Originally posted by Carbonfiber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Carbonfiber View PostPenkin selkänojan kaveri korjaski ja puslia en jaksanut vaihtaa, kun olivat täysin ehjät.
Onko tuossa zetassa muuten tosiaan H7 sumarit? (Ei ole auto tässä käsillä)sigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Juu näin mäki katoin, mutta aina ei oo ETK:honkaan luottaminen.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Bensatankin täyttöputken kuminen "kauluri" kerää vettä hullun lailla! Sade, pesuvesi yms kosteus kertyy oikeen lammikoksi asti tankkiluukun pohjalle. Kauluri on ehjä eli siinä ei ole minkäänlaista poistokanavaa vedelle??? Ok, muoviahan se on eli ei ruostu, mutta kyllä iso lammikko hölskyilee ylös korin reunoihin asti.
Miten olette toimineet? Reikä vaan kumin pohjaan vai..? Minneköhän vesi siitä sitten valuu.. Koriin ruostuttamaan saumoja?
Toinen kymysys: Naarmuuntuuko teillä ovien lasit pohjaan laskettaessa? Omassa kuskin puolella on aika ikäviä skriiduja. Tarttis varmaan irrottaa ja katsoa onko väliin päässyt kiven murusia tms roskaa.. Laseja kannattaa ilmeisesti rasvailla säännöllisesti?Deutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostBensatankin täyttöputken kuminen "kauluri" kerää vettä hullun lailla! Sade, pesuvesi yms kosteus kertyy oikeen lammikoksi asti tankkiluukun pohjalle. Kauluri on ehjä eli siinä ei ole minkäänlaista poistokanavaa vedelle??? Ok, muoviahan se on eli ei ruostu, mutta kyllä iso lammikko hölskyilee ylös korin reunoihin asti.
Miten olette toimineet? Reikä vaan kumin pohjaan vai..? Minneköhän vesi siitä sitten valuu.. Koriin ruostuttamaan saumoja?
Eli olisikohan se poistoreikä ja siihen liittyvä putki täynnä likaa tms.? Reikä on täyttöaukkoon nähden suoraan sen alapuolellaZ3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Itsellä kanssa se täyttyi ja ratkaisin ongelman hieman isontamalla sitä tyhjennysreikää. Nyt paljon paremmin tyhjenee. Sieltä ne vedet sitten valuu helman päälle..
Itselläkin kuskin lasissa kivoja naarmuja Eikä muuten ole eka auto jossa moiset. Veikkaan että joskus ollut tiivisteen välissä hiekkaa ym.
Onko muuten noissa Zetoreissa mitään paikkaa valmiina Clutch stopparille?
toi kytkimen liike pitää saada lyhyemmäksi
(sunnuntai laiskuus ja jaksa lähtee vesisateeseen tutkimaan )
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostItsellä kanssa se täyttyi ja ratkaisin ongelman hieman isontamalla sitä tyhjennysreikää. Nyt paljon paremmin tyhjenee. Sieltä ne vedet sitten valuu helman päälle..Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by Riedle View PostHelman päälle? Mulla ne ainakin valuu nätisti maahan auton alle, takarenkaan etupuolelle tekee lätäkön...
Pitääpä purkaa ja tutkia mitä sieltä löytyy. Mut siis joo mulla valuttaa sieltä pellin ja helman välistä vedet ulos
Edit: Itseasiassa syykin selvis kun vähän aivoja käytti. Siis vedet tuli tuosta välistä silloin kun autoin käsin tyhjentämistä eli painoin sitä kumia. Eli vesi pääsi silloin valumaan väärästä paikasta. Nyt kun sitten aloin miettiä niin eihän se ikinä ole tuosta välistä valunut sen jälkeen kun suurensin vähän sitä reikää enkä ole auttanut käsinLast edited by Janza182; 02-05-2010, 15:29.
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostNyt on perä- ja laatikkoöljyt vaihdettu. Laatikkoon meni BMW Original MTF-LT2 ja perään castrolin SAF-X. Ainoa "erikoistyökalu" mitä tossa tarvittiin oli 14 mm. kuusiokolohylsy. Laatikkoon meni noin 1,5 litraa ja perään saatiin menemään vain 1,2 litraa, vaikka auto melkein vaaterissa oli (ihan pienessä takavasenkenossa). Pitää varmaan huomenna kallistaa autoa vähän toiseen suuntaan ja kattoo meniskö sinne lisää. Rupes jo puskemaan öljyä täyttöreiästä takasin eli ihme kyllä, jos sinne vielä puol litraa sais mahtumaan. Eikö?
Jäähdytinnesteetkin vaihdettu ja samalla apulaitehihna todettu valmiiksi ja oli siinä 118 tkm. ajetussa vesipumpussakin klappia selvästi. No nyt on uus pumppu ja hihna paikallaan. Oli aika vmäinen laittaa hihna paikalleen, kun ei meinannut millään saada kiristintä käännettyä kireelle.
Lopuksi zeta kiitti huollosta sytyttämällä airbagvalon, kun istahdin kuskin penkille. Katotaan jos se saatais huomenna sammumaan niin vois suunnata leimalle.
Comment
-
-
Originally posted by NikitaT View PostOnko tuo Castrolin SAF-X toiminu sulla hyvin? Ajattelin vaan kun sehän ei ole lukkoperälliseen tarkoitettu öljy.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostJääny J puuttumaan eli SAF-XJ:tä on perässä eli lukkoperäöljyä!
Comment
-
-
Originally posted by NikitaT View Postok, ostitko ihan litran purkeissa?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by mmh79 View PostMites, löytyykö tota Castrolin SAF-XJ 75W-140 jostain ihan hyllytavarana? Marmorilla taitaa olla vaan tynnyreissä.
Hei semmonen tuli tässä mieleen, ku yhestä zetasta halkes paisari ja kun oon osia tilaamassa niin oiskohan hyvä vaihtaa toi paisarin korkki ihan varmuuden vuoks? Mul on nyt paikallaan sellanen korkki, joss lukee 200 eli oiskohan kilopascaleita? Realoem tarjoaa vaan sitä, mutta eikös näihin vanhempiin oo suositeltu vaihdettavan jotain "miedompaa" korkkia? Millä osanumerolla sellanen löytys? Kyseessä siis m52b28.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment