Tuossa vähän erilainen diagnosointivehe. Se lukee dataa ajon aikana OBD2 liittimestä ja se voidaan lukea tietokoneessa jälkeenpäin.
Toihan on enemmänkin elektroninen ajopäiväkirja, kuin diagnoosivehje. Tekstin mukaan vikakoodin saa karvalakkimallilla sitten vasta talletettua, kun check engine light syttyy Aika turha ellei sitten halua käyttää tota ajopäiväkirjana/ajotietokoneena... Eikä tuo kalliimpi vehjekään CS:ää korvaa...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
No nii, pitkästä aikaa hieman testi tuloksia! Sain viimein ABS moduulin vastaamaan Pyöreä liitin auki ja juotin pinnit 17 ja 20 yhteen... Johan rupes ABS juttelemaan Suosittelen tuota "modia" kenellä on ongelmia kiinalaisen kanssa ongelmia!
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Onkos joku saanut 2 com portin purkkia pelittämään noiden vanhojen dos softien kanssa. Softan käyttöliittymästä ei oikein vilku mitkään ledit ja valittaa ettei yhteyttä saa ja 15 ja 20 pinnien jännitteet pitäisi tarkistaa jne. Suoraan komentokehotteesta service valoja pystyy kuittaamaan jonkun exe filen ajamalla, että dataa siellä liikkuu.
Kyllähän -96 autossa on tuo OBD2 liitin... Ja onhan siellä konehuoneessa se 20PIN liitinkin... Nii ja tuon OBD2 liitin löytyy kuljettajan puolelta kojelaudasta... Ja nitä tulee piraattiversioihin,,, toimii tai ei toimi
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Onko kukaan saanut toimimaan diagnostiikkaa pyöreän liittimen (20-pin) DS2 "koodikielellä"? Minun kärryssä on vain tuo 20-pinninen liitin (OBD2 puuttuu kojelaudasta) ja tässä lienee DS2 (530D -99)? Millä kytkiksellä saa toimimaan? Eniten näissä kytkiksissä ihmetyttää tuo pinnin 15 mukanaolo, koska ainakin minun autosta se puuttuu! Eli voiko toimia esim. tuo CS6.5 interface, jos vaan jättää tuon pinnin 15 ilmaan?
No kyllähän nää täälläkin olevat kytkikset toimii tossa 530D:ssä aivan mainiosti. Toi pinni 15 puuttuu kaikista E39:stä ja sen mukanaolon noista kytkiksistä voi unohtaa. Tossa vehkeessä luetaan koodit pinnistä 20 ja saattaa olla että tarvii toi pinnille 20 menevä piuha haaroittaa pinniin 17, jos sieltä autosta sellanenkin löytyy.
Tulin ostaneeksi Ebaysta semmoisen 2 com portin mallisen kaapelin missä on ohjausboksi välissä ja sitten pyöreä liitin autoon, dos softaa käyttävän. En saanut sitä toimimaan E34:ssäni kunnolla, liekö sitten ollut värkissä vikaa. Huoltovalot sillä pystyi nollaamaan kyllä.
Että kaikki siellä myytävät setit eivät ole ihan 100 varmoja. Nyt tuo on tyhjänpanttina kun tuli hankittua Peake, pitäis varmaan jaksaa avata ja tutkia tai myydä jollekin rakentelijalle aihioksi.
Comment