Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xBimmerSakex
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 31
    • Forssa

    Huohotin jäätyi e46!

    Auto: Bmw e46 318i N42b20 -02

    Joo lykkäs öljyt pihalle pakoputkesta ja savut perään. Huohottimen paluu letku oli vetänyt tukkoon/jäähän. Jonka ansiosta öljyt päätyivät imusarjaan. Öljyn mittatikku näytti eilen että öljyä oli hukkunut n.3litraa. Tänään kun purin tuota huohotin järjestelmää ja avasin imusarjalle tulevan letkun, niin tapahtui outo ilmiö. katsoin siinä sit ohi mennen öljytikusta öljyn määrän ja totesin että jostain oli tullut se 2.5-3litraa öljyä takaisin öljytilaan..hmm, mihin noin iso määrä öljyä voi kadota ja taas ilmestyä vaan jostakin?... Ei ainakaan niihin huohottimen letkuihin/separaattoriin. :think
    Remember, it's the thought that counts. Think money.
    - BMW e36 316i compact -97

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      Originally posted by xBimmerSakex View Post
      Auto: Bmw e46 318i N42b20 -02

      Joo lykkäs öljyt pihalle pakoputkesta ja savut perään. Huohottimen paluu letku oli vetänyt tukkoon/jäähän. Jonka ansiosta öljyt päätyivät imusarjaan. Öljyn mittatikku näytti eilen että öljyä oli hukkunut n.3litraa. Tänään kun purin tuota huohotin järjestelmää ja avasin imusarjalle tulevan letkun, niin tapahtui outo ilmiö. katsoin siinä sit ohi mennen öljytikusta öljyn määrän ja totesin että jostain oli tullut se 2.5-3litraa öljyä takaisin öljytilaan..hmm, mihin noin iso määrä öljyä voi kadota ja taas ilmestyä vaan jostakin?... Ei ainakaan niihin huohottimen letkuihin/separaattoriin. :think
      Jos katoit tikkua eilen heti koneen käytön jälkeen ja tänään sitten ilman koneen käyttöä: Niin öljy valunut öljypohjaan hiljalleen koneen yläosista?:think

      Ja miten tikusta näkyy kolmen litran hävikki?
      Tietääkseni mittatikun asteikko-osan ylä ja alarajojen erotus on noin litra?
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9997
        • KVLA

        Viionlopun aikana E39 540:n akku antautui -25C pakkasissa.Akku oli ns. Bmw:n oma akku logoineen.Valmistaja???Päivätty asennus 43/03.Ei nuo akut oikein nykyään kestä...

        Comment

        • xBimmerSakex
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 31
          • Forssa

          niin...

          Originally posted by Wiking View Post
          Jos katoit tikkua eilen heti koneen käytön jälkeen ja tänään sitten ilman koneen käyttöä: Niin öljy valunut öljypohjaan hiljalleen koneen yläosista?:think

          Ja miten tikusta näkyy kolmen litran hävikki?
          Tietääkseni mittatikun asteikko-osan ylä ja alarajojen erotus on noin litra?
          Molemmilla kerroilla kone oli kylmä ja se 3-litraa oli noin arvio, sillä kaadoin täyttökorkista lisää öljyä n.2 litraa jolloin se näkyi hieman alle minimin mittatikulla. (tämä silloin kun näytti ettei ole lainkaan öljyä.) Eli silloinhan siihen jää lisättävää tuo asteikon erotus n.1l = n.3l. (olettaen että öljyt oli ennen koko hässäkkä siinä max viivan tienoolla.) Korkkia availin useaan otteeseen myös, että aika jännä olisi tosiaan tietää et mistä ne öljyt tuli takaisin.
          Remember, it's the thought that counts. Think money.
          - BMW e36 316i compact -97

          Comment

          • huppe
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 371
            • Suomi

            Originally posted by xBimmerSakex View Post
            Auto: Bmw e46 318i N42b20 -02

            Joo lykkäs öljyt pihalle pakoputkesta ja savut perään. Huohottimen paluu letku oli vetänyt tukkoon/jäähän. Jonka ansiosta öljyt päätyivät imusarjaan. Öljyn mittatikku näytti eilen että öljyä oli hukkunut n.3litraa. Tänään kun purin tuota huohotin järjestelmää ja avasin imusarjalle tulevan letkun, niin tapahtui outo ilmiö. katsoin siinä sit ohi mennen öljytikusta öljyn määrän ja totesin että jostain oli tullut se 2.5-3litraa öljyä takaisin öljytilaan..hmm, mihin noin iso määrä öljyä voi kadota ja taas ilmestyä vaan jostakin?... Ei ainakaan niihin huohottimen letkuihin/separaattoriin. :think
            Mulla 530d mittatikun asteikko on noin 1 litra. Öljyä menee se 8.25 litraa. Kuulostaa vähän hassulta että 318:ssa olisi 3 litranen asteikko.
            ex E61 530da 2004

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by xBimmerSakex View Post
              Auto: Bmw e46 318i N42b20 -02

              Joo lykkäs öljyt pihalle pakoputkesta ja savut perään. Huohottimen paluu letku oli vetänyt tukkoon/jäähän. Jonka ansiosta öljyt päätyivät imusarjaan. Öljyn mittatikku näytti eilen että öljyä oli hukkunut n.3litraa. Tänään kun purin tuota huohotin järjestelmää ja avasin imusarjalle tulevan letkun, niin tapahtui outo ilmiö. katsoin siinä sit ohi mennen öljytikusta öljyn määrän ja totesin että jostain oli tullut se 2.5-3litraa öljyä takaisin öljytilaan..hmm, mihin noin iso määrä öljyä voi kadota ja taas ilmestyä vaan jostakin?... Ei ainakaan niihin huohottimen letkuihin/separaattoriin. :think
              Originally posted by xBimmerSakex View Post
              Molemmilla kerroilla kone oli kylmä ja se 3-litraa oli noin arvio, sillä kaadoin täyttökorkista lisää öljyä n.2 litraa jolloin se näkyi hieman alle minimin mittatikulla. (tämä silloin kun näytti ettei ole lainkaan öljyä.) Eli silloinhan siihen jää lisättävää tuo asteikon erotus n.1l = n.3l. (olettaen että öljyt oli ennen koko hässäkkä siinä max viivan tienoolla.) Korkkia availin useaan otteeseen myös, että aika jännä olisi tosiaan tietää et mistä ne öljyt tuli takaisin.
              Eli kun öljyt tuli putkesta ulos, katsoit tikusta ja kuiva oli. Lisäsit 2 Litraa öljyä jolloin oli alarajassa, myöhemmin kun sitten purit huohottimet letkut ym. huomasit että öljyä oli ilmestynyt öljytilaan:think
              M550d

              Comment

              • xBimmerSakex
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 31
                • Forssa

                Originally posted by jumbo View Post
                Eli kun öljyt tuli putkesta ulos, katsoit tikusta ja kuiva oli. Lisäsit 2 Litraa öljyä jolloin oli alarajassa, myöhemmin kun sitten purit huohottimet letkut ym. huomasit että öljyä oli ilmestynyt öljytilaan:think
                Juurikin näin. Ja se tässä mystistä onkin?
                Remember, it's the thought that counts. Think money.
                - BMW e36 316i compact -97

                Comment

                • janne320d
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1342
                  • jns

                  aamulla akku sökö,alkuperäinen kesti näköjään 9vuotta
                  ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                  Comment

                  • rick the rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 191
                    • Mänts

                    Tiedä sitten onko pakkasen aiheuttama oire, mutta just hetki sitten syttyi ajotietokoneeseen teksti brake light circuit -> see owners manual? Manuaalia ei ole, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa jarruvalo jotain? jarrupalat jotain muuta E36 328 siis kyseessä.
                    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                    Comment

                    • Akide
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 24
                      • kiiminki

                      E36 -91

                      Reilun -23 asteen pakkasella meinaa tyhjäkäynnillä kierrokset heittelehtiä ja välillä sammuu, Nykii kun kiihdyttää ja välillä jopa tasakaasulla missä vois olla vikaa :think
                      Last edited by Akide; 25-01-2010, 18:34.
                      Ku tulee nii puut heiluu

                      Comment

                      • Frozzu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 147
                        • Hämeenlinna

                        Venttiilikopantiiviste vuosi öljyä pihalle ja mm. pakoputken päälle. Kivat savut väänsi.
                        Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                        Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                        Ex: Fiat Punto -02
                        Ex: Kawasaki versys -07
                        Ex: Honda CBR 600 F -03
                        Ex: BMW 530i e39 -02
                        Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                        Ex: Fiat barchetta -95

                        Comment

                        • Bemu500
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2992
                          • INvaLA

                          Originally posted by rick the rocket View Post
                          Tiedä sitten onko pakkasen aiheuttama oire, mutta just hetki sitten syttyi ajotietokoneeseen teksti brake light circuit -> see owners manual? Manuaalia ei ole, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa jarruvalo jotain? jarrupalat jotain muuta E36 328 siis kyseessä.
                          Todennäköisesti jarrupedaalin alta se valojen/cruisen "anturi" sökö/vaatii vähän jumppaa. Purat sen irti ja vedät sen ns. kokopituuteen ja laitat takasi niin pitäs toimia. Tosin ei oo muistaakseni kallis osa uusiakkaan. Oisko ollu vajaa 30e :think
                          -Official member of BTCF-Sauna team-


                          e91 325i -06

                          Comment

                          • EM^
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 65
                            • Oulu

                            Originally posted by JJT View Post
                            Täälläkin alkoi 323i jäähdytin vuotamaan kun mittari laski lähelle -30. Tosin 15v vanha alkuperäinen behr.
                            Mistä otit tuon nissensin?
                            Suomen autohuollosta ostin ja siellä asennutin. Tänään kävin siellä juttusilla. Kuulemma niin kauan vaihellaan takuuseen että löytyy se yksilö joka kestää ainakin pitempään kuin sen takuuajan Tietokoneelta katto että hella behrin koodilla (?) oli tilattu se mun jäähdytin vaikka se nissenssi on. Ja mitä ite tarkastin että muistanko väärin niin kyllä siellä nissenssin tarra päällä on jäähdyttimessä.
                            E36 323i -98

                            Comment

                            • TH88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 127
                              • Isojoki

                              En jaksanut luke koko keskustelua, eikä keskustelusta haulla löytynyt.

                              Kun pakkasta on noin -15 tai enemmän eikä ole esilämmitetty niin auto rupeaa valittamaan oljyn paineista käynnistyksen jälkeen, koneessa on riittävästi oljyä. Auto on E60 530D.

                              Johtuuko tämä ihan siitä vaan kun on jäykät oljyt eikä kerkee tuottaan tarpeeksi painetta, vai voisiko olla anturi paskhana mitä kyllä epailen kun ilmenee vain kylmemmällä säällä.
                              E60 530 xda -08
                              E46 330 ci -02

                              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1176
                                • Tuusula

                                Originally posted by 174000 View Post
                                Avaimen kärjellä nitkauttelee sitä lukkomekanismia, niin se löytää taas lukkoasennon. Näin itsellä kuskinpuoleinen takaovi tokenee. Muiden ovien kanssa ei ongelmia.
                                Tänään piti solmia takaovi lohkolämppärinpiuhalla lasten turvaistuimeen kiinni, jotta sai ajettui läheiseen parkkihalliin lämmittelemään lukkoa. Ei lukon nitkuttelu auta enää -25 °C pakkasella.:think

                                Lisäksi nuo Bilstein B8 Sprintit tuntuu aika tömäköiltä näissä lämpötiloissa.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎