INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 277
    • Jämsä

    #391
    Ei ole vuosiin tullut jumpattua INPAn kanssa. Voiko esim. ecu, data, sgdat -kansioihin kopioida uudet tiedostot jos sellaiset löytyy jostain. Vai sekoaako asennus tuommoisesta tiedostojen kopioimisesta?
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • JSO
      Newbiemmer
      • Mar 2023
      • 12
      • Tampere

      #392
      Alkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten​ kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10571
        • Saaressa

        #393
        Originally posted by JSO View Post
        Alkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten​ kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?
        Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!

        duke's garage:

        E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20

        E46 ///M3 2003

        E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57

        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
        S38 S54 S62


        instagram: _duuk

        Comment

        • JSO
          Newbiemmer
          • Mar 2023
          • 12
          • Tampere

          #394
          Originally posted by duuk View Post

          Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!
          Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10571
            • Saaressa

            #395
            Originally posted by JSO View Post

            Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.
            Oiskohan sulla väärät asetukset kaapelille. Mulla on vanhoihin e46 e39 yms usb kaapeli (k+can tms) ja e90 /e60 ja uudemmat se keltainen enet kaapeli.

            Siinä näiden kaapelien asetukset.




            duke's garage:

            E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20

            E46 ///M3 2003

            E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57

            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
            S38 S54 S62


            instagram: _duuk

            Comment

            • IiroU
              BTCF Member
              • Oct 2021
              • 610
              • Turku

              #396
              Originally posted by duuk View Post

              Siinä näiden kaapelien asetukset.
              Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10571
                • Saaressa

                #397
                Originally posted by IiroU View Post

                Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.
                Istassa tosiaan kun valitsee kuvani mukaiset asetukset kaapelista riippuen niin toimii. Olen omaa käyttänyt keltaisella f11 ja usb kaapelilla e46ssa viimeksi. Ei ongelmia istan kanssa.

                duke's garage:

                E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20

                E46 ///M3 2003

                E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57

                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
                S38 S54 S62


                instagram: _duuk

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4671
                  • Finnland

                  #398
                  Jos haluaisi tuohon -90 E34 päästä vikakoodeihin käsiksi, niin onko noille jotain pätevää yleistesteriä, johon voi luottaa? Vähän työlästä alkaa hommaamaan sarjaportillista läppäriä ja tuota edellisellä sivulla mainittua adapteria.
                  Ilmeisesti euroautossa sitä ei saa mitenkään vilkuttelemaan vikakoodeja itse?
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • lesentso
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2011
                    • 297
                    • Iisalmi

                    #399
                    Mitä varten shadow memory on? Sinne on tallentunut ilmamassamittarista koodeja, niin onko se rikki vai jotkin raja-arvot ylittyneet, koska aktiivista vikakoodia siitä ei ole päällä.
                    Last edited by lesentso; 13-05-2026, 09:39.

                    Comment

                    • ErkkiE
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 705
                      • Espoon haja-asutus

                      #400
                      Löytyykö joltakulta INPAn DXC8_p.ipo -tiedostoa, joka toimisi E60 nelivedon kanssa, niin pääsisi ilmailemaan jarruja. Ongelma ilmeisesti sama kuin sivulla 13 kirjoittajalla ripaxp86 viisi vuotta sitten. Tuollainen tiedosto on kyllä asennuksessa, mutta ilmeisesti liian vanha versio toimiakseen. Ja noitten Fxx-pakettien downloadit on aika kattavasti kadonneet.

                      E

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5176
                        • Joensuu

                        #401
                        Originally posted by IiroU View Post

                        Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.
                        Pystyt lukee äffäläisetkin täysiään usb kaapelilla. On vaan vähän hitaampi vs ENET kaapeli.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Tobbek
                          BTCF Member
                          • Jun 2024
                          • 5
                          • Finland

                          #402
                          Mistä toimiva k+dcan kaapeli? D väylä toimii ja yhdistää E90 mutta ei yhteyttä e39 k väylällä? Ilmeisesti kaapelihäikkää.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17957
                            • PKS

                            #403
                            Originally posted by Tobbek View Post
                            Mistä toimiva k+dcan kaapeli? D väylä toimii ja yhdistää E90 mutta ei yhteyttä e39 k väylällä? Ilmeisesti kaapelihäikkää.
                            Et voi käyttää samaa kaapelia sellaisenaan molemmille autoille.

                            E90 vaatii 7+9 pinnit erikseen
                            E39 vaatii 7+9 pinnit yhteen

                            Kaapelissa voi olla myös kytkin, jolla voi tuon valinnan tehdä.

                            E39 huomiona, että jos konehuoneessa sijaitsee 20-pin pistoke (riippuu vm), vain siitä pääsee kiinni kaikkiin moduleihin. Sisällä oleva OBD2 pistoke on rajoitettu vain joihinkin moduleihin.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
                            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2

                            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
                            Muut talouden vehkeet: Typ E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///
                            M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1982
                              • Karjaa

                              #404
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              E39 huomiona, että jos konehuoneessa sijaitsee 20-pin pistoke (riippuu vm), vain siitä pääsee kiinni kaikkiin moduleihin. Sisällä oleva OBD2 pistoke on rajoitettu vain joihinkin moduleihin.
                              Tuo on onneksi helppo modata niin että OBD2-pistoke alkaa toimia uudempien tapaan niin että sitä kautta saa yhteyden kaikkiin moduuleihin.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Linttapena
                                Newbiemmer
                                • Feb 2022
                                • 5
                                • Suomi

                                #405
                                N47D20C moottorissa pari anturia antaa ihme arvoja ja haluaisin saada luettua live dataa ja mahdollisesti nollattua adaptaatiot mutta en löydä mistään oikeaa tiedostoa D72N47B0 jotta INPA toimisi hyvin, löytyykö tätä edes mistään vai kannattaako hankkia ISTA ja mistä sen saisi?

                                Comment

                                Working...
                                X