Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Ändy View Post
    Olisko kellään seinäjoki-vaasa akselilla inpaa myydä tai asentaako joku valmiiksi läppärille?? Tai sit vähintään, jos joku lukis vikakoodit?
    Katsoppa vaikka tuosta hiukan ylempää HTK12 signaturea

    Asennus hoituu vaikka etänä.

    Comment

    • Ändy
      Newbiemmer
      • Jul 2019
      • 10
      • Laihia

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Katsoppa vaikka tuosta hiukan ylempää HTK12 signaturea

      Asennus hoituu vaikka etänä.
      KIITOS, koitetaan tuota kautta👍

      Comment

      • m.luukkonen
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 337
        • Oulu

        Tool32, löysin sen kautta tiedon että short circuit counter oli tullut täyteen etuvalolla. Ohjelmassa vaan ongelmana etten saa Tabellen Info-ikkunaa näkyviin, ei löydy eikä saa esille millään. Kenelläkään ollut samaa ongelmaa?
        Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
        E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
        E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
        Ex:
        E39 525tds Sedan -99
        E36 318iS Coupe -93
        E60 530DA -04

        Comment

        • ripaxp86
          Bimmer Rookie
          • Jan 2020
          • 43
          • jkl

          Originally posted by ripaxp86 View Post
          Asentelin mike´s easy inpan 5.06 Alussa antaa livedataa ja virhekoodit kyllä.
          Sitten muutaman minuutin jälkeen ei pääse enään mihinkään sisälle.Ihan kun auto jossainvaiheessa ei enään päästäs ohjainlaiteisiin sisälle.:think:think
          Oisko jollain heittää tohon ideoita??? Auto E60 2009

          Eli sain ton miken inpan toimivaan uudella johdolla
          Foorumia kun lueskelin niin paljon ollut kiinan k+dcan piuhoissa vikaa.
          Ilmeisesti tuossa johdon sisällä on muunnin joka muuntaa noita bittejä joko kcan tai dcan ja toi d puoli pätkinyt monessa.
          -e60 525 LCI - Honda X11

          ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            Lisäilenpä omia kokemuksia E36 vikakoodin luvuista inpalla, sarjaportillisella läppärillä ja ADS/OBD muuntimella.

            Kaverin e36 coupe vm. 1992 m50b25 ei onnistunut Inpalla lukeminen ollenkaan vaan piti lukea DIS:llä. Osaan korimoduuleista pääsi kuitenkin Inpallakin, mutta moottoriin ei millään. DIS:llä pääsi kaikkiin.

            M52 moottoristen kanssa ei ole ollut ongelmia vaan kaikissa mitä olen lukenut on toiminut OBD ja ADS puoli.
            E32 750i 11/89

            Comment

            • kno1
              BTCF Member
              • Nov 2012
              • 41
              • Vantaa

              K+Dcan kaapeli

              Tekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.

              Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by kno1 View Post
                Tekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.

                Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)
                Ymmärtääkseni kukaan ei näitä tee Suomessa tai Euroopassa. Kaikki tulee idästä. Eri laatuisia ja hintaisi on sitten myynnissä vähän kaikkialla. Minultakin näitä löytyy.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 890
                  • Oulu

                  Originally posted by kno1 View Post
                  Tekeekö joku näitä kaapeleita Suomessa (harrastaja), vai onko tyytyminen vinukin versioon? Euroopan suunnalla on reilusti hinnakkaampia kaapeleita, mutta onko ne vaan tuotettu ensin Germaaniaan ja sitten myydään "laatutuotteena" tietämättömälle poloselle.

                  Yhdelle laadukkaalle/toimivalle kaapelille olisi heti käyttöä :-)
                  BimmerGeeksin kaapelit tullut todettua hyviksi ja saanut kehuja muillakin foorumeilla, maksaa toki 40€.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • tonyvaltteri
                    Newbiemmer
                    • Apr 2020
                    • 4
                    • Hyvinkää

                    Tuli tilattua netistä tollanen K+DCAN kaapeli, jonka mukana tuli ohjelmalevy mutta asensin Mike's easy bmw toolsin. Auto on 2005 E61, ja kaapelissa ei ole kytkintä 7 ja 8 pinnin välillä, eikä niitä ole juotettu yhteen.
                    Pitääkö ne juottaa yhteen vai pitäiskö kaapelin toimia tällaisenakin?

                    INPA tunnistaa ilmeisesti auton olevan päällä, mutta kun yrittää mennä valikosta mihin vaan: "IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED".

                    Portti vaihdettu COM1, ja latenssi 1ms
                    Last edited by tonyvaltteri; 20-04-2020, 21:02.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by tonyvaltteri View Post
                      Tuli tilattua netistä tollanen K+DCAN kaapeli, jonka mukana tuli ohjelmalevy mutta asensin Mike's easy bmw toolsin. Auto on 2005 E61, ja kaapelissa ei ole kytkintä 7 ja 6 pinnin välillä, eikä niitä ole juotettu yhteen.
                      Pitääkö ne juottaa yhteen vai pitäiskö kaapelin toimia tällaisenakin?

                      INPA tunnistaa ilmeisesti auton olevan päällä, mutta kun yrittää mennä valikosta mihin vaan: "IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED".

                      Portti vaihdettu COM1, ja latenssi 1ms
                      Ei tarvitse olla pinnit yhdessä E61 kanssa. Jos asennuksessa kaikki kunnossa, niin sitten kaapeli rikki.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • tonyvaltteri
                        Newbiemmer
                        • Apr 2020
                        • 4
                        • Hyvinkää

                        Lisäyksenä vielä edelliseen, kaapelin päässä syttyy valo kun tökkää OBD2-porttiin kiinni mutta sammuu kun saan kyseisen errorin INPAssa. Vai pitäisikö se sitten vaan asentaa softat uudelleen muualta?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by tonyvaltteri View Post
                          Lisäyksenä vielä edelliseen, kaapelin päässä syttyy valo kun tökkää OBD2-porttiin kiinni mutta sammuu kun saan kyseisen errorin INPAssa. Vai pitäisikö se sitten vaan asentaa softat uudelleen muualta?
                          Se valon syttyminen ei nyt vielä kerro mitään. Tuo paketti on kyllä ihan toimiva, jos kaikki vaan meni kuten pitää aennuksessa. Toki voi kokeilla asentaa toisenkin paketin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Kusilaitu
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 704
                            • Seinäjoki

                            Ajattelin ostaa Ebaysta seuraavan:


                            Tietokoneessa on sarjaportti valmiina (Fujitsu Celsius H700) ja siinä pyörii nyt INPA ja ISTA normaalisti kiinalaisella K+DCAN-kaapelilla.
                            Ajattelin kolvata tuon Tiny ADS interfacen kiinni 20-pinniseen adapteriin.
                            Mitä asetuksia pitää muuttaa, kun alan käyttämään ADS-kaapelia?
                            ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                            Comment

                            • joccede
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 855
                              • Vaasa

                              Originally posted by Kusilaitu View Post
                              Ajattelin ostaa Ebaysta seuraavan:


                              Tietokoneessa on sarjaportti valmiina (Fujitsu Celsius H700) ja siinä pyörii nyt INPA ja ISTA normaalisti kiinalaisella K+DCAN-kaapelilla.
                              Ajattelin kolvata tuon Tiny ADS interfacen kiinni 20-pinniseen adapteriin.
                              Mitä asetuksia pitää muuttaa, kun alan käyttämään ADS-kaapelia?

                              Ainakin INPAn kanssa tuo lähtee pelaamaan kun laitat ediabas.ini tiedostoon näin:

                              Interface=ADS

                              (STD:OBD tilalle tuo ADS siis)
                              K100
                              E31 850i
                              E83 X3 3,0d

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2148
                                • L a h t i

                                K+DCAN kaapelissa oleva nappi niin missä asennossa sen kuuluu olla ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎