Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcase
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 280
    • Kymenlaakso

    Originally posted by Nutcase View Post
    Ei muuten ota onnistuakseen tämä "koodaamisen" alku

    Minusta tuntuu, että jossakin on mennyt mönkään. Ensinnäkin tuo oma expertti on germaanien kielellä, koitin ncs-expert.com englannin kielistä versiota asentaa muttei se toiminut saksan kielistä paremmin, huonommin jopa ja syyt:



    yllä olevan videon kohdassa 6:08 minulla tulee virhe: "Trace.exe not found or illegal version"

    sitten kohdassa 6:53 näkyvää valintaruutua: ensimmäisen CAPPL valinnan jälkeen ei tule ollenkaan.

    lukemisen päätteeksi ei tule myöskään tätä ruutua: vaan virhe mallia: kiinaversiolla: ncs-expert-com versiolla:

    Noita inpoja tuli kiinakaapelin mukaan ikäänkuin kaksi versiota, ensin asensin toisen, virheitä tulee, luku ei onnistu, sitten ncs-expert.com englanninkielisen version asensin päälle ja valitsin vanhojen uudelleennimeämisen poistamisen sijasta, tämäkään ei toiminut sen paremmin - ja oli samalla tavalla saksankielellä kuin edeltäväkin, olisiko vanha versio pitänyt poistaa jollakin tavalla?
    Sitten asensin toisen kinukkilevyn mukana tuleen inpaversion, joka tuntui asentaneen erillaisen ediabas version, sillä kuvake oli ainakin eri näköinen kuin muissa versioissa, noh tämäkään ei sen paremmin toiminut, koska asensi pelkän inpan, ei uutta ncs expert versiota.

    Olisikohan tässä nyt käyttäjässä vai ohjelmassa vikaa vai kummassakin?
    Harmittaa vaan kovasti kun ei onnistu tuon trace filun lukeminen....
    Originally posted by böntti View Post
    Tuota valintakkkuna ja nettodataruutua ei kuulukkaan tulla kun käytät ncs dummy -profiilia.

    Sp-daten filet pitäs päivittää, lataa uudet ja käytä bmw coding toolia päivitykseen (update sp-daten).
    Palataan aiheeseen, nyt on sp daten päivitetty e60 osalta mutta ihan samaa virhettä pukkaa samassa kohdassa kun yrittää suorittaa tuota codierdaten_lesen

    Mikä prkl tässä nyt voi olla pielessä?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Nutcase View Post
      Palataan aiheeseen, nyt on sp daten päivitetty e60 osalta mutta ihan samaa virhettä pukkaa samassa kohdassa kun yrittää suorittaa tuota codierdaten_lesen

      Mikä prkl tässä nyt voi olla pielessä?
      Sanoisin samaa kuin Böntti, eli päivitä datenit. Mihin versioon päivitit nyt? Kenties oli vieläkin liian vanhat datenit.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Nutcase
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 280
        • Kymenlaakso

        MEGA provides free cloud storage with convenient and powerful always-on privacy. Claim your free 50GB now!

        Tuolta taisin ladata ja valitsin e60 sp daten. Mikä versio olisi hyvä?
        Tämä taitaa olla v54 tms ja 2014 luotuja ja auto 2004...
        Last edited by Nutcase; 29-06-2016, 21:08.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Nutcase View Post
          https://mega.co.nz/#F!0N8A3LSb!kPyNeBaKoO1GaGoSokfuJA
          Tuolta taisin ladata ja valitsin e60 sp daten. Mikä versio olisi hyvä?
          Tämä taitaa olla v54 tms ja 2014 luotuja ja auto 2004...
          Kyllähän tuon on riittävän uusi e60:lle. Tuon virhe tulee muistaakseni kun datenit ei ole riittävän uudet. Onnistuko päivitys varmasti? Sanoit, että asensit useamman version, päivitithän oikean asennuksen?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Agio
            Bimmer Rookie
            • Nov 2010
            • 58
            • Tampere

            Pystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.
            BMW 730DA -06
            Ex-BMW 530dA Touring -02
            Ex-BMW 523iA -97

            Comment

            • Nutcase
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 280
              • Kymenlaakso

              Originally posted by HTK12 View Post
              Kyllähän tuon on riittävän uusi e60:lle. Tuon virhe tulee muistaakseni kun datenit ei ole riittävän uudet. Onnistuko päivitys varmasti? Sanoit, että asensit useamman version, päivitithän oikean asennuksen?
              Tänään tuli asennettua windows uudelleen ja tehtyä täsmälleen tämän ohjeen mukaan, erotulsena, että köytin v54 spdaten e60 tiedostoja: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=918608

              Ny kun avaan ncs expert toolin niin valittaessa e60 listasta ruutuun tulee "Chassis is faulty" -virhe.
              Alkaa kyllä koht keittämään jo tämän vitun ohjelmiston kanssa, mitähän tässä nyt tuli tehtyä "väärin"
              Last edited by Nutcase; 30-06-2016, 20:32.

              Comment

              • Nutcase
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 280
                • Kymenlaakso

                Ja tuplat vielä perään

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Originally posted by Agio View Post
                  Pystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.
                  Pystyy tietenkin
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Nutcase
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 280
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by Nutcase View Post
                    Tänään tuli asennettua windows uudelleen ja tehtyä täsmälleen tämän ohjeen mukaan, erotulsena, että köytin v54 spdaten e60 tiedostoja: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=918608

                    Ny kun avaan ncs expert toolin niin valittaessa e60 listasta ruutuun tulee "Chassis is faulty" -virhe.
                    Alkaa kyllä koht keittämään jo tämän vitun ohjelmiston kanssa, mitähän tässä nyt tuli tehtyä "väärin"
                    Nyt pääsi eteenpäin kun asensi daten tiedostot coding toolia käyttäen..

                    Nyt tulee erroria : coapi-1020, ei voi lukea c:\ncsexper\work\fsw_psw.man

                    EDIT:

                    Ilmeisesti oli profiili väärä.
                    Jouduin kikkailemaan niin, että FSW_PSW.TRC tiedoston sai ulos profiililla Expertenmodus (Werkseinstellung), koska dummy 4 profiili antoi virheen... No, kokeilimpa sitten kirjoittaa FSW_PSW.MAN tuolla Expertenmodus (Werkseinstellung)-profiililla ja ohjelmointi onnistui (AUX-in tuli valikkoon), mitä nyt tuli herjaa ruutuu ja ncs ilmoitti, että faulty coding... kokeilinpa sitten ncsdummy4 -profiililla ja se meni puhtaasti läpi ilman herjoja...

                    Onko mahdollista, että tuo ensimmäinen faultyksi leimautunut ohjelmointi olisi jotakin rikkoonut/sotkenut, vaikka toisella kertaa ohjelmointi onnistui toisella profiililla puhtaasti?
                    Last edited by Nutcase; 30-06-2016, 21:39.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Nyt pääsi eteenpäin kun asensi daten tiedostot coding toolia käyttäen..

                      Nyt tulee erroria : coapi-1020, ei voi lukea c:\ncsexper\work\fsw_psw.man

                      EDIT:

                      Ilmeisesti oli profiili väärä.
                      Jouduin kikkailemaan niin, että FSW_PSW.TRC tiedoston sai ulos profiililla Expertenmodus (Werkseinstellung), koska dummy 4 profiili antoi virheen... No, kokeilimpa sitten kirjoittaa FSW_PSW.MAN tuolla Expertenmodus (Werkseinstellung)-profiililla ja ohjelmointi onnistui (AUX-in tuli valikkoon), mitä nyt tuli herjaa ruutuu ja ncs ilmoitti, että faulty coding... kokeilinpa sitten ncsdummy4 -profiililla ja se meni puhtaasti läpi ilman herjoja...

                      Onko mahdollista, että tuo ensimmäinen faultyksi leimautunut ohjelmointi olisi jotakin rikkoonut/sotkenut, vaikka toisella kertaa ohjelmointi onnistui toisella profiililla puhtaasti?
                      Sulla ei varmaan ensin ollut sitä .MAN-tiedostoa siellä, ja sen takia ei dummy-profiili ensin toiminut. Liekö expertenmodus sen sitten luonut sinne josset itse.
                      Noissa on sitten ihan hyvä varmistaa ennen joka käyttökertaa että .FSW & .MAN tiedostot ovat tyhjiä, ettei tule turhia herjoja jos/kun siellä on jotain vanhaa dataa sekoittamassa.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by Agio View Post
                        Pystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.
                        CIM-moduulista löytyy parametrit sekä pitkittäiselle että korkeussuuntaiselle liikkeelle.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Nutcase
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 280
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Sulla ei varmaan ensin ollut sitä .MAN-tiedostoa siellä, ja sen takia ei dummy-profiili ensin toiminut. Liekö expertenmodus sen sitten luonut sinne josset itse.
                          Noissa on sitten ihan hyvä varmistaa ennen joka käyttökertaa että .FSW & .MAN tiedostot ovat tyhjiä, ettei tule turhia herjoja jos/kun siellä on jotain vanhaa dataa sekoittamassa.
                          Kiitos selvityksestä. En ole varma että olivatko tyhjiä mutta olisiko se expertenmodus luonut muun kuin tyhjän .MAN?

                          Alkuperäinen autosta luettu .TRC on kyllä tallessa, joten senhän (kopioida kooodinpätkät?) voi sitten laittaa sisään jos jotakin herjaa aiheuttavaa pääsee tapahtumaan?

                          Ps. Jos joku samanlainen teeseitse mies näiden aux-piuhojen kanssa puuhaa, niin ainakin itsellä kinukkien asennusohjeeseen ei voinut luottaa.
                          Itselläni oli puna, valko, keltainen johtosarja, jonka asennusohjeessa oli kuvanmukaisesti neuvottu:


                          Tosiasiassa keltainen kuuluisi olla vasen kanava ja valkoinen oikea eli nuo valko/kelta pinnit päinvastoin kuin ohjeessa neuvotaan.
                          Last edited by Nutcase; 01-07-2016, 09:16.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Nutcase View Post
                            Kiitos selvityksestä. En ole varma että olivatko tyhjiä mutta olisiko se expertenmodus luonut muun kuin tyhjän .MAN?

                            Alkuperäinen autosta luettu .TRC on kyllä tallessa, joten senhän (kopioida kooodinpätkät?) voi sitten laittaa sisään jos jotakin herjaa aiheuttavaa pääsee tapahtumaan?

                            Jos haluaa koodata moduulin "tehdasasetuksiin" eli varustelistan mukaisesti, niin se onnistuu helposti myös koodaamalla (SG_CODIEREN) tyhjällä .MAN-tiedostolla.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Nutcase
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 280
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Jos haluaa koodata moduulin "tehdasasetuksiin" eli varustelistan mukaisesti, niin se onnistuu helposti myös koodaamalla (SG_CODIEREN) tyhjällä .MAN-tiedostolla.
                              En tiedä liittyykö tämä eiliseen koodaukseen mutta nyt kun laittaa pakin päälle niin takalasin pyyhin alkaa pyyhkimään ja kun sen jälkeen ajaa eteenpäin se jää tihkuasentoon pyyhkimään, olisiko tämä seurausta nyt eilisestä?:think

                              Edit:
                              Yritin nyt koodata ns tehdasasetuksiin:
                              FSW_PSW.MAN tyyhjäksi ja tallennus
                              Vin/zcs/fa -> ZCS /FA f. ECU -> E60 -> CAS ->Back -> process ECU -> CAPPL (iso navi) -> sg_codieren

                              Kun tuon alunperin tein youtuben ohjeen mukaan jossa varutelistaan lisöttiin +NAUX niin johtuuko se tästä että vaikka koodasin tyhjällä .MAN tiedostolla niin aux in säilyi silti entertainment valikossa?

                              Tuo takalasin pyyhin sekoilee tästä huolimatta, mietin että onko se johtosarja kuitenkin mutten ole avannut koko takaluukkua muutamaan päivään...

                              EDIT2: Ihan omaa sekoilua oli tuo takalasinpyyhin, en nimittäin ollut sen kummemmin tutustunut E61 takalasinpyyhkimen toimintaan, tuo pyyhkijän vipu piti vetää hieman taaksepäin, niin että se naksahti ja takapyyhkijä sammui. Nyt se oli ollut ikäänkuin koko ajan päällä ja peruutuksen yhteydessä aktivoitunut aina sammutuksen jälkeen uudelleen.

                              Tuo AUXin säilyminen kiinnostaa tosin vieläkin...
                              Last edited by Nutcase; 01-07-2016, 13:17.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Nutcase View Post
                                En tiedä liittyykö tämä eiliseen koodaukseen mutta nyt kun laittaa pakin päälle niin takalasin pyyhin alkaa pyyhkimään ja kun sen jälkeen ajaa eteenpäin se jää tihkuasentoon pyyhkimään, olisiko tämä seurausta nyt eilisestä?:think

                                Edit:
                                Yritin nyt koodata ns tehdasasetuksiin:
                                FSW_PSW.MAN tyyhjäksi ja tallennus
                                Vin/zcs/fa -> ZCS /FA f. ECU -> E60 -> CAS ->Back -> process ECU -> CAPPL (iso navi) -> sg_codieren

                                Kun tuon alunperin tein youtuben ohjeen mukaan jossa varutelistaan lisöttiin +NAUX niin johtuuko se tästä että vaikka koodasin tyhjällä .MAN tiedostolla niin aux in säilyi silti entertainment valikossa?

                                Tuo takalasin pyyhin sekoilee tästä huolimatta, mietin että onko se johtosarja kuitenkin mutten ole avannut koko takaluukkua muutamaan päivään...

                                EDIT2: Ihan omaa sekoilua oli tuo takalasinpyyhin, en nimittäin ollut sen kummemmin tutustunut E61 takalasinpyyhkimen toimintaan, tuo pyyhkijän vipu piti vetää hieman taaksepäin, niin että se naksahti ja takapyyhkijä sammui. Nyt se oli ollut ikäänkuin koko ajan päällä ja peruutuksen yhteydessä aktivoitunut aina sammutuksen jälkeen uudelleen.

                                Tuo AUXin säilyminen kiinnostaa tosin vieläkin...
                                AUX:n säilyminen johtuu juurikin tuosta varustelistan lisäyksestä niinkuin itsekin arvelit. Tyhjällä .man tiedostolla koodatessa autoon syötetään varustelistan mukainen perusasetus. Nyt kun AUX on varustelistalla niin se kuuluu tähän perusasetukseen.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎