Elikkäs auton akussa oli aikaisempi vika... Nyt kun sillä on tullut taas liikuttua niin ei puhalla lämmintä kuin tuulilasille ja jalkoihin, keskeltä todella haaleaa ( säätimen ollessa puoliasennossa) jos säätimen laittaa kokonaan keskiritilöille niin puhaltaa ainoastaan kylmää:think... en kuitenkaan uskoisi että vika olisi (järjestelmässä ilmaa) koska silloinhan sen ei pitäisi puhaltaa kuin samaa ilmaa kaikista? Niin ja järjestelmä toimi ennen pakkasia hyvin
[QUOTE=Hanza;2210860]
Sikäli paskapuhetta, että tuo 5% kesäainetta puolittaa pakkasen keston./QUOTE]
Useampi öljy yhtiö on tuon kertonut, joten onko sinulla jotain faktaa/tutkimustuloksia?
Piti taas ottaa kesälaatua talteen lasipulloon ja kokeilla, mutta unohtui. Jospa ensi syksynä muistaisi. Samalla näkisi, missä lämmössä kesälaatu alkaa harmaantumaan.
e34 525 TDS -93 ekat pakkaset kun tuli startti ei pyörinyt, bendix kyllä toimi. solenoidissa kansi päässyt löystymään mutta lämpimillä ilmoilla toimi. käytin startin auki, puhistin ja hienolla hiekkapaperilla pintoja puhtaaksi ja solenoidin kanteen liimamassaa. nyt taas pyörähtää ekalla
Sikäli paskapuhetta, että tuo 5% kesäainetta puolittaa pakkasen keston./QUOTE]
Useampi öljy yhtiö on tuon kertonut, joten onko sinulla jotain faktaa/tutkimustuloksia?
Piti taas ottaa kesälaatua talteen lasipulloon ja kokeilla, mutta unohtui. Jospa ensi syksynä muistaisi. Samalla näkisi, missä lämmössä kesälaatu alkaa harmaantumaan.
Ihan mielenkiintoista olisi tosiaan pullossa katsoa dieselin käyttäytymistä pakkasilla.
harmi kun ei itsekään ole muistanut ottaa talteen.
Mielenkiintoinen on kyllä tuo nesteen diesel polttoaine opas pdf aiheesta.
pdf:n sivulla 32 on taulukko josta kesälaadun vaikutus näkyy aika selkeästi, ja tuossakin otettava huomioon, että tulos pohjautuu öljy-yhtiön omiin tutkimuksiin
Omassa dieselissä paljastui pakkasten tulon myötä parikin vikaa. Akkua purkaa johonkin ja joka päivä joutuu käyttää mikäli pakkasta enemmän kuin 10 astetta.
Sitten vielä käyntiin lähtö on huonontunut. Kylmänä kun käynnistää niin ei käy ihan kaikilla. Tarvii antaa kaasua niin loputkin lähtee mukaan kyllä. Myös startti pyörähtää tyhjää kylmemmillä keleillä useimmiten, mutta kun vain jaksaa yrittää muutaman kerran niin rupeaa se starttikin pyörittämään moottoria.
Viikonloppuna pitäisi pihtimittarin avulla käydä sulakkeita läpi, että mihin virtaa oikein hukkuu. Sitten tarkistuksen kohteeksi vielä joutuu hehkut.
Maanantaina, kun piti aamusta lähteä autolla liikkeelle niin ei puhettakaan, että olisi lähtenyt. Hiukan lupaili aluksi, mutta tyssäsi sitten. Ei auttanut kuin akku laturiin ja odottamaan, mutta ei sekään auttanut. Lopulta hiustenkuivaajalla lämmitin polttoainesuodatinta tovin niin lähti apuvirralla ja sankan mustan savupilven kera käyntiin
Kyllä tuli ikävä edellistä bemua, kun joskus äkkilähdöllä viime talvena 30 asteen pakkasella kuin unelma käyntiin ja ei mitään ongelmia ollut sen kanssa
Ihan mielenkiintoista olisi tosiaan pullossa katsoa dieselin käyttäytymistä pakkasilla.
harmi kun ei itsekään ole muistanut ottaa talteen.
Mielenkiintoinen on kyllä tuo nesteen diesel polttoaine opas pdf aiheesta.
pdf:n sivulla 32 on taulukko josta kesälaadun vaikutus näkyy aika selkeästi, ja tuossakin otettava huomioon, että tulos pohjautuu öljy-yhtiön omiin tutkimuksiin
Kesälaadun samepiste on ko. dokumentin mukaan 0 c tai -5 c eli harmaantua voi jo aika aikaisin, toimii silti kai normaalisti. Yhtenä syksynä oli -17 ja kesälaatu tankissa, ajoin hitaasti 1,5km lenkin ja suodatin oli tukossa. Tunnin päästä kaveri toi uuden suodattimen ja pikavaihdon jälkeen kaikki oli ok, ja työmatka jatkui -10- -15 pakkasessa.
Mikähän mahtaa olla kun taisi 725tds:stä jotain jäätyä?
Dieselsuodatin vaihdettu ja sen jälkeen kävi muutaman sekunnin ja sammui (ennen vaihtoa ei edes luvannut). Nyt vain lupailee mutta ei lähe ni ei lähe. Suodattimelta lähtevässä letkussa ilmaa jos jotain merkitystä. Suodattimeen laitettu dieseliä ennen kuin ruuvattu paikalleen. BMW huollosta sanottiin että pitäisi riittää pelkkä sulatus jos jäätynyt.
Jos joku osaisi kertoa mitä kannattaa tehdä ni ei tarvis viedä korjaamolle.
Tämähän on ihan kone/laite kohtaista. Jotkut toimii toiset ei, suodattimen sijainti vaikuttaa, tuulen suunta ja ilman kosteus.
Turha sanoa, että kesälaatu toimii xx pakksella kun kerran ajoin jollain autolla jossain ja hyvin toimi.
Tarkoitatko että kun lämpötila käy esim. kesälaadulla alle -15 se pitäisi vaihtaa pois eli ryytyy tankkiin?
Minä en tiedä muutakuin sen alimman suodatettavuuden lukeman mittarin kyljestä ja sitä rajaa en käytössä alittaisi. Vaikkakin joka syksy/alkutalvi tuon kanssa saa hermoilla, kun asuu paikassa jossa aina kylän kylmimmät lukemat.
Mikähän mahtaa olla kun taisi 725tds:stä jotain jäätyä?
Dieselsuodatin vaihdettu ja sen jälkeen kävi muutaman sekunnin ja sammui (ennen vaihtoa ei edes luvannut). Nyt vain lupailee mutta ei lähe ni ei lähe. Suodattimelta lähtevässä letkussa ilmaa jos jotain merkitystä. Suodattimeen laitettu dieseliä ennen kuin ruuvattu paikalleen. BMW huollosta sanottiin että pitäisi riittää pelkkä sulatus jos jäätynyt.
Jos joku osaisi kertoa mitä kannattaa tehdä ni ei tarvis viedä korjaamolle.
Itsellä oli sama homma omassa autossa. Tähän riitti vain se, että starttasi tarpeeksi kauan. Kyllä ne ilmat sieltä katoaa sitten, kun pumpulta jatkavat vain matkaa. Jos irroittaa suodattimen niin omassa autossani se imaisee aika pitkästi dieseliä takaisin tankille päin, joten ei lähtenyt käyntiin ennen kuin oli sahannut pitkän aikaa ja letkussa liikkui pelkkää dieseliä pumpulle päin.
Comment