Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Originally posted by suppari View Post
    Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

    Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
    Juurikin näin, näitä tuntuu nykyään näppäilevän ketkä sattuu ja miten sattuu. Tänään esim oli pajalla semmonen E90 missä ei cruise toiminut, lopulta viaksi paljastui että joku tumpelo oli ajanut moottorinohjaimeen jonkin muun korimallin softan .
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Joo monissa on varustelistat ihan sekaisin. Monien autojen kohdalla kun lukaiset tiedot NCS:llä, niin tulee jo herjaa, ettei varuste x kelpaa. Sitten kun katsot minkä varusteen koodi se oli, niin ko. koodia ei edes löydy BMW listoilta tai sitten siellä on joku sellainen varuste jota ei ko. koriin ole koskaan saanut. Kiva sitten alkaa selvittämään mikä se oikea varustelista on. Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by HTK12 View Post
        Samoin kivoja on virisoftat, joista on vikakoodeja/vikakoodit vaan poistettu käytöstä.
        Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
        Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by Dunky View Post
          Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
          Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
          Taitaa useimmin olla kyseessä että raja-arvoja muokataan niin kauas että vikakoodia ei enää tule jos arvo ylittyy. Amatöörimäinen softaaja nostaa syötöt ja ahdot tappiin ja laittaa turvarajat niin kauas että puolimoottorivaloja ei tule vaikka vehkeet olisi jo paskana
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Dunky View Post
            Minä kun en ole kyseiseen ongelmaan koskaan törmännyt niin sanokaas nyt viisaammat että kuinka tuollainen niinku käytännössä toteutetaa/tehdään?
            Puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.
            Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • eljas
                BTCF Member
                • Apr 2017
                • 309
                • Vantaa

                Originally posted by markok View Post
                Jäikö päivitetty VO tallentamatta LMA:lle ja CAS:lle?
                Originally posted by Clavurion View Post
                Code car tekee varsinaisen koodauksen (parametriarvojen muutos) kaikille ohjainlaitteille, kuten SG_CODIEREN tekee yhdelle ohjainlaitteelle. Varustelista pitää tallentaa erikseen (FA_WRITE) niille kahdelle ohjainlaitteelle, jonne se on tallennettuna.
                Originally posted by suppari View Post
                Code car on muutenkin nappi, jota ei ihan huvikseen kannata painella. Näissä kun tuntuu tätä päivää olevan joka toisessa varustelistat ihan sekaisin Autologicin, tai jonkun roposnikkarin koodauksien jäljiltä, niin eipä ole ihan huvikseen korjailla kaikki vaan korjaamisen ilosta toimimaan jälleen.

                Varustelista tosiaan cas&frm fa_writellä, kunhan on ensin varma että varustelistan muutos meni 100% varmuudella oikein.
                Kiitoksia kaikille näistä vinkeistä, nyt on varustelista laitettu FA_WRITE:llä CAS:iin ja FRM:ään Sen jälkeen löytyi 2RAD moduuli ja homma pelittää 100%:sti!
                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

                  Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Slazha View Post
                    Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

                    Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
                    Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
                      En kyllä ymmärrä näitten valojen funktiota kun ne palaa vain kun "väläyttää" pitkiä.

                      Tehtaaltako näitä ei ole rullannut niin että palaisivat myös apupitkinä?

                      Omat xenonit on niin surkeat, uudet osramit jo laitoin ja tilanne vähän parani. Hirveää lisävalopatteria en keulaan halua laittaa
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Saa palamaan mutta kestääkö umpiot niiden jatkuvaa polttamista?
                        Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
                          Mites jos laittas sinne apupitkiin xenon muutossarjan, lämpöä ainakin olisi vähemmän? :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Shatter
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 890
                            • Oulu

                            Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                            E91 lci 330d eli n57 olis tarkotus koodaa tuo jarrutusenergian talteenotto pois. Selasin dde:n parametrejä siellä oli IGR-parametri jonka dummy käänsi älykkääksi latausjärjestelmäksi. Riittääkö tuon muuttaminen pois päältä vai varustelistasta poistamalla s1cd ja koodaamalla dde:n uusiksi vo:n mukasiin asetuksiin? Tarviiko muita moduuleja koodata uudella varustelistalla vai riittääkö pelkkä dde?
                            Riittää, samaan lopputulokseen pääset näppäiletpä sitten manuaalisesti pois tai poistamalla varustelistalta ja koodaamalla moduulin. Varustelistalta poisto tosin varmistaa sen että ei kytkeydy takaisin päälle edes tehdasparametrien palautuksella. Uudemmissa malleissa toinen ko. keksintöön liittyvä täppä löytyy KOMBIn alta, joka poistaa sinisen EfficientDynamics latauspalkin kulutusmittarista.
                            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                            E91 330dA xDrive M-Sport '09
                            VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                            MB W108 250S '67 x2

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              Originally posted by Slazha View Post
                              Saapikos koodaamalla e61 palamaan myös h7 polttimot kun laittaa pitkät valot päälle?

                              Autossa xenonit, adaptiiviset valot ja kaukovalo avustin
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Ainakaan E92 eivät kestäneet adaptiivisissa valoissa. Vajaan puolen vuoden käytöllä alkoi jo näkymään umpioissa. Tämä oli kun tulee enemmän matka-ajoa, ellei tule paljon matkaa, niin ehkä kestävät.
                              En tiedä minkä verran adaptiiviset valot asiaan vaikuttaa, mutta e61 preLCI:ssä kestää kyllä muuten umpiot h7 palamisen pitkissä. Suurimmassa osassa suomi malleja nämä ovat palaneet jo tehtaalta lähtiessä.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Tuskin nyt viisaampi, mutta näitä kuitenkin tulee aina välillä vastaan. No eihän kukaan järkevä tuollaista tee, mutta softan tekijä voi pyyhkäistä vikakooditaulun osittain tai kokonaan tyhjäksi. Tästä on tälläkin foorumilla keskusteltu ihan esimerkkien kanssa, esim. täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=349523. Otetaan nyt esimerkki lähiajoilta: Menin eräälle korjaamolle tutkimaan miksi DPF poltto ei toimi ja vastapaineet todella korkealla. Vikakoodeissa ei mitään DPF viittaavaa, mutta tyhjäkäynnillä jo yli 50mbar. Kaasupohjassa oltiin sitten jo yli 800 mbar. Polttopyynnön kun laittaa päälle, niin saattoi polttaa vajaan kilometrin, lopettaa ja sitten muutoman kilometrin päästä saattoi taas yrittää polttaa vajaan kilometrin. Vakiosofta sisään, niin vikakoodia tuli vastapaineesta heti kun ensimmäisestä risteyksestä lähti liikkeelle normaalisti. Vikakoodien nollausta ajossa ja katsos kummaa, poltot toimii taas normaalisti.
                                Ei vikakoodien poistamisessa mitään pahaa ole, kun sen tekee vain oikein.
                                Poistetaan vain ne mitkä on aiheellisia poistaa, esim. Kaasuläpän otin pois käytöstä = poistettiin vikakoodit kaasuläpältä.
                                Tuosta e36 335d tuli otettua myös egr solenoidi, dpf vastapaine anturi, taaempi lämpöanturi jne kokonaan pois, niin näkisin aihelliseksi myös koodit poistaa että auto toimii oikein.

                                Ei tietenkään mielivaltaisesti pidä vaan puolia vikakoodeista poistaa vaan täsmällisesti just se mitä haluaa/tarvii.

                                Tuossakin tapauksessa pahimmillaan joku on poistanut dpf:n kokonaan pelistä ja toinen on palauttanut sen katsomatta softaan.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎