin tykkään enemmän Mersun ja Audin nelivedoista, kuin tuosta Bemarin.
                      Kahden muun edellä mainitun nelivedot olivat ajoltaan jotenkin johdonmukaisemmat, ja paremmin tiesi mitä auto milloinkin tulee tekemään.
                      Toi X5 on välillä puskemassa, välillä taas tarjoaa perää vähän sivulle, eikä muutenkaan ole yhtä looginen noiden kahden muun nelivedon jälkeen. Muut meni tasaista nelikon kylkimyyryä, johon toi X5 ei tunnu kykenevän millään."

                      Täysin samaa mieltä asiasta ! ! !




                      "Tästä joutuu omien kokemusten perusteella olemaan eri mieltä.
                      Esim. edellinen maasturi (ML -07) oli uskomattoman ketterä tuohon verrattuna, ja kääntyi vaikka missä. E53 on kyllä sellainen traktori, ettei tunnu taittuvan missään, ja parkkipaikat ynnä hallit on tuskaa. Onneksi on tutkat edessä ja takana, niin mikäs siinä sahatessa.
                      Mutta siis on niitä ketterämpiäkin maastureita samassa kokoluokassa "

                      Joo uskon kyllä, mut verokkina mulla on ainoastaan Volvo xc90 ja vanha ML ja jotain Land Rover disco 3 niin näille ei kalpene ketteryydessä.

                      T, Teemu
                      X6 35D

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        Onkos tommosta E53:sta mahollista saada 7-paikkasena?
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Monenlaista kokemusta tuntuu löytyvän tuosta e53:sta täällä..

                          Itse olen omistanut tuon X5:n (3.0d -05) nyt 4v enkä ole raaskinut luopua siitä koska koen sen hyödyllisimmäksi/monikäyttöisimmäksi bmw:ksi mitä minulla on ollut, sillä olen saanut hoidettua kaiken mihin henkilöauton omistaja olisi tarvinnut traktorit, pakut ja kuorma-autot, edellyttäen tietysti että autossa on koukku ja omistaa peräkärryn... -On hinailtu autoja pitkin suomea ja pitkin ojia sekä puita vedelty metsästä juurineen päivineen, sekä kaikki raksa hommat hoituneet tuolla.

                          Oikeastaan ainut negatiivinen asia on tuo rengasmelu kesällä 20" 315 renkailla mutta tuon jälkeen kun syksyllä vaihtaa 19" 255 kitkat niin tunne on kuin sukkasillaan menisi, eli tuokin on aika pitkälti omasta rengasvalinnasta kiinni.

                          Se mitä ketteryyteen tulee jossain parkkipaikoilla yms, niin itse en ole kyllä huomannut tuollaista ongelmaa ikinä eikä ole edes tullut mieleenkään ennen kuin täällä joku siitä mainitsi.

                          Talvella tuo sladissa ajelu nyt ei muutenkaan maasturilla oikein houkuttele mutta toki olen sitäkin harrastanut ja todennut tuon saman mitä täälläkin, että se kylkimyyryssä eteneminen ei ole kovin johdonmukaista sillä xDrive siirtää sitä tehoa sen verran nopeasti akseleiden välillä pidosta riippuen että sitä ei voi oikein ennakoida, mutta sehän sen tarkoitus onkin, edetä mahdollisimman hyvin eikä jäädä paikoilleen sutimaan, eikä se että miltä se näyttää tai tuntuu.

                          Tämä on ensimmäinen bmw mikä on ollut minulla näin pitkään ja ihan syystäkin, sillä tämä on minun "hyötyajoneuvo" ja kun en toistaiseksi sitä pois viitsinyt/voinut myydä kun kokemukset on näinkin positiivisia niin ostin rinnalle vielä tuon X6:n niin voin tulevaisuudessa alkaa harkitakin luopumista sillä yksi xDrive kuitenkin pitää taloudessa olla.

                          Eli tämän auton hinta/laatusuhde on minun kannaltani erittäin kohdallaan.

                          Sanottakoon vielä että nuo -04vm vanhemmat ei ole vertailukelpoisia tähän tarinaan sillä niissä ei ole esim. xDriveä.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Onko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              Oisit nyt Rahu vaan maininnut ettet raaski myydä & että kauniimpi puolisko tykkää siitä

                              Näin ainakin alleviivatulla..

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1327
                                • Tornio

                                Originally posted by Supa View Post
                                Onko xDrive vakio vai lisävaruste faceliftissä?
                                Xdrive vakiona 10/2003 alkaen valmistetuissa eli ns. facelift mallit -04 alkaen

                                eipä tuhon Rahun juttuun mitään lisättävää ole X5 E53/ 3.0D käy moneen tarkoitukseen traktorista lähtien.
                                oliskohan nuo ZZRACING:n kankeat kääntely kokemukset SERVOTRONIC:n puutteesta johtuvia ??
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎