Jos auto on automaatti-ilmastoinilla niin vian aiheuttaja on juuri lämppärin puhallin joka puhaltelee salaa. Tulee kuntoon kun vaihdat etuvastuksen "siilin" sinne apukuskin puolelle otat "luukun" pois ja sinne vaihtelet. Ei kunnossa oleva E39 mitään akkuja tyhjää kyllä. Ainakaan minun ex ei tyhjännyt.
On automatiikalla. Pitää maanantaina soitella varaosaliikkeeseen ja tilata tuo siili, ellei löydy hyllystä. Ei ollut kovin kallis osa mitä netistä kattelin hintoja. Suht uusi 100Ah akun pitäis jaksaa käynnistää mukisematta moottori tulille, varsinkin kun ei tosiaan ole se webasto käytössä. Ja eihän tässä vielä olla pakkasia nähtykään..
E39 takaovi ei mennytkään enää kiinni kun sen avasin.. No ajattelin sitten vähä liikutella sitä kieltä lukossa niin sepä jäikin sitten kiinni asentoon eikä enää siitä sitten auennut. Kummastakaan kahvasta ei mitään vaikutusta.
Alkoi kyllä jo vitutus nousemaan ja ehdin jo ajetella, että sieltä on varmaan vaijeri hypännyt pois paikoiltaan.. Viimeisenä oljenkortena ennen oven purkamista ajettelin vielä kaivella kuumailmapuhaltimen ja sillä lämmitellä, jos se olisikin vian jäätynyt kun pari päivää sitten pesin auton..
Siinä kuumailmapuhaltimella lämmitellessä alkoi usko jo loppumaan, että vitut se jäätynyt ole kun ei rupea aukeamaan.. Juuri kun meinasin lopettaa niin se aukesikin.
Pystyykö tuota lukkomekanismia voitelemaan ilman oven purkamista? Toki sitä voi siitä kielen luota suihkia, mutta onko moisesta mitään apua?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..
Nykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by Miltzu
Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Takaiskarit umpi jäässä ja kotio tullessa äsken kuului hirveä pamaus autosta pihalle ja painelemaan autoa takaa alaspäin niin kuului sellanen klonksunta aina kun painoi alaspain autohan siis e36 eli pahimmassa tapauksessa perän kiinnike repesi korista..
Iskarin yläpää todennäköisemmin vaan tullut läpi..
ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da
ei mitään. e39 seisoi ajamatta sen 8-10pv, jonka aluksi oli vettä ja +3. Pakkanen on käynyt pahimmillaan -24c ja autoon pääsi isäll ja ekalla startilla käyntiin. tosi starttaus oli piiiitkä, mutta kuittenni. ja auto on e39 530da
Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa
E91 päätti hetken mielijohteesta että jarrupalat tarvis vaihtaa eteen ja taakse.. Viimeksi ollu ~40-50tkm vaihtoon iDriven mukaan... Nooh INPAlla nollaten vikakoodit ja CBS niin palas auto takas ruotuun ja lopetti jarruremontin toivomisen.. Kait se suolapaska, jäätyminen ja sulaminen jotain teki..
Vaihdat hehkut niin ei tartte vetää vieteriä startatessa
tarttis juu. yleensä toi on lämpimässä tallissa, mutta nyt jäi anopin pihalle seisomaan... tosin viime vuonna akku ei kestänyt tommoisia startteja. noooh, pyhäauto tuo on, että jos kerta viikkoon käynnistyy niin ok.
Pystyy. On apua. Reippaasti vaan CRC aseöljyä sinne. Tämä asia on ollut täällä esillä aika monta kertaa.
Niin onhan täällä puhuttu, että pitäisi puoli pulloa aseöljyä sinne työntää.. Tuossa vaan vähän mietityttää, että sitten sitä öljyä valuu kokoajan sieltä.. Tosin taitaa olla pienempi paha kuin, oven jäätyminen. :think
Voiskohan sen aseöljyn sijasta sinne laittaa vaikka Wurth hhs 2000, vai jämähtääkö lukko pakkasilla jos tuota sinne laittaa? Nuo synteettiset vaseliinit olisivat vaan vähän siistimpiä käyttää.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Niin onhan täällä puhuttu, että pitäisi puoli pulloa aseöljyä sinne työntää.. Tuossa vaan vähän mietityttää, että sitten sitä öljyä valuu kokoajan sieltä.. Tosin taitaa olla pienempi paha kuin, oven jäätyminen. :think
Voiskohan sen aseöljyn sijasta sinne laittaa vaikka Wurth hhs 2000, vai jämähtääkö lukko pakkasilla jos tuota sinne laittaa? Nuo synteettiset vaseliinit olisivat vaan vähän siistimpiä käyttää.
Ylimääräinen öljy valuu samantien pois, eikä jää sotkemaan loputtomiin. Vaseliini pahentaa tilannetta. Ei sinne ihan puolta pulloa tartte laittaa, mutta reilusti kuitenkin. Tai riippuu pullosta, aseöljy yleensä pienipullo.
Comment