Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ipe
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 13
    • Jyväskylä

    Originally posted by Wiking View Post
    Noilla kahdella toimii webasto ja eberi.
    Nykyään saa kyllä Defaltakin kauko-ohjaimen ja kellon johtolämmittimiinkin.




    Meilläpä otti akku itseensä pakkasten takia, on se ihme vuoden -98 akku ei toimi enää täysillä Nooh, tuleepa laitettua tuo Suomen keleihin sopivaksi, huohotin onkin jo vaihdettu (M52TU).

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      Originally posted by Ipe View Post
      Nykyään saa kyllä Defaltakin kauko-ohjaimen ja kellon johtolämmittimiinkin.
      jaaaa
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Bemon82
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 98
        • keski-suomi

        Mulla on tänä talvena jäätyny apparin takaovenlukko ja samanpuolen etuovenlukko. ajotietokoneen näyttö on haalea ja ohjaus on pirun jäykkä! pitäs vaihtaa ohjaustehostimen öljyt ku ilmat vähän lämpenee...
        ja autossa ei ole lohkolämppäriä mutta -29c on ollut kylmimmillään kun olen auton käyntiin pistänyt vähän aikaa käy kuin -60 luvun winha kylmänä mutta nopeasti tasottuu käynti!
        Autot on todellakin tehty ajamista varten...
        e36 328i touring

        Comment

        • Tohtori
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 560
          • Kirkkonummi #02400

          E39:sissä jäätyy ovet kuskin sekä apparin kiinni ei saa vaikka voideltu on.
          E34:sessa Takaluukku ei aukea, ja tänään rupesi bensa haisemaan varmaan jokin paikka jäässä
          E39 528iA Touring "Oxford Grün"
          E34 525iA Touring "Schwarz II"

          Ex.
          M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

          Comment

          • riesa
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1940
            • Manse

            Originally posted by Tohtori View Post
            E39:sissä jäätyy ovet kuskin sekä apparin kiinni ei saa vaikka voideltu on.
            E34:sessa Takaluukku ei aukea, ja tänään rupesi bensa haisemaan varmaan jokin paikka jäässä
            Kolmenelkussa hais täälläkin bensa, piti kiriä pari klemmaria niistä lyhyistä letkunpätkistä mitä on siinä bensaputkessa imusarjan päällä. Näin tästä selvittiin m30 padan kanssa.
            Originally posted by Homer
            Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

            Comment

            • unskelotti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 92
              • Espoo

              Sigun Tourinki oksensi eilen lämmettyään jäähdytysnesteet, ja tänään täytön jälkeen valuu norona lohkon takaosan kohdilta. Mikäköhän tuossa on ollut syy...

              - Jäähdytyskierto jäätynyt jostain kohti ja heikoin kohta petti? Ehkä epätodennäköistä, kun pakkasta ei ole ollut 25:tä astetta enempää, ja kyllä luulis jäähdytysnesteiden pysyvän sulana näissä lämpötiloissa. Inspection 2 tehty pari vuotta sitten, jolloin ainakin pitäis olla pakkaskeston tarkistus tehty.

              - Vesipumppu petti, ja paine kierrossa nousi koneen lämpötilan kohotessa sen verran kovaksi, että heikoin kohta petti? Onko mahdollista, että paine nousee vesipumpun hajotessa niin kovaksi, kun neste ei enää kierrä eikä siis jäähdytä?

              Edit: Selvisi tääkin sitten. Paisari halki.
              Last edited by unskelotti; 28-01-2010, 15:10. Reason: Tarkennuksia
              E91 325d (04/2008)
              Ex: E46 330iAT (10/2000)

              Comment

              • TH88
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 127
                • Isojoki

                Ny se myrkyn sitten lukkäsi. Pakkasta mittarin mukaan -18 auton mittari näytti kylläki -20. Eihän tuo 530 kiisseli sitten lähteny käyntiin (perskules kun webasto ei toimi kunnolla) muutaku apuvirralla, varmaan sorvasin parikytä kertaa ennenkuin lähti käymään.

                Tuonyt kovasti ihmetyttää kun ei ollu pakkasta paljoo (tiä sitten kuinka kovaksi on yöllä kiristyny) ja työ autona toimiva nissani (kingCap) vierestä kuin palmun alta.
                Eikä siinä viä kaikki luiston esto ei toimi (olisko voinnu boksi saada virta piikin?), tommosen vika ilmoituksen se antaa Drive contr. syst.! Drive moderately.

                Taitaa tulla kova paukku kun webaston ja ton luistoneston korjaa, ei vissiin osteta kesäksi uusia vanteita ja madalleta autoo. Perhana!

                Olisko kellään tähän hyvää diaknoosia, niin sais edes pikkasen mielen ruhaa tähän hommaan.
                E60 530 xda -08
                E46 330 ci -02

                EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                Comment

                • tomppah
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 79

                  Kahtena viimeisenä aamuna kun on ollut about -18 pakkasta, 120d E87 on tarvinnut apuvirtaa startatakseen. Akku on 4,5v vanha, lienee aika vaihtaa uuteen?

                  Comment

                  • Valtsude
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2007
                    • 739
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by tomppah View Post
                    Kahtena viimeisenä aamuna kun on ollut about -18 pakkasta, 120d E87 on tarvinnut apuvirtaa startatakseen. Akku on 4,5v vanha, lienee aika vaihtaa uuteen?
                    Jeps, siinä viiden vuoden paikkeilla joutuu yleensä uusimaan.
                    E34

                    Comment

                    • MSam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 181
                      • Länsi-Suomi

                      Originally posted by Seve View Post
                      Kaasuläppä hirttää joskus kiinni, oon kokeellu ruikkia vähä crc:tä mut ei näytä auttavan.
                      Löytyihän täältä kohtalotoveri, omassa E60 523i (130kW) iski sama ongelma noin kilometrin ajon jälkeen ja iDrive ilmoitteli vaikka mitä kamalia (Engine Fault, reduced power).

                      1. oire oli ennen joulua. Nyt toisen kerran eilen, sekä töihin mennessä, että palatessa.

                      Sitten homman mielenkiintoiseen puoleen: ongelma poistuu, kun auto "lämpenee" - 1. kerran huollossa, jonne nilkutin max. 1500rpm ja nyt viisastuneena vain odottelin jokusen minuutin ja kuin taikaiskusta, auto toimii.

                      Koska seurauksilla on aina jokin syy, ryhdyin pohtimaan, mikä mättää. Ja pienellä pohdinnalla pääsin lopputulemaan, että kaksi asiaa yhdistävät näitä jäätymisiä:

                      1) Tankissa on V-Poweria
                      2) Ulkolämpötila on seilannut auton seisonta-ajan kuluessa noin 4-5 astetta.

                      Eilisen ongelman jälkeen tein pikakorjauksen (arvaus) ja noudin noin 1/3 tankillisen "tavallista" 98:ia V-Powerin joukkoon. Ja kas, tänään ei ollut enää tietoakaan "moottoriviasta", vaikka lämpötila oli taas yön aikana seilannut aika rajusti.

                      Siispä esitän epäilyn, että V-Power ei toimi kovilla pakkasilla BMW:n koneissa. Ehkä se sitoo "liikaa" happea ja se yhdistettynä bioshittietanoliin aiheuttaa jäätymistä? Kun asiaa pohtii kemian kautta, hommassa on joku logiikka. Etanoli ja vesi sekoittuvat, bensa ja vesi eivät. Kun bensan joukkoon lisätään "tarpeeksi" etanolia, se alkaa sitomaan vettä ja se yhdistettynä kylmään ilmaan ja hyvään kykyyn sitoa happea...?

                      Jatkan nyt lopputalven pelkällä 98:lla ja jos ongelma poistuu, totean V-Powerin olevan hyvä polttoaine kesäkeleille.
                      E60 523i

                      E10 kiitos ei.

                      Comment

                      • dumle127
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 99
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by tomppah View Post
                        Kahtena viimeisenä aamuna kun on ollut about -18 pakkasta, 120d E87 on tarvinnut apuvirtaa startatakseen. Akku on 4,5v vanha, lienee aika vaihtaa uuteen?
                        täällä oli aamulla -25 ja 318i E46 jäi pihaan, startatessa kuului vaan naks naks naks... vielä en kuitenkaan mene vaihtamaan akkua uuteen kun oli ensimmäinen kerta ja ollut viimesen viikon verran lyhyitä ajoja niin laitan niitten piikkiin

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9997
                          • KVLA

                          Originally posted by MSam View Post
                          Kun bensan joukkoon lisätään "tarpeeksi" etanolia, se alkaa sitomaan vettä ja se yhdistettynä kylmään ilmaan ja hyvään kykyyn sitoa happea...?
                          Jos pakkasta on yli -15C,niin tuskinpa vaan tankissa mahdollisesti oleva (kondensio?)vesi on enää netemäisessä muodossa.Eli epäilen sen "liukenemista" mihinkään etanoliin.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Jos pakkasta on yli -15C,niin tuskinpa vaan tankissa mahdollisesti oleva (kondensio?)vesi on enää netemäisessä muodossa.Eli epäilen sen "liukenemista" mihinkään etanoliin.
                            Ajatellaampa bensakoneisiin tarkoitettua jäänestoainetta...
                            Lähes pelkkää etanolia tuo tavara ja kas enään ei jäädy polttoaine vaikka olisi -15

                            Kun vesi "liukenee" tuohon etanoliin ei se enään jäädy niin helposti.

                            Siihen en kyllä ota kantaa vaikuttaako tuo mitenkään kaasuläppään.

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 284

                              Originally posted by Aceishigh View Post
                              Originally posted by Wiking View Post
                              Vaikuttais kytkinongelmalta, jos nyt yhtään ymmärsin selostustasi oikein...
                              Toinen vaihtoehto voisi olla vetoakseli, kun luin noita ketjuja läpi. Näköjään aika yleistä.
                              Vetoakselihan se oli. Huh, toteutunut kustannusarvio pieneni kymmenesosaan.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • Erh4be
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 341
                                • Helsinki

                                Originally posted by Tohtori View Post
                                E39:sissä jäätyy ovet kuskin sekä apparin kiinni ei saa vaikka voideltu on.
                                Itsellä oli samaa veemäistä ongelmaa alkutalvesta, mutta muutama silikonivoitelu auttoi eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia. Kyllä ne siitä lakkaa jäätymästä kun vaan tarpeeksi monta kertaa vedät tiivisteisiin silikonit tms. pintaan, vaatii tosiaan useamman kuin yhden käsittelyn.

                                Taitaa itellä ainakin olla akku kunnossa kun ei ole tänä talvena vielä semmoista pakkasta tullut ettei olis lähteny tulille kuin palmun alta. Pakkasta kuitenkin ollu täällä vähintään -20 C suunnilleen noin kolmen viikon ajan putkeen Eikä mitään lämmittimiä autosta löydy...

                                Joo ajoon nää on tehty niinkuin joku aiemmin mainitsikin
                                E90 325i M-Sport -06
                                --------------------------
                                Ex: E36 325i Coupe -94
                                Ex: E39 523i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎