Originally posted by HTK12
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Ok. Otin ohjausvirran releille pitkien johdoista, ja nyt naksuttaa relettä. Jännite seilaa 10.8 ja 11.9 välillä. Täytyy koittaa konkkaa rinnalle, niin pitäs ruveta toimimaan. Jossain topicissa kerrottiin koodaamaan xenoneiksi, mutta ei sitten toimikkaan...
-
Et mitenkään, koska ko. autoon ei ikinä ole erillisiä xenon pitkiä. BMW ei ole tainnut laittaa mihinkään autoon erillisiä xenon pitkiä, vaan kaikki xenon pitkät on bi-xenoneita. Sisemmissä sitten H7:t. Kunnon ballasteilla ei pitäisi herjata edes palaneista polttimoista. Jos herjailee, niin koodaa sitten pitkistä tarkistukset pois.Originally posted by 5/5 View PostMiten saa ohjelmoitua -00 e46 pitkät valot (H7) →xenoneiksi?
Leave a comment:
-
Jos lisää varustelistaan, niin sitten se tulee aina automaattisesti. Muuten varustelistan mukaiseksi koodattaessa katoaa se varashälyyttimen koodaus. Varmasti oikea polttimo, jonka tarkistuksia olet koodaamassa?Originally posted by AnttiR View PostPitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.
Leave a comment:
-
Parin kaverin E39-pirssiin aikanaan laitoin vilkut välähtämään, ja tämmöiset ohjeet oli jäänyt talteen:Originally posted by AnttiR View PostPitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
E39 vilkut, keskuslukituksen toimiessa
Moduuli: GM3
DWA -> aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH -> aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF -> aktiv
Leave a comment:
-
Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?Originally posted by HTK12 View PostMuistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.
Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.
Leave a comment:
-
Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.Originally posted by AnttiR View PostEikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think
Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
Leave a comment:
-
Joo. Mittaristossa ei ole ollut mitään näyttöä jota pitäis poistaa. Joten homma kunnossa !!!Originally posted by JaniLap View PostDME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?
Leave a comment:
-
DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?Originally posted by ViljoNieminen View PostKiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!
Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?
Leave a comment:
-
Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!
Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?
Ja sitten eteenpäin kohti uusia haasteita ! Seuraavaksi vois yrittää koodata lämpömittaria ja lampunpesimiä. Nyt vaan niitä opiskelemaan !
Leave a comment:
-
Juuri näin.Originally posted by M-ERiMiEs View PostKokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.
Voit myös INPA:lla katsoa purkkien tiedot kohdasta Identification ja saksankielisenä DME:n kohdalla lukee Motorelektronik tms.
Leave a comment:
-
Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.Originally posted by ViljoNieminen View PostAuto on E90 318D vm. 2011
NCS Expertin listassa näkyy:
2JBBF
2RAD
44DMO
ABG
CAS
DSC
EGS
EKP
FZD
IHK
KOMBI
NFRM
PDC
RLS
Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???
ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM
ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
Leave a comment:
-
Auto on E90 318D vm. 2011Originally posted by JaniLap View PostLaturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.
Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
NCS Expertin listassa näkyy:
2JBBF
2RAD
44DMO
ABG
CAS
DSC
EGS
EKP
FZD
IHK
KOMBI
NFRM
PDC
RLS
Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???
ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM
ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??Last edited by ViljoNieminen; 03-12-2018, 08:14.
Leave a comment:
-
Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.Originally posted by ViljoNieminen View PostMistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?
Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?
Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
Leave a comment:
Leave a comment: