Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5/5
    replied
    Miten saa ohjelmoitua -00 e46 pitkät valot (H7) →xenoneiksi?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.
    Jos lisää varustelistaan, niin sitten se tulee aina automaattisesti. Muuten varustelistan mukaiseksi koodattaessa katoaa se varashälyyttimen koodaus. Varmasti oikea polttimo, jonka tarkistuksia olet koodaamassa?

    Leave a comment:


  • bmw77
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Parin kaverin E39-pirssiin aikanaan laitoin vilkut välähtämään, ja tämmöiset ohjeet oli jäänyt talteen:

    E39 vilkut, keskuslukituksen toimiessa
    Moduuli: GM3
    DWA -> aktiv
    QUIT_OPT_ENTSCH -> aktiv
    QUIT_OPT_SCHAERF -> aktiv

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.
    Pitääkö se varashälytin koodata päälle siis valomoduuliin vai johonkin muuhun? Vai lisätä varustelistaan?
    Täytyy vielä tuota warm checkiä kaivella kun saa läppärin ladattua. Cold check löytyi ja se on nicht aktiv nykyään mutta edelleen välkyttää ledit.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

    Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
    Muistelisin, että kyllä pitäisi saada koodattua pois. Ellei sulla ole varashälyytintä, niin se pitää koodata autoon, että vilkut välähtää. Toki ne vilkutkin pitää koodata välähtämään.

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Eikö lcm3:sta saa koodattua pitkistä warm checkiä pois?:think

    Edit: Ja miten koodataan e39 vilkut välähtämään kun laittaa ovet lukkoon?
    Last edited by AnttiR; 18-12-2018, 17:57.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?
    Joo. Mittaristossa ei ole ollut mitään näyttöä jota pitäis poistaa. Joten homma kunnossa !!!

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

    Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?
    DME:n osalta kyllä ja kun aiemmin olet jo muokannut FA:n, niin valmista tuli. Mittaristossa sinulla ei taida olla animaatiota talteenotosta, jota tarvitsisi muokata (koodata pois käytöstä)?

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Kiitoksia raadille hyvistä vinkeistä !!!

    Tarkistin NCS Expertillä tuon moduli 44DMO:n koodaukset. Sillä näkyi olevan IGR Nicht_aktiv tilassa, elikkä olisko homma hoidettu ?

    Ja sitten eteenpäin kohti uusia haasteita ! Seuraavaksi vois yrittää koodata lämpömittaria ja lampunpesimiä. Nyt vaan niitä opiskelemaan !

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by M-ERiMiEs View Post
    Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.
    Juuri näin.

    Voit myös INPA:lla katsoa purkkien tiedot kohdasta Identification ja saksankielisenä DME:n kohdalla lukee Motorelektronik tms.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Auto on E90 318D vm. 2011

    NCS Expertin listassa näkyy:

    2JBBF
    2RAD
    44DMO
    ABG
    CAS
    DSC
    EGS
    EKP
    FZD
    IHK
    KOMBI
    NFRM
    PDC
    RLS

    Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

    ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

    ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
    Kokeiles lukee 4DMO. Näkyy tommosena siellä mutta kun sen lukee niin se muuttuu dde:ksi.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

    Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?
    Auto on E90 318D vm. 2011

    NCS Expertin listassa näkyy:

    2JBBF
    2RAD
    44DMO
    ABG
    CAS
    DSC
    EGS
    EKP
    FZD
    IHK
    KOMBI
    NFRM
    PDC
    RLS

    Jarruenergian talteenottoasetus pitäis olla DDE modulissa, jos olen ymmärtänyt oikein???

    ISTAn listassa näkyy lisäksi: RAD2-GW, JBE, DDE, EKPS, FRM

    ISTAN ja NCS listojen EKPS/EKP ja FRM/NFRM ovat varmaankin sama mokkula, mutta näkyvät pikkusen erilailla noissa listoissa ??
    Last edited by ViljoNieminen; 03-12-2018, 07:14.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

    Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?
    Laturikuormitusta ja latausjännitettä seuraamalla voi päätellä jotain, kuten että muuttuuko latausjännite moottorijarrutuksen aikana suuremmaksi kuin ajossa.

    Listaatko purkit jotka NCS:llä näkyy?

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Originally posted by dewaq View Post
    Sovellus on käynnistetty järjestelmänvalvojana. Mistäs tuo varattutila saadaan päälle? En ohjeistuksessa tuollaista huomannut.
    Varattu tilan voi muuttaa IToolRadarilla, aktivoit rivin (ylimmän), ja oikealla on painike varattu /vapaa. Tämä koskee ICOM yhteyttä, muista kaapeleista en osaa sanoa, kun niitä ei minulla ole.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Mistäs nyt tietää onko tuo jarruenergian talteenotto poistunut?

    Originally posted by suppari View Post
    Ei poistunut kun moottoriohjainta ei ole koodattu.
    Mitenköhän sen DDE mokkulan sais koodattua, kun se ei näy NCS Expertin listassa?

    Leave a comment:

Working...
X