Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1176
    • Tuusula

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Ei siinä mitään vikaa ole, plussa keleillä toimii kuten pitääkin ja öljyä on. Vaan se on heti kun menee pakkasen puolelle niin voima loppuu, puhumattakaan -20 asteen pakkasilla että toimis, eikä tunnu pelaavan monella muullakaan mitä oon foorumilta asiasta lukenut. Ja onhan se ihan ymmärrettävää koska öljy ei pakkasella ole kovinkaan notkeaa.. varsinkaan noin heppaisessa järjestelmässä.
    Kyllä seiskassa pelaa näillä keleillä. Onhan se tahmeampaa toimintaa ja ääntää, mutta nousee kuitenkin. Jos öljyä on riittävästi ja se on oikeaa niin sitten kaasujouset voi olla vaihdon tarpeessa.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by 174000 View Post
      Kyllä seiskassa pelaa näillä keleillä. Onhan se tahmeampaa toimintaa ja ääntää, mutta nousee kuitenkin. Jos öljyä on riittävästi ja se on oikeaa niin sitten kaasujouset voi olla vaihdon tarpeessa.

      Taitaa olla tuo ison touringin luukku "hieman" raskaampi kuin seiskan kontin luukku Eihän tuo mun auto enää uusi ole, joten eri komponenttien kulumisesta johtuen varmasti tehot heikentyneet paljonkin siitä mitä on joskus uutena ollut.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Akku ollut tyhjä 2 kertaa. Vuoden vanha exide, syynä vissiinkin käytön vähyys, ajan oikestaan vain työmatkaa, matka kestää 4-5min, ei kamalasti kerkeä lataamaan. Nyt kun viimeksi boosterilla laitoin käyntiin, ajelin tunnin verran niin taas on virtaa. Ei oikeastaan muita oireita, puhallin nyt vinkuu, mutta se alottaa sen jo 0 kelillä.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Originally posted by Mr.Speed View Post
          Taitaa olla tuo ison touringin luukku "hieman" raskaampi kuin seiskan kontin luukku Eihän tuo mun auto enää uusi ole, joten eri komponenttien kulumisesta johtuen varmasti tehot heikentyneet paljonkin siitä mitä on joskus uutena ollut.
          E61 toimii hydrauliluukku ainakin hyvin ilman mitään ongelmia.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by Jolli View Post
            E61 toimii hydrauliluukku ainakin hyvin ilman mitään ongelmia.
            Hyh, vaihda itte pumppus
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by Jolli View Post
              E61 toimii hydrauliluukku ainakin hyvin ilman mitään ongelmia.

              Onko E61:n hydrauliluukun ohjauksessa kuinka samat palikat kuin E39:issä? Jos sitä ens kesänä jaksais tutkia tarkemmin tuon luukun motoriikkaa, että mitä esim. sinne vois uusia :think

              Nyt pakkasilla se on tosiaan ihan voimaton, eikä tästä nyt enempää.

              Comment

              • Plihal
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 65
                • Seinäjoki

                Tänään lähin kauppaan käymään, e39:ssä ei toiminu mittaristossa kuin taustavalot, kaikki viisarit näytti nollaa. Kaupasta takaisintullessa pelas kaikki niinku pitääkin. Normi pakkasen aiheuttamia oireita
                BMW E39

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Mr.Speed View Post
                  Jos sitä ens kesänä jaksais tutkia tarkemmin tuon luukun motoriikkaa, että mitä esim. sinne vois uusia :think
                  Laita sinne uudet kaasujouset.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Bmw Master View Post

                    Liekö moottoroidun luukun toiminta tuosta kiinni.. ?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Liekö moottoroidun luukun toiminta tuosta kiinni.. ?
                      Samat jouset sielläkin on ja ne yhdessä moottorin kanssa nostavat ylös. Jos jouset kaput ei moottori jaksa yksinään.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Samat jouset sielläkin on ja ne yhdessä moottorin kanssa nostavat ylös. Jos jouset kaput ei moottori jaksa yksinään.

                        http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=21

                        Elikkä uusien jousien vaihdolla tuon voisi saada pelaamaan pakkasen puolellakin :think Mun työkalu -07 Hiacen peräluukku toimii myös hyvin plussakeleillä, mutta pakkasella siinäkin pumppujen toiminta aika voimatonta. Ja esim. hiaceen verrattuna tuossa bemarissa näiden jousien asento toiminnan kannalta aika epäedullinen? Muutenkin pitäis väsätä tuon bemun luukun kans kun mulla ei ylläripylläri toimi se lasin avausmekanismi. Sen verran tuossa syksyllä mittailin että kytkin on mykkä.

                        Comment

                        • JS-
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 134
                          • Kuopio

                          Valot sekasin. Ilmaantui ensimmäisenä kovan pakkasen päivänä..

                          Tulee kolme valon vikailmoitusta ja yksi sumareista lisäks vilkut säpsättää tiheetä. Kaikki polttimot periaatteessa toimii, takaoikeella ei vaan pala kaks alinta samalla tavalla kun toisella puolen (P-asennossa himmeenä), mutta jarruvalot syttyy normisti. Nuo polttimot jo kokeiltiin vaihtaa ja kokeiltiin myös ristiin, ei ollut vikaa polttimoissa.

                          Akun varauksen tarkistin, oli ok. Pari tuntisen oli myös hallissa sulamassa mutta ei se siitä vielä heränny. Autossahan (sigun peli) on myös panoraama ja vähän kauhutarinoita lueskelin. Eipä tuosta kuitenkaan äkkiseltään löytynyt mitään merkkejä että olisi päätynyt vettä vääriin paikkoihin.

                          Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?
                          A4 avant Quattro pwrD -03

                          EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            Elikkä uusien jousien vaihdolla tuon voisi saada pelaamaan pakkasen puolellakin :think Mun työkalu -07 Hiacen peräluukku toimii myös hyvin plussakeleillä, mutta pakkasella siinäkin pumppujen toiminta aika voimatonta. Ja esim. hiaceen verrattuna tuossa bemarissa näiden jousien asento toiminnan kannalta aika epäedullinen? Muutenkin pitäis väsätä tuon bemun luukun kans kun mulla ei ylläripylläri toimi se lasin avausmekanismi. Sen verran tuossa syksyllä mittailin että kytkin on mykkä.
                            Lisätään yhtenä touringin klassikkona lähes jumiutuneet saranat, luukkua nostellessa ei eroa tunne vaikka saranat olis jo siinä mallissa että alkaa luukun runko antaa periksi ja mennä banaanille. Ei heti arvais
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Sami_R
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 276
                              • Kurikka

                              -e46 325iA -03

                              Olisko jossain iskarissa kosteutta tiivistyneenä? Pakkasilla (-22C) pelasi vielä ihan ok, mutta ilman lauhtuessa (-8C) auto "nuljuu" ikavasti isommissa heitoissa. Ihan niinkiun joku nurkka ei joustaisi ollenkaan tai sitten jostain nurkasta on iskarista mehut kokonaan pihalla. Millähän tuota tutkisi tarkemmin? Onko iskaritesti ainut vaihtoehto. Päällisinpuolin ei näy mitään eriskummallista. Kaikki iskarit toki näyttäisivät olevan mahdollisesti alkuperäisiä (160tkm).
                              BMW F11 520d -11
                              MINI Cooper D -11
                              BMW E90 318i -11
                              BMW E90 318i -06

                              Ex:
                              BMW E46 316i -04
                              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                              E46 325iA -03
                              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Kyllähän se kuulostaa siltä että iskarikauppaan mars. Ei siitä ihan mahdotonta laskua tule, Sachs-merkkiset ZF:n valmisteet vaan joka nurkalle. Suojaputket ja pohjauskumit ynnä yläpään laakerit eteen sekä yläpään tuennat taakse uusiksi.

                                Samalta akselilta on siis vaihdettava molemmat iskarit, yksittäistä iskaria ei saa vaihtaa.

                                KL-Varaosilta ainakin löytyy Sachs/Bogea. ZF:n kataloogi löytyy täältä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎