Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15248
    • Ajamisen Iloa

    Tyyppivika mutta pikku vika silti. Muistaakseni juhis joskus sanoi mistä toi johtuu, joku kytkinpolkimen tms pusla... väsynyt rättinivelkin kai voi aiheuttaa jotain kolinoita.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Riedle
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 440
      • Kokkola

      Originally posted by Supra^ View Post
      Mites, powerflexiä vaiko ei? En halua mitään kolinoita aiheuttavia kivikovia puslia sinne, kun ei ole tarkoitus radalla kuitenkaan ajaa. Huolestuttaa vaan laittaa alkuperäiset siinä mielessä, että jos niitä joutuu sitten kerran kesässä vaihtamaan.
      Itse varmaan laittaisin kaikki puslat kumisina. Jos siis et ole autoa kovempaan ajoon varustamassa. Tuskin niitä kerran kesässä tarvitsee vaihtaa. Onko sun autoon vaihdettu puslat tehtaan jälkeen?
      Z3 Coupé 2.8
      Pajero Pinin
      BMW Cruise Bike

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by Riedle View Post
        Itse varmaan laittaisin kaikki puslat kumisina. Jos siis et ole autoa kovempaan ajoon varustamassa. Tuskin niitä kerran kesässä tarvitsee vaihtaa. Onko sun autoon vaihdettu puslat tehtaan jälkeen?
        Vahvasti veikkaan ettei tuohon mitään ole vaihdettu, 110tkm rullattu. Tää on tätä valinnan vaikeutta
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Riedle
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 440
          • Kokkola

          Originally posted by Supra^ View Post
          Vahvasti veikkaan ettei tuohon mitään ole vaihdettu, 110tkm rullattu. Tää on tätä valinnan vaikeutta
          Jos alkuperäiset ovat kestäneet sen 110tkm ja +10 vuotta, niin eiköhän uudet alkuperäiset kestä saman verran... :think
          Z3 Coupé 2.8
          Pajero Pinin
          BMW Cruise Bike

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2121
            • Lahti

            Onkos kellään tietoa z3m roadster ja keskuslukko ei toimi ollenkaan ovissa eli moottorit ei edes naksahda? Kontti toki sulkeutuu niin kaukasäätimellä kuin ovestakin. Kuuluuko ikkunan laskeutua hiukan ovea avattaessa? Onko muualla sulakkeita kun konepellin alla?
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • MouTine
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2011
              • 803
              • Pori

              En muista kysyinkö joskus, mutta kysympä uudelleen... Onko tavallisissa kutos'koneisissa Z3:ssa typ210 perä vai onko se vain M:läisten juttu?
              Nykyiset...
              '14 E500 Coupe

              Ollut joskus...
              '07 MB CL63 AMG
              '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
              '94 Audi A8 4.2i V8
              '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
              '92 BMW 850i 5.0i V12
              '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
              '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
              '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
              '77 Ford Capri 2.8i V6

              ...Ja pienet sille!

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15248
                • Ajamisen Iloa

                Omas ainakin Typ188
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • MouTine
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2011
                  • 803
                  • Pori

                  Ahaa ok. No mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 210 perän?
                  Nykyiset...
                  '14 E500 Coupe

                  Ollut joskus...
                  '07 MB CL63 AMG
                  '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                  '94 Audi A8 4.2i V8
                  '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                  '92 BMW 850i 5.0i V12
                  '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                  '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                  '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                  '77 Ford Capri 2.8i V6

                  ...Ja pienet sille!

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by MouTine View Post
                    Ahaa ok. No mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 210 perän?
                    Ainakin relaoem väittää että myös M-malleissa on typ188 perä.
                    210-perän laittaminesta ei tietoa, mutta miksi sinne sellainen pitäis saada?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by MouTine View Post
                      Ahaa ok. No mitä kaikkea pitää vaihtaa jos haluaa 210 perän?
                      Vetarit ja kardaani kustomina nyt ainakin. Sitten en tiedä, sopiiko tuo TYP188 takakansi suoraan TYP210, jossei, niin sitten pitää jo sekin kustomoida että saa oikeanlaisen kiinnikkeen.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                        Onkos kellään tietoa z3m roadster ja keskuslukko ei toimi ollenkaan ovissa eli moottorit ei edes naksahda? Kontti toki sulkeutuu niin kaukasäätimellä kuin ovestakin. Kuuluuko ikkunan laskeutua hiukan ovea avattaessa?
                        Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • Z3M setä
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 76
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by jussi_r View Post
                          Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
                          Tuota, kyllä ainakin Z3M Coupessa on ns. drop down ikkunat eli kun oven avaa niin ikkuna laskee muutaman sentin. Sitten kun oven lyö kiinni niin ikkuna nousee ja kiristyy ylös.

                          Luulisin että myös Z3M Roadsterissa on ihan samat ovet ja elektroniikka joten siinäkin ikkunat käyttäytyvät luultavasti samoin ? Eli tuo olisi ominaisuus eikä vika, mutta en ole tästä varma koska omaa kokemusta on vain Coupesta.

                          Sitä en tiedä miksi oven lukot eivät pelaa mutta tuskin ne molemmat ovat yhtä aikaa rikkoutuneet joten vika lienee ohjauselektroniikan puolella eikä välttämättä lukoissa ?
                          Last edited by Z3M setä; 08-04-2013, 20:18.
                          The older I get the faster I was.

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2121
                            • Lahti

                            Originally posted by jussi_r View Post
                            Olisko ovilukkojen moottorit valmiit? Ikkunat eivät liiku ovia avatessa.
                            Juu tuon sainkin selville että roadsterissa ei ikkunan kuulu liikahtaa ovea avattaessa. Kuskin ovimoottorissa oli ainekin häikkää kun purin sen niin sisäisissä mikrokytkimissä tuntuis olevan ohmit päin persikkaa tai näyttää välillä vähän mitä sattuu
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Täällä oli aikoinaan puhetta tuosta Coupen perästä, ja huhuja on ollut torsen-tyyppisestä perästä. Vielä en ole yhtäkään kuvaa sellaisesta missään nähnyt, vaikka jenkkiläiset tuollaista väittääkin, joten olisi mukava saada nähdä minkälainen sellainen on sisuskaluiltaan. Laittakaas linkkiä ja faktaa pöytään niistä torsen-peristä.

                              Huomenna saan oman perän atomeiksi (3.0 Coupe), ja veikkaanpa että sieltä löytyy ihan perus kitkalukkoyksikkö sisältä. Käyttäytyi kuitenkin tuossa lattialla kuin lukoton perä (vetareita pystyy kääntämään vastakkain ilman mitään ongelmia), joka hieman mietityttää, ja mahdollisesti tuota torsen-teoriaa tukisi.

                              Kysymys taka-akselistosta: Miten voin todentaa takapalkin/tukivarsien suoruuden? Ei silmällä näy mitään erikoista, enkä oikein tiedä mistä lähtisi mittailemaan. Jokatapauksessa kulmat on oikealla puolella olleet vähän pielessä, ja tämä pitäisi nyt samalla saada korjattua kun kerran atomeina on. Powerflexit tulee samalla, kun tuo perä on löysältä tuntunut, vaikka siellä näköjään kaikki puslat on vielä täysin kunnossa.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4988
                                • 013

                                Nimimerkki Kama muistaakseen tähänkin topikkiin kirjottanut kokemukset peristä joita parikin purkanut.

                                Lyhyesti: kitkalukko erillaisilla ramppikulmilla ja olikohan levyjen määrä eri vs. "normaali" E36.

                                Varmasti löytyy tekstit kun vaivautuu etsimään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎