Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Lukkoihin hyväksi todettu myös moottoripyörän ketjuihin tarkoitettu teflonvoiteluspray joka ei jää märäksi eikä tahmaiseksi
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • blacjack2
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 172
      • Helsinki

      Originally posted by TJJ View Post
      Miksi pitäisi kokeilla jotain muuta kuin aseöljyä? Se on jo todettu hyvin toimivaksi ratkaisuksi ja sitä saa autovaraosaliikkeistäkin. Siis tämä CRC spray-aseöljy: http://eranahka.com/shop/index.php?p...lukko%C3%B6ljy
      Niin no jattelin vaan, että ehkä yleisempää on toi tsygän ketjuöljy kuin aseöljy. SItä kun sattuu olemaan kotona valmiina toisin kuin aseöljyä.
      E38 728iA -97
      EX- E34 518 -90
      It's all about BMW

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        Pitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
        Akun koko kapasitanssi 75ah..

        Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(

        Miten joku 70ah pudotus käynnistysvirtaan tehtaanohjeissa voi muka saada noin paljon ongelmia aikaan?
        Kuitenkin tuo 75ah akku täysin nyya eli uusi..

        On tää bemarin sielunelämä aivan eri planeetalta kuin muissa merkeissä..

        *hoh-hoijaa ja hevon vit*

        Comment

        • gubbe89
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 315
          • Mouhijärvi

          Originally posted by antti79 View Post
          Kyllä Joku puhui jälleen paskaa, eli ilmamassamittari löytyy M43 koneesta, mutta Hi-Techiä ei toi silti ole nähnytkään.
          Ja ettei nyt ihan offtopikiksi mene niin pakkanen on aiheuttanut ylimääräisen ulinan voimansiirtoon joka kyllä poistuu melko nopeasti liikkeelle lähdön jälkeen. kyseessä E46.
          Niinpäs taisinkin tehdä, joku sitä vaan kovasti väitti, ja tuossa päivällä totesin saman, kun kaverin 318:n pellin alle vilkaisin. Olen joko lukenut ja ymmärtänyt väärin, tai minulle ollaan puhuttu paskaa. Anteeksi tästä. Voisiko tuo ulina johtua kytkimen painelaakerista tai vauhtipyörän keskilaakerista?

          Originally posted by Rado View Post
          Pitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
          Akun koko kapasitanssi 75ah..

          Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(

          Miten joku 70ah pudotus käynnistysvirtaan tehtaanohjeissa voi muka saada noin paljon ongelmia aikaan?
          Kuitenkin tuo 75ah akku täysin nyya eli uusi..
          Ensinnä perfektionistisena ex-elektroniikkaopiskelijana pitää päteä ja myöhemmin todeta olevansa väärässä, että kapasitanssi on kondensaattorin "varauskyvyn" suure, ja sen yksikkö on faradi [F] ja käynnistysvirtaa, tai mitä olikaan akuissa ilmotettu, ilmoitetaan ampeereina [A]. Ampeeritunti [Ah] yksikkönä tarkoittaa sitä, millaisen sähkövarauksen ampeerin virta kuljettaa tunnin aikana. Ihan vain siksi, ettei kukaan ymmärrä väärin tai joudu harhapoluille, ei palkokasveja sieraimiin, eikä henk.koht vittuiluna kenellekään, lähinnä tiedoksi

          Mutta itse asiaan, minkä "kokoinen" akku kapasiteetiltaan on tuossa 530d:ssä alunperin? 85Ah? Pitäisi kyllä lähteä heittämällä käymään 75Ah akullakin eikä heti perässä hyytyä. Starttaus kuormittaa akkua kuitenkin niin lyhyen ajan. Mutta ei kannata tuudittautua ajatukseen, että autossa on uusi akku, vian täytyy olla muualla. Nimittäin uusikin akku voi aivan hyvin olla täysi paska. Nimim. kokemusta on, uusi akku meni puolessa vuodessa tyystin käyttökelvottomaksi.

          Pakkasessa tietysti akun varaustila heikkenee ja täten kylmäkäynnistysvirtakin heikkenee. Akkua voi toki käyttää jossain asiasta ymmärtävässä puljussa, jossa voivat mitata akun käynnistysvirran ihan mittarilla. Tietysti olisi kannattavaa aina satsata isompaan, tai vähintään yhtä kykenevään akkuun, kuin alkuperäinenkin. Omaan oli edellinen omistaja laittanut vakion 85Ah akun sijasta 100Ah:sen ja tosiaankin tuntuu toimivan hienosti, eikä pakkanen ole aiheuttanut ainakaan vielä ongelmia sähköjen kanssa. Mutta niitä odotellessa!
          Last edited by gubbe89; 23-11-2008, 03:16.
          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
          ex. E34 525 TDS Touring -93
          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
          ex. Yamaha YZF 1000R -02
          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
          ex. E34 535i -88
          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Rado View Post
            Pitäiskö 650ah käynnistysvirran riittävän käynnistämään 530d kosla?
            Akun koko kapasitanssi 75ah..

            Vaan kun tuntuu että JO 10minuutin käyttö ja starttimoottori hyytyy kuten "keväämmällä" :(
            10 minuutin minkä käyttö? Unohtuiko viestistä tekstiä ja tarkoitit Webaston käyttöä? Siihen vaikuttaa akun koko (75Ah on liian pieni), akun laatu/tyyppi ja ennen kaikkea se, miten pitkää matkaa autolla ajetaan käytön jälkeen. Jos ajo on pätkäajoa, niin verkkosähköllä toimiva akkulaturi (esim. C-Tek) yön ajaksi päälle korjaa tilanteen. Auton oma laturi pitää tietysti myös olla kunnossa.
            E39 528iA

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10001
              • KVLA

              Tänään auto lämmitykseen ja liikenteeseen.Tai sitten ei.Sisälämppärin sulamisvedet oli valunut takapyörille joten siihen jäätyessään ei saksankitkoilla ollut mitään asiaa liikkeelle edes tasamaalla.Eikä auttanut kikkailut käsijarrulla ja luistoneston poiskytkeminen.Ei muuta kuin karkeaa soraa kunnon lapiollinen molemmille takapyörille,niin pääsi liikkelle.Kyllä jäi taas nastarenkaita ja M3:n lukkoperää kaipailemaan.

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                Originally posted by Zeta View Post
                Myykö näitä Kent-tuotteita joku suurempi ketju (Fixus, Motonet yms) vai pitääkö jostain netistä tilailla?
                En muuten osaa sanoa, itse saan töiden kautta tuota ainetta.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  Jäätymishommat:

                  -ikkunat jäätyy kiinni
                  -kontinpäälle jäätää sellasta kolmion mallista möykkyä joka kasvaa takalasiin kiinni ja sit natisee ajossa takalasi (..kun kori elää) ja varmaan on lommolla takaluukku jos väkisin vääntää auki.
                  -kulutus kasvaa litralla talvikeleissä. (muutakin vikaa varmaan)


                  vittu ei ole itkemistä kun lähtee 26vuotta vanhalla suzukilla pihasta, kaikki toimii niinkuin kuuluukin, oli pakkasta vaikka -40.
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • rick the rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 191
                    • Mänts

                    Moro. Ihme ongelma ilmeni. Aamulla lähin töihin normaalisti, auto oli piuhan päässä ja auto starttasi ja lähti käyntiin normaalisti. Tulin työmaalle, jossa auto oli ilman piuhaa 8 tuntia ja pakkasta oli -10 astetta ja kun lähdin kotio kohti ajelemaan, niin auto käynnistyi aivan normaalisti.

                    Välillä pysähdyin tankkaamaan tankin täyteen ja kun lähdin huoltoasemalta, niin eka valoissa, joka oli heti aseman vieressä punaisissa odottelin, niin tyhjäkäynti alkoi seilata ja auto melkein sammui (on tehnyt tuota aikaisemminkin, ja nimenomaan tankkaamisen jälkeen)

                    Noh, pääsin kotio ja olin pari tuntia himassa ja kun lähdin pelaileen reikäpalloa, niin kappas, auto ei enää käynnistynytkään. Auto ei ollut tuon kahden tunnin aikana piuhan päässä, mutta sillä tuskin on merkitystä. Pakkasta on täällä uusimaalla noin -10 astetta.

                    Kaikki toimii muuten normaalisti, mitään erikoisia varotusvaloja ei syty, ajotietokone ei herjaa mitään, auto yrittää normaalisti käyntiin, mutta ei vaan starttaa.

                    Jotenkin nyt kyllä käy mielessä benziinin saanti?, voiko olla bensansuotimeen kehittynyt jonkinlainen jäätyminen, joka ei laske gasoliiniä läpi. Tosin ei kai sekään noin yllättäen.., en tiedä, ideoita?
                    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      Originally posted by rick the rocket View Post
                      Moro. Ihme ongelma ilmeni. Aamulla lähin töihin normaalisti, auto oli piuhan päässä ja auto starttasi ja lähti käyntiin normaalisti. Tulin työmaalle, jossa auto oli ilman piuhaa 8 tuntia ja pakkasta oli -10 astetta ja kun lähdin kotio kohti ajelemaan, niin auto käynnistyi aivan normaalisti.

                      Välillä pysähdyin tankkaamaan tankin täyteen ja kun lähdin huoltoasemalta, niin eka valoissa, joka oli heti aseman vieressä punaisissa odottelin, niin tyhjäkäynti alkoi seilata ja auto melkein sammui (on tehnyt tuota aikaisemminkin, ja nimenomaan tankkaamisen jälkeen)

                      Noh, pääsin kotio ja olin pari tuntia himassa ja kun lähdin pelaileen reikäpalloa, niin kappas, auto ei enää käynnistynytkään. Auto ei ollut tuon kahden tunnin aikana piuhan päässä, mutta sillä tuskin on merkitystä. Pakkasta on täällä uusimaalla noin -10 astetta.

                      Kaikki toimii muuten normaalisti, mitään erikoisia varotusvaloja ei syty, ajotietokone ei herjaa mitään, auto yrittää normaalisti käyntiin, mutta ei vaan starttaa.

                      Jotenkin nyt kyllä käy mielessä benziinin saanti?, voiko olla bensansuotimeen kehittynyt jonkinlainen jäätyminen, joka ei laske gasoliiniä läpi. Tosin ei kai sekään noin yllättäen.., en tiedä, ideoita?
                      ja autosi oli?!
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • rick the rocket
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 191
                        • Mänts

                        No hemmetti, unohtu mainita.. Siis kyse on vuosimalli -95 328 i zedanista
                        E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                        Comment

                        • Samii-
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 679
                          • Klaukkala

                          E39 temppuilee prkl lämmöt ei nouse ku tyhjäkäynillä normaaliin pikku hiljaa ja sit ku lähtee ajelee ni lämmöt laskee vähäsen sinisen yläpuolelle, autolla on ajettu 152tkm. Oisko termari kyseessä?
                          Last edited by Samii-; 02-01-2009, 22:50.

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3562
                            • Nla

                            Originally posted by Samii- View Post
                            E39 temppuilee prkl lämmöt ei nouse ku tyhjäkäynillä normaaliin pikku hiljaa ja sit ku lähtee ajelee ni lämmöt laskee vähäsen sinisen yläpuolelle. Oisko termari kyseessä?
                            viittaisi kyll siihen
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              Originally posted by Samii- View Post
                              E39 temppuilee prkl lämmöt ei nouse ku tyhjäkäynillä normaaliin pikku hiljaa ja sit ku lähtee ajelee ni lämmöt laskee vähäsen sinisen yläpuolelle, autolla on ajettu 152tkm. Oisko termari kyseessä?
                              Itellä oli tossa 328i:ssä just sama homma viime talvena ja termarihan sieltä oli sökö. Ite en sitä vaihtanut vaan huoltomies joka vaihto meinas että näissä on kuulemma yleistä että joku termarin runko tai vastaava(ei voi tarkkaan muistaa) antaa periksi ja nesteet pääsee kiertään suht vapaasti. :think
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • Exami
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 986
                                • Hyvinkää, Tuusula

                                Lasipesusuuttimienlämmitys + Oikosulku -> Lämppäri ei toimi + suuttimien lämmitys ei toimi

                                Korjaus: Suuttimien lämmityksestä piuhat irti + uus sulake = taas tulee lämmintä kabiiniin!
                                sigpic
                                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎