Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    Originally posted by WSE1 View Post
    2.0 tai 2.01 toimii kyllä E90 jne. Ks. pa softin sivuilta.
    Joo, 2.0x versiot toimii, mutta tossa olikin puhetta 1.36:sta. Tuon 2.0x version piuhat on taas sitten ihan omat; 1.36:n ja 1.40:n piuhat ei toimi tuon kanssa ja tuon 2.01:n on piuhat maksaa tällä hetkellä kinkkilässä about 300 - 400 euroa.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      Auttakaas miestä mäessä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=29

      Eikö kellään tosiaan oo Etelä-Suomessa noita 03/2007-> passaavia laitteita?
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Auttakaas miestä mäessä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=29

        Eikö kellään tosiaan oo Etelä-Suomessa noita 03/2007-> passaavia laitteita?
        No, mulla nyt on ainakin tuollaiseen sopiva piuha ja kyllä täälläpäin taitaa olla jollain muullakin.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Pekuz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 687
          • Pirkanmaa

          Onkos kukaan saanu toimiin omalla koneella DIS GT1 SSS tjsp..
          (BMW MEGA - V39 - DIS GT1 SSS CIP TIS.rar)
          Imuttelin tollasen setin ja tämä asennus joka ohjeen mukaan tehdään VMwaren avulla virtuaalikoneeksi tuntuu aika mielenkiintoiselta.

          Homma nimittäin on tällä hetkellä tyssännyt niinkin tyhmään asiaan kuin että en saa kenoviivaa tuosta seiska näppäimestä, kun pitäis kirjoittaa komentoriviä..

          Pitäiskö vaan lopettaa suosiolla, vai voiko tuon setin oikeasti saada toimimaan?
          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

          Comment

          • olaus
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 687
            • jyväskylä

            Originally posted by Pekuz View Post
            Onkos kukaan saanu toimiin omalla koneella DIS GT1 SSS tjsp..
            (BMW MEGA - V39 - DIS GT1 SSS CIP TIS.rar)
            Imuttelin tollasen setin ja tämä asennus joka ohjeen mukaan tehdään VMwaren avulla virtuaalikoneeksi tuntuu aika mielenkiintoiselta.

            Homma nimittäin on tällä hetkellä tyssännyt niinkin tyhmään asiaan kuin että en saa kenoviivaa tuosta seiska näppäimestä, kun pitäis kirjoittaa komentoriviä..

            Pitäiskö vaan lopettaa suosiolla, vai voiko tuon setin oikeasti saada toimimaan?
            Mikälainen kaapeli/interface sulla on tuota varten?
            Se vaatiin omansa, ei toimi millä vaan piuhalla.

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 513
              • Rauma

              Kinkkien diagnostiikkaohjelman tilaus

              Uskaltaako heittää lähes tontun kiinalaisten "BMW GT1 tester Diagnosis Scanner DIS V57 SSS V32 all PC" skanneriin? Ebay:lla noita näyttäisi olevan myynnissä (luokkaa 499 $ + 160 $ + verot ja tulli?).

              Eikö noita saa Euroopan puolelta?
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                Originally posted by Pekuz View Post
                Onkos kukaan saanu toimiin omalla koneella DIS GT1 SSS tjsp..

                Pitäiskö vaan lopettaa suosiolla, vai voiko tuon setin oikeasti saada toimimaan?
                Kyllä sen saa toimimaan, mutmut - hidas se on kun etana ja kaiken lisäksi jotain epämääräisyyttä oli muutenkin toiminnassa. Voi olla että mun kaapeli ei ollut tohon sopiva kuten olaus kommentoi, mutta silti sitä pystyi käyttämään. Yksi toimiva Inpa on kuitenkin näillä mun vehkeillä ja tietotaidolla itselle parempi kun nippu ns. highend-tuotteita.
                Homma nimittäin on tällä hetkellä tyssännyt niinkin tyhmään asiaan kuin että en saa kenoviivaa tuosta seiska näppäimestä, kun pitäis kirjoittaa komentoriviä..
                Saattaa olla niinkin pienestä kiinni että siinä virtuaalikoneessa jenkkinäppisasetus, kokeile löytyykö kauttaviiva miinusmerkin kohdalta...
                e61 535d

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Kyllä sen saa toimimaan ihan tav. USB-kaapelilla ihan kunnollakin, tuo ed. mainittu paketti vaan on ikivanha ja sitten läppärissä tarttis olla potkua kunnolla + muistia tarpeeksi, että se pelaa nopeasti. Mutta loppupelissä INPA on kuitenkin parempi, kun toimii paljon kevyemmällä kokoonpanolla, on nopeampi ja se tekee vikakoodi-puolella kummiskin ihan samat asiat.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by enins View Post
                    Uskaltaako heittää lähes tontun kiinalaisten "BMW GT1 tester Diagnosis Scanner DIS V57 SSS V32 all PC" skanneriin? Ebay:lla noita näyttäisi olevan myynnissä (luokkaa 499 $ + 160 $ + verot ja tulli?).

                    Eikö noita saa Euroopan puolelta?
                    Miksi ei uskaltaisi? Ebay ja Paypal hoitaa riitelyn kusettavan myyjän kanssa.
                    Eikä tuosta muuten tule lähellekään tonttua (edes veroineen)
                    Saahan niitä toki euroopastakin mutta hinta on jotain ihan muuta
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by olaus View Post
                      Mikälainen kaapeli/interface sulla on tuota varten?
                      Se vaatiin omansa, ei toimi millä vaan piuhalla.
                      Ihan USB - OBD johto, joka pelaa mm. INPAn kanssa.

                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Kyllä sen saa toimimaan, mutmut - hidas se on kun etana ja kaiken lisäksi jotain epämääräisyyttä oli muutenkin toiminnassa. Voi olla että mun kaapeli ei ollut tohon sopiva kuten olaus kommentoi, mutta silti sitä pystyi käyttämään. Yksi toimiva Inpa on kuitenkin näillä mun vehkeillä ja tietotaidolla itselle parempi kun nippu ns. highend-tuotteita.
                      Saattaa olla niinkin pienestä kiinni että siinä virtuaalikoneessa jenkkinäppisasetus, kokeile löytyykö kauttaviiva miinusmerkin kohdalta...
                      Joo.. o. Noissa ohjeissa olikin jotain mainintaa että joillakin asennustavoilla on melko hidaskäyttöinen..

                      Pitää koittaa tuota jenkkinäppis hommaa vielä. Läppäriin olin laittamassa ja mielestäni joka näppäintä tuli testattua, mutta koitetaan ulkopuolisella näppiksellä jos vielä innostuu tuota yrittämään.

                      Originally posted by jartsa02 View Post
                      Kyllä sen saa toimimaan ihan tav. USB-kaapelilla ihan kunnollakin, tuo ed. mainittu paketti vaan on ikivanha ja sitten läppärissä tarttis olla potkua kunnolla + muistia tarpeeksi, että se pelaa nopeasti. Mutta loppupelissä INPA on kuitenkin parempi, kun toimii paljon kevyemmällä kokoonpanolla, on nopeampi ja se tekee vikakoodi-puolella kummiskin ihan samat asiat.
                      Juu en tuota tuon vikakoodi homman takia ollut yrittämässäkään koneelle, lähinnä progman kiinnosti tuossa setissä. Löytyykö jotain uudempaa toimivampaa asennuspakettia jostain muualta??

                      Itellä herjaa tuo toinen laajempi mm. INPAn sisältävä paketti jotain tiedoston uupumista asennusvaiheessa, mutta kun useamman kerran asentelee niin on saanut kyllä melko toimivan paketin koneelle. Toi NCS vaan on hiukan yksinkertainen käyttöliittymältään.
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • parjan_fin
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 86
                        • Rajamäki

                        Koitin selailla noita aikaisempia postauksia, mutta ei tärpännyt vastauksia tai en ainakaan omasta mielestäni moisia löytänyt.

                        Eli kyseessä on e46 (2003) kottero, jossa on OBD 2 tökkelille paikka kojelaudan alapuolella. Nyt pitäis saada INPA, läppärillä, ja auto keskustelemaan keskenään, joten kysymys kuuluu;

                        - Mikä piuha tuohon väliin kaivataan? Käykö esimerkiksi sama kuin VAGineissa on? Vaikkapa tuo USB -piuha: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857

                        Vai tartteeko olla RS232 -liittimellä oleva, vaikkapa tuollainen: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=867

                        Vai joku muu, mikä?

                        Nimim. vikakoodien luku kiinnostaa
                        ==========
                        Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

                        Comment

                        • enins
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 513
                          • Rauma

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Miksi ei uskaltaisi? Ebay ja Paypal hoitaa riitelyn kusettavan myyjän kanssa.
                          Eikä tuosta muuten tule lähellekään tonttua (edes veroineen)
                          Saahan niitä toki euroopastakin mutta hinta on jotain ihan muuta
                          No niin, laitoinpa GT1:n tilaukseen Nyt jännätään ja odotellaan. Mistähän löytäisi tuohon ohjeita? Itse en ole ikinä nähnytkään moista skanneria käytettävän ja tuolla taitaa saada vahinkoakin epähuomiossa aikaiseksi.
                          Autokalusto: 320d f30

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by parjan_fin View Post
                            Koitin selailla noita aikaisempia postauksia, mutta ei tärpännyt vastauksia tai en ainakaan omasta mielestäni moisia löytänyt.

                            Eli kyseessä on e46 (2003) kottero, jossa on OBD 2 tökkelille paikka kojelaudan alapuolella. Nyt pitäis saada INPA, läppärillä, ja auto keskustelemaan keskenään, joten kysymys kuuluu;

                            - Mikä piuha tuohon väliin kaivataan? Käykö esimerkiksi sama kuin VAGineissa on? Vaikkapa tuo USB -piuha: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857

                            Vai tartteeko olla RS232 -liittimellä oleva, vaikkapa tuollainen: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=867

                            Vai joku muu, mikä?

                            Nimim. vikakoodien luku kiinnostaa
                            USB-johto käy muttei VAG mallinen. Pitää olla Bemulle omanlaisensa. Oikeesti, kannattaa selata muutama sivu taaksepäin tätäkin säiettä. Vastaavaa asiaa on täällä kysytty ja neuvottu todella monta kertaa.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by parjan_fin View Post
                              Koitin selailla noita aikaisempia postauksia, mutta ei tärpännyt vastauksia tai en ainakaan omasta mielestäni moisia löytänyt.

                              Eli kyseessä on e46 (2003) kottero, jossa on OBD 2 tökkelille paikka kojelaudan alapuolella. Nyt pitäis saada INPA, läppärillä, ja auto keskustelemaan keskenään, joten kysymys kuuluu;

                              - Mikä piuha tuohon väliin kaivataan? Käykö esimerkiksi sama kuin VAGineissa on? Vaikkapa tuo USB -piuha: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857

                              Vai tartteeko olla RS232 -liittimellä oleva, vaikkapa tuollainen: http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=867

                              Vai joku muu, mikä?

                              Nimim. vikakoodien luku kiinnostaa
                              Etkö lue privaasi
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                Onnistuukos inpalla tai carsoftilla nollata e60 huoltoja? Tiedän, että onnistuu mittaristosta, mutta onnistuuko noilla?
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎