E46 318i ei pysy pakkasella (-5c) starttauksen jälkeen käynnissä, muutama minuutti tarvii antaa kaasua ennen kun pysyy omin voimin käynnissä. Onko ilmamassamittarin toiminnalla tekemistä asian kanssa? Kyseinen osa meinaan saattaa olla jo elämänsä ehtoo puolella..
Rode: Eikös prefaceliftin 8v-koneessa ole vielä ilmaMÄÄRÄmittari? Joku sellaista puhui. Jos siellä läppämallinen on, niin voi ihan hyvin olla elämänsä ehtoopuolella.
Mutta itse aiheeseen. Oma ei ole nyt ekoilla pikkupakkasilla oireillut sen enempää kuin ennenkään, eli käy yhtä huonosti nyt kuin lämpimälläkin. Ukon e46 320d Touringissa sen sijaan ongelmaa näyttäisi riittävän. Heti ekoilla lumilla ABS:n valo syttyi palamaan, ja sitten vielä ASC:n valo syttyi palamaan lähtemättä pois, kun oli seissyt kylmässä jokusen tunnin. Eli erittäin hyödyllisiä ominaisuuksia, joita usein tarvitaan juurikin liukkaalla. Hienoja nämä hi-tech-autot.
JHOO ensimmäiset kunnon kelit niin abs+luistonesto hyökkäs varotusvalot taululle,piuhan pääss käytin jhaa sitten tarvihtis vissiin vaihtaa oikealletaakse anturinpoikanen
Tallin ovi oli aamusti jäätynyt jumiin. kai tuo lasketaan kun meni kymmenen minuuttia, että sai sulatettua sen auki... juu kuka käski pestä auton tallissa kastellen oven. no tänään tuli laitettua lämmitys päälle, nyt mukavat 15 astetta johon se saa jäädäkin
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Nyt on saanu hieman testailla taas E46 talviominaisuuksia ja hyvin toimii Sehän on perus ärsyke näissä että jää kasaantuu takalasin ja takapaksin väliin -> nitinää
Niinpä. Mahtavaa, kun alkoi taas ikuisuuden kestävä lasien skrapaaminen, pahimmillaan sisäpuoleltakin - hieno yrittää suunnitella lähtöä kojetaulu täynnä lunta ja koppi huurussa. Lukotkin syväjäässä aina ja tolkuton avaimen lämmitys sytkällä taas mukana kuvioissa. No, ei se mitään, mutta kuka tapio keksi karmittomat ovet? Ei onneksi jäädy lasit tiivisteisiin kiinni
Rode: Eikös prefaceliftin 8v-koneessa ole vielä ilmaMÄÄRÄmittari? Joku sellaista puhui. Jos siellä läppämallinen on, niin voi ihan hyvin olla elämänsä ehtoopuolella.
Hienoja nämä hi-tech-autot.
Kyllä Joku puhui jälleen paskaa, eli ilmamassamittari löytyy M43 koneesta , mutta Hi-Techiä ei toi silti ole nähnytkään.
Ja ettei nyt ihan offtopikiksi mene niin pakkanen on aiheuttanut ylimääräisen ulinan voimansiirtoon joka kyllä poistuu melko nopeasti liikkeelle lähdön jälkeen. kyseessä E46.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Autona E38 ja ovet kyllä aukee, mut ei mee enää kiinni eli ku kiskasee oven kiinni niin pomppaa auki eli se lukko ei kai palaudu sieltä tai jtn. Tietty perus nitinä takalasista ja ratti jähmee. Eka talvi edessä seiskalla, mitähän muuta kivaa on tulossa...
e36 m43
-3 ja nakuttaa startatessa, polkasee kaasua niin loppuu. lukot jääty jo tossa jumiin mut sit vein kauppakeskuksen halliin ja palatessani kaadoin sisään oikeen kunnolla lukkoöljyä ja nyt on toiminu ihan ku rasvattu näillä pikkupakkasilla.
pitäs varmaa vaihtaa talvirenkaatki.
edit: nii ja jos joku tietäs mist toi nakutus johtuu ois kiva tietää, autol ajettu joku 270tkm. pitäskö kokeilla vaan uusilla tulpilla eka? ei ainakaa 50-60tkm oo vaihettu :P
---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Comment