Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11056
    • Oulu

    Nuo flashays ongelmat lähes aina johtuu huonolaatuisesta kaapelista. Toki alhainen jännitekkin voi aiheuttaa ongelmia. Tietokoneen virtalähde on osoittautunut oikeen hyväksi vehkeeksi jos pitää autosta irrallaa flashailla purkkeja.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • evilracer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2015
      • 218
      • Suomi

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Nuo flashays ongelmat lähes aina johtuu huonolaatuisesta kaapelista. Toki alhainen jännitekkin voi aiheuttaa ongelmia. Tietokoneen virtalähde on osoittautunut oikeen hyväksi vehkeeksi jos pitää autosta irrallaa flashailla purkkeja.
      Täytyy vaan huomata ottaa virrat oikeesta piuhasta Viidellä voltilla tuli näppärä paperipaino, tuota mun purkkia ei taideta pelastaa enää kuin prommerilla, eikä sellasta tunnu löytyvän tästä maasta :think
      Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

      Comment

      • peljoppi
        BTCF Member
        • May 2011
        • 166
        • Espoo

        Voltit - onko joku alaraja ?

        Minulla on kyllä brand new PC:n virtalähde, jonka normijännite on 12 V 35 A. Olen mitannut kaikki piuhapisteet ja mistään ei tule kuin 11.94 V halvalla yleismittarilla mitattuna. Kun on boxit ja kuorma päällä, niin jännite laskee sen 0,2 V eli 11,74 V. En ole löytänyt ainakaan osakaupasta sellaista virtalähdettä, jossa olisi ilmoitettu selkeästi esim 12.5 V.

        Kyllä se flashaus on aiemmin onnistunut tuolla piuhalla ja tuolla virtalähteellä, kun olen reilun viikon leikkinyt säätäjää ja muutellut karttoja, mutta kun kopioin sen toisen boxin kartan, niin johan tilttasi.

        Selaisin RomRaider forumeita ja jossain oli juttua, että minimijännitteen pitäisi olla 12,3 V ohjelmoitaessa. En tiedä mistä se vaatimus tulee, mutta on toki mahdollinen epäonnistuneen flashauksen syy. Täytyy siis laittaa pieni motarin akku varmistamaan virransyöttöä, kun muutakaan virtalähdettä ei nyt itsellä ole saatavilla.

        Yt

        Jussi

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11056
          • Oulu

          Originally posted by peljoppi View Post

          Kyllä se flashaus on aiemmin onnistunut tuolla piuhalla ja tuolla virtalähteellä, kun olen reilun viikon leikkinyt säätäjää ja muutellut karttoja, mutta kun kopioin sen toisen boxin kartan, niin johan tilttasi.
          Olihan nyt niin että et siis kopsannu jonkun muun boksin partialia sinne? Jos pistää väärän version partialin sisään, niin se menee kyllä sekaisin.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • peljoppi
            BTCF Member
            • May 2011
            • 166
            • Espoo

            Versio ????

            Saattaisi olla oikea arvaus eli se boxi josta kopioin sytkäkartan ei ollut samaa numerosarja kuin tuo mihin sen kopioin. Aloittelijan moka😮 Olisi kait pitänyt muuttaa vain 3 astetta ennakoitavissa. Yt Jussi

            Comment

            • peljoppi
              BTCF Member
              • May 2011
              • 166
              • Espoo

              ÖÖh tota minä taas kyelen viisaammilta

              Tervehdys,

              osaamattoman kokeilut jatkuu...päätin muuttaa kokeilumielessä MS41 -861 loppuisen boxin sytkäkarttaa 3 astetta ja vääntelin bensansyöttöäkin 1,0 - en siis 0,1 :lla ihan kokeilumielessä. Nyt en kopioinut mistään vaan muuttelin suoraan solujen arvoa. Sitten tallensin ja ajattelin kokeilla testoboxiin flashausta, mutta rohkeus loppui, kun herjasi, että SW jotakin ja että arvot on eri boxista ja saattaa korruptoida boxin. Rohkeus petti enkä tällä kertaa painanut yes. Onko niin, että noilla muutoksille on joku maksimiarvoraja, jonka puitteissa voi muutella ?. Kokeilin MSQuichFlashilla ja norjalaisella ja molemmista tuli sama varoitus. VAI olisiko pitänyt rohkaistua ja vastata YES. Näin yleensä teen ja sitten taas mene kavereita vaivaamaan, kun vehkeet on tiltissä..

              Kyseleepi Jussi

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11056
                • Oulu

                Originally posted by peljoppi View Post
                Tervehdys,

                osaamattoman kokeilut jatkuu...päätin muuttaa kokeilumielessä MS41 -861 loppuisen boxin sytkäkarttaa 3 astetta ja vääntelin bensansyöttöäkin 1,0 - en siis 0,1 :lla ihan kokeilumielessä. Nyt en kopioinut mistään vaan muuttelin suoraan solujen arvoa. Sitten tallensin ja ajattelin kokeilla testoboxiin flashausta, mutta rohkeus loppui, kun herjasi, että SW jotakin ja että arvot on eri boxista ja saattaa korruptoida boxin. Rohkeus petti enkä tällä kertaa painanut yes. Onko niin, että noilla muutoksille on joku maksimiarvoraja, jonka puitteissa voi muutella ?. Kokeilin MSQuichFlashilla ja norjalaisella ja molemmista tuli sama varoitus. VAI olisiko pitänyt rohkaistua ja vastata YES. Näin yleensä teen ja sitten taas mene kavereita vaivaamaan, kun vehkeet on tiltissä..

                Kyseleepi Jussi
                Ei oo merkitystä millasia arvoja karttoihin laitat. Tuo varoitus tulee jos koitat esim. -373 boksin partialia flashata -861 boksiin. Eli eri version partialia kun koitat flashata sisään, niin se varottelee siitä. Ja jos jatkat, niin todennäköisesti käy kuten aiemmin että boksi sekoaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by peljoppi View Post
                  Tervehdys,

                  osaamattoman kokeilut jatkuu...päätin muuttaa kokeilumielessä MS41 -861 loppuisen boxin sytkäkarttaa 3 astetta ja vääntelin bensansyöttöäkin 1,0 - en siis 0,1 :lla ihan kokeilumielessä. Nyt en kopioinut mistään vaan muuttelin suoraan solujen arvoa. Sitten tallensin ja ajattelin kokeilla testoboxiin flashausta, mutta rohkeus loppui, kun herjasi, että SW jotakin ja että arvot on eri boxista ja saattaa korruptoida boxin. Rohkeus petti enkä tällä kertaa painanut yes. Onko niin, että noilla muutoksille on joku maksimiarvoraja, jonka puitteissa voi muutella ?. Kokeilin MSQuichFlashilla ja norjalaisella ja molemmista tuli sama varoitus. VAI olisiko pitänyt rohkaistua ja vastata YES. Näin yleensä teen ja sitten taas mene kavereita vaivaamaan, kun vehkeet on tiltissä..

                  Kyseleepi Jussi
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Ei oo merkitystä millasia arvoja karttoihin laitat. Tuo varoitus tulee jos koitat esim. -373 boksin partialia flashata -861 boksiin. Eli eri version partialia kun koitat flashata sisään, niin se varottelee siitä. Ja jos jatkat, niin todennäköisesti käy kuten aiemmin että boksi sekoaa.

                  Joo tuo. Saa mulle soittaa jos tuntuu että nyt ei avaudu.

                  Comment

                  • 320i
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 71
                    • Suomi

                    Pystyykö Ms41 ohjaamaan M54b30 konetta?

                    Ainakin disa ja vanokset jäänee toimimattomaksi?

                    Sähköisen kaasuläpän tilalle tulee mekaaninen vaijeritoiminen.

                    Mutta onko Ms41 edes yhteensopiva M54 antureiden kanssa?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11056
                      • Oulu

                      Originally posted by 320i View Post
                      Pystyykö Ms41 ohjaamaan M54b30 konetta?

                      Ainakin disa ja vanokset jäänee toimimattomaksi?

                      Sähköisen kaasuläpän tilalle tulee mekaaninen vaijeritoiminen.

                      Mutta onko Ms41 edes yhteensopiva M54 antureiden kanssa?
                      Pystyy kun vaihtaa nokan anturin. Kammen anturin johtoja pitää muttaa. Ja vanos on melkeen muutettava sinkkuvanos malliseksi. DISA:aa voi ohjata pakoputken läpän lähdöllä.

                      Mutta miksi ihmeessä tekisit moisen downgraden. ms43:n säätö onnistuu ihan samaan malliin mitä ms41. Itse olen suunnitellu ms41:n päivitystä ms42 tai ms43:ksi, kun niillä saa paljon mukavemmin toimivan koneen aikaseksi. Jos sähköisen kaasupolkimen käyttöönotto tuntuu ylivoimaselta, niin nakkaa siihen ms42 sähköt kiinni m52tu vaijerikaasuläpällä.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • 320i
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 71
                        • Suomi

                        Auto on alunperin ollut - 96 528i manuaali m52b28 koneella ja siinä on tuo Ms41 moottorin ohjaus.

                        Vaikutti haastavalta asentaa ms43 ohjausta, mitä kaikkea pitää tehdä että se onnistuisi?

                        Ilmeisesti tuosta ms43 boxista voi kyllä koodata pois ajoneston, vielä parempi jos sen saisi toimimaan auton nykyisen ajoneston kanssa.

                        Voiko sähkökaasun koodata pois?

                        Onko olemassa suoraan m54b30 imusarjaan sopivaa mekaanista kaasuläppää, vai laitanko adapterin?

                        Kannattaako käyttää m54b30 maffia vai s50 maffia?

                        Tuo ms43 houkuttelisi sen takia, että siinä olisi ilmeisesti portaaton vanoksen säätö, kun taas Ms41 vanoksen säätö toimii on/Off periaatteella?

                        Saadaanko pakonokan ajoituksen säädöllä mitään konkreettista hyötyä aikaan, vai onko se vain päästöjen takia?
                        Last edited by 320i; 24-09-2018, 16:59.

                        Comment

                        • 320i
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 71
                          • Suomi

                          M54 kampiakselin asentotunnistin eroaa ilmeisesti m52 anturista siten, että M54 anturille tulee 12v ja se antaa eculle 5v signaalia. Tarkemmin 0/5V kanttiaaltoa.

                          M52 anturille tulee 5V ja se antaa eculle 0/5V signaalia. Olenko ymmärtänyt oikein?

                          Ja molemmat ilmeisesti Hall antureita?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11056
                            • Oulu

                            Originally posted by 320i View Post
                            M54 kampiakselin asentotunnistin eroaa ilmeisesti m52 anturista siten, että M54 anturille tulee 12v ja se antaa eculle 5v signaalia. Tarkemmin 0/5V kanttiaaltoa.

                            M52 anturille tulee 5V ja se antaa eculle 0/5V signaalia. Olenko ymmärtänyt oikein?

                            Ja molemmat ilmeisesti Hall antureita?
                            Juu kyllä. Vaan minä ennemmin laittasin sen ms42:n jos vaijeri kaasun saaminen on ainoa syy vaihtaa moottorinohjausta. Siinä kun kaasuläppäsysteemiin menee normaalisti vaijeri. Toimii samoilla antureilla kuin ms43. Ja sais kaikki tuplavanos koneen hyvät ominaisuudet käyttöön, eikä tarvis patentoida kaikkea toimintakuntoon.

                            Ja ms43 ei voi koodata sähkökaasua pois. Mutta ei senkään toimintaan saaminen ole sen kummempaa, kuin asentaa polkimen ja vetää sille puihat.
                            Last edited by Pazi88; 24-09-2018, 18:28.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • 320i
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 71
                              • Suomi

                              Okei, mites vaikea homma on Ms42 asennus e39 koppaan, joka on alunperin Ms41 ohjauksella.

                              Ja Ms42 malleissa ei vissiin ole ollut disaa alunperin?
                              Last edited by 320i; 24-09-2018, 19:07.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11056
                                • Oulu

                                Originally posted by 320i View Post
                                Okei, mites vaikea homma on Ms42 asennus e39 koppaan, joka on alunperin Ms41 ohjauksella.

                                Ja Ms42 malleissa ei vissiin ole ollut disaa alunperin?
                                E39 johtosarjalla pitäs olla plug and play, mitä oon noita ihmetelly. En ole kyl kokeillut käytännössä. Mittaristo pitänee vaihtaa tu mallista olevaan, ellet halua kikkailla sinkkuvanoksen koneen lämpötila anturia lisäksi sinne ja sille piuhoja. Jos haluat ews:n pitää käytössä, niin ews purkki, ajoneston rinkula ja avaimen siru pitää olla tu koneesta. Jos samasta autosta kuin ecukin, niin ei tarvi virginisöidä ecua ja synkkailla ews:ää.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎