Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
    CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

    Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
    Tässä ei mitään kummempia ollut vikana kuin vanhat DATENit, korjaantui asentamalla vähän uudemmat.

    Leave a comment:


  • Jubu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post

    Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.
    Juu, näin teinkin, muistaakseni 4$ hyvitti paypal tilille takasinpäin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    [18:03:10.425] [2017-08-15] [SERIE] Falscher SG-Codierindex A_E60CCC: CODIERINDEX = 0Ch CCC_APP.C04: CODIERINDEX = 04
    Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
    CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

    Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

    Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
    Vastataan itselle kun ehdin tätä tutkimaan. Kombi-moduulille pitää koodata ja parametri oli muistaakseni CBS_STAT_01h anzeigen->sperre. Ja virrat pois päältä kun koodaa, muuten tuli herjaa..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
    Kuten sanoin jo aiemmin, laittaisin kaikki samalle koneelle. Kuten myös tuossa aiemmin sanoin, niin tuota ediabas versiota on tarkoitettu käytettäväksi vain ISTA-P:n kanssa. Eli jos käytät myös ISTA-P:tä, niin sitten nimeä nykyinen Ediabas kansio toiselle nimelle ja asenna standard tools. Jos et käytä ISTA-P:tä, niin poista se aiempi Ediabas.

    Originally posted by Jubu View Post
    Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...
    Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.

    Leave a comment:


  • Jubu
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    "No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa"
    Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

    Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
    Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?
    Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.
    Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?
    Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think
    No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

    Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

    Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
    FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

    Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
    Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.
    Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

    Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

    Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
    FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

    Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Alkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..

    Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?
    E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.

    Leave a comment:

Working...
X