Originally posted by Supra^
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
-
-
[18:03:10.425] [2017-08-15] [SERIE] Falscher SG-Codierindex A_E60CCC: CODIERINDEX = 0Ch CCC_APP.C04: CODIERINDEX = 04
CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?
Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Homebrew View PostSigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.
Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by j-a View PostKiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
Originally posted by Jubu View PostItsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...
Leave a comment:
-
-
Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.
Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by j-a View PostOk, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLaittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by j-a View PostNo niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by j-a View PostKiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.
Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.
Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.
Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostE-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.
Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.
Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.
Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by j-a View PostAlkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..
Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?
Leave a comment:
-
Leave a comment: