Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Lämmöt nousee 89-90 asteeseen mutta 20 asteen pakkasilla lämmöt jäi paria astetta vaille ja siksi tuo pahvi. Tokkopa siitä haittaakaan on talviajelussa. On muuten massiivinen jäähdytin laitteessa, 60 x 70 cm. Pitää varmaan eka huollossa vaihdattaa termari.
    Termarit tuntuis olevan kunnossa. Heitä siis menemään se pahvi, jos et ole sitä vielä heittänyt.

    ...siitä takaluukusta. Eikös se avaus näissä toimi ihan mekaanisesti? Ei siis hydrauliikalla.
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      Ei tuo pahvi varmaan haitaksi ole.
      Termarit saa olla auki pidempää & vedenkierto vilkastuu.

      Pahvi = auton kolesterolilääke.

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        Originally posted by Sami_R View Post
        Termarit tuntuis olevan kunnossa. Heitä siis menemään se pahvi, jos et ole sitä vielä heittänyt.
        Pahvi pysyy keulalla kevääseen asti! Pelko pois, ei se näy....

        Originally posted by Sami_R View Post
        ...siitä takaluukusta. Eikös se avaus näissä toimi ihan mekaanisesti? Ei siis hydrauliikalla.
        Todistin juuri tietämättömyyteni näissä asioissa....
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Clavurion View Post
          Ja kun kyseessä N57-kone, niin termarielementti saatavissa erikseen. KLIK
          En äkkiseltään osaluettelosta bongannut EGR-termaria. Mitenköhän sen laita näissä?

          EGR:n jäähdytys on alipainetoiminen ja ei ole termostaattia:

          Myös EGR:n ohjaus on alipaineella joten liekkö molemmat on auki yhtäaikaa,
          ja kun EGR on kiinni, jäähdytystä ei tietty tarvita?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            Originally posted by Clavurion View Post
            Ja kun kyseessä N57-kone, niin termarielementti saatavissa erikseen. KLIK
            En äkkiseltään osaluettelosta bongannut EGR-termaria. Mitenköhän sen laita näissä?
            Äkkiseltään tuo termarielementti on HALPA, OEM noin 25€ Saksassa . Hyvä, jos näin on.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • melperri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 246
              • espoo

              Onko näistä pahvivirityksistä jäähdyttimen edessä ihmisillä miten paljon kokemuksia ? Edellisessä E70 oli kaidin , joka oli jatkuvasti kiinni. Luulisi näin ollen , että tähän nykyiseen hyvinkin kärsisi laittaa pahvin säleikön taakse , mutta miten lienee ?

              Comment

              • Sgtpm2013
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 36
                • Helsinki

                BMW X6 E71 35d

                No niin, tsekkailin tuossa pikku pakkasjakson aikana autoni koneen lämpötiloja. Ulkona n -15c pakkasta, sekalaista ajoa kehätiellä ja motarilla n 40min ajan ja lämmöt olivat koneessa 55-65c -luokkaa. Nopea tiedustelu paikallisen Laakkosen huollosta, että onkohan noin alhaiset lämpötilat ihan normaalia. No heidän mukaansa on täysin normaalia. Selvittelin asiaa itse sitten vähän lisää ja selvisi mm se, ettei DPF-poltto lähde edes käyntiin noin alhaisessa käyntilämpötilassa. Lisäksi polttoaineen kulutus oli noussut n 2ltr/100km.

                Vaihdatin sitten sekä EGR-termarin, että päätermarin ja lämpötilat nousi heti tuonne 91-92c lukemiin..

                Auton ollessa pajalla huoltomies oli vetässyt sähköisen käsijarrun päälle. No pois päältä se ei sitten lähtenytkään.. Joku ohjainlaite oli rikkoontunut. Uusi maksoi kuulemma VAIN 1.500EUR... Onneksi meni takuun piikkiin...

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Vai että on normaali, hohhoijaa. Mikä näitä merkkiliikkeitä vaivaa. Sitä varten bemari tekee esim aftersales koulutusmatskua jos ei omat hoksottimet riitä niin ne lukasemalla läpi pitäisi älytä miten auton systeemit toimii.
                  On se varmaan yleistä, mutta ei sentään normaalia.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    Originally posted by Supa View Post
                    Vai että on normaali, hohhoijaa. Mikä näitä merkkiliikkeitä vaivaa. Sitä varten bemari tekee esim aftersales koulutusmatskua jos ei omat hoksottimet riitä niin ne lukasemalla läpi pitäisi älytä miten auton systeemit toimii.
                    On se varmaan yleistä, mutta ei sentään normaalia.
                    Niinpä niin. Olisiko niin, että sanoo, normaaliksi, ettei tulisi lisäkysymyksiä ja pääsisi asiakkaasta eroon. NORMAALIA suomalaista asiakaspalvelua . Ikävää, ettei tuollaisen puhelinkeskustelun perusteella saa vastuuseen syntyvistä vahingoista, kun jatkaa ajoa.

                    Jäätävä hinta ja kestävyys sähköisessä seisontajarrussa .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Sgtpm2013
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 36
                      • Helsinki

                      Tuossa vielä kuva omasta kärrystä, vaikkakin taidetaan olla väärällä mallisarjakohtaisella palstalla...
                      Attached Files

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Kannatta tosiaan olla tarkkana näiden dieselien moottorin lämpöjen kanssa, saattaa tulla kalliiksi jos ei lämmöt nouse tarpeeksi näin pakkasten tullessa.

                        Itselläni lämmöt pyrii siinä 100c paremmalla puolella.

                        Laitetaan nyt omastakin kuva vaikkei x5 olekaan.. Tai on sellainenkin mutta e53 mallisena.
                        Last edited by Rahu; 04-10-2014, 20:03.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • heiskate
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 424
                          • Tammela

                          Originally posted by Rahu View Post
                          Kannatta tosiaan olla tarkkana näiden dieselien moottorin lämpöjen kanssa, saattaa tulla kalliiksi jos ei lämmöt nouse tarpeeksi näin pakkasten tullessa.

                          Itselläni lämmöt pyrii siinä 100c paremmalla puolella.

                          Laitetaan nyt omastakin kuva vaikkei x5 olekaan.. Tai on sellainenkin mutta e53 mallisena.
                          Mitamitamita...! Millos Rahu tällaisen herkun hommannut? Omasta mielestä kyllä hienoja nämä.

                          Ei ole vielä showta tehty...?

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Originally posted by Rahu View Post
                            Kannatta tosiaan olla tarkkana näiden dieselien moottorin lämpöjen kanssa, saattaa tulla kalliiksi jos ei lämmöt nouse tarpeeksi näin pakkasten tullessa.
                            Tähän liittyvä ajatus on herännyt kun olen F-sarjalaisten virrankulutusta tutkinut. Ilmastoinnin kanavissa olevat PTC-lämpövastukset imee noin 60A virtaa kunnes jäähdytysnesteen lämpötila nousee noin 75 asteeseen. Jos tätä ei tapahdu niin laturin kuorma on jatkuvasti korkeammalla, n. 50% vs. n. 20%. Tiedä sitten että vaikuttaako todellisuudessa laturin kestoikään, kuorma kuitenkin vain puolet maksimista.

                            Joko showroom kohta aukeaa?
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Auton mukana tuli Telestart T80 Webaston-kaukosäädin, joka ei kuitenkaan käynnistä lisälämmitintä. Osaako joku sanoa millä keinoin Webaston saa paritustilaan? Sulakekaaviosta löytyy sulaketta Webaston kohdalla. Olis ihan kiva jos ton sais toimimaan
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                                Auton mukana tuli Telestart T80 Webaston-kaukosäädin, joka ei kuitenkaan käynnistä lisälämmitintä. Osaako joku sanoa millä keinoin Webaston saa paritustilaan? Sulakekaaviosta löytyy sulaketta Webaston kohdalla. Olis ihan kiva jos ton sais toimimaan
                                Tarvikewebastolla sulake (muistaakseni ajastimen tai telestartin) irti hetkeksi -> sulake takas -> viiden sekunnin sisällä kakesta off-nappi hetkeksi pohjaan. Tehdaswebasta en tiedä muuta kun että diagnostiikkasoftasta löytyy tuo paritus. Jos ei onnistu sulakkeen irroituksella niin clavurion osaa varmasti auttaa
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎