Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    Originally posted by Dunky
    On printteriportti, mutta miten saa itse ohjelman lukemaan datan sitä kautta?
    Netissä törmäsin myös ilmoituksiin jossa väitetään USB adapterin toimivan Carsoft 6.5:n kanssa? Tiedä sitten =)
    Ja olisiko jollakin tiedossa ohjelmaa joka tulkitsisi oikein livedatan jota tulee Beemerin plugista?

    t,Jani

    EDIT: Niin ja testasin testiohjelmalla itse laitteen ja se otti kiltisti yhteyden "purkkiin" ja kertoi sen toimivan oikein... Et olisko Carsoft 6.5 kompastuskivi??
    Toi CS 6.5 vaatii toimiakseen myöskin RTS/CTS-pinnit (D-9 pin 7 ja 8) sarjaportista käyttöön TX:n ja RX:n lisäksi ja noissa USB-adaptereissa niitä ei aina ole otettu käyttöön ollenkaan, joten vika on USB-palikassa eikä softassa. Joissakin USB-palikoissa noi tarvittavat pinnit on käytössä, mutta se on sitten lähinnä tuurista kiinni löytääkö just sellasen sopivan jostain nörtti-kaupasta. Mulla itellä on käytössä sarjaportittoman läppärin kanssa PCMCIA-RS232-adapteri ja se pelaa sitten kuin junan vessa .

    Toi Cs:n 6.1 version, joka pelaa näillä ite rakennetuilla IF:llä, ei taas käytä noita RTS/CTS-juttuja ja ne pelaakin näitten USB-palikoiden kanssa .. tai ainakin ne IF:t mitkä mä oon rakennellu .
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by jartsa02
      Toi CS 6.5 vaatii toimiakseen myöskin RTS/CTS-pinnit (D-9 pin 7 ja 8) sarjaportista käyttöön TX:n ja RX:n lisäksi ja noissa USB-adaptereissa niitä ei aina ole otettu käyttöön ollenkaan, joten vika on USB-palikassa eikä softassa. Joissakin USB-palikoissa noi tarvittavat pinnit on käytössä, mutta se on sitten lähinnä tuurista kiinni löytääkö just sellasen sopivan jostain nörtti-kaupasta. Mulla itellä on käytössä sarjaportittoman läppärin kanssa PCMCIA-RS232-adapteri ja se pelaa sitten kuin junan vessa .

      Toi Cs:n 6.1 version, joka pelaa näillä ite rakennetuilla IF:llä, ei taas käytä noita RTS/CTS-juttuja ja ne pelaakin näitten USB-palikoiden kanssa .. tai ainakin ne IF:t mitkä mä oon rakennellu .
      Kiitos Jartsa!

      Eikun ettii paikalliset nörttikaupat läpi

      t,Jani
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Mr. Zetor
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 273
        • Lempäälä, Hell (summer home)

        Originally posted by pheno
        Pistä vaan shotteja!
        tossa noita vihdoin. tiedä sitten saisiko noista arvoista edes asioista jotain ymmärtävä mitään tolkkua...

        DME


        EGS
        too much hassel, too little hoff...

        Comment

        • Jinja1l
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 36
          • oulu

          Rakentelin tommosen yksinkertaisen komparaattori interfacen, jonka schemat löytyy tuolta viron poikain foorumilta k-l threadista Msmaxin postaamana. Tosi yksinkertainen kytkentä ja hyvät kuvat Eagle formaatissa. Osille tuli yhteensä hintaa 3,30 euroa ja koekytkentälevylle kun kasasin ni alle tunnissa sain kytkennän kasaan.

          Tänään sitten tuota hienoa kötöstystä testailin -95 vuosimallin 320:seen ja hyvin pelitti. Airbag-boksista ja EWS:stä löysi vikakoodit ja molemmat näytti ihan selkokielisinä ja nollauksetkin onnistu. Jopa DME:n livedatan luku onnistu.

          Niin ja ohjelmana siis CS 6.1 SP 4.
          Last edited by Jinja1l; 11-06-2006, 20:57.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by Jinja1l
            Rakentelin tommosen yksinkertaisen komparaattori interfacen, jonka schemat löytyy tuolta viron poikain foorumilta k-l threadista Msmaxin postaamana. Tosi yksinkertainen kytkentä ja hyvät kuvat Eagle formaatissa. Osille tuli yhteensä hintaa 3,30 euroa ja koekytkentälevylle kun kasasin ni alle tunnissa sain kytkennän kasaan.

            Tänään sitten tuota hienoa kötöstystä testailin -95 vuosimallin 320:seen ja hyvin pelitti. Airbag-boksista ja EWS:stä löysi vikakoodit ja molemmat näytti ihan selkokielisinä ja nollauksetkin onnistu. Jopa DME:n livedatan luku onnistu.

            Niin ja ohjelmana siis CS 6.1 SP 4.
            Pystytkö laittamaan linkkiä tuonne viron poikien sivuille? Voisi vähän tutkailla millainen versio niillä on käytössä.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Jinja1l
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 36
              • oulu

              Onhan se saitti täällä jo useempaan kertaan mainittu, mutta laitetaan nyt vielä.

              Comment

              • Jinja1l
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 36
                • oulu

                nyt on sitten tehty lisää testiä tolle kytkikselle jonka aiemmin mainitsin. Eli aiemmin testasin vaan ne boksit jotka suostuu juttelemaan pelkän K-linjan kautta, omassani DME, Airbag, ABS ja EWS.

                L-linjan tarvitsevat boksit (omassa pirssissä Instrument Clusteri ja ZKE) jätin testaamatta koska ne tarttee pikku modausta tohon kytkikseen.

                Modaus mikä L-linjan käyttämiseksi tarvitaan on tohon kytkikseen seuraavanlainen. L-linjan lähtö kytkikseltä releen käämille ja toiseen päähän käämiä +12V. Sitten haarotetaan K-linja ja liitetään siitä piuha releelle ja releen lähtöön sitten se autoon menevä L-linjan piuha eli pinnille 15 menevä piuha. CS siis ohjaa RTS:llä millon L-linjaa tarvitaan.

                Tolla modauksella sain Inst.Clusterin ja ZKE:n vastaamaan ongelmitta, eli täysin KW71 yhteensopiva kytkentä valmiina

                Comment

                • dsl Bimmer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 358

                  Originally posted by Mr. Zetor
                  tossa noita vihdoin. tiedä sitten saisiko noista arvoista edes asioista jotain ymmärtävä mitään tolkkua...

                  DME


                  EGS
                  Sulla DMEn livedata näyttää ihan puppua. Jännitteet, lämpötilat, lambdat, ruiskutukset jne on kaikki pielessä. Ilmeisesti kytkis ei oikein pelitä tai setten olet mitannut vanhaa rekkaa.

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    Originally posted by dsl Bimmer
                    Sulla DMEn livedata näyttää ihan puppua.
                    No ei tuo EGS datakaan kyllä järjelliseltä näytä? Onkos sulla edes automaattilaatikkoa siinä?
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • Mr. Zetor
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 273
                      • Lempäälä, Hell (summer home)

                      Originally posted by dsl Bimmer
                      Sulla DMEn livedata näyttää ihan puppua. Jännitteet, lämpötilat, lambdat, ruiskutukset jne on kaikki pielessä. Ilmeisesti kytkis ei oikein pelitä tai setten olet mitannut vanhaa rekkaa.
                      älä saatana! meinaatko muka että laturin jännite ei ole 21.2V...
                      too much hassel, too little hoff...

                      Comment

                      • Mr. Zetor
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 273
                        • Lempäälä, Hell (summer home)

                        Originally posted by Moonshine
                        No ei tuo EGS datakaan kyllä järjelliseltä näytä? Onkos sulla edes automaattilaatikkoa siinä?
                        niin no, riippuu määritelmästä (SMG) . ihme sinänsä jos joku kinuskien laamavehje ei sellaisesta mitään tajua...
                        too much hassel, too little hoff...

                        Comment

                        • dsl Bimmer
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 358

                          Originally posted by Mr. Zetor
                          älä saatana! meinaatko muka että laturin jännite ei ole 21.2V...
                          Kyllä nyt ton verran jännitettä pitää ollakin, kun automaattilootan mukaan pakkasta on melkein -50C. Ilmeisesti kysessä on öljyn sulatus, koska ruiskutusaikakin on reilu 900ms (normaalisti jotain 0 ja 20 väliltä).

                          Mutta ei syytä huoleen: säädöt ovat kohdillaan, koska DMEn adaptiiviset arvot ovat tasan 0.000. Itseasiassa niiden pitääkin olla -0.2 ja 0.2 välissä muuten tulee error code.

                          Comment

                          • kemas
                            Newbiemmer
                            • May 2004
                            • 16

                            Oisko kellää tarjota siihen http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/Diagnose.htm mukasee kytkiksee ohjelmaa, kun ei tunnu enää linkit siel sivul toimivan.

                            Softan sain sähköpostii, nähtävästi sama mitä tuolla sivulla jaellaa, mut "check connection" vaa herjaa. Auto on e39 528 vm. -96

                            Nyt on ainakin jollaa taval toimiva softa ja seuraavaa antaa ulos:

                            DME/DDE Status: OK
                            Inst. Cluster dia. Status: ERROR -> read the error memory
                            AIRBAG Status: OK
                            ABS/ASC Status: OK
                            BC/MID Status: Module does not resbond!
                            DWA Status: Module does not resbond!
                            ZKE/ZVM Diagnosis terminated!

                            Total diagnosis completed!

                            Kaikkien moduulien luku tuntuu onnistuvan kun lukee yksitellen, paitsi ZKE:n (kokeiltu myös akun kenkää 24h irti)
                            Last edited by kemas; 11-07-2006, 12:36.

                            Comment

                            • PeliMies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 391
                              • JSÄ

                              Originally posted by Battery
                              Ei pkele jaksa lukea koko 57 sivun topiccia läpi.

                              Joten lyhyesti,mistä saa ostettua tuollaisen obd1- liittimeen sopivan kaapelin, joka toimii sitten carsoft 6.5 kanssa? Saako noita suomesta?
                              Ei itekkään jaksa lukea kyllä kaikkia sivuja ja asiasta en mitään ymmärrä, mutta mistä ohjeet piuhaan ja mistä ohjelma jolla sais E30 -89 autosta vika koodit ulos, ja jotain muita tietoja?

                              Ite en osaa värkätä piuhaa mutta kaverille vois viedä ohjeet piuhaa varten.
                              ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                              Comment

                              • hankmo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 174
                                • Kaakko

                                Kyselläänpä tällä kertaa, omistaako kukaan Varkaus-Pieksämäki-Mikkeli alueella piuhaa että sais oman auton koodit luettua?

                                Jos löytyy, laita pm:ää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎