Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 276
    • Jämsä

Ei ole vuosiin tullut jumpattua INPAn kanssa. Voiko esim. ecu, data, sgdat -kansioihin kopioida uudet tiedostot jos sellaiset löytyy jostain. Vai sekoaako asennus tuommoisesta tiedostojen kopioimisesta?
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

Comment

• JSO
      Newbiemmer
      • Mar 2023
      • 12
      • Tampere

Alkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten​ kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?

Comment

• duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10519
        • Saaressa

Originally posted by JSO View Post
        Alkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten​ kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?
        Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!

duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• JSO
          Newbiemmer
          • Mar 2023
          • 12
          • Tampere

Originally posted by duuk View Post

Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!
          Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.

Comment

• duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10519
            • Saaressa

Originally posted by JSO View Post

Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.
            Oiskohan sulla väärät asetukset kaapelille. Mulla on vanhoihin e46 e39 yms usb kaapeli (k+can tms) ja e90 /e60 ja uudemmat se keltainen enet kaapeli.

Siinä näiden kaapelien asetukset.

duke's garage:
            Suzuki R50
            S38 S54 S62

Comment

• IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 475
              • Turku/Rauma

Originally posted by duuk View Post

Siinä näiden kaapelien asetukset.
              Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.
              E65 745d Individual -07
              Ex:
              E39 530dA Touring M-Sport -02
              E39 528i Sedan -00
              Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
              Yhteydenotot YV.

Comment

• duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10519
                • Saaressa

Originally posted by IiroU View Post

Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.
                Istassa tosiaan kun valitsee kuvani mukaiset asetukset kaapelista riippuen niin toimii. Olen omaa käyttänyt keltaisella f11 ja usb kaapelilla e46ssa viimeksi. Ei ongelmia istan kanssa.

duke's garage:
                Suzuki R50
                S38 S54 S62

Comment

• Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4094
                  • Finnland

Jos haluaisi tuohon -90 E34 päästä vikakoodeihin käsiksi, niin onko noille jotain pätevää yleistesteriä, johon voi luottaa? Vähän työlästä alkaa hommaamaan sarjaportillista läppäriä ja tuota edellisellä sivulla mainittua adapteria.
                  Ilmeisesti euroautossa sitä ei saa mitenkään vilkuttelemaan vikakoodeja itse?
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎