Ei ole vuosiin tullut jumpattua INPAn kanssa. Voiko esim. ecu, data, sgdat -kansioihin kopioida uudet tiedostot jos sellaiset löytyy jostain. Vai sekoaako asennus tuommoisesta tiedostojen kopioimisesta?
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
Alkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?
Comment
-
Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!Originally posted by JSO View PostAlkaa taas mennä järki tän inpan toimimaan saamisen kanssa. Oon asentanu tän paketin https://www.bimmerscene.com/showthread.php?tid=3 ja siihen täältä https://mega.nz/folder/ncp2wS4a#7KYHzz0GVGCdUkcoCJhEsQ v.70_SP-Daten kansiosta base ja e60 datenit jotka oon asentanu bmw coding toolilla. Joihinkin satunnaisiin ohjainlaitt5eisiin pääsen käsiksi mutta suurimpaan osaan en, esim moottoria lukiessa tulee ilmoitus "Requested control unit: `D60M57D0,D62M57B0` not found. Control unit found: `D62M57A0`. Program will be stopped!", ediabas>ecu kansiossa on kyllä noi kaikki .prg tiedostot mitä ei mukamas löydy ja toki toi löydettykin. Mikähän tässä nyt oikeen mättää?
duke's garage:
E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20
E46 ///M3 2003
E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.Originally posted by duuk View Post
Itse lopetin inpan käytön kun jatkuvasti häikkää com portin asetusten kanssa, special testit eivät toimineet jne. Ista vaan käyttöön!
Comment
-
Oiskohan sulla väärät asetukset kaapelille. Mulla on vanhoihin e46 e39 yms usb kaapeli (k+can tms) ja e90 /e60 ja uudemmat se keltainen enet kaapeli.Originally posted by JSO View Post
Senkin kanssa tappelin pari iltaa mutta luovutin kun aina tulee ilmoitus "the vehicle could not be identified successfully. check vehicle interface and 'pad active'" kun yrittää lukea autoo, inpalla sentään jotain eloon mutta istalla ei sitäkään vähää.
Siinä näiden kaapelien asetukset.

duke's garage:
E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20
E46 ///M3 2003
E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.Originally posted by duuk View Post
Siinä näiden kaapelien asetukset.
Comment
-
Istassa tosiaan kun valitsee kuvani mukaiset asetukset kaapelista riippuen niin toimii. Olen omaa käyttänyt keltaisella f11 ja usb kaapelilla e46ssa viimeksi. Ei ongelmia istan kanssa.Originally posted by IiroU View Post
Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.
duke's garage:
E30 325i Cabriolet ///M-Technic 1 1989 #jumalM20
E46 ///M3 2003
E91 325dA ///M-Sport 2009 #M57
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M57 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
👍 1Comment
-
Jos haluaisi tuohon -90 E34 päästä vikakoodeihin käsiksi, niin onko noille jotain pätevää yleistesteriä, johon voi luottaa? Vähän työlästä alkaa hommaamaan sarjaportillista läppäriä ja tuota edellisellä sivulla mainittua adapteria.
Ilmeisesti euroautossa sitä ei saa mitenkään vilkuttelemaan vikakoodeja itse?
Comment
-
Löytyykö joltakulta INPAn DXC8_p.ipo -tiedostoa, joka toimisi E60 nelivedon kanssa, niin pääsisi ilmailemaan jarruja. Ongelma ilmeisesti sama kuin sivulla 13 kirjoittajalla ripaxp86 viisi vuotta sitten. Tuollainen tiedosto on kyllä asennuksessa, mutta ilmeisesti liian vanha versio toimiakseen. Ja noitten Fxx-pakettien downloadit on aika kattavasti kadonneet.
E
Comment
-
Pystyt lukee äffäläisetkin täysiään usb kaapelilla. On vaan vähän hitaampi vs ENET kaapeli.Originally posted by IiroU View Post
Pitääkö säätää jotain muita asetuksia? Mulla virtuaaliwindowsilla INPA/ISTA ja kiinnostaisi saada myös ENET-kaapelilla toimimaan. Tähän asti käyttänyt molempia vain USB:llä. Kaapeli löytyy, äffäläiseen tarvis joskus päästä kokeilemaan.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
👍 1Comment
-
Et voi käyttää samaa kaapelia sellaisenaan molemmille autoille.Originally posted by Tobbek View PostMistä toimiva k+dcan kaapeli? D väylä toimii ja yhdistää E90 mutta ei yhteyttä e39 k väylällä? Ilmeisesti kaapelihäikkää.
E90 vaatii 7+9 pinnit erikseen
E39 vaatii 7+9 pinnit yhteen
Kaapelissa voi olla myös kytkin, jolla voi tuon valinnan tehdä.
E39 huomiona, että jos konehuoneessa sijaitsee 20-pin pistoke (riippuu vm), vain siitä pääsee kiinni kaikkiin moduleihin. Sisällä oleva OBD2 pistoke on rajoitettu vain joihinkin moduleihin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: Typ E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
👍 1Comment
-
Tuo on onneksi helppo modata niin että OBD2-pistoke alkaa toimia uudempien tapaan niin että sitä kautta saa yhteyden kaikkiin moduuleihin.Originally posted by Dualfun View PostE39 huomiona, että jos konehuoneessa sijaitsee 20-pin pistoke (riippuu vm), vain siitä pääsee kiinni kaikkiin moduleihin. Sisällä oleva OBD2 pistoke on rajoitettu vain joihinkin moduleihin.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
N47D20C moottorissa pari anturia antaa ihme arvoja ja haluaisin saada luettua live dataa ja mahdollisesti nollattua adaptaatiot mutta en löydä mistään oikeaa tiedostoa D72N47B0 jotta INPA toimisi hyvin, löytyykö tätä edes mistään vai kannattaako hankkia ISTA ja mistä sen saisi?
Comment
Comment