Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by jartsa02
    No ei kun kokeilemaan . Mulla ainakin kaikki moduulit vastaa ihan oikeesti: sieltä tulee varaosanumero etc. boxien valmistustiedot aivan oikein. Ja kyllä mulla noilla Col. ja Dabellakin tuli aina oikeeta vastausta niistä eikä mitään BS:ää.
    Uskotaan, uskotaan.
    Pitänee sitten kohta lähteä "etätyöhön" tekemän kokeiluita.

    Mites muuten tuo BMW scanner, joka oli imuroitavissa muutama sivu taaksepäin? Se ainakin minulla antoi "hardware error" tai "device not ready", kun yritin lukea tietoja.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by jaki
      Uskotaan, uskotaan.
      Pitänee sitten kohta lähteä "etätyöhön" tekemän kokeiluita.

      Mites muuten tuo BMW scanner, joka oli imuroitavissa muutama sivu taaksepäin? Se ainakin minulla antoi "hardware error" tai "device not ready", kun yritin lukea tietoja.
      Toi BMW scanneri siellä taitaa olla vaan demo ja se vaatii lisäksi oman ohjelmoitavalla piirillä olevan interfeissin. Se softa ei kyllä ole oikeestaan tarkoitettu vikakoodihommiin vaan mittareiden ruuvaamiseen.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        Esitetään nyt tyhmä kysymys eli pystyykö nyt jollain viritelmällä (jonka saisi myös hankittua jostain) lukemaan oma -01 525d vikakoodit. Autossa on siin ratin alla se OBD-portti?

        Comment

        • arnop
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 55
          • Pohjois Espoo

          Mulla on vielä epäselvää Oliko makeJ kytkenyt pinnit 17 ja 20 yhteen? Eikö pinni 17 ole samakuin 20 mutta vain 4 pyttysissä käytössä. Eli pinni 20 6 syl. ja pinni 17 4 syl. Vaiko muistanko aivan väärin. Vai pitääkö pinnit 15 ja 20 kytkeä yhteen???
          E36 328 touring -95

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by Keimo
            Esitetään nyt tyhmä kysymys eli pystyykö nyt jollain viritelmällä (jonka saisi myös hankittua jostain) lukemaan oma -01 525d vikakoodit. Autossa on siin ratin alla se OBD-portti?
            Kyllä, tuolla miglenium interfeissillä ja kräkätyllä carsoftilla. *.ru sivustoilta löytynee ohjelma.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by jartsa02
              No ei kun kokeilemaan . Mulla ainakin kaikki moduulit vastaa ihan oikeesti: sieltä tulee varaosanumero etc. boxien valmistustiedot aivan oikein. Ja kyllä mulla noilla Col. ja Dabellakin tuli aina oikeeta vastausta niistä eikä mitään BS:ää.
              No pakko uskoa, eli toimii. Mutta, minullakaan ei tule viestiä DME:ltä, eikä EGS:ltä. Pitäsiköhän rakentaa se linkki 20:sta 17:a? Tuossahan on nimittäin sekä DME:n, että EGS:n resetointi, joka olisi varsin kätevä ominaisuus, jos saisi pelittämään.

              Joku muukin boxi , en muista mikä, ei vastannut. Sehän antaa myös valmistuspäivän, olisiko viikko (esim 11/99?, onko tuo 11, kk vai viikko?) noille boxeille. Muuten minulla on muutama liian uusi
              Ajokilometrit & valmistusnumero täsmäsi mittariston kanssa.
              Autohan on E39 528iA vm 3/99. Siis tuo 3 on kuukausi. Ja minulla on myös OBDII-liitin ohjaamossa. Siitähän olen pystynyt lukemaan moottoritietoja jo ajat sitten.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                Originally posted by jaki
                No pakko uskoa, eli toimii. Mutta, minullakaan ei tule viestiä DME:ltä, eikä EGS:ltä. Pitäsiköhän rakentaa se linkki 20:sta 17:a? Tuossahan on nimittäin sekä DME:n, että EGS:n resetointi, joka olisi varsin kätevä ominaisuus, jos saisi pelittämään.

                Joku muukin boxi , en muista mikä, ei vastannut. Sehän antaa myös valmistuspäivän, olisiko viikko (esim 11/99?, onko tuo 11, kk vai viikko?) noille boxeille. Muuten minulla on muutama liian uusi
                Ajokilometrit & valmistusnumero täsmäsi mittariston kanssa.
                Autohan on E39 528iA vm 3/99. Siis tuo 3 on kuukausi. Ja minulla on myös OBDII-liitin ohjaamossa. Siitähän olen pystynyt lukemaan moottoritietoja jo ajat sitten.
                Luultavasti jotain tarttee keksiä, että saa ne DME:n ja EGS:n mukaan, tosta linkistä en tiiä, kun en oo pahemmin tutkaillut noita OBD2-malleja. Mulla ei kuitenkaan siellä plugissa edes ole tota 17 nastaa eikä nastaa 15:kaan ..

                Kaikkihan siellä ei vastaakaan, kun niitä ei autossa välttämättä edes ole, se CS kelaa läpi vaan kaikki mitkä voi näistä Bemareista yleensä löytää ja se sitten riippuu automallista ja varusteista mitä oikeesti löytyy. Esim. BC/MID-vehjettä ei koskaan löydä E39:stä, koska se on vanha ajotietokone joka löytyy vain E30/31/32/34/36-malleista.

                Se valmistus aika on valmistusviikko sille boxille, voihan sieltä löytyy vaikka kuinka uusi boxi, jos se vaikka on jälkikäteen vaihdettu. 11/99 (valm.viikko) nyt vielä täsmää tuon 3/99-auton kanssa.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • arnop
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 55
                  • Pohjois Espoo

                  Katsoin naapurin 530d -98:sta, siellä on nasta 17:sta ja myös kannessa on plugi sitä varten. Luulen, että dieseleissä nastalla 17 on merkitys. Mun täytyy tehdä omaan testi kanteen toi nasta 17 ja kokeilla.
                  E36 328 touring -95

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    nasta 17

                    Originally posted by arnop
                    Katsoin naapurin 530d -98:sta, siellä on nasta 17:sta ja myös kannessa on plugi sitä varten. Luulen, että dieseleissä nastalla 17 on merkitys. Mun täytyy tehdä omaan testi kanteen toi nasta 17 ja kokeilla.

                    Juu, aion itsekin tutkia tuon nastan 17. En muista miten oli itsellä. Totta: dokumentit viittaa 4-syl koneisiin, mutta eihän se tieto välttämättä enää päde!
                    Mutta nyt ollaan todella pitkällä näissä DS2-jutuissa, verrattuna aikaisempaan
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • arnop
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 55
                      • Pohjois Espoo

                      Olen lähdössä ensiviikolla Kaliforniaan pariksi viikoksi. Siellä on yksi kaveri jolla on muistaakseni -93 e36. Sillä on siinä jotain ongelmia. Ois tosi hienoa jos löydettäisi setti jolla sen saisi diagnostoitua, on vielä viikko aikaa rakentaa!!!
                      E36 328 touring -95

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by arnop
                        Olen lähdössä ensiviikolla Kaliforniaan pariksi viikoksi. Siellä on yksi kaveri jolla on muistaakseni -93 e36. Sillä on siinä jotain ongelmia. Ois tosi hienoa jos löydettäisi setti jolla sen saisi diagnostoitua, on vielä viikko aikaa rakentaa!!!
                        Hähä..Varo hurrikaaneja sun muita.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          Originally posted by jaki
                          Juu, aion itsekin tutkia tuon nastan 17. En muista miten oli itsellä. Totta: dokumentit viittaa 4-syl koneisiin, mutta eihän se tieto välttämättä enää päde!
                          Mutta nyt ollaan todella pitkällä näissä DS2-jutuissa, verrattuna aikaisempaan
                          Tsekkasin tuolta WDS:stä ton jutun ja nasta 17 tosiaan on näissä OBD2-autoissa mukana ja se on TXD2 merkinnällä. Aikaisemmissa systeemeissä se viittas aina tuo 17 kylläkin 4-pyttyisiin vehkeisiin.

                          No, tossa DS2-jutussa nyt ei sinänsä oo mitään uutta tapahtunut, nyt vaan on parempia softia tarjolla tohon hommaan, jotka vois saada toimimaan kaikissa autoissa. Oman E39:n osalta mä pidin jo about viime syksynä tätä DS2-juttua "Problem solved - case closed" hommana.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            Originally posted by arnop
                            Kävin testaamassa oman auton. Ohjelma tunnisti 3 modulia: Moottori, ABS, vaihteisto. Olisin kyllä odottanut hieman enemmän, mutta onhan tämäkin jo jotain. Ohjelma muuten rupesi kyselemään jotain passwordia. Rämppäsin siihen jotain, siihen ilmoitti wrong password. Kokeilin käynnistää uudelleen ja taas toimii. Mikä toi kysely sitten lieneekin? Ohessa muuten muutama kuva!
                            On tää kyllä vaikeata: Itsellä tänään toisena potilaana 8/97 E36 320i Touring (eli lähes samanlainen) ja ainoastaan DME ja EWS tunnistettu. Ei edes ABS vaikka moinen on ja toimiikin. EGS:ää ei tietenkään tunnistanut, kun auto on manuaali.
                            Varsinkin ABS ja Aibag pitäisi saada tunnistettua, kosak niissähän usein niitä vikoja juurikin on. DME ei kovin pitkälle lämmitä.
                            Yrtin muutella sarjapostinkin asetuksia, mutta aina sama lopputulos
                            Ai niin: tuossa E39:ni Airbag kyllä tunnistettiin, joten se on mahdollista.
                            Minua kyllä kovasti kiinnostaisi miten joku on saanut tämän DS2- jutun "case solved, case closed".
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Originally posted by jaki
                              On tää kyllä vaikeata: Itsellä tänään toisena potilaana 8/97 E36 320i Touring (eli lähes samanlainen) ja ainoastaan DME ja EWS tunnistettu. Ei edes ABS vaikka moinen on ja toimiikin. EGS:ää ei tietenkään tunnistanut, kun auto on manuaali.
                              Varsinkin ABS ja Aibag pitäisi saada tunnistettua, kosak niissähän usein niitä vikoja juurikin on. DME ei kovin pitkälle lämmitä.
                              Yrtin muutella sarjapostinkin asetuksia, mutta aina sama lopputulos
                              Ai niin: tuossa E39:ni Airbag kyllä tunnistettiin, joten se on mahdollista.
                              Minua kyllä kovasti kiinnostaisi miten joku on saanut tämän DS2- jutun "case solved, case closed".
                              Mä tossa eilen tutkailin E36 vm. 98:n sähkökaaviota ja jäin siitä sellaseen käsitykseen, että puolet purkeista on kiinni K-linjassa ja puolet L-linjassa noissa, joten nastaan 15 tulevan piuhan haaroittaminen nastalta 20 vois auttaa tohon.

                              Tota airbaggi-juttuu täytyy tässä vähän tutkailla, toi bavaria:39:kin sai sen luettua samanlaisesta autosta samalla airbag-boxilla varustettuna kuin mulla ja mulla se ei taas onnaa. Heräsin vähän epäilystä, että interfeississä mulla on joku heikko juotos tjsp. joka aih. datan vääristymistä ja siten tuo erittäin ronkeli airbaggi ei enää hyväksy sen komentoja.

                              Niin, tuossa jo viime syksynä sain omasta E39:stä luettua kaikki boxit paitsi airbagin (syy siihen kyllä tiedossa) ja sain kaivettua niistä tarvittavat viat esille DABElla ja Kolumbialaisen softalla ja tulkattua ne manuaalisesti Carsoftin listojen avulla selkokielelle. Sen jälkeen on sitten vaan oikeestaan selvitelty vikoja autoista esim. useammasta autosta on ABS- etc. vikoja selvitetty näillä konsteilla. Tein sitten vielä yhdessä vaiheessa Labviewillä ite softan, joka teki samat konstit kuin DABE ja vähän vielä muuta päälle näitten selville saatujen HEXa-komentojen avulla. Joten ei tuossa DS2:ssa sinäänsä enää pitkiin aikoihin ole ollut mitään epäselvää. Nyt vaan tässä oikeestaan tutkaillaan, saiskos tuosta CS-versiosta sellaista yleissoftaa kaikille malleille.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • intfreak
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 2966
                                • Uusikaupunni

                                Originally posted by jartsa02
                                Mä tossa eilen tutkailin E36 vm. 98:n sähkökaaviota ja jäin siitä sellaseen käsitykseen, että puolet purkeista on kiinni K-linjassa ja puolet L-linjassa noissa, joten nastaan 15 tulevan piuhan haaroittaminen nastalta 20 vois auttaa tohon.
                                Itsekin just tutkin näitä E36 sähkökaavioita ja mieleen on tullut tälläisia asioita:

                                20 pinnin (K-linja/TxD) kautta pääsis seuraaviin yksiköihin:
                                -EWS
                                -airbag
                                -96-97 ilmastointi (boschin KTS:llä en päässyt omassa autossa?)
                                -95-96 ABS ilman luistonestoa sekä -96 4-koneet ja -97 luistonestolla
                                -96-97 EGS ei neloskoneet
                                muitakin saattaa olla mutta nyt ei jaksa osua silmään

                                Loppuihin yksiköihin tarvittaisiin 15 pinniä (L-linjaa/RxD). Erikoinen on kanssa tuo DME koska sieltä lähtee molempiin pinneihin johto, mutta olisiko se sitten niin viisas, että osaa jutella pelkän K-linjan kautta?
                                Kysymys varmaan kuuluukin, uskaltaako 15 ja 20 pinnit vetään toisiinsa, ts. boxit ei mene jumiin kun alkaa molemmista päistä tulemaan dataa? Uskoisin, että ei mene jumiin koska toinen linjahan on lähtö ja toinen tulo, niin ei kai boxi tyhmänä lähtöä kuuntelisi?

                                T: aloitteleva autosähköinssi

                                (edit: korimalli unohtu)
                                N62 Money Spender Club

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎