Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Originally posted by Sami_R View Post
    Aamulla ~25 pakkasta. E39:n bägin valo syttyi, eikä sammunut koko 30km:n matkalla. Onkohan pakkasen aiheuttamaa, vai onko jotain vikaa vikaa...
    Vaikea nyt sanoa varmaksi, mutta E36:ssa mulla kävi samalla tavalla ja joku rulla(?) sieltä ratin sisältä oli napsahtanut poikki. Ja jos en ihan väärin muista niin valoahan ei saa sammumaan ilman testerillä nollausta, vaikka olisikin ns. tilapäinen häiriö :think Toivotaan että olisi vain joku härö! Vittumainen vika.

    Comment

    • Sami_R
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 276
      • Kurikka

      Originally posted by rizzo View Post
      Vaikea nyt sanoa varmaksi, mutta E36:ssa mulla kävi samalla tavalla ja joku rulla(?) sieltä ratin sisältä oli napsahtanut poikki. Ja jos en ihan väärin muista niin valoahan ei saa sammumaan ilman testerillä nollausta, vaikka olisikin ns. tilapäinen häiriö :think Toivotaan että olisi vain joku härö! Vittumainen vika.
      Tiedä sitten liittyykö samaan vaivaan, mutta nyt muistin, että rattihan ei laskeutunut muistissa olevaan asentoon käynnistettäessä, vaan jäi yläasentoon (sähkösäätö):think. Säätö toimi kyllä kun vivusta sääteli.
      BMW F11 520d -11
      MINI Cooper D -11
      BMW E90 318i -11
      BMW E90 318i -06

      Ex:
      BMW E46 316i -04
      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
      E46 325iA -03
      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

      Comment

      • Rifu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 807
        • Nukari

        Mittarivalojen kanssa vähän ongelmia ja pyyhkiät eli eilen vähä omaa elämää. Autossa ei virtoja päällä avaimet kädessä auton ulkopuolella ja pyyhkiät vaan pyyhkii, virrat päälle ja kokeilemaan mitä vivusta tapahtuu niin ei vaikuttanut mitään vaikka mihin asentoon laitto.
        -E61-

        Comment

        • erese
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 478
          • Vantaa

          Originally posted by Rifu View Post
          Mittarivalojen kanssa vähän ongelmia ja pyyhkiät eli eilen vähä omaa elämää. Autossa ei virtoja päällä avaimet kädessä auton ulkopuolella ja pyyhkiät vaan pyyhkii, virrat päälle ja kokeilemaan mitä vivusta tapahtuu niin ei vaikuttanut mitään vaikka mihin asentoon laitto.
          Alkaa elektroniikka heittää veiviään tuon ikäisessä jo?
          F40 -20
          F20 -13
          E46 320D Touring -01
          E36 "nokivasara" Touring -99

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            Originally posted by Sami_R View Post
            Tiedä sitten liittyykö samaan vaivaan, mutta nyt muistin, että rattihan ei laskeutunut muistissa olevaan asentoon käynnistettäessä, vaan jäi yläasentoon (sähkösäätö):think. Säätö toimi kyllä kun vivusta sääteli.
            Voipi olla virtalukon pohjakin hajoamassa. Tuo ratin jääminen yläasentoon ja vikavalojen mystiset syttymiset kuulostaa tutulta. Haulla "virtalukon pohja" löytyy lisää tietoa.

            Omassa oli oikea takaovi tänään jäätynyt (-17c) , eikä suostunut menemään kiinni. Piti laittaa lukkoon ja nyt sitä ei saa enää auki. No, ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Näköjään liian vähän aseöljyä syksyllä, kun viime talvi meni ilman ongelmia.
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              Originally posted by Sami_R View Post
              Aamulla ~25 pakkasta. E39:n bägin valo syttyi, eikä sammunut koko 30km:n matkalla. Onkohan pakkasen aiheuttamaa, vai onko jotain vikaa vikaa...
              Itsellä samaa vikaa, mutta sammuu hetken ajon jälkeen. Itsellä ainakin antoi apparin penkin tunnistimesta vikakoodia.

              Mitä noihin takaovien lukkoihin kannattaisi tehdä, kun ei tahdo mennä pakkasilla kiinni, eli se lukon kieleke ei lukitu rungon osaan, ollut joka e39:sissä sama ongelma.

              Alkoi hetkellisesti peruutustutkakin toimimaan kun tuli kunnon pakkaset
              F82 harraste

              Comment

              • erese
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 478
                • Vantaa

                Originally posted by heijani View Post
                Omassa oli oikea takaovi tänään jäätynyt (-17c) , eikä suostunut menemään kiinni. Piti laittaa lukkoon ja nyt sitä ei saa enää auki. No, ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Näköjään liian vähän aseöljyä syksyllä, kun viime talvi meni ilman ongelmia.
                Itsekin huomasin saman, öljyssä tullu pihisteltyä Sulamisen ja rasvauksen jälkeen pelittää...
                F40 -20
                F20 -13
                E46 320D Touring -01
                E36 "nokivasara" Touring -99

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  Originally posted by heijani View Post
                  Voipi olla virtalukon pohjakin hajoamassa. Tuo ratin jääminen yläasentoon ja vikavalojen mystiset syttymiset kuulostaa tutulta. Haulla "virtalukon pohja" löytyy lisää tietoa.

                  Omassa oli oikea takaovi tänään jäätynyt (-17c) , eikä suostunut menemään kiinni. Piti laittaa lukkoon ja nyt sitä ei saa enää auki. No, ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Näköjään liian vähän aseöljyä syksyllä, kun viime talvi meni ilman ongelmia.
                  Virtalukon pohjasta olen kyllä lukenut/kuullut hurjia tarinoita. Voi vissiin aiheuttaa vaikka ja mitä oireita. Seuraillaan tilannetta...
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Mitä noihin takaovien lukkoihin kannattaisi tehdä, kun ei tahdo mennä pakkasilla kiinni, eli se lukon kieleke ei lukitu rungon osaan, ollut joka e39:sissä sama ongelma.
                    Vasten kaikkia foorumin neuvoja, ruiskin olan takaa CRC:tä -> kaikki toimii niinkuin kesähelteillä

                    Comment

                    • kiloWatti
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 88
                      • Tampere

                      Kesädieseliä alle -15-18 asteessa

                      320d jäi sit tien päälle. Syynä vahva epäilys että Neste on tarjoillut kesädieseliä vielä viime viikolla vaikka media niin perkeleesti vouhotti hirmupakkasista. Vaimo tankkasi auton viime viikolla, eikä hän ollut kuullutkaan että dieseliä on sekä kesä- että talvilaatua, katsoi että pisti dieseliä tankkiin. (no en nyt huomannut kertoa)

                      Eilisiltana ko. henkilö lähti sitten kylmällä autolla jumppaan, ja auto oli ruvennut viheltelemään matkalla. Soitteli ja minä sanoin että ajele vaan niin kauan kun alkaa joku valo palaa. Kävi jumpassa (pari km matka meiltä) ja sieltä lähdettyään vinkuna jatkui ja sitten tuli keltainen moottorivalo. Käskin jättää parkkikselle, mistä BMW Service haki auton iltasella, ja nyt odottelen Autokeskuksesta jotain tietoa missä mennään.

                      Kuka on korvausvelvollinen huoltohommassa kun Neste tarjoilee kesälaatua marraskuun loppupuolella yli 10 asteen pakkasilla? Ei kaikilta voi edellyttää että tietävät noita. Aamulehden mukaan Nesteeltä on tankattu kesälöpöä tuhansiin autoihin.

                      Toinen, mitä nyt mahtaa tapahtua? Miten auto saadaan toimintaan jälleen? Onko tietoa? Onko pitkä prosessi?

                      Comment

                      • -JMV-
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 840
                        • Etelä-Pirkanmaa

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Vasten kaikkia foorumin neuvoja, ruiskin olan takaa CRC:tä -> kaikki toimii niinkuin kesähelteillä
                        Täytyy kokeilla, ärsyttää kädet kohmeessa sytkärillä lämmitellä lukkoja joka päivä jos ei auta, niin täytyy varmaan ostaa autoon kunnon tohotin
                        F82 harraste

                        Comment

                        • [pmp]
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 650
                          • Vantaa

                          Originally posted by -JMV- View Post
                          Täytyy kokeilla, ärsyttää kädet kohmeessa sytkärillä lämmitellä lukkoja joka päivä jos ei auta, niin täytyy varmaan ostaa autoon kunnon tohotin
                          Itse pari viikkoa sitten sulatin lukon tollasella marketin lukkosula purkilla ja sen jälkeen on toiminu, välillä vähän jähmeästi, mutta pidän varuiks povarissa purkin tota lukkosulaa
                          F31 335dx m-sport
                          Ex F10 535d m-sport
                          Ex E30 325i
                          Ex E36 325td
                          Ex E30 320i

                          Comment

                          • Vesper
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 240
                            • Vantaa

                            Originally posted by kiloWatti View Post
                            320d jäi sit tien päälle. Syynä vahva epäilys että Neste on tarjoillut kesädieseliä vielä viime viikolla vaikka media niin perkeleesti vouhotti hirmupakkasista. Vaimo tankkasi auton viime viikolla, eikä hän ollut kuullutkaan että dieseliä on sekä kesä- että talvilaatua, katsoi että pisti dieseliä tankkiin. (no en nyt huomannut kertoa)

                            Eilisiltana ko. henkilö lähti sitten kylmällä autolla jumppaan, ja auto oli ruvennut viheltelemään matkalla. Soitteli ja minä sanoin että ajele vaan niin kauan kun alkaa joku valo palaa. Kävi jumpassa (pari km matka meiltä) ja sieltä lähdettyään vinkuna jatkui ja sitten tuli keltainen moottorivalo. Käskin jättää parkkikselle, mistä BMW Service haki auton iltasella, ja nyt odottelen Autokeskuksesta jotain tietoa missä mennään.

                            Kuka on korvausvelvollinen huoltohommassa kun Neste tarjoilee kesälaatua marraskuun loppupuolella yli 10 asteen pakkasilla? Ei kaikilta voi edellyttää että tietävät noita. Aamulehden mukaan Nesteeltä on tankattu kesälöpöä tuhansiin autoihin.

                            Toinen, mitä nyt mahtaa tapahtua? Miten auto saadaan toimintaan jälleen? Onko tietoa? Onko pitkä prosessi?
                            Korvausta tuskin Nesteeltä tulee, mutta eihän se mitään maksa, jos
                            sinne reklamaation kirjoittaa. Vastuu on kuitenkin sillä, joka auton tankkaa. Perjantaina kun tankkasin autoni tarkistin, että pumpusta tulee talvilaatua.
                            Itseasiassa ainakin pk-seudulla saa alkutalvesta olla tarkkana,
                            että ei tankkaa väärään aikaan kesälaatua. Sitä myydään täällä yleensä ainakin vielä joulukuun alussa monessa paikassa.

                            Auto saadaan toimimaan viemällä se sisälle ja sulattamalla se.
                            Polttoaine-suodatin vaihdetaan ja tankissa oleva kesälaatuinen polttoaine
                            tyhjennetään. Ei tuossa montaa tuntia pitäisi korjaamon turata..
                            Last edited by Vesper; 29-11-2010, 11:32.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by kiloWatti View Post
                              320d jäi sit tien päälle. Syynä vahva epäilys että Neste on tarjoillut kesädieseliä vielä viime viikolla vaikka media niin perkeleesti vouhotti hirmupakkasista. Vaimo tankkasi auton viime viikolla, eikä hän ollut kuullutkaan että dieseliä on sekä kesä- että talvilaatua, katsoi että pisti dieseliä tankkiin. (no en nyt huomannut kertoa)

                              Eilisiltana ko. henkilö lähti sitten kylmällä autolla jumppaan, ja auto oli ruvennut viheltelemään matkalla. Soitteli ja minä sanoin että ajele vaan niin kauan kun alkaa joku valo palaa. Kävi jumpassa (pari km matka meiltä) ja sieltä lähdettyään vinkuna jatkui ja sitten tuli keltainen moottorivalo. Käskin jättää parkkikselle, mistä BMW Service haki auton iltasella, ja nyt odottelen Autokeskuksesta jotain tietoa missä mennään.

                              Kuka on korvausvelvollinen huoltohommassa kun Neste tarjoilee kesälaatua marraskuun loppupuolella yli 10 asteen pakkasilla? Ei kaikilta voi edellyttää että tietävät noita. Aamulehden mukaan Nesteeltä on tankattu kesälöpöä tuhansiin autoihin.

                              Toinen, mitä nyt mahtaa tapahtua? Miten auto saadaan toimintaan jälleen? Onko tietoa? Onko pitkä prosessi?
                              Ei se yleensä muuta tee kuin tukkii polttoainesuodattimen sellaisella valkoisella töhnällä, parafiinilla joka erottuu polttoaineesta. Koska polttoaine kiertää kokoajan se menee tukkoon helposti muutaman kilometrin matkalla. Viheltely voi olla kuluneen turbon aiheuttamaa joka ilmeni pakkasessa, eli ei minusta liity tuohon kesälaatuun.

                              Takkasin eilen illalla Pirkkalan ABC:ta, oli välilaatua suodatettavuus -24 c. No Tänä aamuna oli -24 auton mittarissa kun lähdin liikkeelle, eli riskirajalla oltiin.

                              Kannattaa ehdottomasti reklamoida, juuri oli Aamulehdessä että ne katsotaan tapauskohtaisesti (Nesteen vastaus).
                              Last edited by Esal; 29-11-2010, 11:47.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 924
                                • Sotkamo--Oulu

                                Itsellä oli hieman vajaat puolet polttoaineesta kesälaatua ja tänä aamuna pakkasta -28C. Onneksi pääsin parikymmentä kilsaa huoltoasemalla ja sain tankattua täyteen. Kainuussa päin on kuitenkin nyt jo myynnissä -34C kestävää talvilaatua niin jospa nyt ei ois enää pelkoa jäätymisestä
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎