Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kokemuksesta voin sanoa, että ainakin 19" BBS LM:t ovat varsin kevyet vs. Work Rezax II, jotka ovat 3-osaiset.
-
-
^ Ylläolevaan liittyen: kokemuksia/tietoa kevyistä 19" vanteista ja niiden ostopaikoista otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
-
Ultraleggeroita olen kyllä vähän katsellut, että josko sieltä löytyisi joku malli. Pitää talvenaikaan vaikka dipillä testata myös eri värejä. Livenä nuo omaan makuun istuu kohtuu kivasti. Kuvissa tosiaan vähän häviää kaikki muodot. Laitoin juuri orkkis aero-helmat tilaukseen. Katsotaan miltä ne näyttää kunhan joskus sellaiset saan paikoilleen.
Leave a comment:
-
-
Komea auto, mutta kyllä tuo kokomusta vanne häviää ja hävittää muotonsa. Miettisin värinvaihtoa tai jotain muuta vannemallia :think.
Leave a comment:
-
-
Nyt on Eibachin 20/10 madaltavat jouset alla ja kiesi saatu asettumaan suoraan. Eli enää ei mennä jokapaikkaan nokka pystyssä.Ajoon ei kummoisia muutoksia tullut ainakaan negatiiviseen suuntaan.
Leave a comment:
-
-
Joo ei niin matalaksi kannatakkaan laittaa että renkaat ottaisi kaariin kiinni töysyissä tai ihan reippaammassa normaaliajossa.
Sellainen madaltaminen pilaa ajettavuuden mutta Z4:nen on jo lähtökohdiltaan aika hyvä madallettavaksi ja erityisesti 19" vanteille koska vakiona on jo 18" vanteet.
Se on sitten makuasia kuka tykkää mistäkin...näyttääkö auto maasturilta vai madalletulta...ajo-ominaisuudet paranee kuitenkin huomattavasti kun Z4:sta madaltaa...edellyttäen tietenkin että asiat tekee oikein ja vanteet on ET luvultaan sellaiset kuin kuuluukin.
140720151256.jpgLast edited by Marko05; 20-07-2015, 14:52.
Leave a comment:
-
-
Voisin kertoa oman mielipiteeni. Minulla oli 2.5i Z4 roadster M-Sport alustalla ja 18" style 108 vanteilla (rengastus 225/40/18 + 255/35/18).
Pääasiassa ajelin mutkapätkiä ja erilaisia maaseututeitä, välistä myös kaupungissa. Tykästyin siinämielessä tuohon oem alustaan että se sopi monenlaiseen ajoon. Mutkapätkillä pysty laskemaan melko reippaasti. Jos tiessä oli routapomppu se ei ollut katastrofi ajaa siihen vaan jousitus hoiti homman hyvin. Lisäksi ajettavuus oli mielestäni melko hyvä ja käytös järkevää. Kaupungissa mukulakivillä ei pudonnut leegot suusta.
Onhan se ihan selvä että tehtaan insinöörien pitää tehdä kompromissi sen urheilullisuuden, mukavuuden ja auton ulkonäön = alustan korkeuden välillä. Mielestäni Z4 alusta oli niin hyvin balanssissa tehtaan jäljiltä ettei ollut mitään intoa sorkkia. Pitää kuiteskin muistaa että sisäänjoustokin on erittäin tarpeellista ylipäätänsä että alusta toimii. Lisäksi täytyy muistaa että pyörägeometriakin muuttuu kun madalletaan, johonkin asti pystyy pyöränkulmien säädöllä korjaamaan muttei se mielestäni koskaan vastaa sitä suunniteltua.
Nyt kesällä kun myin auton pois useampikin soittaja tiedusteli onko autossa alkuperäinen alusta ja muut komponentit ettei sitä ole sorkittu mitenkään. Siitä voisin päätellä että tehtaan asetuksissa oleva peli on myös helpompi myydä.
Minua ei ainakaan se haitannut jos kaarien ja renkaitten välillä hieman yli ylimääräistä rakoa. Ajettavuus on tärkein asia.
Leave a comment:
-
-
Z4M taitaa olla alustaltaan ihan oma lukunsa. Muistaakseni siinä käytettiin M3 CSL jousia (jäykkyydeltään). Ulkomaan foorumeilla jengi on laittanut nimenomaan Eibachin jousia alle ja väittäneet tämän tuovan pientä pintamukavuutta ajoon.
Ilmeisesti joku coil-over setti olisi paras ratkaisu, sillä saisi säädettyä korkeuden makunsa mukaiseksi ja parannusta vakioiskareille joita ei ole kovin vuolaasti kehuttu. Tietenkin tuollainen Eibach B12-kit jossa on jouset ja iskarit pakettina voisi olla myös hyvä vaihtoehto, noin puolet coili setin hinnasta.
M:n etuhelma ui jo vakiona niin alhaalla että vähän arveluttaa madaltaa autoa. Eikä itseäni häiritse vakioalustan toimivuus mitenkään. Luulen että omalla kohdalla harjoitus voisi alkaa pelkillä Eibach-jousilla. Näissä yleensä 20" pyörät ja "makee tontitus" ei sinällään paranna ajettavuutta.
Leave a comment:
-
-
Tuo ämmä on ilmeisesti vähän matalampi jo vakiona, kuin muut. Onko kenelläkään Eibacheista kokemuksia? Omalla kohdalla on ainakin joissain autoissa toiminut.
Leave a comment:
-
-
19" pyörät ja reilu madallus...niillä saa ulkonäköä ja ajoltaan muuttuu huomattavasti paremmaksi.
Vakioalustalla aika järkyttävän näköinen ainakin omaan makuun.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Midas View PostOvatko kaikki tosiaan pitäneet lentokorkeuden vakiona? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Midas View PostAlustan ihan pieni madallus kiehtoisi itseäkin ihan ulkonäön puolesta. Kuitenkaan loistavaa ajettavuutta en haluaisi pilata, vaikka 19" pyörät sitä hiukan jo nyt varmaan tekee. Eli jos jollain on kokemusta hyvitä modeista, niin otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMelo View PostBluetooth meni loppujen lopuksi ihan ohjeiden mukaan. Sitä "keskikonsolin" naama-nappia piti painaa hetki ja samalla kääntää virrat päälle. Kun hommaa riittävän monta kertaa yritti niin "pairing"-teksti ilmestyi näyttöön ja homma onnistui.
Raision autoa katselin pitkään netissä ja kävin sitä jo paikan päälläkin katsomassa. Siinä kohtaa kun löin sen tulille niin tajusin että tää M-versio on mun juttu. Myyjällä oli vaan kovin kiire kun joku oli ostamassa jotain neljän tonnin golffia ja ajattelin että tulen paremmalla ajalla vääntämään hinnasta. Sitten se olikin jo myyty. Mutta ei tämä mun ostama yksilö yhtään huonompi ollut
Kiitos neljän tonnin golffin ostajalle
Leave a comment:
-
-
Bluetooth meni loppujen lopuksi ihan ohjeiden mukaan. Sitä "keskikonsolin" naama-nappia piti painaa hetki ja samalla kääntää virrat päälle. Kun hommaa riittävän monta kertaa yritti niin "pairing"-teksti ilmestyi näyttöön ja homma onnistui.
Raision autoa katselin pitkään netissä ja kävin sitä jo paikan päälläkin katsomassa. Siinä kohtaa kun löin sen tulille niin tajusin että tää M-versio on mun juttu. Myyjällä oli vaan kovin kiire kun joku oli ostamassa jotain neljän tonnin golffia ja ajattelin että tulen paremmalla ajalla vääntämään hinnasta. Sitten se olikin jo myyty. Mutta ei tämä mun ostama yksilö yhtään huonompi ollut
Leave a comment:
-
Leave a comment: