Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    Oikea etujarru kitisee suoraan ajaessa.

    Miten nopeesti muilla lämpee e34 m20 moottorilla? Tuntuu, että kestää turhan kauan.:think Jos pakkasta on n.10 astetta niin viitisen minuuttia annan pyöriä tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen tarvii ajella vielä jonkun 6-10km ennen kun mittari puolessa välissä. Ja muutenkaan ei mitään kovin kuumaa puhalla.
    Termari vaihdettu kuitenkin keväällä 09, niin tuskin vielä on paskana.
    E61 525xda -08

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 490
      • Pirkanmaa

      Originally posted by wuoma View Post
      Ei nyt välttämättä ihan ontopiccia, mutta huomasin mielenkiintoisen ilmiön aamulla liikenteessä: Ajelin pakasta vedetyn näköisen 335i coupen perässä ja ihmettelin kun savua tuli vain oikeanpuoleisesta pakoputkesta. Aluksi ajattelin, että kyseessä oli joku feikkituplaputkisto, jossa vasemmalla onkin vain näön vuoksi putki, mutta auton lähdettyä risteyksestä vähän isommalla kaasulla (ja ajolinjasta päätellen luistonesto poiskytkettynä) tulikin molemmista rööreistä ihan "huolella" hönkää esiin.
      Eikös noissa joissain malleissa ole läppiä pakoputkistossa, jolloin pakokaasut tulevat vain yhdestä rööristä ulos pienillä kierroksilla. Kieltämättä tyhmän näköistä, kun on kaksi putkea, mutta vain toisesta tulee "savua".
      f22 220i

      Comment

      • Prison
        BTCF Member
        • Feb 2006
        • 633
        • Kankaanpää

        Originally posted by Purtsi123 View Post
        Oikea etujarru kitisee suoraan ajaessa.

        Miten nopeesti muilla lämpee e34 m20 moottorilla? Tuntuu, että kestää turhan kauan.:think Jos pakkasta on n.10 astetta niin viitisen minuuttia annan pyöriä tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen tarvii ajella vielä jonkun 6-10km ennen kun mittari puolessa välissä. Ja muutenkaan ei mitään kovin kuumaa puhalla.
        Termari vaihdettu kuitenkin keväällä 09, niin tuskin vielä on paskana.
        Sain kanssa ajaa jonkun 6-10km ennenkuin oli mittari puolessa välissä, nyt -20 asteessa hieman pidempään kuin -10

        Pari bemaria

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Hanza View Post
          Paitsi, että tuo välilaatu jonka suodatettavuus on -25 on 60% talvilaatua ja 40% kesälaatua.
          Että ei se nyt 50/50 seoksella ihan kesälaatua vastaava ole.
          5% kesälaatua talvilaadun seassa puolittaa pakkasen keston.

          Kesälaatujen -15C pakkaskestot on aika huuhaata, monesti kesälaatu hyytyy suodattimiin jo -5 pakkasessa.

          Lisäksi muistettava, että pakkasella kesälaadun sekaan ei auta laittaa talvilaatua. Ne ei enää sekoa.

          EDIT: Tässä suora lainaus lämpöpuiston sivuilta: "On muistettava, että talvilaatua ei saa lisätä alle nolla-asteisena kesälaadun sekaan. Jo vähäinenkin määrä kesälaatua talvilaadun joukossa nostaa koko erän samepistettä ja huonontaa öljyn pakkaskestävyyttä. Suositeltava vaihtoehto on esimerkiksi käyttää talvilaatua ympäri vuoden tai varmistaa, että kesälaatu on täysin loppunut ennen kuin siirrytään talvilaatuun."
          Last edited by Bmw Master; 30-11-2010, 14:38.

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 926
            • Sotkamo--Oulu

            Originally posted by Bmw Master View Post
            5% kesälaatua talvilaadun seassa puolittaa pakkasen keston.

            Kesälaatujen -15C pakkaskestot on aika huuhaata, monesti kesälaatu hyytyy suodattimiin jo -5 pakkasessa.

            Lisäksi muistettava, että pakkasella kesälaadun sekaan ei auta laittaa talvilaatua. Ne ei enää sekoa.

            EDIT: Tässä suora lainaus lämpöpuiston sivuilta: "On muistettava, että talvilaatua ei saa lisätä alle nolla-asteisena kesälaadun sekaan. Jo vähäinenkin määrä kesälaatua talvilaadun joukossa nostaa koko erän samepistettä ja huonontaa öljyn pakkaskestävyyttä. Suositeltava vaihtoehto on esimerkiksi käyttää talvilaatua ympäri vuoden tai varmistaa, että kesälaatu on täysin loppunut ennen kuin siirrytään talvilaatuun."
            Tälläistä olen ennekin kuullut, mutta hankala uskoa käytännössä kun kuitenkin autoni toimi normaalisti -28 asteen pakkasessa seoksella jossa oli 30l kesälaatua ja 50 l talvilaatua. Tuon ajelun aikana tankki oli vain noin 20 l vajaa , joten kaikki kesälaatu ei tankista ole ehtinyt poistua vaikka se olisi raskaampana painunutkin tankin pohjalle. Luulen kuitenkin, että osaltaan auto toimi tuon lämpenevän polttoainesuodattimen jalan avulla, joka autostani räjäytyskuvien perusteella pitäisi löytyä.
            Tai sitten aiemmin vahingossa tankkaamani "kesälaatu" ei oikeasti enää ollutkaan kesälaatua, vaikka huoltamon myyjä niin sanoikin.
            Last edited by ockelbo4500; 30-11-2010, 15:35.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Nikidi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 168
              • Espoo

              Originally posted by Nikidi View Post
              Parkkitutka lopetti piipittämisensä tossa alkuviikosta.
              E36 325iA -94

              Muuten rullaa.

              Joo tähän vielä, piti lisätä nesteitä, joten konepelti auki. Mutta nyt ei suostukaan lukittautumaan. Näillä tänään

              -----
              NYT #1: BMW F11 520D
              Ennen:
              BMW E39 530D -00 Sedan
              BMW E46 316i -02 Touring
              BMW E36 325iA -94 Sedan
              Nissan Almera N15 1.4Si -00

              Nissan Micra K10 1.2 -89 (aka JaMi)

              Comment

              • Stonde
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 305
                • Vilppula

                Aamulla tuli M54 koneesta öljyt pihalle, huohotin vissin jääty.
                Pakkasta oli 17 astetta. PRKL..

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by Stonde View Post
                  Aamulla tuli M54 koneesta öljyt pihalle, huohotin vissin jääty.
                  Pakkasta oli 17 astetta. PRKL..
                  Carbon-merkit on jo pois muodista... majoneesia tilalle.
                  Attached Files

                  Comment

                  • ihalainen
                    Newbiemmer
                    • Dec 2007
                    • 2

                    Originally posted by janih_fi View Post
                    Eilennä mukavaksi yllätykseksi sain emännältä ilmoituksen, että vm.-92 BMW e35 525i farmarimme ei käynnistykkään.. Kun pääsin testaamaan, niin startti pyörii kyllä vinhasti ja ottaa kiinni kun kytkintä nostaa (autoa saa liikutettua starttimoottorilla). Mutta kärry ei käynnisty ja ei auttanut apuvirratkaan. Jos ei kuulo pettänyt, niin ihan kuin olisi pari kertaa käynnistyksen ensimmäisellä hetkellä joku pytty kerran lyönyt. Tänään olisi luvassa hinausapua, mutta tuloksesta ei ole mitään tietoa vielä.

                    Parastahan asiassa on, että esim. sunnuntaina kun pakkasta oli vain pari astetta vähemmän, niin kärry käynnistyi iloisesti.

                    Onkohan mitää ideaa, että missä voisi olla vika?

                    Mulla tekee oma bimmeri ihan saman joka kerta kun esim siirtää ulkoa kylmästä lämpimään ja antaa olla siellä kauemmin. Jotkut viisaat sanonu et johtuu osakseen myös nykybensasta..
                    525 ix e34 -91
                    316 e30 -86

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Vastataan itelle kun kitisin aiemmin ääntä pitävästä sähköpenkistä. Nooh 10 asteen tiputus lämpötilassa korjasi sen, ei enää mitään ääniä Ihmevärkkejä...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Ihmevärkkejä...
                        Paremminkin vanhaa vaseliinia.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          Originally posted by Cell View Post
                          Paremminkin vanhaa vaseliinia.
                          Hyvä että tarrasit tähän, osaatko kertoa että voiko niitä rasvata uusiksi jostain? Mistä ja millä aineilla? Kiitos

                          Comment

                          • Hanza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1931
                            • Juvan Shell. Requiescat in pace

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            5% kesälaatua talvilaadun seassa puolittaa pakkasen keston.

                            Kesälaatujen -15C pakkaskestot on aika huuhaata, monesti kesälaatu hyytyy suodattimiin jo -5 pakkasessa.

                            Lisäksi muistettava, että pakkasella kesälaadun sekaan ei auta laittaa talvilaatua. Ne ei enää sekoa.

                            EDIT: Tässä suora lainaus lämpöpuiston sivuilta: "On muistettava, että talvilaatua ei saa lisätä alle nolla-asteisena kesälaadun sekaan. Jo vähäinenkin määrä kesälaatua talvilaadun joukossa nostaa koko erän samepistettä ja huonontaa öljyn pakkaskestävyyttä. Suositeltava vaihtoehto on esimerkiksi käyttää talvilaatua ympäri vuoden tai varmistaa, että kesälaatu on täysin loppunut ennen kuin siirrytään talvilaatuun."
                            Välilaatu(DIVC) on -15/-25 eli ns. välilaatu joka Neste Oilsilla tehdään sekoittamalla 60% talvilaatua ja 40% kesälaatua.
                            Hyvin tuo ainakin omassa 320d:ssä on tullut läpi vielä, kun pakkasta ollut 20 astetta ja auto toiminut.
                            Sekoittumisessa ei ole ongelmaa, tuon aineen kanssa, koska sitä ei aleta lantramaan asemilla maanpäällisissä säiliöissä vaan se on jo valmista tavaraa.
                            Sikäli paskapuhetta, että tuo 5% kesäainetta puolittaa pakkasen keston.

                            Se on kyllä totta, että kylmä talvilaatu lämpimään kesälaatuun lisättäessä laittaa kesälaadun hyhmään. Arktisella laadulla tätä ongelmaa ei ole.

                            Edit: Niin ja tätä välilaatua ei saa normimittareista vaan raskaan kaluston mittareista joista itse aina tankkaan.
                            Last edited by Hanza; 30-11-2010, 20:53.
                            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                            t: luft waffel

                            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Hyvä että tarrasit tähän, osaatko kertoa että voiko niitä rasvata uusiksi jostain? Mistä ja millä aineilla? Kiitos
                              Etsit kohdan mikä natisee, penkki pihalle autosta ja sitten tutkimaan niin siitä se selviää. Tietty sen verran hommaa ettei ihan joka jamppa siihen rupea, mutta jos se on jokapäiväistä niin alkaa motivoimaan. Aika simppeleitä palikoita noi mekaanisesti on.


                              Ja topicciin, toinen takaovi ei auennut enää keskuslukolla.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Vesper
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 240
                                • Vantaa

                                Originally posted by Hanza View Post
                                Niin ja tätä välilaatua ei saa normimittareista vaan raskaan kaluston mittareista joista itse aina tankkaan.
                                Ainakin tänään tankkasin Vantaalla "normaalilta" St1:n kylmäasemalta,
                                ja pumpussa oli tarra "-15/-25".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎