Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

Voi teitä pappoja. Z-cruisingia taas odotellaan, itse en tosin taida päästä cruisimaan ennen kesäkuun alkua, kun pitänee siihen asti täällä lakeuksilla päivystää.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre

- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

Comment

• Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

Onkos muilla ollut ongelmia radion signaalin kanssa? Omassa kuului entisellä Alpinella hyvin, mutta nykyisellä ei sitten juurikaan. Ainoan eron minkä huomasin oli, että edellisessä oli isompi signaalin vahvistin mankan antennipistokkeen päässä. Myöskään toisella merkittömällä mankalla ei kuulu. Antennin olen vaihtanut pienempään, mutta yhtä huonosti taajuudet löytyy myös sillä piiskalla, eli tallissa ei mitään, ulkona ylen kanavat ja nova.

Antennivahvistimelle menee virtaa, kun mankka päällä. Mikä avuksi? Voiko antennivahvistin olla sökö?
      Z3 Roadster 2.8 '98

- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

Comment

• Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15248
        • Ajamisen Iloa

Originally posted by Riedle View Post
        Olisko muuten aika alkaa suunnittelemaan Z Cruising 3000:n ajankohtaa?

Liian aikaista vielä
        Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15248
          • Ajamisen Iloa

Originally posted by Carbonfiber View Post
          Onkos muilla ollut ongelmia radion signaalin kanssa? Omassa kuului entisellä Alpinella hyvin, mutta nykyisellä ei sitten juurikaan. Ainoan eron minkä huomasin oli, että edellisessä oli isompi signaalin vahvistin mankan antennipistokkeen päässä. Myöskään toisella merkittömällä mankalla ei kuulu. Antennin olen vaihtanut pienempään, mutta yhtä huonosti taajuudet löytyy myös sillä piiskalla, eli tallissa ei mitään, ulkona ylen kanavat ja nova.

Antennivahvistimelle menee virtaa, kun mankka päällä. Mikä avuksi? Voiko antennivahvistin olla sökö?
          Mulla ei oo ikinä kuulunu radiot, paitsi ylen kanavat ja ihan paikallisesti jotain muita.
          Nyt kun poistin subbarin ja ovipahveja korjailtu 5 kertaa niin funtsailin että ottais kaikki hifit veke. Joten onko kukaan ikinä nähnyt mitään lightweight ovipahveja missään. ca-automotiven tee-se-itse hiilikuidut on vähän liian vaativat mulle. Edit,, jaa taitaa tulla airbag ongelmia... pitänee unohtaa tuo juttu...
          Last edited by Remotion; 27-02-2012, 15:09.
          Z3 coupé individual

Comment

• mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

.......
            Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:50.

Comment

• Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

Originally posted by Remotion View Post
              Mulla ei oo ikinä kuulunu radiot, paitsi ylen kanavat ja ihan paikallisesti jotain muita.
              Nyt kun poistin subbarin ja ovipahveja korjailtu 5 kertaa niin funtsailin että ottais kaikki hifit veke. Joten onko kukaan ikinä nähnyt mitään lightweight ovipahveja missään. ca-automotiven tee-se-itse hiilikuidut on vähän liian vaativat mulle. Edit,, jaa taitaa tulla airbag ongelmia... pitänee unohtaa tuo juttu...
              Originally posted by mika68 View Post
              Mulla on ollut sama juttu kaikki 5 kesää, kun itse asensin zetaan Pioneerin soittimen. Anteeniakin olen vaihtanut, mutta radio kuuluu todella huonosti.
              Olenkin nämä vuodet tyytynyt pitämään autossa vain pari cd:tä sisältäen koko AC/DC:n tuotannon
              Tyyppivika siis näköjään. Entisellä Alpinella ja piiska-antennilla kuulu. 85€ maksais uus antennivahvistin.
              Z3 Roadster 2.8 '98

Comment

• Komu
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 1038
                • Nurmijärvi

Alkuperäinen kasettiradio (+cd boksi takakontissa) pelittää kyllä ihan ilman mitää ongelmia kuuluvuudessa.
                Te ootte vaan tollasia tuunareita, niin kaikki pitää muuttaa huonommaks
                E70 X5 40d + F31 330d
                Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

Comment

• Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17519
                  • Turku

Ei, kun se johtuu vaan siitä, että Z3M-versioon on vasta saanut kunnolliset stereot .
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15248
                    • Ajamisen Iloa

Nii no mulla ny on noi poppikset niin pitkälle modattu ennen mua että en mä oo paljoo omin voimin huonommiksi tai paremmiksi voinu niitä saada. Epäilen kuitenkin että monella on alkuperäinen piiska-antenni lempattu jonkun tuning-käikäleen tilalta joka ei tietenkään toimi.

Noh, ei ollut McLaren F1:ssäkään radiota "Gordon Murray does not listen to radio" suora lainaus ja kyllä minäkin pärjään omilla mp3 lätyillä

Ja itseasias kiinnostais et paljonko on painon säästö jos kaikki stereon palat lempataan.
                    Z3 coupé individual

Comment

• biglimited
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1519
                      • Turku

Hyvä tietää, itse kun jo suunnittelin nysäantennin vaihtoa omaani... Jätän väliin ja kuuntelen mielummin hyvin kuuluvaa radiota
                      Deutchland uber alles!

Comment

• Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

Originally posted by biglimited View Post
                        Hyvä tietää, itse kun jo suunnittelin nysäantennin vaihtoa omaani... Jätän väliin ja kuuntelen mielummin hyvin kuuluvaa radiota
                        Pitäis kyllä nysälläkin kuulua, jos kaikki kunnossa. Näin tuolta jenkkifoorumeilta lukenut. Realoemissakin nysää nykyään zetaan tarjotaan ja mulla tosiaan ei kuulu piiskallakaan.
                        Z3 Roadster 2.8 '98

Comment

• Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4988
                          • 013

Aikanaan Zetassa kuului radio todella hyvin alkuperäisellä soittimella. Sitten menin vaihtamaan kasettisoittimen ja boksin (Boksi oli pimeänä = syy vaihtoon) CD-soittimeen jossa usb-lähtö. Radio sen jälkeen kuului vaan kaupunkien keskustoissa. Itsellä oli siinä puolipitkä piiska

BTW. Ainakin vuos pari takaperin CD-boksin reiän peitelevy oli kilohinnaltaan arvokas.. Jotain 80e luokkaa

Remotion: Veikkaisin alkuperäisten soittimien poiston keventävän autoa 5-10kg riippuen miten täydellisen tyhjennyksen tekee. Ja aiempaan eli periaatteessa pitäisi pystyä ovipahvit muuttaa koska bägi on ovessa kii. Kylläkin pitää bägin kohta melkein kannattais lainata alkuperäsestä pahvista.

Comment

• Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15248
                            • Ajamisen Iloa

Mulla on varmaan vikana se et antenniliitin on vaan huonosti mankassa kiinni. Edellinen omistaja vetäny mankan niin kovaa kiinni kojelautaan että en ole viitsinyt koittaa irrottaa.
                            Z3 coupé individual

Comment

• Z3C
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 130
                              • Turku

On näköjään aika monella alkanut radio kuulumaan huonosti soittimen vaihdon jälkeen ja niin on minullakin ikälopussa vectrassani kun aikoinaan päivittelin siihen äänipuolta. Ratkaisin asian silloin kunnollisella antennilla, joka vaikuttaa kyllä asiaan yllättänkin paljon. Muistan lukeneeni jostain, että optimaalinen FM antennin pituus on n. 70 cm. Sen kokoiselta se Vectran piiska suurin piirtein näyttääkin ja sillä on jotenkin tultu toimeen. Taajaman ulkopuolella kuuluu silti ainoastaan kuuluvimmat asemat kuten YLE X.

Tuli tässä juuri laitettua zetaankin uuden mankan. Toistaiseksi ei ole ainuttakaan kanavaa löytynyt mutta teen ehkä lopulliset johtopäätökset vasta kun pääsen ulos tallista. Toivotaan parasta...
                              Last edited by Z3C; 02-03-2012, 16:03.
                              O_7777

Comment

• Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

Kiva, että kelpas. Osui silmään, kun koitin muutamana iltana etsiä montako turkoosia 2.8 roadsteria on valmistettu, mutta tarkempaa listausta en löytänyt kuin tuon. Nyt on kysely sen osalta vetämässä maahantuojalla.
                                Taisi jäädä arvoitukseksi:

Hi Kaius!

Unfortunately we don’t have information in our system how many 2,8liters Turkgrün roadsters have been made or shipped to Finland.

Merry winter!

Best regards,

Johanna Jämsén
                                Office Assistant

BMW Group Suomi
                                Z3 Roadster 2.8 '98

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎