Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
Tool32, löysin sen kautta tiedon että short circuit counter oli tullut täyteen etuvalolla. Ohjelmassa vaan ongelmana etten saa Tabellen Info-ikkunaa näkyviin, ei löydy eikä saa esille millään. Kenelläkään ollut samaa ongelmaa?Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by ripaxp86 View PostAsentelin mike´s easy inpan 5.06 Alussa antaa livedataa ja virhekoodit kyllä.
Sitten muutaman minuutin jälkeen ei pääse enään mihinkään sisälle.Ihan kun auto jossainvaiheessa ei enään päästäs ohjainlaiteisiin sisälle.:think:think
Oisko jollain heittää tohon ideoita??? Auto E60 2009
Eli sain ton miken inpan toimivaan uudella johdolla
Foorumia kun lueskelin niin paljon ollut kiinan k+dcan piuhoissa vikaa.
Ilmeisesti tuossa johdon sisällä on muunnin joka muuntaa noita bittejä joko kcan tai dcan ja toi d puoli pätkinyt monessa.-e60 525 LCI - Honda X11
ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325
Comment
-
-
Lisäilenpä omia kokemuksia E36 vikakoodin luvuista inpalla, sarjaportillisella läppärillä ja ADS/OBD muuntimella.
Kaverin e36 coupe vm. 1992 m50b25 ei onnistunut Inpalla lukeminen ollenkaan vaan piti lukea DIS:llä. Osaan korimoduuleista pääsi kuitenkin Inpallakin, mutta moottoriin ei millään. DIS:llä pääsi kaikkiin.
M52 moottoristen kanssa ei ole ollut ongelmia vaan kaikissa mitä olen lukenut on toiminut OBD ja ADS puoli.
Comment
-
-
K+Dcan kaapeli
Tekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.
Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)
Comment
-
-
Originally posted by kno1 View PostTekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.
Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by kno1 View PostTekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.
Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Tuli tilattua netistä tollanen K+DCAN kaapeli, jonka mukana tuli ohjelmalevy mutta asensin Mike's easy bmw toolsin. Auto on 2005 E61, ja kaapelissa ei ole kytkintä 7 ja 8 pinnin välillä, eikä niitä ole juotettu yhteen.
Pitääkö ne juottaa yhteen vai pitäiskö kaapelin toimia tällaisenakin?
INPA tunnistaa ilmeisesti auton olevan päällä, mutta kun yrittää mennä valikosta mihin vaan: "IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED".
Portti vaihdettu COM1, ja latenssi 1msLast edited by tonyvaltteri; 20-04-2020, 21:02.
Comment
-
-
Originally posted by tonyvaltteri View PostTuli tilattua netistä tollanen K+DCAN kaapeli, jonka mukana tuli ohjelmalevy mutta asensin Mike's easy bmw toolsin. Auto on 2005 E61, ja kaapelissa ei ole kytkintä 7 ja 6 pinnin välillä, eikä niitä ole juotettu yhteen.
Pitääkö ne juottaa yhteen vai pitäiskö kaapelin toimia tällaisenakin?
INPA tunnistaa ilmeisesti auton olevan päällä, mutta kun yrittää mennä valikosta mihin vaan: "IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED".
Portti vaihdettu COM1, ja latenssi 1mse39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by tonyvaltteri View PostLisäyksenä vielä edelliseen, kaapelin päässä syttyy valo kun tökkää OBD2-porttiin kiinni mutta sammuu kun saan kyseisen errorin INPAssa. Vai pitäisikö se sitten vaan asentaa softat uudelleen muualta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ajattelin ostaa Ebaysta seuraavan:
Tietokoneessa on sarjaportti valmiina (Fujitsu Celsius H700) ja siinä pyörii nyt INPA ja ISTA normaalisti kiinalaisella K+DCAN-kaapelilla.
Ajattelin kolvata tuon Tiny ADS interfacen kiinni 20-pinniseen adapteriin.
Mitä asetuksia pitää muuttaa, kun alan käyttämään ADS-kaapelia?♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostAjattelin ostaa Ebaysta seuraavan:
Tietokoneessa on sarjaportti valmiina (Fujitsu Celsius H700) ja siinä pyörii nyt INPA ja ISTA normaalisti kiinalaisella K+DCAN-kaapelilla.
Ajattelin kolvata tuon Tiny ADS interfacen kiinni 20-pinniseen adapteriin.
Mitä asetuksia pitää muuttaa, kun alan käyttämään ADS-kaapelia?
Ainakin INPAn kanssa tuo lähtee pelaamaan kun laitat ediabas.ini tiedostoon näin:
Interface=ADS
(STD:OBD tilalle tuo ADS siis)K100
E31 850i
E83 X3 3,0d
Comment
-
Comment