Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Esal
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Facelift:ssä M57N-moottori, joissa aivan tuotannon alussa ei DPF:ää (EU3). Valtaosassa kuitenkin DPF löytyy (EU4). Toimii ja tukkeutuu, kuten muissakin malleissa. EU3-malleihin on myös saanut retrofittinä DPF:n ja noitakin on joihinkin asennettu, eli kannattaa sekin mahdollisuus pitää mielessä.
    Oma on valmistettu 3.2005 eikä ole dpf. Ei myöskään egr jäähdytintä eikä imusarjan läppiä. Tuontiauto jos on, niin silloin varmasti olisikin.

Bmwfans mukaan e53 sarjan loppuun asti on tehtaalta saanut myös ilman edellämainittuja osia.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Olikos näissä e53:ssa (3.0d) hiukkassuodatinta? :think Ja jos on niin onko niissä ollu tukkeutumistaipumusta?
    Facelift:ssä M57N-moottori, joissa aivan tuotannon alussa ei DPF:ää (EU3). Valtaosassa kuitenkin DPF löytyy (EU4). Toimii ja tukkeutuu, kuten muissakin malleissa. EU3-malleihin on myös saanut retrofittinä DPF:n ja noitakin on joihinkin asennettu, eli kannattaa sekin mahdollisuus pitää mielessä.

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Olikos näissä e53:ssa (3.0d) hiukkassuodatinta? :think Ja jos on niin onko niissä ollu tukkeutumistaipumusta?

Leave a comment:

• kawis
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Ekstravinkkinä koeajolle: Kannattaa testata, että jakolaatikko on tikissä. Ovi auki, ja liikkeellelähtöjä eteen ja taaksepäin (mieluusti vielä ylämäkeen). Ei saisi kuulua ylimääräisiä ääniä jakolaatikon suunnalta (suoraan kuskin alapuolella).
    mites tuo oma äksä kun välillä aina kun kytkee D tai R päälle niin kuuluu pieni klik ääni juurikin jostain kuskin kohdilta..Eli saisko sieltä kuulua mitään ääntä vai pitäskö vaihtaa jakolaatikon öljyt vai joko se on lopun alkua?? :think

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Noinhan se varmaan on. Enpä vaan koskaan ole tykännyt automaateista mutta lienee tottumiskysymys.

Löysin sentään kolme mobilesta ja on noita manuaaleja joskus osunut Suomessakin myyntiin. Harvinaisia ovat silti.
    Aiempaan keskusteluun viitaten ostin sitten automaatin. 2004 facelift kolmelitraisella bensakoneella. Vieläkään en automaatista tykkää mutta annetaan mahdollisuus

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Tuntuu että E53:n hinnat tullu melkosesti alas puolessa vuodessa. Esim. todella hyväkuntoisia faceliftejä saa nykyään 15tonnilla kun joulun aikoihin ne oli vielä 18te hujakoilla (pyyntihinnat). Liekö F15 korimallin tulo sitten vaikuttanu E70:n kautta.
    Last edited by Rey; 03-06-2016, 06:47.

Leave a comment:

• pasianssi71
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon e53sen ostamisessa? kuumottelisi kys. pirssi hommata. ja moottorina 3diisseli automaattina:think
    Tietty kaikki perusasiat mitä nyt yleensäkin autoista katsellaan.
    Itse kiinittäisin huomoita renkaiden kuntoon (kalliit renkaat) lisäksi jos ovat kuluneet epätasaisesti niin on puslajumppaa tiedossa, ei niin pahanhintaisia nuo osat jos työkalut pysyy käsissä.
    Automaattilaatikon toiminta kannattanee testata pidemmällä lenkillä, koska tämä on kalliimpi korjata ja harvat näitä itse kunnostelee.
    Itsellä vm.-03 ja ollut varsin huoleton peli lukuun ottamatta polttoainepumpun hajoamista joka aiheutti päänvaivaa lähinnä sen takia että itse korjasin -17asteen pakkasessa ja meni vianetsintä pieleen, mutta lopulta halpa remppa.
    Vielä vinkiksi että näissä vehkeissä ei kaikkien nivelten ja puslien väljyyttä ihan pienellä ravistelulla välttämättä huomaa.

Leave a comment:

• mualari
    replied
    mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon e53sen ostamisessa? kuumottelisi kys. pirssi hommata. ja moottorina 3diisseli automaattina:think

Leave a comment:

• kemppainen8
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

No niin nyt sitten asiaan:
    Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
    Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
    tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
    Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
    Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
    Kyllä tuota 3.0i m54b30 moottoria voi suositella! Varma moottori ja halvat tyyppiviat.

Mitä kulkupuoleen tulee niin homma pujahtaa helposti sille sektorille että mihin vertaa. Naapurin avensiksen se pesee varmasti, olipa siinä kone mikä tahansa. Minulle suorituskyky on ollut riittävä, toisin sanoin 8-konetta en ole vielä ajanut

Kulutus minun mielestä ihan OK, 12 taajama ja 10 maantiellä.

Leave a comment:

• vaviah
    replied
    Ekstravinkkinä koeajolle: Kannattaa testata, että jakolaatikko on tikissä. Ovi auki, ja liikkeellelähtöjä eteen ja taaksepäin (mieluusti vielä ylämäkeen). Ei saisi kuulua ylimääräisiä ääniä jakolaatikon suunnalta (suoraan kuskin alapuolella).

Leave a comment:

• korbimotors
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Mikä 4.4l v8 sinulla oli? Se facelift tai prefacelift. Itselleni huonoja kokemuksia fl mallista ( valvetronic + vesipumppu). Nykyinen pfl on kai hieman luotettavampi ja teho eroja ei tunne hirveästi.
    3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
    Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.
    Mulla oli se pfl. ja aika täydellisellä varustepaketilla se oli. ja oli siinä se tehtaan laittama levikesarja settikin. Siinä oli jos jonkinlaista. ensin meni se keskilaahain jakopäästä ja paskat meni siinä samassa rytäkässä venttiili koneistoon ja jakopääremontin lisäksi piti laittaa venttiilit uusiksi. sitten meni samaan syssyyn oven kahva paskaksi ettei päässy autoon ulkokautta ja sitten alkoi ikkunat vidduilemaan ja meni hissit solmuun. Joo ja sitten meni takaa ilmapussit paskaksi siihen kaiken päälle vielä. Lootaki tuntui että vähän nykyttteli niin nuo kaikki muutkun sain laitettua kondikseen niin auto lähte maailmalle samantien.

Ja ei se varmasti raketti ole tuolla 3.0 bensalla mutta en usko että se ihan umpi laiskakaan on, onhan sielä kuitenki 230hv/300Nm. Ja tuo mitä olen nyt harkinnut ostavani on jonkun SIEKKISEN laittamalla/ vahvistamalla laatikolla( takuutkin vielä voimassa laatikossa).

Leave a comment:

• EPDM
    replied
    Originally posted by korbimotors View Post
    Tässä olis vahvat suunnitelmat yrittää taas kokeilla 3.v tauon jälkeen X5 bmw:tä. viimeksi oli 4.4 V8 koneella ja se jätti suuren suuret traumat minulle. Jouduin laittamaan autosta melkein koko auton uusiksi. sit kun sain suurinpiirtein sen kuosiin niin laitoin sen menemään. Sen jälkeen pitänyt totaali tauon bemareiden ihmeellisestä maailmasta. 3.v oli tämäkin foorumi minun osalta tauolla

No niin nyt sitten asiaan:
    Olen miettinyt kakkos autoksi tuollaista X5 bemaria ja 3.0i koneella. Onko tuo suuri synti ja virhe mennä tuollaista X5 ostamaan 3.0i bensa koneisena? 4.4 koneisena se liikahti ihan mukavasti mutta muuta hyvää siitä ei jäänytkään mieleen koneen puolesta...
    Jos tuo 3.0 bensa liikkuu edes suunnilleenkaan sinnepäin kuin tuo 4.4 kasi niin tehojen puolesta se sitten riittäisi meille. Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.
    tuo mitä olen katsellut on gm:n laatikolla mutta se on vasta jokin aika sitten vahvistettu ja tehty koko laatikko uusiksi jonkun siekkisen toimesta. On ilmeisesti joku bemareita rakenteleva mies??
    Meillä on jo yks auto isolla diesel koneella niin tässä tapauksessa ei tule nyt kuuloonkaan hankkia perheeseen toista diesel autoa. Jos ei olis diesel autoa vielä perheessä niin päätös olisi satavarma eli 3.0 diesel X5. Tässä siis syy miksi olen ostamassa juuri bensa koneella ja vieläpä mielellään tuolla pienemmällä bensakoneella.
    Nyt otetaan vielä viime hetken mieltymyksiä vastaan, ja mielellään vielä sellaisilta kenellä sattuu olemaan esim. tällä hetkelläkin samaisella 3.0i bensana tälläinen X5 e53.
    Mikä 4.4l v8 sinulla oli? Se facelift tai prefacelift. Itselleni huonoja kokemuksia fl mallista ( valvetronic + vesipumppu). Nykyinen pfl on kai hieman luotettavampi ja teho eroja ei tunne hirveästi.
    3.0l on omasta mielsestä hieman alitehoinen tähän möyköön bensamuodossa.
    Diesel olisi kai se järkevä auto mutta jäät äänimailmassa paitsioon.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    http://www.autos.ca/used-car-reviews...-x5-2000-2006/
    Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.
    Omassa ajossa vanhempi 3.0i vei bensaa enemmän kuin facelift 4.8is, eli mitä tuohon nyt voisi sanoa, pienellä varmaan pärjää mutta pitää ajella kanssa rauhallisesti.

Tuota pientä bensavehjettä tuli korjattua aika paljonkin, vetareita, laatikkoa ja myytyä pois kun laatikko alkoi enemmän porsia, taas tuossa V8 vehkeessä ei ollut mitään vikaa/remppaa.

Leave a comment:

• vaviah
    replied
    Itse olen kyllä ollut 3.0 bensaan erittäin tyytyväinen. Eikä GMn laatikossakaan suurempaa valittamista ole. Molemmat toimivat 15-vuotta vanhana vielä kuin uutena. Moottorissa ei ole ollut pienintäkään harmia (mitä nyt venttiilikopan tiiviste vähän tihkuttaa). Sanoisin, että tähän autoon 3.0 bensa on luotettavin moottori (siinä ei kai ole mitään pahoja/kalliita tyyppivikoja). Taajamanopeuksilla paketti toimii oikein hyvin, ja kyllä sillä moottoritielläkin vielä ihan ilokseen ohittelee. Mäkisellä maantiellä olisi kyllä toivomisen varaa sen suhteen, että laatikko vaihtaa helposti ylämäissä kaksi pykälää pienemmälle vaikka varmaan vääntö riittäisi isommallakin vaihteella. Tämä korostuu vielä vakionopeudensäätimellä, jossa on pidempi viive kaasuun kuin mitä muilla autoilla olen tottunut. Olen ollut erittäin positiivisesti yllättynyt 3.0 äänimaailmasta. Pakoäänet on viritetty varsin mukaviksi.

GMn laatikkoa paljon parjataan, mutta ainakin minulla se vaihtaa lähes huomaamattomasti, eikä siinä ikinä ole ollut mitään suurempaa ongelmaa. Joissain ennalta arvaamattomissa tilanteissa se vaihtaa äkillisesti suurempaa pykälää, jos nostaa kaasun kesken kiihdytyksen. Tästä on tällä foorumilla paljon keskustelua. Ikään kuin laatikko ei ehdi kaasun nostoon mukaan, vaan jatkaa vaihtamista suuremmalle, vaikka tilanne muuttuu.

Ja mitä kulutukseen tulee, minulla taajama-ajossa ilman keskustan seisomista valoissa keskikulutus on 14-15 litraa sadalla. Jos joutuu ydinkeskustassa ajelemaan, nousee 16-17 litraan. Maantiellä vaimo pääsee alimmillaan reiluun 12 litraan sadalla. Tuon alle ei ikinä ole mennyt. Aika reilusti siis syö. Onneksi on iso tankki!

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Ja mitä kulutukseen tulee niin tuskin tuo 3.0 bensa ainakaan enempää syö bensaa mitä 4.4 V8? Ja taitaa olla edukkaampi muutenkin pitää 3.0 bensakoneisena mitä 4.4 kasina.

Tuolla hieman juttua bensamallien kulutuksesta. Hieman yllättäen kulutus on about samaa luokkaa rivi6 ja V8-koneissa. Ilmeisesti rivi6-joutuu aika koville tuon 2200kg massan liikuttamisessa, koska eroja ei ole? Oma valintani olisi 4.8is, mutta ymmärrän jos luottamus V8-bemmujen kestävyyteen ei ole kovin suuri.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎