Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Originally posted by Nutcase View PostPalataan aiheeseen, nyt on sp daten päivitetty e60 osalta mutta ihan samaa virhettä pukkaa samassa kohdassa kun yrittää suorittaa tuota codierdaten_lesen
Mikä prkl tässä nyt voi olla pielessä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Last edited by Nutcase; 29-06-2016, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View Posthttps://mega.co.nz/#F!0N8A3LSb!kPyNeBaKoO1GaGoSokfuJA
Tuolta taisin ladata ja valitsin e60 sp daten. Mikä versio olisi hyvä?
Tämä taitaa olla v54 tms ja 2014 luotuja ja auto 2004...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän tuon on riittävän uusi e60:lle. Tuon virhe tulee muistaakseni kun datenit ei ole riittävän uudet. Onnistuko päivitys varmasti? Sanoit, että asensit useamman version, päivitithän oikean asennuksen?
Ny kun avaan ncs expert toolin niin valittaessa e60 listasta ruutuun tulee "Chassis is faulty" -virhe.
Alkaa kyllä koht keittämään jo tämän vitun ohjelmiston kanssa, mitähän tässä nyt tuli tehtyä "väärin"Last edited by Nutcase; 30-06-2016, 20:32.
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostPystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostTänään tuli asennettua windows uudelleen ja tehtyä täsmälleen tämän ohjeen mukaan, erotulsena, että köytin v54 spdaten e60 tiedostoja: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=918608
Ny kun avaan ncs expert toolin niin valittaessa e60 listasta ruutuun tulee "Chassis is faulty" -virhe.
Alkaa kyllä koht keittämään jo tämän vitun ohjelmiston kanssa, mitähän tässä nyt tuli tehtyä "väärin"
Nyt tulee erroria : coapi-1020, ei voi lukea c:\ncsexper\work\fsw_psw.man
EDIT:
Ilmeisesti oli profiili väärä.
Jouduin kikkailemaan niin, että FSW_PSW.TRC tiedoston sai ulos profiililla Expertenmodus (Werkseinstellung), koska dummy 4 profiili antoi virheen... No, kokeilimpa sitten kirjoittaa FSW_PSW.MAN tuolla Expertenmodus (Werkseinstellung)-profiililla ja ohjelmointi onnistui (AUX-in tuli valikkoon), mitä nyt tuli herjaa ruutuu ja ncs ilmoitti, että faulty coding... kokeilinpa sitten ncsdummy4 -profiililla ja se meni puhtaasti läpi ilman herjoja...
Onko mahdollista, että tuo ensimmäinen faultyksi leimautunut ohjelmointi olisi jotakin rikkoonut/sotkenut, vaikka toisella kertaa ohjelmointi onnistui toisella profiililla puhtaasti?Last edited by Nutcase; 30-06-2016, 21:39.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostNyt pääsi eteenpäin kun asensi daten tiedostot coding toolia käyttäen..
Nyt tulee erroria : coapi-1020, ei voi lukea c:\ncsexper\work\fsw_psw.man
EDIT:
Ilmeisesti oli profiili väärä.
Jouduin kikkailemaan niin, että FSW_PSW.TRC tiedoston sai ulos profiililla Expertenmodus (Werkseinstellung), koska dummy 4 profiili antoi virheen... No, kokeilimpa sitten kirjoittaa FSW_PSW.MAN tuolla Expertenmodus (Werkseinstellung)-profiililla ja ohjelmointi onnistui (AUX-in tuli valikkoon), mitä nyt tuli herjaa ruutuu ja ncs ilmoitti, että faulty coding... kokeilinpa sitten ncsdummy4 -profiililla ja se meni puhtaasti läpi ilman herjoja...
Onko mahdollista, että tuo ensimmäinen faultyksi leimautunut ohjelmointi olisi jotakin rikkoonut/sotkenut, vaikka toisella kertaa ohjelmointi onnistui toisella profiililla puhtaasti?
Noissa on sitten ihan hyvä varmistaa ennen joka käyttökertaa että .FSW & .MAN tiedostot ovat tyhjiä, ettei tule turhia herjoja jos/kun siellä on jotain vanhaa dataa sekoittamassa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostPystyykö E65:sta koodaamaan pois tuon ominaisuuden, että ratti liikkuu aina virtojen sammutuksen jälkeen pois edestä? Rasittava ominaisuus, kun itselläkin ratti sen verran takana, että ottaa ikuisuuden aina liikkua siihen ajoasentoon kun laittaa virrat päälle.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSulla ei varmaan ensin ollut sitä .MAN-tiedostoa siellä, ja sen takia ei dummy-profiili ensin toiminut. Liekö expertenmodus sen sitten luonut sinne josset itse.
Noissa on sitten ihan hyvä varmistaa ennen joka käyttökertaa että .FSW & .MAN tiedostot ovat tyhjiä, ettei tule turhia herjoja jos/kun siellä on jotain vanhaa dataa sekoittamassa.
Alkuperäinen autosta luettu .TRC on kyllä tallessa, joten senhän (kopioida kooodinpätkät?) voi sitten laittaa sisään jos jotakin herjaa aiheuttavaa pääsee tapahtumaan?
Ps. Jos joku samanlainen teeseitse mies näiden aux-piuhojen kanssa puuhaa, niin ainakin itsellä kinukkien asennusohjeeseen ei voinut luottaa.
Itselläni oli puna, valko, keltainen johtosarja, jonka asennusohjeessa oli kuvanmukaisesti neuvottu:
Tosiasiassa keltainen kuuluisi olla vasen kanava ja valkoinen oikea eli nuo valko/kelta pinnit päinvastoin kuin ohjeessa neuvotaan.Last edited by Nutcase; 01-07-2016, 09:16.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostKiitos selvityksestä. En ole varma että olivatko tyhjiä mutta olisiko se expertenmodus luonut muun kuin tyhjän .MAN?
Alkuperäinen autosta luettu .TRC on kyllä tallessa, joten senhän (kopioida kooodinpätkät?) voi sitten laittaa sisään jos jotakin herjaa aiheuttavaa pääsee tapahtumaan?
Jos haluaa koodata moduulin "tehdasasetuksiin" eli varustelistan mukaisesti, niin se onnistuu helposti myös koodaamalla (SG_CODIEREN) tyhjällä .MAN-tiedostolla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos haluaa koodata moduulin "tehdasasetuksiin" eli varustelistan mukaisesti, niin se onnistuu helposti myös koodaamalla (SG_CODIEREN) tyhjällä .MAN-tiedostolla.
Edit:
Yritin nyt koodata ns tehdasasetuksiin:
FSW_PSW.MAN tyyhjäksi ja tallennus
Vin/zcs/fa -> ZCS /FA f. ECU -> E60 -> CAS ->Back -> process ECU -> CAPPL (iso navi) -> sg_codieren
Kun tuon alunperin tein youtuben ohjeen mukaan jossa varutelistaan lisöttiin +NAUX niin johtuuko se tästä että vaikka koodasin tyhjällä .MAN tiedostolla niin aux in säilyi silti entertainment valikossa?
Tuo takalasin pyyhin sekoilee tästä huolimatta, mietin että onko se johtosarja kuitenkin mutten ole avannut koko takaluukkua muutamaan päivään...
EDIT2: Ihan omaa sekoilua oli tuo takalasinpyyhin, en nimittäin ollut sen kummemmin tutustunut E61 takalasinpyyhkimen toimintaan, tuo pyyhkijän vipu piti vetää hieman taaksepäin, niin että se naksahti ja takapyyhkijä sammui. Nyt se oli ollut ikäänkuin koko ajan päällä ja peruutuksen yhteydessä aktivoitunut aina sammutuksen jälkeen uudelleen.
Tuo AUXin säilyminen kiinnostaa tosin vieläkin...Last edited by Nutcase; 01-07-2016, 13:17.
Comment
-
-
Originally posted by Nutcase View PostEn tiedä liittyykö tämä eiliseen koodaukseen mutta nyt kun laittaa pakin päälle niin takalasin pyyhin alkaa pyyhkimään ja kun sen jälkeen ajaa eteenpäin se jää tihkuasentoon pyyhkimään, olisiko tämä seurausta nyt eilisestä?:think
Edit:
Yritin nyt koodata ns tehdasasetuksiin:
FSW_PSW.MAN tyyhjäksi ja tallennus
Vin/zcs/fa -> ZCS /FA f. ECU -> E60 -> CAS ->Back -> process ECU -> CAPPL (iso navi) -> sg_codieren
Kun tuon alunperin tein youtuben ohjeen mukaan jossa varutelistaan lisöttiin +NAUX niin johtuuko se tästä että vaikka koodasin tyhjällä .MAN tiedostolla niin aux in säilyi silti entertainment valikossa?
Tuo takalasin pyyhin sekoilee tästä huolimatta, mietin että onko se johtosarja kuitenkin mutten ole avannut koko takaluukkua muutamaan päivään...
EDIT2: Ihan omaa sekoilua oli tuo takalasinpyyhin, en nimittäin ollut sen kummemmin tutustunut E61 takalasinpyyhkimen toimintaan, tuo pyyhkijän vipu piti vetää hieman taaksepäin, niin että se naksahti ja takapyyhkijä sammui. Nyt se oli ollut ikäänkuin koko ajan päällä ja peruutuksen yhteydessä aktivoitunut aina sammutuksen jälkeen uudelleen.
Tuo AUXin säilyminen kiinnostaa tosin vieläkin...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment