Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8254
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by makkis View Post
    Arvaappa kuin monta kertaa on googletettu

    No vähän eri tavalla kun haki niin suht järkevä löytyi, mutta suoriltaan ei nopeustieto pinniä ilmeisesti ole, eli olisko sit tuo pin15 abs control module?
    Kulkeekohan siellä mitä muutakin tietoa:think

    Lähinnä se että jos tuon tökkäsee edc16 ecuun kiinni ni mitä lie tapahtuu
    ETM:stä löytyy kaikki tarvittava näihin vanhoihin..

    Kiinnitä huomiota pinneihin 15, 45, 80, 81 ja 82.





    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      No tuohan oli selkee, eli pin15 on nopeustieto taka-anturilta.
      Kiitos tästä
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Nopeus signaali tulee abseilta, mutta absit kyllä pelaa, vaikkei sitä kukaan lukisikaan.

        Sitä tosiaan en olettanutkaan että se kaipaisi sitä jonkun lukevan, mutta aikanaan kun E34 laitoin MS2 niin siihen joutui jonkun virtakytkennän tekemään että abs:lle tuli virta.


        Ilmeisesti jotain vastaava tarvis nyt kuitenkin itselle tehdä, kun noita piuhoja on tullu pätkittyä eri tavalla mitä vain moottorinohjaus vaatisi. Abs ei saa virtaa, joten koneellakaan siihen ei pääse käsiksi.
        Mistähän Abs saa virtansa? Jos sen 25pin moottorinjohtosarjan irroittaa, saako abs virtaa?
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3405
          • Kotka

          Mahtaako M52B28 ecu pelata suoraan M52B25:ssä?
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Skarpa View Post
            Mahtaako M52B28 ecu pelata suoraan M52B25:ssä?
            Jos ovat samaa versiota tu tai ei niin kyllä.
            Sitä en tästä äkkiä sano miten lähellä kartat ovat oikeaa. Saahan siihen toki flashattyä toisen softan sitten.

            Comment

            • Erstmeister
              Bimmer Rookie
              • Mar 2018
              • 33
              • Hyvinkää

              Terve kaikille, mun eka postaus näillä foorumeilla.

              Rupesin tässä säätämään oman E36 M52B20 vakiosiemensiä, kun tarkoituksena olisi laittaa se käymään viinalla.
              Tässä kuluneen viikon aikana hankin kaapelit, adapterit ja softat yms läppärille.
              Ajattelin kuitenkín testailla tätä säätämistä vähän kevyemmin ennen kun isken isommat suuttimet kiinni.
              Päätin siis ensin nostaa rajoittimen 7k/rpm, ja yritin poistaa ajoneston.

              Rajoittimen nosto onnistui helposti, mutta ajoneston poistamisessa tuli ongelmia. Eli Control Unitsin Desimaalilukuna mulla tässä byte 8:ssa oli 15, mikä binääriksi muutettuna on 1111. Eli tilalle tuli 1000111, desimaalina 143.
              Latasin romin sitten purkkiin sisään, ja ainakin rajarin muutos tuli voimaan.
              Ajoneston muutos ilmeisesti ei, sillä auto ei anna pyörittää toisella avaimella, jonka teetätin ilman ajonestosirua :think
              Mitähän tässä sit tapahtu?
              Pitääkö EWS:n poisto tehdä Fullreadissa eikä Partial modessa?

              Kiitokset kaikille foorumille postanneille ja erityisesti pazi88:lle youtube-videoiden tekemisestä niistä on tullut opittua paljon.
              Last edited by Erstmeister; 27-07-2018, 23:25. Reason: Rivinvaihtojen siistiminen
              sigpic
              E36 325i -93 Coupè ~ E91 320d m47 -07
              Ex: e36 320i, e39, e46
              Instagram

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Erstmeister View Post
                Terve kaikille, mun eka postaus näillä foorumeilla.

                Rupesin tässä säätämään oman E36 M52B20 vakiosiemensiä, kun tarkoituksena olisi laittaa se käymään viinalla.
                Tässä kuluneen viikon aikana hankin kaapelit, adapterit ja softat yms läppärille.
                Ajattelin kuitenkín testailla tätä säätämistä vähän kevyemmin ennen kun isken isommat suuttimet kiinni.
                Päätin siis ensin nostaa rajoittimen 7k/rpm, ja yritin poistaa ajoneston.

                Rajoittimen nosto onnistui helposti, mutta ajoneston poistamisessa tuli ongelmia. Eli Control Unitsin Desimaalilukuna mulla tässä byte 8:ssa oli 15, mikä binääriksi muutettuna on 1111. Eli tilalle tuli 1000111, desimaalina 143.
                Latasin romin sitten purkkiin sisään, ja ainakin rajarin muutos tuli voimaan.
                Ajoneston muutos ilmeisesti ei, sillä auto ei anna pyörittää toisella avaimella, jonka teetätin ilman ajonestosirua :think
                Mitähän tässä sit tapahtu?
                Pitääkö EWS:n poisto tehdä Fullreadissa eikä Partial modessa?

                Kiitokset kaikille foorumille postanneille ja erityisesti pazi88:lle youtube-videoiden tekemisestä niistä on tullut opittua paljon.
                Ilman EWS:ää pitää jumpperoida startin johto kulkemaan ews purkin ohi.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11056
                  • Oulu

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Ilman EWS:ää pitää jumpperoida startin johto kulkemaan ews purkin ohi.
                  Jep. Boksista kyllä poistuu ews, mutta startti ei pyöri eri avaimella ennenkuin ews purkilta on kaksi paksuinta johtoa lyöty yhteen.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Erstmeister
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2018
                    • 33
                    • Hyvinkää

                    Kiitos, enpä ajatellut että m52 kanssa pitäisi vielä tuo boksi vielä erikseen ohittaa.
                    Kolvasin tuossa ne johdot yhteen ja auto starttasi siruttomalla avaimella

                    Tuli sitten bensapumppukin vaihdettua kun orkkispumppu näin 300tkm lähestyessä alkoi oikkuilemaan. Tilalle pistin Bilteman walbro-kopion, kun lähimmästä motonetistä oli boschin pumput loppu. Saabifoorumeilta lueskelin, että pumpussa pitäisi syöttö riittä paremmin kuin hyvin ja kestää kuullemma ajaa viinallakin. Bensansuodattimen vaihdoin jo aiemmin oem boschilaiseen.


                    Tosiaan pian tulee aika lyödä isommat suuttimet kiinni. Aika pitkälti varmaan hyvä käyttää 1.4 kertoimia noissa suutinarvoissa mutta sytkäkartat mietityttävät viinalla ajettaessa. Kuinka paljon sytkäennakkoa olis hyvä laittaa defaulttina näin alkuun?
                    Jos Pazi88 raaskisit jakaa sen sun 520i viinakonversioromin, olis loistavaa Sais siitä vähän osviittaa.
                    Toinen asia mikä mietityttää, on kylmäkäynnistyksen rikastus.
                    Oliko näissä vaarana se nikasil- pinnotteen kuluminen viinalla ajettaessa jos kaikki ei ole kohdallaan?
                    sigpic
                    E36 325i -93 Coupè ~ E91 320d m47 -07
                    Ex: e36 320i, e39, e46
                    Instagram

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5232
                      • Pirkkala

                      En usko nikasilin menevän miksikään. Ainakaan helpommin kuin muutkaan sylinteriputket.

                      Vaihda öljyt tiehäaan ja hiero kylmäkäynnistys niin että lähtee mutta että "hukutus" olisi mahdollisimman pieni.

                      E85 vaatii käsittääkseni suhteessa paljon enemmän rikastusta kylmässä kuin bensa siksi e85:sta päätyy öljyyn kylmäkäynnistyksessä usein reippaanlaisesti.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11056
                        • Oulu

                        Originally posted by Erstmeister View Post
                        Tosiaan pian tulee aika lyödä isommat suuttimet kiinni. Aika pitkälti varmaan hyvä käyttää 1.4 kertoimia noissa suutinarvoissa mutta sytkäkartat mietityttävät viinalla ajettaessa. Kuinka paljon sytkäennakkoa olis hyvä laittaa defaulttina näin alkuun?
                        Jos Pazi88 raaskisit jakaa sen sun 520i viinakonversioromin, olis loistavaa Sais siitä vähän osviittaa.
                        Toinen asia mikä mietityttää, on kylmäkäynnistyksen rikastus.
                        Oliko näissä vaarana se nikasil- pinnotteen kuluminen viinalla ajettaessa jos kaikki ei ole kohdallaan?
                        Jaa ompa tämä menny ohi kokonaan. Joo on vaarana että nikasillit kuluu pois jos voitelu katoaa. Mutta vakio eculla tuskin, kun se aika hanakasti pitää seoksen halutun 14.7 tuntumassa.

                        Sitä 520i viinakonversiota en mielellään vielä jaa kun siinä moottorissa on jotain vikaa vieläkin ja sitä en oo 100% saanu pelaamaan ikinää. Siinä on varmaan ketjut jo niin venyny että ajotus alkaa olla liikaa pielessä.

                        Mut tuolla mulla taitaa olla omassa e36:ssa tehty muutama e85 säätö -830 boschin suuttimille, mistä voi vähän kattoa mallia: https://drive.google.com/drive/folde...WpraE5UTjBmLXc

                        Ennakoista, niin e85:lla cruising alueella voi kokeilla puottaa muutaman asteen vakiosta että paranisko kulutus sillä. Ja sitten taas WOT alueella nostaa muutaman asteen. Mut tuon ennakon kanssa ei oo niin järin tarkkaa e85:n kanssa, kun auto käy ja kulkee oli siellä melkeen mitä vaan. Mut sit joku kulutuksen optimointi on aika hidasta kokeilu hommaa että millä se tykkää käydä.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • peljoppi
                          BTCF Member
                          • May 2011
                          • 166
                          • Espoo

                          Nysse myrkyn lykkäs eli apuva

                          Moi,

                          aloittelijana leikin eilen ms41 boxilla tuossa tekemässäni kirjoituspöytäflashauspisteessä. Boxi oli alunperin m52b25 koneesta ja päätin muuttaa sinne ingition base karttaan hieman lisää ennakkoa kun tulee 328iin. Otin toisen itse lukemani 328 boxin saman sytkäkartan auki ja kopioin sen tuohon 323n karttaan ja tallensin uudella nimellä. Sitten laitoin myllyn pyörimään ja partial flash. Masiina meni 10 % flashausta ja ilmoitti partial done. Kun sitten avasin tulokset, niin kaikki bensa ja sytytyskartat on ihan hebreaa eli kierrosluku ruudut luokkaa 65000 ja ennakot jotain 77. Samoin kaikki fuel-kartat sekaisin kuin Jokisen eväät. Ja tietenkään purkki ei enää ota vastaan partialia eikä full flashia. Mitähän ihmettä tapahtui ja onko tämä boxi nyt kaputt ? Näin siis ei homman kait pitänyt mennä ja milläs tuon nyt saa korjattua. Juu ja kyseli se ohjelma jotain ennen flashia että olenko varma...ainahan mä klikkaan juu vaikka mitään en tiedä. .Yt Jussi
                          Last edited by peljoppi; 19-09-2018, 19:32.

                          Comment

                          • peljoppi
                            BTCF Member
                            • May 2011
                            • 166
                            • Espoo

                            Ftdi

                            Eipä auttanut muu kuin ostaa Ftdi. Sillä sain sekaisin menneeseen boxiin palautettua vanhat ohjelmat ja menivät ne nyt sinne. Mikä lienee norjalaiseen tullut tai onkohan tuo tietokoneen virtalähteen jännite just rajalla kun on mittarilla 11,94 v ilman kuormaa ja 11,74 kuormalla. Ihan uusi se on.jossan oli jotain 12,3 v minimijännitteestä. Yt Jussi

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by peljoppi View Post
                              Eipä auttanut muu kuin ostaa Ftdi. Sillä sain sekaisin menneeseen boxiin palautettua vanhat ohjelmat ja menivät ne nyt sinne. Mikä lienee norjalaiseen tullut tai onkohan tuo tietokoneen virtalähteen jännite just rajalla kun on mittarilla 11,94 v ilman kuormaa ja 11,74 kuormalla. Ihan uusi se on.jossan oli jotain 12,3 v minimijännitteestä. Yt Jussi
                              Hetkinen eikös sinulla ollut ftdi kaapeli? Vai oliko se jokin erikoinen klooni vehjes?

                              Kokeilitko sen akun kanssa? Auttoiko se mitään?

                              Comment

                              • peljoppi
                                BTCF Member
                                • May 2011
                                • 166
                                • Espoo

                                Juu

                                Siis tarkoitin että ostin MSquickflash ohjelman purkin lukuun ja kirjoittamiseen. Ohjelma näkyy ruudussa nimellä Ftdi enkä oivaltanut että sehän on myös siis piuha kun kysyt. Samalla eVillen piuha juu on edelleen. Kokeilin akullakin siis isommalla jännitteellä mutta ei norjalainen ohjelmam kirjoittanut siihen boxiin enää. Siis flashasin tuolla MSquickflash tai FTDI ohjelmalla vai mikä sen nimi nyt onkaan. Täytyy varmaan hakea. Biliteemasta mp-akku varmistamaan jännitettä. Yt Jussi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎